OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren

    Filter de resultaten

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Artikelen in het Online Magazine

    Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
    Pagina 373 van 19.560 resultaten
    recensie
    Financieel management
    6 juni 2018
    Saskia Gervink
    3-5 minuten leestijd
    Ik ben een zogenoemde ‘non-financial’, maar heb op mijn werk vaak te maken met financiën en financiële processen. Door Customer profitability te lezen hoopte ik mijn basiskennis van financiële termen/processen net iets meer op te krikken. Een gedegen basiskennis lijkt mij een goede investering voor de rest van mijn carrière. Ofwel, een hoge return on investment!
    recensie
    Algemeen management
    6 juni 2018
    Sandra Kok
    4-5 minuten leestijd
    Het boek Vind je Waarom helpt je om jouw Waarom te ontdekken op een praktische manier. Het is een werkboek gebaseerd op het boek Start with Why (Begin met het Waarom) van Simon Sinek.
    interview
    Marketing
    6 juni 2018
    Hans van der Klis
    5-7 minuten leestijd
    Het concept The day after tomorrow kennen we al van Peter Hinssen en Steven Van Belleghem (Customers the day after tomorrow). Hun netwerkpartner Rik Vera, CEO van nexxworks, heeft het schema nu toegepast op de vraag wat managers kunnen doen in de veranderende wereld, Managers The Day After Tomorrow. ‘De one-million-dollar question heb ik expres uit mijn boek gelaten.’
    recensie
    Coaching en trainen
    5 juni 2018
    Rudy Kor
    3-4 minuten leestijd
    De twee auteurs zijn er in geslaagd een goed leesbaar en praktisch toepasbaar boek te schrijven. Het boek is een mooie combinatie van de verschillende competenties van de twee auteurs: lean en procesverbetering enerzijds en anderzijds coaching.
    recensie
    Algemeen management
    5 juni 2018
    Elly Stroo Cloeck
    4-6 minuten leestijd
    Korte rokjes en voetballers die niet weten welk doel van hen is….dit zijn niet bepaald de onderwerpen die je verwacht in een boek over compliance. Edgar Karssings nieuwste boek Als de oplossing het probleem is is dan ook veel breder dan ‘regeltjes maken om boetes te voorkomen’.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    5 juni 2018
    Dave van Ooijen
    6-9 minuten leestijd
    Er worden tal van onzinnige managementboeken uitgegeven waarin wordt verkondigd dat iedereen succesvol kan worden door een paar simpele stappen op te volgen. Dat geldt wat mij betreft niet voor het boek Essentialisme. Niet meer alles moeten van Greg McKeown, een van de populairste bloggers voor Harvard Business Review.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    5 juni 2018
    Hanneke Tinor-Centi
    1-2 minuten leestijd
    Er zijn legio zogenaamde ‘geluksboeken’ op de markt. Is dát niet wat je zoekt, maar wil je op een realistische wijze aan de slag met het bevorderen van je persoonlijke tevredenheid?
    recensie
    Algemeen management
    5 juni 2018
    Maarten Fijnaut
    nieuws
    Ondernemen
    5 juni 2018
    Bertrand Weegenaar
    2-3 minuten leestijd
    De auteurs Willemijn Verloop, Mark Hillen en Kaat Peeters hebben bewezen in hun werkzame leven dat sociaal ondernemen en succesvol zijn kan. Betekenis geven aan werk, aan de samenleving en aan mensen. Waarde toevoegen en impact creëren naast of soms in plaats van geld. Onder aan de streep. Zaken die je raken (‘Hoe sociaal ondernemers maatschappelijke verandering creëren’) leest als een staalkaart van tientallen voorbeelden in Nederland en België.
    recensie
    Ondernemen
    5 juni 2018
    Rudy Kor
    3-4 minuten leestijd
    Uitgeverij Haystack heeft een serie Topondernemers’ waarin de successen en mislukkingen van ondernemers worden ontrafeld. In deze serie hoort ook het boek over André Rieu thuis.
