OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren

    Filter de resultaten

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Artikelen in het Online Magazine

    Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
    Pagina 474 van 19.588 resultaten
    recensie
    Leiderschap
    3 februari 2017
    Yolanda van Heese
    3-5 minuten leestijd
    Rich Karlgaard en Michael S. Malone zijn twee Amerikaanse journalisten en bovendien investeerders in verschillende start-ups. Als investeerder wilden ze weten wat een team succesvol maakt, als journalisten doken ze de literatuur in en zetten de uitkomsten op een rij in hun boek Team Genius. De nieuwste kennis over topteams in de praktijk.
    achtergrond
    Leiderschap
    3 februari 2017
    Aart G. Broek
    4-6 minuten leestijd
    Het prestigieuze Prins Bernhard Cultuurfonds (PBC) zal binnen afzienbare tijd van naam veranderen. Dit heb ik niet uit betrouwbare bron. Mijn uitspraak wordt gevoed door de krachtigste aanjager van veranderingen: schaamte, d.w.z. ervaringen met vernederende afwijzing en de angst ervoor. Individuen, groepen, organisaties, een samenleving in haar geheel zullen onder druk van (dreigende) vernederingen tot handelen overgaan. Beschamen doet bewegen.
    recensie
    3 februari 2017
    Peter van den Boom
    3-4 minuten leestijd
    Hartmut Rosa is een belangrijke Duitse denker over sociologische en sociaal filosofische onderwerpen. In zijn nieuwste boek Leven in tijden van versnelling analyseert hij de druk van sneller, meer, nieuwer en beter. Tevens presenteert hij een pleidooi voor resonantie.
    preview
    Psychologie
    3 februari 2017
    Guido Weijers
    2-3 minuten leestijd
    Vergeet alle zelfhulpboeken over geluk! Laat je niet verleiden tot broccolidiëten, chakrareinigingen of klankschaaltherapieën! Dat is de boodschap van Guido Weijers' Boekje waar je blij van wordt. Een preview.
    recensie
    Verandermanagement
    2 februari 2017
    Theo Sierhuis
    2-3 minuten leestijd
    Het speelveld waarin organisaties opereren verandert continu: WhatsApp en Uber zijn voorbeelden van bedrijven die hele branches kunnen ontwrichten. Organisaties moeten dus steeds sneller en effectiever inspelen op allerlei veranderingen in vraag en aanbod.
    recensie
    Algemeen management
    2 februari 2017
    Paul Breman
    2-3 minuten leestijd
    Listig in Lastige Situaties is een typisch Jack van Minden boek: luchtig, vol met tips, een tikje komisch en soms ook wat cynisch.
    recensie
    Verandermanagement
    2 februari 2017
    Bert Peene
    2-3 minuten leestijd
    Dat de wereld steeds sneller verandert, is tegenwoordig weinig meer dan een open deur, evenals de  noodzaak om ons werk anders te organiseren. Toch lijkt die overtuiging nog lang niet in iedere boardroom doorgedrongen, getuige de kaalslag die zich in amper twee jaar tijd in het grootwinkelbedrijf heeft voltrokken. Zo bezien lijkt de stroom aan publicaties over theorieën en modellen die een bedrijf ‘agile’ moeten maken, voor veel bedrijven te laat op gang te zijn gekomen. In ieder geval is de hoeveelheid beschikbare titels inmiddels indrukwekkend. Dat weerhield Bart Hufen er niet van een nieuw boek aan dat corpus toe te voegen: Gamification als motor van verandering.
    recensie
    Leiderschap
    2 februari 2017
    Enrico Sterken
    nieuws
    Algemeen management
    2 februari 2017
    Bertrand Weegenaar
    1-2 minuten leestijd
    Er zwerft een stapel boeken die ik heel lang moet lezen. Veel lezers hebben last van ‘last in, first out’. Herkenbaar? In deze categorie zijn wat boeken terecht gekomen die als gemeenschappelijke deler creativiteit hebben.
    recensie
    Algemeen management
    2 februari 2017
    Jeroen Medema
    2-3 minuten leestijd
    Verhalen, verhalen, verhalen. Dat is waar Carmine Gallo; communicatiecoach, spreker en columnist, goed in is. En dat bewijst hij in De Kracht van Storytelling.
    interview
    Algemeen management
    2 februari 2017
    Ger Post
