OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren

    Filter de resultaten

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Artikelen in het Online Magazine

    Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
    Pagina 64 van 19.476 resultaten
    Interview
    Communicatie en media
    1 maart 2024
    Bas Hakker
    5-6 minuten leestijd
    Samen met Ann Maes, Frederik Picard en Chris van Gils schreef Bart Lombaerts het boek ‘Do tell’. We speken Lombaerts over de manier waarop je als bedrijf vertelt over duurzaamheid. Lombaerts: ‘Als het oprecht en eerlijk is, dan levert het jouw bedrijf een beter imago op.’
    preview
    Persoonlijke effectiviteit
    1 maart 2024
    Jessica Kruijssen
    3-4 minuten leestijd
    In het praktische (werk)boek ‘Vind je sprankelkracht’ combineert Jessica Kruijssen inzichten uit de positieve psychologie, sterkepuntenbenadering, neurowetenschappen en appreciative inquiry. Ze vertelt erover in haar preview.
    recensie
    Psychologie
    1 maart 2024
    Freija van Duijne
    1-2 minuten leestijd
    Onze biologie is die van de oermens. We zijn alert op pijn. Momenten van plezier zijn veel vluchtiger. Met stokken en wortels loodsen we onszelf doordreigingen en opportuniteiten. Dat maakt ons niet gelukkiger. Volgens Michael Vlerick vinden we geluk in gelijkmoedigheid, tevredenheid en liefdevolheid. Meditatie en mindfulness-technieken helpen om ons te bevrijden van gewoonten uit de oertijd.
    recensie
    Marketing
    29 februari 2024
    Nick Janssen
    2-3 minuten leestijd
    In ‘De Klassiekersclub’ beweert Ryan Holiday dat je geen genie hoeft te zijn om iets geniaals te maken. Je moet briljante momenten hebben en het saaie spul ertussenuit te halen. Ik ben fan van de Amerikaanse auteur. De manier waarop hij woorden weet te vinden om zijn punt te maken, zorgt ervoor dat ik instemmend met mijn gele marker in de aanslag zit.
    recensie
    Strategisch management
    29 februari 2024
    Elly Stroo Cloeck
    3-5 minuten leestijd
    Delen is de toekomst. We gaan van bezit naar gebruik, dat is goed voor de planeet! Maar óók voor bedrijven, zo betoogt Jo Caudron in het uitstekende ‘De toekomstformule’. Goed voor bedrijven dus, of liever: minder slecht dan doorgaan zoals nu, want dat businessmodel is (ook) financieel niet meer vol te houden.
    preview
    Economie
    29 februari 2024
    Ben Kuiken
    2-3 minuten leestijd
    Waarom knikken we begrijpend en bevestigend als iemand zegt dat de economie moet groeien? Omdat, zo stelt Ben Kuiken in ‘Het ZINnigste boek dat je ooit zult lezen’, we van onze zinnen zijn beroofd door de zin van de markt.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    29 februari 2024
    Dymph Neeteson
    2-4 minuten leestijd
    ‘Groeimindset’ is een fijn boek om de groeimindset beter te leren begrijpen. Bart Heuvingh en Tim Koning bespreken aan de hand van praktijkvoorbeelden, vaak uit de sport, hoe mensen hun groeimindset toepassen.
    recensie
    Mens en maatschappij
    28 februari 2024
    Freija van Duijne
    4-6 minuten leestijd
    Een steeds groter deel van ons voedsel komt uit pakjes, zakjes en potten met vrolijke etiketten vol positieve claims. Het smaakt lekker, het is gemakkelijk en niet te duur. Maar overgewicht en welvaartsziektes nemen toe. Chris van Tulleken deed onderzoek naar de gevolgen zijn van dit nieuwe voedsel op onze gezondheid. 
    Interview
    Marketing
    28 februari 2024
    Hans van der Klis
    5-8 minuten leestijd
    Martijn Stuiver en Peter Koning schreven een businessroman, ‘Klant-DNA’, om de lezers kennis te laten maken met hun DNA-model en hun ideeën over hoe je transformaties tot stand brengt zonder dat je je verliest in interne processen. We spraken Martijn Stuiver: ‘Betrokkenen zijn soms zo hard bezig met interne procesoptimalisatie dat de klant naar de achtergrond verdwijnt.’
    preview
    IT-management / ICT
    28 februari 2024
    Francisca Dalstra
    3-4 minuten leestijd
     Veel agileteambegeleiders, waaronder Scrum Masters en Agile Coaches, gaan Sprint in en Sprint uit alsof ze gevangen zijn in een eindeloos draaiend loopwiel. Vaak ook nog met het gevoel dat de verantwoordelijkheid en het eigenaarschap voor de ontwikkeling van het team vooral bij hen ligt.
