OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
Artikelen in het Online Magazine
Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
Pagina 493 van 19.597 resultaten
nieuws
Algemeen management
31 oktober 2016
Paul Groothengel
1-2 minuten leestijd
Met het managementboek Leren Veranderen schreven Léon de Caluwé en Hans Vermaak een standaardwerk voor veranderaars. Docent Gertjan de Groot en adviseur Hanna Boersema-Vermeer stelden met Werken met Leren Veranderen een praktisch, aanvullend boek samen met allerlei werkvormen.
recensie
Strategisch management
31 oktober 2016
Kevin Huizer
3-5 minuten leestijd
Wie de prestaties van een onderneming wil meten, kan dat bijna niet anders dan via KPI's: Kritische Prestatie Indicatoren. Een gekwantificeerde set van indicatoren, die voornamelijk bedoeld zijn om de uitvoering van de organisatiestrategie te volgen en waar nodig bij te sturen.
interview
Algemeen management
31 oktober 2016
Jeroen Ansink
6-9 minuten leestijd
Stel mensen bloot aan foto's van schapenwolkjes en ze ontwikkelen een voorkeur voor comfortabel meubilair. Met de juiste associaties is het mogelijk om mensen al te overtuigen nog vóórdat de boodschap is geleverd, zegt Robert Cialdini in zijn nieuwe boek Pre-suasion. ‘Wannéér je iets zegt is minstens zo belangrijk als wát je zegt.’
interview
Internet en social media
28 oktober 2016
Aurora Peters
3-4 minuten leestijd
Online strateeg Patrick Petersen (@Onlinemarketeer) heeft een nieuw boek uit: het Handboek Social Marketing & Business. Een crossmediaal werk met cases, onderzoeken, inzichten van experts en een aanvullende website met extra materiaal. Een goede reden om eens met deze ‘social media addict’ in gesprek te gaan over social marketing.
opinie
Algemeen management
28 oktober 2016
Ernst ten Heuvelhof
2-3 minuten leestijd
In deze rubriek analyseren bestuurskundigen van de TU Delft patronen en wetmatigheden waar veel managementboeken soms wat lichtvoetig aan voorbij gaan, of gewoon voor vanzelfsprekend aannemen. In deze aflevering belicht Ernst ten Heuvelhof het belang en de valkuilen van het maken van fouten.
nieuws
Communicatie en media
28 oktober 2016
Justin van Lopik
Het Platform Innovatie in Marketing (PIM) heeft de nominaties voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2016 bekend gemaakt. Vorig jaar won het boek Online Brand Identity van Joris Merks-Benjaminsen.
recensie
28 oktober 2016
Niels Corsten
3-4 minuten leestijd
Service Design for Business is het tweede boek van Ben Reason en Lavrans Løvlie, oprichters van Livework. In het schrijven van dit boek worden ze vergezeld door Melvin Brand Flu, de Director of Strategy and Business Design bij Livework.
preview
Marketing
28 oktober 2016
Ita Pronk-Verduijn
3-4 minuten leestijd
Wat kun je zélf doen om je website op de eerste pagina’s van de zoekresultaten zichtbaar te maken? Ita Pronk-Verduijn legt in haar boek de (logischerwijs soms wat technische) materie in goed leesbare Jip-en-Janneke taal uit. In deze preview vertelt ze in grote lijnen hoe het boek Heel Holland Googelt tot stand is gekomen en opgebouwd is.
recensie
Strategisch management
27 oktober 2016
Christel Deckers
2-3 minuten leestijd
Het thema van innoveren en pionieren is erg actueel. Immers wie niet innoveert plaatst zichzelf op achterstand en heeft daarmee op termijn geen toekomst meer.
opinie
Internet en social media
27 oktober 2016
Nienke van Oeveren
1-2 minuten leestijd
Adrie Dolman is agile coach en eigenaar van Adapt2Value. Hij helpt bedrijven met agile innoveren, concurreren en excelleren. Onlangs verscheen zijn boek Agile Marketing, dat genomineerd is voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2016. Hij vertelt over zijn top 3.
nieuws
Internet en social media
27 oktober 2016
Pierre Pieterse
1-2 minuten leestijd
Op donderdag 10 november bieden Marjan Crabtree en Denise Hulst een gratis webinar aan aan de klanten van Managementboek. Dit webinar is een introductie in hun theorie van het lanceren van digitale producten. Hierover schreven zij het boek Lanceren kan je leren.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
27 oktober 2016
Renze J. Klamer
2-3 minuten leestijd
Afgelopen week kwam op de bestuursvergadering van onze coöperatie het onderwerp weer eens langs. Hoe moet het met de verkopen. De meeste leden van het bestuur klaagden steen en been over het feit dat alle klanten altijd alles voor niks of in ieder geval voor heel weinig wilden.
recensie
recensie
Algemeen management
27 oktober 2016
Renze J. Klamer
2-3 minuten leestijd
Een voor allen, allen voor een is tweede boek van Simon Sinek. Wereldberoemd geworden door zijn Tedtalk Start with WHY – miljoenen keren bekeken en een inspiratiebron voor velen om opnieuw na te (laten) denken over hoe en vooral waarom we eigenlijk moeten doen wat we doen. Hij toonde aan dat praten over het wat en het hoe over het algemeen saai is en nogal simpel, maar dat praten over het waarom praten over visie is. En dat is inspirerend en motiverend.
recensie
Leiderschap
27 oktober 2016
Renze J. Klamer
2-3 minuten leestijd
Een voor allen, allen voor een is tweede boek van Simon Sinek. Wereldberoemd geworden door zijn Tedtalk Start with WHY – miljoenen keren bekeken en een inspiratiebron voor velen om opnieuw na te (laten) denken over hoe en vooral waarom we eigenlijk moeten doen wat we doen.
preview
Algemeen management
27 oktober 2016
Astrid Vermeer
2-3 minuten leestijd
In de praktische handleiding: Zelfsturing, hoe het wél werkt schetsen Astrid Vermeer en Ben Wenting wat nodig is om de transitie van een hiërarchie naar een vorm van zelfsturing mogelijk te maken. Een preview.
recensie
Algemeen management
27 oktober 2016
Fred Rutgers
3-4 minuten leestijd
Volgens de mooie hardcover is dit ‘Hét handboek soldaat voor ondernemers in disruptieve tijden’ Nu ben ik zelf nooit soldaat geweest, maar ik heb toch het vermoeden dat een echt handboek soldaat dwingender is dan dit boek.
recensie
Algemeen management
27 oktober 2016
Renze J. Klamer
3-4 minuten leestijd
Toen ik een aantal jaren geleden het boek van Stephen Covey (de zoon van…) ‘The speed of trust’ las, realiseerde ik me dat vertrouwen recht evenredig is met snelheid van handelen. Daar waar verbeterde technologie snelheid verhoogt, zal wantrouwen snelheid verlagen.
recensie
Psychologie
27 oktober 2016
Renze J. Klamer
3-4 minuten leestijd
Ik was in Oost-Europa voor een training en toen werd me duidelijk gemaakt dat voor elke transactie er een deel voor ‘Sasja’ is. Die mededeling was blijkbaar grappig want er werd besmuikt om gelachen.
recensie
27 oktober 2016
Hanneke Tinor-Centi