    5-7 minuten leestijd
    Allard Droste kocht tien jaar geleden met een partner het Rotterdamse metaalbedrijf Aldowa. Zijn aparte manier van leidinggeven, waarin vertrouwen en verantwoordelijkheid geven aan het personeel centraal staan, leverde het bedrijf verschillende prijzen op. In Semco in de polder beschrijft Droste zijn methode.
    column
    Non-profit
    1 februari 2017
    Jaap Boonstra
    5-7 minuten leestijd
    De introductie van het spelmodel voor het Veranderen van maatschappelijke organisaties heeft reacties opgeroepen. Deze reacties brengen mij tot een toelichting op het begrippenpaar Spel en Sport. Deze begrippen zijn ontleend aan ‘Game’ en ‘Play’, een begrippenpaar dat in de sociologie en de filosofie diepgaande betekenis heeft. Naast een toelichting ook een korte repliek op Bruno Houben en Hans van der Loo die weinig waardering tonen voor maatschappelijke organisaties en kennelijk niet zo van spelen houden.
    recensie
    Communicatie en media
    1 februari 2017
    Dave van Ooijen
    13-18 minuten leestijd
    Zowel de oude media (kranten, radio, televisie) als de nieuwe media (Google, Facebook, BuzzFeed) hebben één met elkaar ding gemeen. Dat is dat ze om aandacht vragen. Niet voor een bepaald 'nieuwsfeit' of een redactioneel standpunt.
    column
    Leiderschap
    1 februari 2017
    Tjip de Jong
    3-4 minuten leestijd
    Bij leren denken de meesten van ons direct aan ‘iets nieuws doen’. Een vaardigheid toepassen of nieuwe opgedane informatie benutten om werk anders, slimmer of sneller succesvol uit te voeren.
    recensie
    Marketing
    1 februari 2017
    Jeanine Dijkhuis
    1-2 minuten leestijd
    De titel van Good Business voor KMO’s van de Vlaamse auteur Louis Schoofs doet business development adviezen voor het MKB (in België KMO) vermoeden.
    recensie
    Marketing
    31 januari 2017
    Eric van Arendonk
    1-2 minuten leestijd
    Het vak marketing verandert razendsnel. Nieuwe, onder andere, technische mogelijkheden bieden ons steeds meer inzicht in wat de klant werkelijk wil.
    recensie
    Marketing
    31 januari 2017
    Daniëlle de Jonge
    2-3 minuten leestijd
    Al bij de inleiding van Eén fan per dag is het meteen raak: steeds meer bedrijven hebben klantgerichte ambities, dat is het goede nieuws. Het slechte nieuws is dat het daar bij blijft of dat de uitvoering vaak te wensen over laat. Jos Burgers kiest er daarom voor om niet alleen volop inspiratie te geven over klantgerichtheid, hij pakt ook het thema gedragsverandering beet.
    recensie
    Leiderschap
    31 januari 2017
    Annemiek Sierhuis
    2-3 minuten leestijd
    Externe Mindset beschrijft aan de hand van duidelijke praktijkcases en kernachtige adviezen hoe individuen en organisaties een 'externe mindset' kunnen ontwikkelen, om zo een cultuur van samenwerking te realiseren, waarbij iedereen wint. Wie namelijk begrijpt wat anderen nodig hebben om succesvol en tevreden te zijn, werkt tegelijk aan zijn eigen succes!
    preview
    Non-profit
    31 januari 2017
    Pierre Pieterse
    8-11 minuten leestijd
    Afgelopen week werd in hoger beroep door het OM opnieuw 3 jaar celstraf heeft geëist wegens fraude en zelfverrijking van de oud bestuurder Möllenkamp (de ‘Maserati-man’). Niet geheel toevallig verschijnt binnenkort het boek Veranderen van maatschappelijke organisaties waar deze case ook wordt opgevoerd. Bij wijze van voorproeve het gesprek dat Kilian Bennebroek Gravenhorst met René Grotendorst (voormalig voorzitter Raad van Bestuur Woningstichting Rochdale) had.
    recensie
    Algemeen management
    31 januari 2017
    Jos Burgers
    4-5 minuten leestijd
    De succesillusie is een relevant, boeiend en leerzaam managementboek. Richard Engelfriet prikt als onafhankelijk denker terecht heel wat managementballonnen door en schopt enkele heilige managementhuisjes omver. Zelfs de inmiddels populaire zoektochten van bedrijven naar hun zogenaamde ‘why’ blijven niet gespaard. En terecht

      Personen

        Trefwoorden