    recensie
    Psychologie
    28 februari 2024
    Christel Deckers
    2-3 minuten leestijd
    ‘Living like you mean it’ is een boek van Ronald J. Frederick. Rogier Poels vertaalde het en gaf het de titel: ‘Omarm je emoties’. Een titel die mijns inziens recht doet aan de inhoud van dit boek.
    recensie
    IT-management / ICT
    27 februari 2024
    Rudy Kor
    3-5 minuten leestijd
    ‘Data de baas’ van Erik Jan Hengstmengel helpt general managers en bestuurders het gesprek met interne en externe dataspecialisten enigszins onderbouwd te voeren. Het staat vol thema’s die spelen in de wereld van data zoals cyber security, privacy, ethische algoritmes, datagedreven werken, semantic targetting, explainable AI en cyber resillience.
    recensie
    27 februari 2024
    Freija van Duijne
    5-8 minuten leestijd
    Humanisme laat zich niet eenvoudig definiëren. De grote overeenkomst in humanistisch denken is dat ze zich richten op de menselijke dimensie van het leven. Sarah Blakewell neemt ons mee in sprankelende verhalen over humanisten in de afgelopen zevenhonderd jaar. 
    preview
    Marketing
    27 februari 2024
    Jos Burgers
    3-4 minuten leestijd
    'Superfijne klanten' van bestsellerauteur Jos Burgers laat zien hoe ambassadeurs ervoor zorgen dat superfijne klanten vanzelf naar je toekomen en waarom die strategie juist nu de toekomst heeft. In zijn preview vertelt Burgers over de strategie, en over zijn boek.
    recensie
    Algemeen management
    27 februari 2024
    Elly Stroo Cloeck
    5-7 minuten leestijd
    Leer ‘bubbel-polygaam’ en ‘radicaal-realistisch’ te zijn, zo verleidt Danielle Braun mij op de achterflap van ‘Da’s gek’om het direct te lezen. De termen alleen al, wie kan daar weerstand aan bieden? Ik niet, in ieder geval. En dat leren doen we weer met vreemde culturen, maar ook met actuele situaties, dichtbij huis. Wat is gek? En: wie is hier nu gek? Prima boek om te reflecteren op je eigen normen en waarden.
    nieuws
    Mens en maatschappij
    26 februari 2024
    Marjan Maandag
    3-4 minuten leestijd
    Bij Managementboek lezen we meer dan alleen managementboeken, en we delen graag wat we lezen. In deze aflevering van Meer Moois zetten we weer enkele aanbevolen boeken op een rij. Deze aflevering: Het kleedje voor Hitler, Het hele dorp wist het en Een tuin aan de Elbe.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    26 februari 2024
    Pleunie Warnink
    2-3 minuten leestijd
    ‘Survivalgids voor Tijden van Verandering’ van Florence Pérès is een must voor mensen die veranderingen op zich af zien komen en even niet weten hoe ze daarmee om kunnen gaan. 
    Interview
    Marketing
    26 februari 2024
    Bas Hakker
    4-6 minuten leestijd
    In ‘Dutch Ad Men’ beschrijft Fred Kolsteeg, zelf oprichter van het reclamebureau ARA, de periode van 1864 tot 2000 in de Nederlandse reclamewereld. In het pre-digitale tijdperk werd er veel gepionierd in het reclamevak en dat levert goede verhalen op. Kolsteeg: ‘Ik vind het belangrijk dat de reclamemakers van nu hun klassiekers kennen.’
    preview
    Non-profit
    26 februari 2024
    Watze Hepkema
    1-2 minuten leestijd
    Organisaties in het publieke domein zijn vastgelopen in bureaucratie. Er zijn veel pogingen gedaan het tij te keren: er zijn subsidies om te ontregelen, organisaties hebben zelfsturende teams ingevoerd, enzovoort. Maar het wordt alleen maar erger. In ‘Van wie is de gebarsten wc-tegel? - Organiseren op basis van eigenaarschap’ laat Watze Hepkema zien dat organisaties toch echt een andere weg in kunnen slaan.
    recensie
    Mens en maatschappij
    26 februari 2024
    Ineke Peters
    5-8 minuten leestijd
    Iedereen heeft of krijgt in de directe omgeving met dementie te maken. Zorgvernieuwer Teun Toebes en documentairemaker Jonathan de Jong willen de toekomst voor mensen met dementie verbeteren en maakten de film Human Forever en schreven ‘Een wereld te winnen’. 

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden