OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren

    Filter de resultaten

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Artikelen in het Online Magazine

    Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
    Pagina 733 van 19.597 resultaten
    recensie
    Organisatiekunde
    9 februari 2012
    Arie Buvens
    3-5 minuten leestijd
    Een samenwerking is kansrijk als mensen en organisaties zich met elkaar weten te verbinden in een betekenis gevend proces dat recht doet aan de belangen en gericht is op een betekenisvolle ambitie. De grote opgave is om daar de juiste condities voor te scheppen. Dat is de centrale boodschap van 'Leren samenwerken tussen organisaties'. Daarbij worden vijf cruciale invalshoeken van samenwerking behandeld: ambitie, belangen, relaties en groepsdynamica, organisatie en samenwerkingsproces.
    recensie
    Leiderschap
    8 februari 2012
    José Otte
    2-3 minuten leestijd
    De meest effectieve leiders altijd investeren in talent. Dit is een van de vier uitkomsten van Tom Rath en Barry Conchie in 'Strengths based Leadership'.
    nieuws
    Leiderschap
    8 februari 2012
    Nienke van Oeveren
    1-2 minuten leestijd
    ‘Er lekt onnodig veel energie weg in organisaties.’ Hans van der Loo geeft alvast een voorproefje van zijn boek BizBoost tijdens de masterclass Zin in BizBoost. ‘En dat terwijl we meer moeten presteren!’ Hoe kunnen we de energie van medewerkers benutten, verrijken en vergroten?
    recensie
    Organisatiekunde
    7 februari 2012
    Rosemarie Mijlhoff
    5-7 minuten leestijd
    Begin december 2011 was Joost Kampen een van de sprekers op het Jaarcongres Verandermanagement. Gefascineerd heb ik naar hem geluisterd. 
    recensie
    Psychologie
    6 februari 2012
    Amber Zwartbol
    4-5 minuten leestijd
    Beloftes die je jezelf doet, maar waar je je niet aan houdt. 'Uitstelgedrag' gaat ook over doelen die je jezelf stelt, maar vervolgens laat schieten, omdat je er de motivatie niet voor kunt opbrengen. Piers Steel, zelf een notoire uitsteller, is hoogleraar aan de Haskayne School of Business in Calgary (Canada) en doet al ruim tien jaar onderzoek naar uitstelgedrag. Volgens Steel staat stoppen met uitstellen bovenaan de lijst met 's werelds meest begeerde doelen. 
    nieuws
    Communicatie en media
    6 februari 2012
    Pierre Pieterse
    2-3 minuten leestijd
    Het nieuwe corporate merkdenken gaat uit van de identiteit. Alleen een organisatie met een sterke identiteit is in staat een sterk merk neer te zetten. Bedrijven die het merk voorop zetten en vertalen naar de gehele organisatie en hun werkprocessen daarop inrichten, zijn het meest winstgevend. Er vindt een integratie van merk, mens en proces plaats.
    recensie
    Organisatiekunde
    6 februari 2012
    Joost van Driessen
    Het boek 'Bouwstenen van Management en Organisatie' geeft een goede introductie op het vak management en organisatie en heeft een heldere structuur. Dat vindt de uitgever, want dat staat op de achterkant van het boek van Jan Eppink, Gert-Jan Melker en Peter Tack. De uitgever legt de lat daarmee lekker hoog. De vraag is natuurlijk of het boek die pretenties waarmaakt.
    nieuws
    Algemeen management
    3 februari 2012
    Pierre Pieterse
    2-3 minuten leestijd
    U was er al op geattendeerd in het vorige nummer, maar daar is ie dan: de vernieuwde Managementboek Magazine. Wat preciezer: de wederom vernieuwde Managementboek Magazine, want dit is de derde restyling in krap drie jaar. Een teken dat de ontwikkelingen momenteel inderdaad heel snel gaan. Enfin, klaar voor de toekomst! Voor even dan…
    recensie
    Internet en social media
    3 februari 2012
    Linda Poort
    'Durftevragen' is een enorm inspirerend naslagwerk voor iedereen die fan is van de kracht van sociale overwaarde. Tegelijkertijd is het ook een zeer goede omschrijving van durftevragen voor iedereen die nog niet met dit internetfenomeen bekend is. Met behulp van sociale media als Twitter en de hashtag #durftevragen worden vraag en antwoord aan elkaar geknoopt. Als je met ideeën, problemen of niet van de grond komende plannen rondloopt, weet je na het lezen van dit boek zeker weer welke kant je uit moet.
    interview
    Marketing
    3 februari 2012
    Paul Groothengel
    6-8 minuten leestijd
    Sociale media zijn de ultieme vorm van uit het raam hangen en kletsen met iedereen die langskomt. Dat schrijft marketingman Paul Postma in zijn hernieuwde Handboek Direct Marketing 3.0. Sociale media bieden, samen met games, uitgelezen mogelijkheden voor (direct) marketeers.
    recensie
    Communicatie en media
