OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren

    Filter de resultaten

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Artikelen in het Online Magazine

    Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
    Pagina 525 van 19.599 resultaten
    recensie
    Marketing
    31 mei 2016
    Hanneke Tinor-Centi
    4-5 minuten leestijd
    De reclamewereld heeft af te rekenen met een geloofwaardigheidsprobleem dat is veroorzaakt door het veelvuldig doen van loze beloftes. De kritische en mondige consument van tegenwoordig reageert daarop met... wantrouwen.
    recensie
    Personal finance
    31 mei 2016
    Brigitte Koehler
    2-3 minuten leestijd
    Met Het plakbandpensioen zet Gerhard Hormann je aan het denken over pensioenen. Je hoeft helemaal niet rijk te zijn om te gaan rentenieren. Of 65 –plusser te zijn om met pensioen te gaan. Wil jij hier meer van weten? Dan is dit een boek voor jou!
    preview
    Leiderschap
    31 mei 2016
    Charlotte Staats
    3-5 minuten leestijd
    Wie was voor jou ooit een excellent leidinggevende? Anja Hilgers en Charlotte Staats vroegen het de deelnemers van hun workshops. Daarna interviewden ze de meest in het oog springende leiders die werden aangedragen en vonden vijf thema’s waarop deze leiders zich onderscheiden. Een preview.
    preview
    Algemeen management
    31 mei 2016
    Agnes Siegerink
    3-5 minuten leestijd
    Doorzien van Agnes Siegerink belooft te laten zien hoe je zicht krijgt op je wezenlijke kijk op zaken. Want te vaak reageren we op de automatische piloot. In haar preview gaat ze kort in op een aantal aspecten van haar boek.
    preview
    Communicatie en media
    30 mei 2016
    Betteke van Ruler
    2-3 minuten leestijd
    Heb je voor Communicatie gekozen als studie? Studeert je dochter of zoon of kleinkind Communicatie? Weet je eigenlijk niet wat dat vak inhoudt? Wat je ermee kunt worden? Dan is Communicatie is een vak precies voor jou. Een preview.
    recensie
    Strategisch management
    30 mei 2016
    Sjors van Leeuwen
    3-5 minuten leestijd
    Nog steeds mislukt het merendeel van alle nieuwe producten, diensten en oplossingen. Succesvol innoveren is moeilijker dan je denkt. Veel bedrijven worstelen met innovatie en hoe ze een succesvol innovatietraject kunnen opzetten. Voor hen is er nu het boek Het innovatiedoolhof. Het boek laat zien hoe organisaties kunnen ontsnappen uit het innovatiedoolhof en met meer succes innovaties op de markt kunnen brengen.
    recensie
    Coaching en trainen
    30 mei 2016
    Yolanda van Heese
    Vaak letten leidinggevenden meer op mogelijke verbeterpunten dan op aanwezige talenten. Kijken ze meer naar wat er niet goed gaat, dan naar wat er wel goed gaat. Een gemis, want dat gaat ten koste van je plezier en energie, en uiteindelijk het resultaat.
    recensie
    30 mei 2016
    Hanneke Tinor-Centi
    In ‘Veenbrand’ vertelt auteur Karen Fossum het verhaal van de moord op een jonge vrouw en haar zoontje. De lichamen worden gevonden in een oude caravan op het terrein van een boer. De twee zijn door messteken om het leven gebracht.
    interview
    Economie
    30 mei 2016
    Ger Post
    5-7 minuten leestijd
    Ruim tien jaar geleden schreef Annegreet van Bergen het boek De lessen van Burn-out, over haar burn-out. Onlangs kwam een nieuwe uitgave van het boek uit. ‘Ik stel nu grenzen aan mijn werk, hoe leuk het ook is.’
    achtergrond
    Reclame en verkoop
    27 mei 2016
    Laura Nuhaan
    11-16 minuten leestijd
    We vragen ons altijd af waarom restauranthouders een bord neerzetten met daarop: ‘Vandaag verse sushi’. Wie eet er nou sushi als het niet vers is? Hetzelfde geldt ook voor Social Selling.
    preview
    Strategisch management
    27 mei 2016
    Sjors van Leeuwen
    3-4 minuten leestijd
    De wereld verandert steeds sneller en bedrijven moeten sneller mee veranderen om te kunnen overleven. Bedrijven die dat nalaten krijgen het moeilijk. Denk aan de teloorgang van bekende namen als Nokia, Digital, Free Record Shop, Polare, Hyves en V&D. Maar hoe voorkom je dat? Hoe word je als organisatie sneller en wendbaarder? In Hoe agile is jouw strategie? geeft Sjors van Leeuwen concrete inzichten, voorbeelden, handvatten en tips over hoe je dat kunt aanpakken. Een preview.
