OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren

    Filter de resultaten

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Artikelen in het Online Magazine

    Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
    Pagina 742 van 19.596 resultaten
    recensie
    Non-profit
    11 november 2011
    Bert Peene
    4-5 minuten leestijd
    Wat heeft onderwijsmanagers van Hogeschool InHolland bewogen om diploma’s af te geven zonder dat studenten de juiste kwalificaties hadden behaald? Die vraag wordt in het zojuist verschenen Handboek Strategisch Management voor de non-profitorganisatie van Kees Mouwen weliswaar nergens met zo veel woorden gesteld, maar de casus had wel degelijk een plaats verdiend in wat ongetwijfeld Mouwens magnum opus genoemd mag worden. Helaas lag het manuscript al bij de drukker op het moment dat het wanbeleid van het onderwijsinstituut aan het licht kwamen. De InHolland-kwestie is namelijk een goed, maar tegelijk pijnlijk voorbeeld van wat er kan gebeuren als bestuurders van een maatschappelijke onderneming verkeerde keuzen maken.
    column
    Leiderschap
    11 november 2011
    Jaap Boonstra
    4-6 minuten leestijd
    De laatste tijd komen er steeds meer grote verhalen in de media over leiders die zich misdragen, een schrikbewind voeren of anderszins niet integer handelen. De leider lijkt de dader. Maar is dat altijd zo en zijn de volgelingen wel zo onschuldig?
    recensie
    Internet en social media
    10 november 2011
    Marion Duits
    Anno 2011 moét u als bedrijf of zelfstandige wel inspelen op de steeds verder ontwikkelende trend van sociale media. Ongeacht leeftijd, opleidingsniveau of geslacht: uw klant 'twittert, 'Hyvet' en 'Facebookt' er driftig op los. Maar wat als u zich nog niet eerder in deze nieuwe marketingtools hebt verdiept? Waar moet u beginnen in die sociale media jungle, die nog iedere dag groeit? Cor Hospes biedt met ''Geld verdienen met sociale media' een goede inleiding van wat de waarde van sociale media kan zijn voor uw bedrijf.
    recensie
    Internet en social media
    10 november 2011
    Joris Arts
    1-2 minuten leestijd
    In 'Get social' van Jeanet Bathoorn lijkt de ondertitel 'Online netwerken voor beginners' mij iets te kort door de bocht. Ik classificeer mij niet als beginner, maar heb dit boek met erg veel plezier gelezen en veel nieuwe dingen geleerd. Het boek is dus zeker niet alleen voor beginners, maar kan ook de al wat gevorderde social media-gebruiker veel brengen.
    recensie
    Internet en social media
    10 november 2011
    Joris Arts
    1-2 minuten leestijd
    In 'Get social' van Jeanet Bathoorn lijkt de ondertitel 'Online netwerken voor beginners' mij iets te kort door de bocht. Ik classificeer mij niet als beginner, maar heb dit boek met erg veel plezier gelezen en veel nieuwe dingen geleerd. Het boek is dus zeker niet alleen voor beginners, maar kan ook de al wat gevorderde social media-gebruiker veel brengen.
    recensie
    Leiderschap
    10 november 2011
    Joris Arts
    Een van de lastigste zaken van leidinggeven is af en toe bewust niet ingrijpen. Remko Iedema en Bram Wattel beschrijven de interventie 'niets doen' in 'Jeukende handen? Stop ze in je zakken!' Het boek zet me aan het denken, maar laat toch te wensen over.
    recensie
    Leiderschap
    10 november 2011
    Joris Arts
    Een van de lastigste zaken van leidinggeven is af en toe bewust niet ingrijpen. Remko Iedema en Bram Wattel beschrijven de interventie 'niets doen' in 'Jeukende handen? Stop ze in je zakken!' Het boek zet me aan het denken, maar laat toch te wensen over.
    interview
    Internet en social media
    10 november 2011
    Paul Groothengel
    2-3 minuten leestijd
    Social media, we steken er steeds meer tijd in. We twitteren, houden nauwkeurig onze profielen bij en storten ons vol overgave in allerlei online communities. Maar, halen we er wel uit wat er in zit, in die social media? Organisatieadviseur Tom Gouman beschrijft in zijn boek #Volgjemenog? hoe mensen sociale media kunnen inzetten bij het ontwikkelen van hun personal brand.
    recensie
    Leiderschap
    10 november 2011
    Jan Jacob Bos
    2-3 minuten leestijd
    Lukt het Stephen Covey om na zijn succesvolle boeken nog iets echt nieuws toe te voegen aan zijn oeuvre? Voordat u aan bijna vierhonderd pagina's begint over een onderwerp dat heel dicht bij 'de zeven eigenschappen' ligt, wilt u toch wel weten of u er nog iets van opsteekt. 'Het derde alternatief' blijkt een goed gerijpte wijn, ook voor generatie Z.
    nieuws
    Algemeen management
    9 november 2011
    Nienke van Oeveren
    1-2 minuten leestijd