    1 februari 2012
    Tanja Beugelsdijk
    4-6 minuten leestijd
    'ValueFraming' van Floor de Ruiter leest als een zeer onderhoudend college. De auteur schuwt niet zijn persoonlijke ervaringen in te zetten om u als lezer te raken. Daarin slaagt hij met vlag en wimpel. 
    recensie
    1 februari 2012
    Dorien van Doorn
    Als je een avondje echt wilt lachen, dan verzamel je een groep bekenden, het mag familie zijn, en speel je 'Het familiespel'. Dit spel kan ik iedere groep aanbevelen die elkaar langer of goed kent.
    recensie
    Leiderschap
    1 februari 2012
    Marianne Eussen
    3-4 minuten leestijd
    Als u niet lekker in uw vel zit op uw werk, dan doet u uzelf en uw collega's tekort. Dat is de kern van het boek 'Gelukkig werken' in één zin. Gelukkige mensen zijn leergieriger, productie-ver en beter bestand tegen stress en veranderingen. Onno Hamburger en Ad Bergsma houden zich al jaren bezig met geluk. In dit praktische werkboek hebben zij al hun kennis gebundeld. Op basis van het geluksKOMPAS en de persoonlijke ervaringen van Hamburger, gaat u werken aan uw eigen werkgeluk.
    interview
    Economie
    1 februari 2012
    Joep Schrijvers
    8-11 minuten leestijd
    Hij is een van de grootste filosofen van Nederland van dit moment. Zijn studieterrein is de actualiteit van alledag die hij wil begrijpen. Hij schreef een omvangrijk én toegankelijk oeuvre over welzijn en geluk, technologie, de derde wereld, utopieën, geweld en de vrije markt. Hij gaat graag met medefilosofen in gesprek. De titel van zijn laatste boek typeert de man: 'Zonder vrienden geen filosofie'. Deze keer bij zijn boekenkast: de aimabele Hans Achterhuis.
    interview
    Marketing
    30 januari 2012
    Hans van der Klis
    10-15 minuten leestijd
    Zijn laatste drie boeken bereikten de eerste plaats in de top 10 van bestverkochte managementboeken. Zijn nieuwe boek over klantgerichtheid heeft Jos Burgers de titel Gek op gaten meegegeven, naar zijn populaire metafoor over boren en gaten. ‘Metaforen werken geweldig, zowel tijdens presentaties als in boeken.’
    interview
    Psychologie
    30 januari 2012
    Jeroen Ansink
    5-6 minuten leestijd
    Mensen zijn vatbaar voor talloze cognitieve illusies, zegt Nobelprijswinnaar Daniel Kahneman in Ons feilbare denken. Een beter begrip van het proces daarachter kan het besluitvormingsproces binnen organisaties verbeteren. ‘Ik wil de kwaliteit van onze kritiek op elkaar verbeteren.’
    nieuws
    Reclame en verkoop
    30 januari 2012
    Pierre Pieterse
    2-3 minuten leestijd
    Koude acquisitie is niet ieders hobby. Hoe krijg je jezelf (of je medewerkers) zo ver om de telefoon te pakken en een lange lijst met prospects af te werken? En daar dan ook nog het gewenste resultaat uit te slepen? Trainer en coach Daniel Francès schreef en publiceerde over dit onderwerp de Cold Call Bible, een Engelstalig boek vol positief getoonzette tips & trucs. Wardy Poelstra doet verslag.
    recensie
    Algemeen management
    27 januari 2012
    Louis Thorig
    2-3 minuten leestijd
    Het boek 'Be Useful' met als subtitel 'De kracht van authentiek ondernemerschap' staat op de longlist van het Managementboek van het Jaar 2012. De beide auteurs, Jeroen Geelhoed en Salem Samhoud, zijn partner en oprichter van adviesbureau '&Samhoud', dat doorbraken realiseert door het inspireren en verbinden van mensen. Dit is hun derde boek.
    interview
    Marketing
    26 januari 2012
    Ronald Buitenhuis
    4-5 minuten leestijd
    Met Klanten zijn eigenlijk nét mensen!, Hondenbrokken, en Geef nooit korting!, haalde Jos Burgers hoge toppen in de lijsten van best verkopende managementboeken. Zou dat met zijn nieuwe boek Gek op gaten dat eind februari verschijnt ook gaan gebeuren? Heeft de marketinggoeroe letterlijk een nieuw gat in de markt gevonden? Managementboek Magazine sprak alvast even met de auteur.
    recensie
    Communicatie en media
    26 januari 2012
    Bert Peene
    3-4 minuten leestijd
    Studenten vanuit een breder perspectief naar bedrijfskundige thema’s leren kijken: met die ambitie maakte Concept (voormalig onderdeel van NCOI Opleidingsgroep) vorig jaar een doorstart als zelfstandige educatieve uitgeverij. Volgens uitgever Jolijn van Eunen is integraal management het beste antwoord op de uitdagingen waarvoor leidinggevenden zich van hoog tot laag gesteld zien en die opvatting vormt dan ook het perspectief van waaruit de boeken die zij uitgeeft, geschreven zijn. Onlangs verscheen ‘deel’ vijf: Bedrijfscommunicatie voor de manager, van Arno van Doorn cum suis.

      Personen

        Trefwoorden