    recensie
    Strategisch management
    27 mei 2016
    Martin van Staveren
    4-6 minuten leestijd
    Management in Singularity doet wat het beschrijft: met exponentiële snelheid verovert het een toppositie als managementboek. En dat is niet meer dan logisch. Dit is namelijk een boek waarvan er jaarlijks maar enkele verschijnen. Ik heb het binnen 24 uur uitgelezen en voel de naschokken nog. Wat maakt het tot zo’n sterk boek?
    interview
    Leiderschap
    27 mei 2016
    Bert Peene
    6-9 minuten leestijd
    Authenticiteit is al jaren een vast onderdeel van ieder zichzelf respecterend programma voor leiderschapsontwikkeling. Authenticiteit heeft alles te maken met persoonlijke drives, met missie en ambitie én met moed. Want als het erop aankomt, moet je als leidinggevende de moed hebben je hart te volgen en waar nodig tegen de stroom in durven gaan. En juist op dat vlak laten heel wat leiders het afweten: het tonen van moed. In Moed- Over gedurfd leiderschap ontrafelt Andor de Rooy dit lastige thema en probeert hij leiders (in spé) concrete handvatten te bieden om kritieke momenten de juiste dingen te doen.
    nieuws
    Persoonlijke effectiviteit
    27 mei 2016
    Bertrand Weegenaar
    2-3 minuten leestijd
    Het trio Nooit meer druk, Frazzled, en Slimmer sneller beter domineerden de afgelopen weken mijn geest. Ze vochten alle drie om aandacht met hun fraaie ondertitels: ‘een opgeruimd hoofd in een overvolle wereld’, ‘mindfulness gids voor geestelijk welzijn’ en ‘het geheim van productiviteit thuis en op het werk’. De drie auteurs, Tony Crabbe, Ruby Wax en Charles Duhigg zijn ieder specialist en (semi) wetenschappelijk deskundig op hun terrein: omgaan met stress.
    preview
    Algemeen management
    26 mei 2016
    Jeanet Bathoorn
    3-5 minuten leestijd
    Steeds meer mensen worden zelfstandig ondernemer in Nederland. Alleen blijkt dat één vijfde al na het eerste jaar stopt. Bovendien verdient 56% van de zelfstandigen minder dan 25.000 euro per jaar. Daar moet iets aan gedaan worden vonden Jeanet Bathoorn en Petra Iuliano. Zij schreven daarom het boek 50 Verdienmodellen. Een preview.
    recensie
    Algemeen management
    26 mei 2016
    Daniëlle de Jonge
    2-3 minuten leestijd
    Wie graag helder en volledig geïnformeerd is over zaken, wordt helemaal blij van dit boek. Werkelijk elk denkbaar en relevant onderwerp over het hebben van een eigen bedrijf komt aan bod in Handboek eigen baas van Tijs van den Boomen.
    preview
    Communicatie en media
    26 mei 2016
    Betteke van Ruler
    3-4 minuten leestijd
    In CommTalks geven prominenten uit de communicatiepraktijk, communicatiewetenschap en daarbuiten hun visie op de toekomst van het communicatievak. De samensteller, Betteke van Ruler, gaat in deze preview kort in op de thema's die opvallen.
    interview
    Psychologie
    26 mei 2016
    Jeroen Ansink
    4-6 minuten leestijd
    Mensen zijn tot veel meer in staat dan ze zelf denken, zegt Florida State University-psycholoog Anders Ericsson in Piek. Dankzij doelbewuste training kunnen ook gewone mensen buitengewone prestaties leveren. ‘De limiet is nog lang niet bereikt.’
    interview
    Inkoop en logistiek
    25 mei 2016
    Nancy van Bemmel
    3-4 minuten leestijd
    Best Value Procurement is als nieuw onderwerp aan de tweede druk van Inkopen voor Dummies toegevoegd. Bestaande onderwerpen, die altijd in beweging zijn, zijn aangepast, zoals e-procurement, maatschappelijk verantwoord inkopen (mvi) en Europees aanbesteden. Het boekje is uitgebracht als pocketversie, maar is met 363 bladzijden zeker geen klein boekje.
    preview
    Marketing
    25 mei 2016
    Mark van de Grift
    3-4 minuten leestijd
    De basis van TRUE Branding is Transparency, Responsibility, Unique en Empathy. Dit is een geheel nieuw concept en staat voor loyaliteit aan je eigen merk. In deze preview legt Mark van de Grift uit waarom dat belangrijk is.

      Personen

        Trefwoorden