OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren

    Filter de resultaten

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Artikelen in het Online Magazine

    Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
    Pagina 493 van 19.597 resultaten
    nieuws
    Algemeen management
    31 oktober 2016
    Paul Groothengel
    1-2 minuten leestijd
    Met het managementboek Leren Veranderen schreven Léon de Caluwé en Hans Vermaak een standaardwerk voor veranderaars. Docent Gertjan de Groot en adviseur Hanna Boersema-Vermeer stelden met Werken met Leren Veranderen een praktisch, aanvullend boek samen met allerlei werkvormen.
    recensie
    Strategisch management
    31 oktober 2016
    Kevin Huizer
    3-5 minuten leestijd
    Wie de prestaties van een onderneming wil meten, kan dat bijna niet anders dan via KPI's: Kritische Prestatie Indicatoren. Een gekwantificeerde set van indicatoren, die voornamelijk bedoeld zijn om de uitvoering van de organisatiestrategie te volgen en waar nodig bij te sturen.
    interview
    Algemeen management
    31 oktober 2016
    Jeroen Ansink
    6-9 minuten leestijd
    Stel mensen bloot aan foto's van schapenwolkjes en ze ontwikkelen een voorkeur voor comfortabel meubilair. Met de juiste associaties is het mogelijk om mensen al te overtuigen nog vóórdat de boodschap is geleverd, zegt Robert Cialdini in zijn nieuwe boek Pre-suasion. ‘Wannéér je iets zegt is minstens zo belangrijk als wát je zegt.’
    interview
    Internet en social media
    28 oktober 2016
    Aurora Peters
    3-4 minuten leestijd
    Online strateeg Patrick Petersen (@Onlinemarketeer) heeft een nieuw boek uit: het Handboek Social Marketing & Business. Een crossmediaal werk met cases, onderzoeken, inzichten van experts en een aanvullende website met extra materiaal. Een goede reden om eens met deze ‘social media addict’ in gesprek te gaan over social marketing.
    opinie
    Algemeen management
    28 oktober 2016
    Ernst ten Heuvelhof
    2-3 minuten leestijd
    In deze rubriek analyseren bestuurskundigen van de TU Delft patronen en wetmatigheden waar veel managementboeken soms wat lichtvoetig aan voorbij gaan, of gewoon voor vanzelfsprekend aannemen. In deze aflevering belicht Ernst ten Heuvelhof het belang en de valkuilen van het maken van fouten.
    nieuws
    Communicatie en media
    28 oktober 2016
    Justin van Lopik
    Het Platform Innovatie in Marketing (PIM) heeft de nominaties voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2016 bekend gemaakt. Vorig jaar won het boek Online Brand Identity van Joris Merks-Benjaminsen.
    recensie
    28 oktober 2016
    Niels Corsten
    3-4 minuten leestijd
    Service Design for Business is het tweede boek van Ben Reason en Lavrans Løvlie, oprichters van Livework. In het schrijven van dit boek worden ze vergezeld door Melvin Brand Flu, de Director of Strategy and Business Design bij Livework.
    preview
    Marketing
    28 oktober 2016
    Ita Pronk-Verduijn
    3-4 minuten leestijd
    Wat kun je zélf doen om je website op de eerste pagina’s van de zoekresultaten zichtbaar te maken? Ita Pronk-Verduijn legt in haar boek de (logischerwijs soms wat technische) materie in goed leesbare Jip-en-Janneke taal uit. In deze preview vertelt ze in grote lijnen hoe het boek Heel Holland Googelt tot stand is gekomen en opgebouwd is.
    recensie
    Strategisch management
    27 oktober 2016
    Christel Deckers
    2-3 minuten leestijd
    Het thema van innoveren en pionieren is erg actueel. Immers wie niet innoveert plaatst zichzelf op achterstand en heeft daarmee op termijn geen toekomst meer.
    opinie
    Internet en social media
    27 oktober 2016
    Nienke van Oeveren
    1-2 minuten leestijd
    Adrie Dolman is agile coach en eigenaar van Adapt2Value. Hij helpt bedrijven met agile innoveren, concurreren en excelleren. Onlangs verscheen zijn boek Agile Marketing, dat genomineerd is voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2016. Hij vertelt over zijn top 3.
    nieuws
    Internet en social media
    27 oktober 2016
    Pierre Pieterse
    1-2 minuten leestijd
    Op donderdag 10 november bieden Marjan Crabtree en Denise Hulst een gratis webinar aan aan de klanten van Managementboek. Dit webinar is een introductie in hun theorie van het lanceren van digitale producten. Hierover schreven zij het boek Lanceren kan je leren.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    27 oktober 2016
    Renze J. Klamer
    2-3 minuten leestijd
    Afgelopen week kwam op de bestuursvergadering van onze coöperatie het onderwerp weer eens langs. Hoe moet het met de verkopen. De meeste leden van het bestuur klaagden steen en been over het feit dat alle klanten altijd alles voor niks of in ieder geval voor heel weinig wilden. 
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    27 oktober 2016
    Renze J. Klamer
    recensie
    Algemeen management
    27 oktober 2016
    Renze J. Klamer
    2-3 minuten leestijd
    Een voor allen, allen voor een is tweede boek van Simon Sinek. Wereldberoemd geworden door zijn Tedtalk Start with WHY – miljoenen keren bekeken en een inspiratiebron voor velen om opnieuw na te (laten) denken over hoe en vooral waarom we eigenlijk moeten doen wat we doen. Hij toonde aan dat praten over het wat en het hoe over het algemeen saai is en nogal simpel, maar dat praten over het waarom praten over visie is. En dat is inspirerend en motiverend.
    recensie
    Leiderschap
    27 oktober 2016
    Renze J. Klamer
    2-3 minuten leestijd
    Een voor allen, allen voor een is tweede boek van Simon Sinek. Wereldberoemd geworden door zijn Tedtalk Start with WHY – miljoenen keren bekeken en een inspiratiebron voor velen om opnieuw na te (laten) denken over hoe en vooral waarom we eigenlijk moeten doen wat we doen.
    preview
    Algemeen management
    27 oktober 2016
    Astrid Vermeer
    2-3 minuten leestijd
    In de praktische handleiding: Zelfsturing, hoe het wél werkt schetsen Astrid Vermeer en Ben Wenting wat nodig is om de transitie van een hiërarchie naar een vorm van zelfsturing mogelijk te maken. Een preview.
    recensie
    Algemeen management
    27 oktober 2016
    Fred Rutgers
    3-4 minuten leestijd
    Volgens de mooie hardcover is dit ‘Hét handboek soldaat voor ondernemers in disruptieve tijden’ Nu ben ik zelf nooit soldaat geweest, maar ik heb toch het vermoeden dat een echt handboek soldaat dwingender is dan dit boek.
    recensie
    Algemeen management
    27 oktober 2016
    Renze J. Klamer
    3-4 minuten leestijd
    Toen ik een aantal jaren geleden het boek van Stephen Covey (de zoon van…) ‘The speed of trust’ las, realiseerde ik me dat vertrouwen recht evenredig is met snelheid van handelen. Daar waar verbeterde technologie snelheid verhoogt, zal wantrouwen snelheid verlagen. 
    recensie
    Psychologie
    27 oktober 2016
    Renze J. Klamer
    3-4 minuten leestijd
    Ik was in Oost-Europa voor een training en toen werd me duidelijk gemaakt dat voor elke transactie er een deel voor ‘Sasja’ is. Die mededeling was blijkbaar grappig want er werd besmuikt om gelachen.
    recensie
    27 oktober 2016
    Hanneke Tinor-Centi

      Personen

        Trefwoorden