OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
Artikelen in het Online Magazine
Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
Pagina 418 van 19.574 resultaten
recensie
Leiderschap
27 oktober 2017
Wiemer Renkema
2-3 minuten leestijd
‘Lekker, zo’n handboek.’ Dat zou een logische reactie zijn van een manager die net het Handboek voor managers heeft gekocht en er doorheen aan het bladeren is. Het is een kloek boek, zonder franje, van dik driehonderd pagina’s samengesteld door Harvard Business Review.
recensie
27 oktober 2017
Hanneke Tinor-Centi
2-3 minuten leestijd
In ‘Onvindbaar’ neemt auteur Laura McHugh haar lezers mee in het verhaal van Arden. Arden is nog maar tien jaar oud, wanneer zij op een middag op haar twee jongere zusjes past. De tweeling, Violet en Tabitha, ontsnapt een kort ogenblik aan haar aandacht.
recensie
27 oktober 2017
Hanneke Tinor-Centi
preview
Algemeen management
27 oktober 2017
Bart Groothuis
4-5 minuten leestijd
In dit boek beschrijft Bart Groothuis de meest voorkomende managementtypes. Een spiegel voor iedere manager die zich in de verhalen herkent en zijn leven wil beteren. In deze preview: Het type van De ‘Human-Resource’-manager.
recensie
Algemeen management
26 oktober 2017
Nico Jong
2-3 minuten leestijd
De veranderende wereld om ons heen en de enorm toegenomen snelheid van kennisontwikkeling vormen een risico voor professionals. De waarde van informatie, ervaring, vaardigheden en houding krijgt een steeds kortere houdbaarheidsdatum.
recensie
Marketing
26 oktober 2017
Paul Hassels Mönning
6-8 minuten leestijd
Mark Roberge deelt met ‘The Sales Acceleration Formula’ zijn vernieuwende en succesvolle visie op het B2B salesvak. Die is drieledig: hij wil salesprofessionals en ondernemers ten eerste doen inzien dat sales wel maakbaar en voorspelbaar is, dat het salesvakgebied daarbij radicaal anders moet (en kan!) en de dat de perceptie van sales daarbij ook sterk verbetert.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
26 oktober 2017
Marjolein Boeren-Hermans
3-4 minuten leestijd
De Kernkwadranten van Daniel Ofman en dit bijbehorende spel bestaan al jaren, en zullen dan bij veel ervaren coaches en trainers bekend zijn. De vernieuwde versie die dit jaar is uitgebracht, is op een paar belangrijke punten sterk verbeterd.
column
Organisatiekunde
26 oktober 2017
Martin van Staveren
1-2 minuten leestijd
Wat als de met regelmaat voorkomende schietpartijen in de VS als een volksgezondheidscrisis worden beschouwd?
recensie
Algemeen management
26 oktober 2017
Milou Engelaer
2-3 minuten leestijd
Noor van Leeuwen en Louis Polstra beschrijven hun boek op de achterflap als: ‘een actueel zorgmanagementboek dat ingaat op de veranderingen die door maatschappelijke ontwikkelingen en systeemwijzigingen in zorg & welzijn (gaan) plaatsvinden’.
interview
Leiderschap
26 oktober 2017
Bas Hakker
6-8 minuten leestijd
De ervaren HRM-manager en amateurtoneelspeler Wiemer Renkema schreef het boek Managen of niet, dat is de vraag. Hierin trekt hij - op een intelligente manier - parallellen tussen het werk van William Shakespeare en het bedrijfsleven.
preview
Internet en social media
26 oktober 2017
Corinne Keijzer
3-4 minuten leestijd
Stel, je hebt een zakelijke afspraak met iemand, wat doe je dan als een van de eerste dingen? Juist, hem of haar online opzoeken. Het LinkedInprofiel komt vrijwel altijd als eerste naar boven en daarmee maak je je eerste indruk.
recensie
Strategisch management
26 oktober 2017
Freija van Duijne
1-2 minuten leestijd
Thomas Frey is sinds jaar en dag een toonaangevende futurist uit de Verenigde Staten. Hij heeft een boeiende nieuwsbrief. Zijn ideeën zijn vaak zeer de moeite waard. In Epiphany Z brengt Frey zijn meest recente ideeën bijeen in een achttal thema’s.
recensie
Internet en social media
25 oktober 2017
Sjors van Leeuwen
1-2 minuten leestijd
Een goede ‘customer experience’ is een must voor het aantrekken en behouden van klanten. Met behulp van online, middelen, tools en data kun je de ‘customer journey’ in kaart brengen en de klantbeleving verbeteren. Dat schrijft Bart van der Kooi in het boekje De Customer Journey in kaart in 60 minuten.
recensie
Mens en maatschappij
25 oktober 2017
Dave van Ooijen
7-10 minuten leestijd
Mensen die willen begrijpen wat zich momenteel in onze economie afspeelt doen er goed aan om het boek De winnaarseconomie van Koen De Leus te gaan lezen. In dit boek doet de hoofdeconoom van het Belgische BNP Parisbas Fortis op een werkelijk voortreffelijke manier uit de doeken wat zich momenteel in de economie aan het voltrekken is.
nieuws
Algemeen management
25 oktober 2017
Daniëlle de Jonge
2-3 minuten leestijd
‘Wie bepaalt hoe de jury wordt samengesteld?’. Deze vraag heb ik in de achterliggende periode geregeld gehoord. Terecht, want het is nogal een verantwoordelijkheid: beslissen welk managementboek het allerbeste van dit jaar is.
recensie
Economie
25 oktober 2017
Bertrand Weegenaar
3-4 minuten leestijd
Van 1570 tot 1700 was het gemiddeld iets kouder op de aarde dan de periode daarvoor en daarna. Weerrapporten en privédagboeken, maar ook schilderijen en romans uit die tijd deden verslag van koude, lange en strenge winters en natte voorjaren. Oogsten mislukten geregeld. Er was sprake van een kleine ijstijd. Met, zo betoogt historicus Philipp Blom in De opstand van de natuur gevolgen die tot de dag van vandaag zichtbaar zijn. Waar het in 16de en 17de eeuw iets kouder was, zo kan die warmte in onze tijd, ook enorme invloeden kunnen hebben.
recensie
Coaching en trainen
25 oktober 2017
Marjolein Boeren-Hermans
3-4 minuten leestijd
Burn-out heeft inmiddels de twijfelachtige eer een van de meest voorkomende beroepsziektes van Nederland te zijn. Sinds de afgelopen 20 jaar zijn er talloze boeken, interventies, richtlijnen en protocollen over geschreven.
nieuws
Persoonlijke effectiviteit
25 oktober 2017
Jeroen Ansink
4-5 minuten leestijd
Wat leest Amerika en wat waait waarschijnlijk over naar Nederland? 'Onze man in de VS' Jeroen Ansink doet maandelijks een rondje boekwinkels in New York.
recensie
Projectmanagement
24 oktober 2017
Saskia Gervink
3-5 minuten leestijd
Al langer heb ik interesse in projectmanagement, en ik heb dan ook Prince2 en IPMA-D certificering behaald. Deze cursussen focussen op de traditionele benadering van projectmanagement. In mijn huidige opdracht voor een complex internationaal IT-programma past dat niet altijd.
preview
Algemeen management
24 oktober 2017
Adriaan Wagenaar
3-4 minuten leestijd
Groot Denken van Adriaan Wagenaar bewijst dat groot denken geen toevalstreffer is, maar een routine die je kunt ontwikkelen. Daar hoef je niets voor te leren. Een preview.