OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren

    Filter de resultaten

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Artikelen in het Online Magazine

    Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
    Pagina 563 van 19.611 resultaten
    interview
    Algemeen management
    29 oktober 2015
    Paul Groothengel
    5-7 minuten leestijd
    In de internationale editie van Zakendoen in de nieuwe economie verbreedt Marga Hoek het perspectief: aan de hand van meer dan vijftig businesscases van over de hele wereld laat ze zien hoe ondernemers op innovatieve manieren de transitie naar een duurzame economie vorm geven.
    column
    Psychologie
    29 oktober 2015
    Roos Vonk
    1-2 minuten leestijd
    Slecht leiderschap is niet alleen rot voor medewerkers, het kost bedrijven ook geld. Denk maar even aan ziekteverzuim en verloop. Bovendien gaan werknemers met een slechte baas zich zelf ook minder productief en coöperatief gedragen. In NRC stond hierover afgelopen weekend een artikel, naar aanleiding van een proefschriftonderzoek van Stacey Sanders.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    28 oktober 2015
    Yolanda van Heese
    3-4 minuten leestijd
    In Essentialism. The disciplined pursuit of less presenteert Greg McKeown een manier van denken en werken die je helpt om te structureel meer te bereiken, aldus McKeown. Zijn idee: 'Do less but better'. McKeown geeft veel tips en handreikingen om productief te werken en je doelen te bereiken - en tegelijkertijd voldoende tijd en aandacht voor je persoonlijke leven te houden.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    28 oktober 2015
    Hanneke Tinor-Centi
    2-3 minuten leestijd
    Claudia de Breij (wat is ze leuk!) vraagt zich in haar boek ‘Neem een geit’, hardop af hoe te leven. Over opvoeden bestaan massa’s boeken, maar schrijfsels over levenslessen voor volwassenen zijn er niet veel. De Breij kwam tot de conclusie dat er weliswaar talloze ‘zelfhulpboeken’ op de markt zijn, maar dat die telkens over één bepaald onderwerp gaan en zelden over het ‘hele leven’. En dus… schreef ze het zelf.
    interview
    Leiderschap
    28 oktober 2015
    Justin van Lopik
    3-4 minuten leestijd
    Als journalist van het Financieele Dagblad schreef Frits Conijn veel portretten en profielen van succesvolle mensen. Hij vond het opmerkelijk dat menigeen met succes in zaken zijn carrière was begonnen bij het Korps Mariniers.
    recensie
    Organisatiekunde
    28 oktober 2015
    Martin van Staveren
    3-5 minuten leestijd
    Crew Resource Management (CRM) is een begrip uit de luchtvaart voor niets anders dan effectieve samenwerking in teams. Dit om effectiever, veiliger en misschien ook wel efficiënter teamdoelen te bereiken. Inmiddels maakt het ook buiten de luchtvaart een opmars, bijvoorbeeld in operatieteams in ziekenhuizen.
    preview
    Leiderschap
    28 oktober 2015
    Sjoerd de Waal
    3-4 minuten leestijd
    Welkom in de VUCA-wereld! U weet dat de manier waarop u uw organisatie hebt gestructureerd niet meer gaat werken. Maar wat wel? Ingvar Jónsson en Sjoerd de Waal schreven The Whole Brain Leader, waarin ze handvatten bieden, en in deze preview lichten ze die toe.
    recensie
    Reclame en verkoop
    28 oktober 2015
    Stella Verkroost
    Kort en bondig iets vertellen over jezelf, je product of dienst tijdens een sollicitatie een salespresentatie of in een offertetraject. Voor veel mensen is pitchen een moment van klotsende oksels en veel uhhhs en stiltes. Toch krijg je er vroeg of laat mee te maken. En dan kun je maar beter zorgen dat wat je zegt de ander overtuigd en dat jij je er gemakkelijk bij voelt. In PITCH! leggen Alette den Exter en Rick Willemsen je uit hoe jij komt tot de perfecte pitch voor elke gelegenheid.
    recensie
    Organisatiekunde
    28 oktober 2015
    Carla Derijck
    3-4 minuten leestijd
    Verandering is vooral veel doen: experimenteren, vastlopen, reflecteren en leren. Duurzame vernieuwing ontstaat alleen door te kiezen voor een vernieuwende weg, inspiratie ontstaat alleen uit inspirerende interventies. Dit stelt Arend Ardon in zijn laatste boek: Ontketen vernieuwing!
    nieuws
    Economie
    28 oktober 2015
    Jeroen Ansink
