OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren

    Filter de resultaten

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Artikelen in het Online Magazine

    Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
    Pagina 693 van 19.599 resultaten
    recensie
    Werk en loopbaan
    8 februari 2013
    Aad van Endhoven
    In mijn dagelijkse praktijk als consultant W&S voer ik zeer veel gesprekken met kandidaten die op zoek zijn naar een nieuwe functie. In toenemende mate zijn dit ook kandidaten, die nog nooit of heel lang geleden een sollicitatiegesprek hebben gevoerd. Ik ben er van overtuigd dat ik veel geschikte kandidaten helemaal niet tegenkom. Dit wordt vaak veroorzaakt doordat zij de juiste weg niet weten te vinden en zich niet optimaal 'vermarkten'.
    recensie
    Marketing
    8 februari 2013
    Frank van Gool
    3-4 minuten leestijd
    In 'De Tao van service' neemt Eric de Haan je mee naar één van de belangrijkste touchpoints die er zijn in de customer journey van een klant. De service die je krijgt van een organisatie. In de meeste organisaties is service gecentraliseerd in zoiets als een klantcontactcenter. Met diepgaande analyses komt het boek tot de kern waar het daadwerkelijk om gaat, menselijkheid en zachte factoren. Voor nog meer praktisch gebruik zou het gewenst zijn iets meer in te gaan op het hoe in plaats van 'alleen' het wat.
    recensie
    Organisatiekunde
    8 februari 2013
    Daniëlle de Jonge
    2-3 minuten leestijd
    De ontwikkelingen in de maatschappij volgen elkaar in rap tempo op. Zo ook in onze werksituatie. In de achterliggende jaren is er veel veranderd en er staan allerlei nieuwe zaken in de startblokken. Bas van de Haterd schreef een boek over de impact hiervan op werken: '(R)evolutie van werk'.
    recensie
    Reclame en verkoop
    8 februari 2013
    Nico Melkert
    4-5 minuten leestijd
    Iedere verkoper wil succesvol zijn. Maar hoe word je dat? Er zijn al heel veel boeken over dit onderwerp geschreven. Maar jammer genoeg maakt de veelal pakkende titel met bijbehorend verkooppraatje de verwachtingen lang niet altijd waar. 
    recensie
    Leiderschap
    8 februari 2013
    Richard van der Lee
    Ber Damen geeft in 'Het Berenschot leiderschapsboek' een goed beeld van de ontwikkeling van leiderschap vanaf de prehistorie tot nu en neemt daarbij een voorschot op de toekomst. Dit met interessante onderbouwingen in relatie tot onder andere dode apen in een dierentuin, de link tussen seks en leiderschap en het belang van dromen. Het boek is lezenswaardig voor eenieder die geïnteresseerd is in het fenomeen leiderschap.
    nieuws
    Internet en social media
    8 februari 2013
    Pierre Pieterse
    1-2 minuten leestijd
    Inc (‘small business resources for the entrepreneur’) publiceert op haar website een lijst van tien management (business) boeken die de wereld hebben veranderd. Of dat zo is, daar zullen de meningen over verschillen, temeer omdat er een paar ‘unusual suspects’ op staan: boeken waar u waarschijnlijk nog nooit van hebt gehoord. En misschien wel van gehoord, maar dan zeker niet gelezen!
    opinie
    Personeelsmanagement
    8 februari 2013
    Nienke van Oeveren
    1-2 minuten leestijd
    Jakob van Wielink is senior coach, adviseur en trainer Leiderschap en Organisatieontwikkeling bij de Boertiengroep. Hij is expert op het gebied van verlies en verandering op het werk, waarover hij veel publiceert. Hij is tevens opleider van toekomstige coaches en verliesbegeleiders. Aan welke 3 boeken heeft hij veel gehad?
    recensie
    Marketing
    8 februari 2013
    Paul Groothengel
    1-2 minuten leestijd
    Social media een hype? Vrijwel niemand durft die stelling nog aan. En terecht, want social media zijn niet meer weg te denken, constateert Sjef Kerkhofs, auteur van Social Media Marketing.
    recensie
    Marketing
    7 februari 2013
    Johan Bel RM
    2-3 minuten leestijd
    Michiel van de Watering schreef het boek 'Marketingkassa', met als ondertitel 'Accountability voor de resultaatgedreven marketingorganisatie'. Dit onderwerp haakt zonder meer in op de actualiteit, want juist in economische mindere tijden wordt er scherp op marketingkosten gelet en is het belang om de effecten van marketinginspanningen aantoonbaar te maken bijzonder groot.
    recensie
    Financieel management
