OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
Artikelen in het Online Magazine
Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
Pagina 420 van 19.574 resultaten
recensie
Projectmanagement
19 oktober 2017
Rudy Kor
3-5 minuten leestijd
Als iemand een boek uitbrengt met de veelbelovende titel Projectmatig werken anno nu - op naar een nieuwe aanpak!, dan word ik nieuwsgierig.
preview
Projectmanagement
19 oktober 2017
John Verstrepen
3-4 minuten leestijd
In projectmanagementland is er van alles gaande. Nieuwe ontwikkelingen volgen elkaar in snel tempo op: andere aanpakken, andere rollen voor de ‘projectmanager' waarin het woord ‘project' niet eens meer terug is te vinden en het vervagen van het onderscheid tussen lijn- en projectmanagement op veel plekken.
interview
Algemeen management
19 oktober 2017
Peter Spijker
4-6 minuten leestijd
Hoe neem je als leidinggevende afscheid van de meer klassieke, controlerende manier van leidinggeven en maak je de overstap naar coachend leidinggeven gebaseerd op het geven van vertrouwen? Om dat te bereiken, moet je eerst inzicht krijgen in je eigen gedrag en functioneren, stelt Marjan Haselhoff in De moed om te vertrouwen. Want je kunt alleen vertrouwen geven als je vertrouwen hebt in jezelf en je valkuilen en angsten accepteert. Deze acceptatie geeft je de kracht en rust om de teugels te laten vieren en een coachende leider te worden.
recensie
Mens en maatschappij
19 oktober 2017
Bert Thiel
1-2 minuten leestijd
We denken allemaal dat we redelijke wezens zijn en dat we onze besluiten nemen op basis van nuchtere overwegingen en zakelijke argumenten. In wezen wordt een groot deel van ons handelen en oordelen echter bepaald door luie hersenen (Kahnemann, Thinking fast and slow) en emotie.
recensie
Strategisch management
19 oktober 2017
Nico Jong
3-4 minuten leestijd
In de complexiteitswetenschap speelt het begrip Schaal een belangrijke rol. Voor natuurkundige Geoffrey West was dit aanleiding te onderzoeken hoe schaalverhoudingen sterk uiteenlopende complexe systemen verbinden.
recensie
19 oktober 2017
Hanneke Tinor-Centi
2-3 minuten leestijd
Wanneer Julia Win, na tien jaar, terugkeert uit Birma, het geboorteland van haar vader, ervaart zij dat het hectische leven in New York nog altijd hetzelfde is. In Birma vond zij haar broer en raakte bezield door een prachtig liefdesverhaal.
recensie
19 oktober 2017
Hanneke Tinor-Centi
recensie
19 oktober 2017
Hanneke Tinor-Centi
3-4 minuten leestijd
Lucas is rechter en getrouwd met Isabelle, hij heeft een stiefdochter – Pippa – waar hij een goede band mee heeft en een zus. Zo op het oog lijkt Lucas het dus goed voor elkaar te hebben. Lucas’ zus, Suzanne, zit echter in een psychiatrische kliniek en met zijn ouders heeft hij al achttien jaar geen contact.
recensie
19 oktober 2017
Hanneke Tinor-Centi
recensie
19 oktober 2017
Hanneke Tinor-Centi
recensie
Algemeen management
19 oktober 2017
Nico Jong
2-3 minuten leestijd
Iedereen kent het concept complexiteit, iedereen ervaart het, sommigen weten het bij de naam te noemen, en toch wil niemand er iets mee te maken hebben, lijkt het wel. De Duitse holistisch managementconsultant Stephanie Borgert constateert telkens weer hoe weinig managers begrijpen van complexiteit.
preview
Leiderschap
19 oktober 2017
Marco Scheele
3-4 minuten leestijd
We leven en werken in een wereld waarin alles verandert, altijd en overal. Om te groeien en bloeien, moeten we leren om stressvolle situaties evenwichtig te incasseren en hier daadkrachtig op te anticiperen. Dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan. Want we zijn mensen, geen robots, en verre van perfect.
recensie
Marketing
19 oktober 2017
Kirsten Vos
1-2 minuten leestijd
Als je net als ik al langer in onlinecontent-land werkt, spoken sommige vragen vast ook weleens door jouw hoofd. Wat is nou de kern van elke goede contentstrategie? Hoe organiseer ik de workflow hier slim? En hoe begin ik met die nieuwe aanpak, zonder alles wat er is overboord te gooien?
preview
Marketing
18 oktober 2017
Remy Gieling
1-2 minuten leestijd
Een goed product verkoopt zichzelf. Jarenlang heb ik erin geloofd: de bakker met de beste broodjes verkoopt de meeste en als je maar tijd en liefde in een product stopt, staan de klanten in de rij. De praktijk is een stuk weerbarstiger.
recensie
Organisatiekunde
18 oktober 2017
Martin van Staveren
3-5 minuten leestijd
Stop met onzin, doe wat de bedoeling is. Dit is de pakkende ondertitel van het boek Ruimte. Een mooie opdracht, in het vaak hectische bestaan van professionals en leidinggevenden in organisaties. Hoe doe je dat, met onzin stoppen? Door te richten, inrichten en verrichten, als individu, in je team en in de organisatie. Zo simpel is het, of toch niet?
recensie
Organisatiekunde
18 oktober 2017
Martijn Anderson
3-4 minuten leestijd
StoryDoing voor organisaties is hèt naslagwerk voor organisaties die gedane klantbeloftes willen nakomen èn verzilveren. Ook organisaties die nog geen idee hebben hoe ze zich kunnen onderscheiden worden in het boek op weg geholpen.
recensie
Leiderschap
18 oktober 2017
Peter Streefkerk
5-7 minuten leestijd
Laat je niet op het verkeerde been zetten door de ietwat schreeuwerige titel van het boek Mijn beste team ooit! en al helemaal niet door de Amerikaans klinkende ondertitel ‘In 7 stappen naar GOLDEN LEADERSHIP’.
recensie
Leiderschap
18 oktober 2017
Peter de Roode
2-4 minuten leestijd
Managen of niet, dat is de vraag van Wiemer Renkema is gebaseerd op de vele stukken die Shakespeare heeft geschreven. Die stukken zijn geenszins verouderd maar hebben nog steeds betekenis voor het heden.
preview
Marketing
18 oktober 2017
Henk de Jager
2-3 minuten leestijd
Klanten overtuigen is een praktijkboek voor offerteschrijvers bij EMVI- en Best Value tenders. Het gaat je helpen om zakelijke beslissers te overtuigen om jouw bedrijf te kiezen bij het oplossen van hun business-probleem. Een preview.
nieuws
Verandermanagement
17 oktober 2017
Edwin Tuin
Op 1 oktober startte Edwin Tuin zijn tweede onderzoek naar o.a. veranderredenen, aanpak, tijdsbesteding, investering en risico's van (middel)grote (50+ medewerkers) organisaties in Nederland.