    4-5 minuten leestijd
    Wat leest Amerika en wat waait waarschijnlijk over naar Nederland? ‘Onze man in de VS’ Jeroen Ansink doet maandelijks een rondje boekwinkels in New York.
    recensie
    IT-management / ICT
    27 oktober 2015
    Sjors van Leeuwen
    4-6 minuten leestijd
    We leven in een netwerksamenleving. Alles en iedereen is met elkaar verbonden. In zo’n omgeving voldoen traditionele bedrijfsmodellen niet meer. Om te kunnen overleven moeten organisaties sneller en wendbaarder worden. De oplossing die Peter Hinssen aandraagt in zijn boek The Network Always Wins klinkt eenvoudig: als de wereld om je heen verandert in een netwerk, zul je zelf ook in een netwerk moeten veranderen.
    recensie
    Algemeen management
    27 oktober 2015
    Ronald Buitenhuis
    1-2 minuten leestijd
    Reorganisatie. Een simpel woord waar dus een hele wereld achter schuil gaat. Vaak wordt reorganisatie als een soort containerbegrip benaderd, maar wie het ontmaskert – zoals Georgy Evers heeft gedaan – ziet een complex fenomeen dat niet zomaar tot een succes kan worden gebracht.
    preview
    Algemeen management
    27 oktober 2015
    Justin van Lopik
    3-4 minuten leestijd
    Iedereen herkent het gevoel van flow. Dat voelt goed en het leidt tot onvermoede prestaties. Voormalig Olympisch hockeycoach en –kampioen Marc Lammers en heruitvinder Ton Hendrickx bewijzen dat flow geen toeval is. Een preview.
    column
    27 oktober 2015
    Pierre Pieterse
    2-3 minuten leestijd
    Iedereen is druk tegenwoordig. Met van alles en nog wat maar steeds vaker met druk maken over druk hebben. Het toegenomen percentage dat zich wel regelmatig verveelt op het werk (de zogenaamde ‘bore out’) is in dit verband een veeg teken aan de wand.
    nieuws
    Advisering
    27 oktober 2015
    Pierre Spaninks
    2-4 minuten leestijd
    De speurtocht naar het nieuwe Managementboek van het Jaar is in volle gang. Jurylid Pierre Spaninks houdt een blog bij over zijn ervaringen. Vorige keer: Trends in het boekenaanbod (1). Deze week: Jeukwoorden!
    recensie
    Internet en social media
    26 oktober 2015
    Angelina Hammond
    2-3 minuten leestijd
    ‘Social media marketing voor Dummies’ van Shiv Singh is een boek voor degenen die social media als een zakelijk (marketing) communicatiemiddel willen inzetten. En die het marketingspel met social media als inzet willen spelen. Enige voorkennis is daarom vereist.
    interview
    Werk en loopbaan
    26 oktober 2015
    Hans van der Klis
    7-9 minuten leestijd
    Freek van Kraaikamp (30) benadert het onderwerp solliciteren in zijn Zou jij jezelf aannemen? een stuk luchtiger dan we gewend zijn. Met een mix van anekdotes en prikkelende stellingnames probeert hij sollicitanten uit hun tent te lokken. ‘Eigenlijk moet je je na de vierde mislukte sollicitatie al afvragen of je het niet beter op een andere manier zou kunnen aanpakken’, zegt hij.
    preview
    Leiderschap
    26 oktober 2015
    Guido de Valk
    3-4 minuten leestijd
    In Neuroleiderschap leert u hoe u een nieuwe manager kunt worden door kennis en technieken uit de hersenwetenschappen toe te passen. Guido de Valk laat in deze preview zien hoe dat u kan helpen de transitie van macht naar kracht te maken.
    recensie
    Werk en loopbaan
    26 oktober 2015
    Annett Keizer
    Iemand die je tijdens je opleiding al vertelt wat er van je verwacht mag worden in een betaalde baan. Dat is geen overbodige luxe. ‘Professioneel aan het werk’ is geschreven voor studenten die op het punt staan hun loopbaan te starten. Het boek geeft een breed scala aan competenties die nodig zijn om goed te kunnen samenwerken en te voldoen aan de verwachtingen van je baas, collega’s en klanten.
    interview
    Marketing
    26 oktober 2015
    Paul Groothengel
    4-6 minuten leestijd
    In 1957 schokte Vance Packard de wereld met The hidden persuaders. Inmiddels passen adverteerders nog veel meer geheime trucs toe om consumenten te verleiden. Daarmee brengen ze schade toe aan consumenten. En daarom moeten deze beïnvloeders stoppen met dit soort van ‘voodoo-marketing methodes’, betogen Ronald Voorn en Jan Dijkgraaf in Voodoo marketing. Wij spraken eerstgenoemde.

      Personen

        Trefwoorden