    7 februari 2013
    Nico Melkert
    3-4 minuten leestijd
    Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan, zal Alex Klein hebben gedacht toen hij aan zijn boek 'De basis van bedrijfskundig financieel management' begon. In het bedrijfsleven, aldus de auteur, draait alles om getallen, cijfers en berekeningen.
    column
    Leiderschap
    6 februari 2013
    Karel Noordzij
    2-3 minuten leestijd
    In zijn boek Op weg naar nieuw leiderschap pleit Karel Noordzij voor een goed functionerend poldermodel. Bas van de Haterd vroeg hem in een eerdere brief wat daarvoor nodig is. Nieuwe instanties of een nieuw inspraakmodel?
    recensie
    Verandermanagement
    5 februari 2013
    Bert Peene
    3-4 minuten leestijd
    De vraag of een organisatiecultuur daadwerkelijk veranderd kan worden, zal wel altijd onderwerp van discussie blijven. Over de mogelijkheid culturen effectief te beïnvloeden, is de eensgezindheid groter, al dient zich dan onmiddellijk de vraag aan: hoe? Dat legt Marcella Bremer uit in Organizational Culture Change.
    achtergrond
    Algemeen management
    5 februari 2013
    Niels Klinkenberg
    7-10 minuten leestijd
    nieuws
    Marketing
    4 februari 2013
    Bertrand Weegenaar
    In december kwamen er van marketinggoeroe Seth Godin in één klap drie nieuwe boeken op de markt: The Icarus Deception. How high will you fly?, ‘V is for Vulnerable Life outside the conform zone. An ABC for Grownups’ en ‘Whatcha gonna do with that duck? And other provocations 2006 -2012’.
    column
    4 februari 2013
    Michel Hoetmer
    3-4 minuten leestijd
    Deelnemers aan een van mijn trainingen vertelden mij ooit een waanzinnig verhaal. Ze waren samen met het hele bedrijf op ‘heisessie’ geweest. Daar moesten ze allerlei malle oefeningen doen; op een gegeven moment kregen de deelnemers de opdracht muisstil te zijn en een kwartier naar een bloempot te staren. Of dat geholpen heeft? Nou nee!
    column
    2 februari 2013
    Pierre Pieterse
    2-3 minuten leestijd
    ‘Te veel organisaties zijn buitengewoon onaangename plekken om te werken,’ aldus Manfred Kets de Vries een tijdje geleden in een interview. En volgens dezelfde INSEAD hoogleraar en leiderschapexpert moet zo’n twintig procent van de topmanagers nodig naar een psychiater. De kans is groot dat de reden hiervan ergens in het medische domein van de psychopathie lig.
    opinie
    Leiderschap
    1 februari 2013
    Nienke van Oeveren
    1-2 minuten leestijd
    Margreet Twijnstra is organisatieadviseur en interim manager. Zij begeleidt organisaties om duurzame verbetering te ontwikkelen. Op basis van haar gedrags- en organisatiekundige achtergrond en ervaring hanteert zij een aanpak waarin mensen bijdragen aan resultaten. Wat zijn haar 3 topboeken?
    recensie
    Verandermanagement
    31 januari 2013
    Nienke van Oeveren
    2-3 minuten leestijd
    In dienstverlenende organisaties is iedereen gastheer (m/v) van de organisatie. De zogenaamde 'moodmakers' zijn medewerkers die daarin uitblinken: zij geven gasten een welkom gevoel en spelen in op hun behoeften. De kunst is de energie van deze moodmakers te gebruiken als inspiratiebron voor anderen. In Mood Maker laten John Hokkeling en Laura de Mar zien hoe gastvrije organisaties kunnen worden ontwikkeld en wat daarvoor nodig is. Managementboek vroeg drie lezers naar hun mening over dit boek.
    interview
    Internet en social media
    30 januari 2013
    Hans van der Klis
    7-10 minuten leestijd
    Stond er in de titel van zijn vorige boek Het einde van winkels? nog een vraagteken, de titel van het nieuwe boek van Cor Molenaar, Red de winkel!, schreeuwt om een uitroepteken, en die staat er dan ook. Behalve beleving zullen fysieke winkels internettechnologie moeten integreren als zij overeind willen blijven. ‘De smartphone gaat de winkel redden.’
    nieuws
    Organisatiekunde
    30 januari 2013
    Bertrand Weegenaar
    2-3 minuten leestijd
    Piraten zijn waar revolutie op komst is. Dus de piratenvlaggen zijn gehezen! Tenminste, dat beweren Rodolphe Durand en Jean-Philippe Vergne in hun uit 2010 stammende boek ‘L’Organisation Pirate: Essai sur l’évolution du capitalisme’ dat nu ook in het Engels verkrijgbaar is, onder de titel The Pirate Organization: lessons from the fringes of capitalism.

      Personen

        Trefwoorden