    preview
    Marketing
    5 juni 2018
    Harry Bijl
    3-4 minuten leestijd
    Hoera, ik heb een winkel! is als de retail zelf: scherp, afwisselend en actueel. De lezer wordt in begrijpelijke taal meegenomen in de ontwikkelingen op het gebied van retail. Een visueel aantrekkelijk en inhoudelijk sterk boek voor iedereen die van de retail houdt.
    recensie
    Strategisch management
    4 juni 2018
    Sjors van Leeuwen
    4-6 minuten leestijd
    ‘Van fouten kun je leren.’ ‘Ondernemen is vallen en opstaan.’ Uitspraken waar je het moeilijk mee oneens kunt zijn. Toch blijkt dat in de praktijk niet zo eenvoudig. Paul Louis Iske roept ons in Instituut voor Briljante Mislukkingen op om open te staan voor onze fouten en daarvan te leren. Om herhaling te voorkomen en het de volgende keer beter te doen.
    recensie
    Personeelsmanagement
    4 juni 2018
    Annemiek Sierhuis
    2-3 minuten leestijd
    Het Grote Inspiratie Doeboek is een kleurrijk boek, dat zeker inspireert. Groot is het boek ook door het formaat A4. De pagina's in het boek zijn een lust voor het oog. Erg mooi grafisch vormgegeven.
    interview
    Marketing
    4 juni 2018
    Paul Groothengel
    5-7 minuten leestijd
    Wat hebben we nog aan marketing?? Die vraag klinkt steeds luider. Marketinghoogleraar Ruud Frambach geeft marketeers in Doet marketing ertoe? concrete handvatten hoe zij waarde kunnen leveren aan álle relevante belanghebbenden.
    recensie
    Leiderschap
    4 juni 2018
    Chantal van der Loo
    3-4 minuten leestijd
    Circulair Leiderschap, terug naar de kern geeft vooral een beschrijving van een sympathieke methode om te vergaderen en om echt met elkaar in contact te komen waardoor thema’s op een dieper niveau bespreekbaar worden.
    preview
    Leiderschap
    4 juni 2018
    Leo Versluys
    3-4 minuten leestijd
    Herken je dit? Je bent snel geïrriteerd en gejaagd en je voelt constante druk op je werk. Of je ervaart dat je werk al je energie opslurpt en je accu steeds leger raakt.
    interview
    Advisering
    3 juni 2018
    Pierre Spaninks
    4-6 minuten leestijd
    Het dogmatische geloof in marktwerking, vraag en aanbod, winst-denken en een amorele groei om de groei zorgt ervoor dat bedrijven krakend tot stilstand komen. De leefomgeving van toekomstige generaties loopt daarbij herstelbare schade op, betogen Tjip de Jong en Joseph Kessels in Denken in organisaties. Voor een alternatief grijpen zij terug op inzichten uit de tijd van de Verlichting. We vroegen de eerste van de twee in het kader van 'April filosofiemaand' om een toelichting op die keus.
    recensie
    Leiderschap
    1 juni 2018
    Peter de Roode
    3-4 minuten leestijd
    Een zeer praktisch boek met adviezen uit de praktijk. Knap werk van Boonstra om te beginnen bij de praktijk van succesvolle organisaties en vervolgens daaruit te destilleren wat er geleerd kan worden met betrekking tot cultuurverandering. Dat er op dit onderwerp nog steeds nieuwe inzichten naar boven gehaald worden, maakt dit boek meer dan de moeite waard.
    recensie
    Psychologie
    1 juni 2018
    Liesbeth Tettero
    2-3 minuten leestijd
    Kwetsbaarheid en moed, dat zijn de centrale onderwerpen in het werk en de boeken van hoogleraar Brené Brown. Ook in Verlangen naar verbinding, haar nieuwste boek.
    recensie
    Coaching en trainen
    1 juni 2018
    Anke Tijtsma
    2-3 minuten leestijd
    Een fraai en super volledig boek over hoe je teams kunt coachen. De ervaring van de schrijver, Martijn Vroemen, voel je op iedere bladzijde. Dat is fijn want het maakt dat ik vrijwel alles geloof wat ik in dit boek lees.

      Personen

        Trefwoorden