    ‘Ondernemerschap in zijn puurste vorm’, volgens de jury van Ondernemersboek van het Jaar. Met Ondernemerslessen van een InternetCowboy wint Ronnie Overgoor deze prijs. De redactie van tijdschrift Sprout reikte deze vanmiddag voor de tweede keer uit tijdens de Challengerday.
    recensie
    Marketing
    9 november 2011
    Pierre de Winter
    1-2 minuten leestijd
    In Het complete handboek actiemarketing leert marketingadviseur Ed van Eunen ons de fijne kneepjes van het vak. Kortingskaarten, flippo’s en coupons, allemaal passeren ze de revue in dit heldere boek voor iedereen die zijn omzet een incidentele por in de goede richting wil geven.
    interview
    Algemeen management
    9 november 2011
    Jeroen Ansink
    7-10 minuten leestijd
    De structuur van ondernemingen is vaak zo ingewikkeld dat ze onmogelijk nog door één persoon kan worden overzien, zegt de Amerikaanse chirurg, hoogleraar en journalist Atul Gawande in Het checklist-manifest. Een simpele lijst met controlepunten kan dat probleem verhelpen. ‘Een goede checklist dicteert niet, maar leidt tot een betere communicatie.’
    recensie
    Marketing
    9 november 2011
    Amber Zwartbol
    Ieder bedrijf wil het hebben, niet ieder bedrijf heeft het: tevreden klanten. Erik van Straaten is de auteur van het spel 'Klantbeleving'. Een spel dat zo groot is als je broekzak en de spelers uitdaagt antwoorden te vinden op de vragen: 'wat is volgens u klantbeleving' en 'wat doet het met u in uw werk?'
    recensie
    Juridisch
    9 november 2011
    Dick Bos
    1-2 minuten leestijd
    'Niet bang om te sterven' is een boek van Siem Eikelenboom waarin hij dertig jaar terrorisme in Nederland beschrijft. Wat opvalt, is dat de informatiepositie van de schrijver goed is. Het is een soepel lezend boek waarbij de kracht, wat mij betreft, vooral in het nawoord zit. Daar geeft de auteur aan wat zijn werkelijke intenties met het boek zijn.
    column
    9 november 2011
    Hans van der Loo
    5-7 minuten leestijd
    Sociale media, hot spots, de wijsheid van groepen – het is momenteel een al verbinding dat de klok slaat. Niet alleen worden de oneindige mogelijkheden tot verbinding die internet biedt breed uitgemeten. Ook worden de positieve effecten van verbinding unaniem positief belicht. Waar verbinding ontstaat, wordt 0 plus 0 zomaar 8! Nou ja, zomaar? Wie écht wil verbinden, moet aardig wat in zijn mars hebben.
    recensie
    Marketing
    8 november 2011
    Mark van Heijningen
    'Komt een klant bij de kassa' belooft - met verwijzing naar Kluun - een gigantische bestseller te worden. Door veelvuldig gebruik van uitvoerig beschreven eigen winkelervaringen en genoeg witruimte, kun je dit boek in één adem uitlezen. Maar anders dan Kluun maakt schrijfster Saskia Lips weinig emoties bij mij los. Misschien kunnen mensen die graag 'winkeltje spelen' wel wat van de praktische tips opsteken. Het gebrek aan diepgang en onderbouwing zullen zij waarschijnlijk niet missen.
    recensie
    Communicatie en media
    8 november 2011
    Bert Thiel
    2-3 minuten leestijd
    Het begint inmiddels een indrukwekkende reeks te worden, de serie boeken over taal en communicatie van Noordhoff. Strak opgebouwd, volgens een vast stramien, uiterst praktisch en bruikbaar en met een herkenbare lay-out. 'Professionele bedrijfscommunicatie' van Herman Frijlink, Ellen van Kuppenveld en Henk van Ommen past prima in die reeks.
    recensie
    Reclame en verkoop
    8 november 2011
    Tanja Beugelsdijk
    '101 ideeën om nieuwe klanten te werven' van Jan-Willem Seip (trainer) en Jos Raeskin (marketing- en communicatieadviseur) voorziet in 101 ideeën om nieuwe klanten te werven. De auteurs benadrukken dat de tips voor iedereen toepasbaar zijn. Dat ben ik niet met hen eens. Een dienstverlener verkoopt geen product en het maakt voor de klantbenadering wel degelijk uit of u zzp-er bent of een middelgroot tot groot bedrijf runt. Toch is het een boek dat ik regelmatig uit de kast zal trekken.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    8 november 2011
    José Otte
    In 'De grote geheimen' van Deepak Chopra komen de grote vragen aan bod; 'Wie ben ik? Waar kom ik vandaan? Waarom is er lijden? Wat is leven?'Op zijn eigen wijze beschrijft Chopra deze grote vragen en helpt ons de antwoorden te vinden.
    interview
    Organisatiekunde
    8 november 2011
    Hans van der Klis
    7-10 minuten leestijd
    In zijn nieuwe boek De kracht van passie ontpopt marketingadviseur Paul Moers zich tot een enthousiast motivator: zonder passie geen succes, betoogt hij. Om dat met het hele bedrijf te kunnen uitstralen, moeten leiders de gedrevenheid bij hun medewerkers leren stimuleren. En zo vanzelfsprekend is dat niet. ‘Ik heb echt onthutsende dingen gezien’, vertelt Paul Moers.

      Personen

        Trefwoorden