OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren

    Filter de resultaten

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Artikelen in het Online Magazine

    Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
    Pagina 321 van 19.536 resultaten
    recensie
    Strategisch management
    12 maart 2019
    Nico Jong
    1-2 minuten leestijd
    De huidige samenleving eist van organisaties dat vragen snel en op maat worden beantwoord. De burger laat steeds vaker en gemakkelijker zijn stem horen en verwacht van overheden respons.
    preview
    Marketing
    12 maart 2019
    Patrick Petersen
    3-4 minuten leestijd
    De geschiedenis van Electronic Commerce is opzienbarend. Het gaat namelijk terug tot de jaren zeventig en technisch gezien gaan betaalde elektronische transacties terug tot ver in de jaren zestig met de vinding EDI.
    recensie
    Psychologie
    12 maart 2019
    Sjors van Leeuwen
    3-4 minuten leestijd
    Al eeuwen wordt gezocht naar het geheim van succes. Zoveel onderzoeken, zoveel succesformules. Hoogleraar Albert Laslo Barabasi voegt er een nieuwe succesformule aan toe en verklaart in zijn boek De Formule waarom de beste mensen niet altijd winnen.
    recensie
    11 maart 2019
    Bertrand Weegenaar
    1-2 minuten leestijd
    Ilja Leonard Pfeijffer laat in zijn nieuwste roman Grand Hotel Europa zijn alter ego behoorlijk lijden. Hij trok naar Venetië samen voor zijn nieuwe geliefde Clio. Daar wordt hij geconfronteerd met de schaduwkant van het massatoerisme. De identiteit van Europa lijkt verworden tot een pretpark waar hordes toeristen onze historische binnensteden bekijken en betasten.
    recensie
    Ondernemen
    11 maart 2019
    Daniëlle de Jonge
    3-4 minuten leestijd
    Het aantal boeken over ‘goed zakendoen’ is de afgelopen jaren flink gestegen, tot en met titels op de shortlists van de Managementboek van het Jaar-verkiezing aan toe. Dat is terecht, zakendoen is sterk aan het veranderen. Dat lees je in kranten, vakmedia en je hoort er overal om je heen.
    recensie
    IT-management / ICT
    11 maart 2019
    Sjors van Leeuwen
    4-5 minuten leestijd
    Algoritmes spelen een steeds grotere rol in ons leven. Zonder dat we het zelf vaak in de gaten hebben. Ze bepalen steeds vaker wat we zien, horen en hoe we beloond of gestraft worden. Dat roept tal van vragen op die Hannah Fry beantwoordt in het boek Algoritmes aan de macht.
    interview
    Verandermanagement
    11 maart 2019
    Peter Spijker
    4-6 minuten leestijd
    Een groeiend aantal bedrijven en organisaties doet aan cocreatie en werkt samen met eindgebruikers. Ze ontwikkelen producten en diensten die relevant zijn voor consumenten en die hun persoonlijke behoeften vervullen. Maar wat is cocreatie eigenlijk? In de managementliteratuur scharen auteurs onder de ogenschijnlijk uniforme noemer cocreatie vele verschillende zaken. Om daar meer duidelijkheid in te krijgen, introduceerden Stefanie Jansen en Maarten Pieters in 2013 de term ‘complete cocreatie’. In COcreatie revolutie leggen ze uit dat het eenduidige begrip ‘complete cocreatie’ de hoogst haalbare vorm van cocreatie is en leidt tot duurzaam succes.
    recensie
    Communicatie en media
    11 maart 2019
    Geert Vandamme
    2-3 minuten leestijd
    Hou je kop erbij van Anna Blokhuis en Jan Boudewijn is de neerslag van een communicatiemethode. Het toepassingsgebied voor de methode richt zich op professionals die in zorg en welzijn actief zijn.
    preview
    Communicatie en media
    11 maart 2019
    Marc Buelens
    3-5 minuten leestijd
    In Slimme non-fictie schrijven gaat Marc Buelens in op wat er komt kijken bij het schrijven van een goed boek. In deze preview licht hij een tipje van de sluier met 10 dingen die vaak fout gaan.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    8 maart 2019
    Jan Hoogstra
    3-5 minuten leestijd
    Hoe vaak maak je in je leven nu een comeback? Met het antwoord daarop in gedachten zou de doelgroep van Maak je comeback, vind jezelf opnieuw uit na een tegenslag. beperkt moeten zijn. Volgens Jan Hoogstra is dat niet het geval.
    recensie
    Organisatiekunde
    8 maart 2019
    Peter de Roode
    3-4 minuten leestijd
    Taalkunstenaar Mark van Twist heeft de ambitie mensen van ‘woorden te laten wisselen' op het terrein van besturen, organiseren en adviseren. Zijn boek Woorden wisselen is een boek waar je even voor moet gaan zitten. Een boek met een hoge informatiedichtheid per regel. Een boek dus over ‘taal' waarin prachtige onderwerpen voorbijkomen als metaforen, managementmodellen en framing.
    preview
    Ondernemen
    8 maart 2019
    Bas Pronk
    3-4 minuten leestijd
    Verander is het nieuwste boek van Bas Pronk, waarin hij beschrijft hoe hij een mooie loopbaan in de media verruilde voor een ongewis fitness-avontuur. Hij stapte met al zijn financiën in een fitnessformule met een ongeloofwaardige belofte: fit20, fit in 20 minuten per week.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    7 maart 2019
    Martin van Staveren
    5-7 minuten leestijd
    Een sterke combinatie: Chantal van der Leest studeerde neuropsychologie en maakt als journalist wetenschappelijke informatie toegankelijk voor een breed publiek. Hier is ze met haar boek Ons feilbare denken op het werk volledig in geslaagd.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    7 maart 2019
    Ineke Smits
    2-3 minuten leestijd
    GRIP belooft een werkmethode waardoor je efficiënter gaat werken. Een methode die je leert je agenda, takenlijst en e-mail slimmer in te zetten, zodat je meer regie krijgt over jouw tijd en het gevoel van het altijd maar druk hebben verleden tijd wordt. Harder werken is niet de oplossing, slimmer werken wel.
    recensie
    Coaching en trainen
    7 maart 2019
    Peter de Roode
    3-4 minuten leestijd
    Dit spel telt 40 emotiekaarten. Op elke kaart is een gezicht getekend dat de emotie weergeeft en op de achterkant van de kaart staat een omschrijving van de emotie en wordt er een plus- en een minpunt van de emotie beschreven.
    interview
    Algemeen management
    7 maart 2019
    Lex van Almelo
    5-6 minuten leestijd
    In Frauditing 2.0 – Wat maakt een fraudeonderzoeker een expert onderzoekt integriteitsonderzoeker Nicole den Hartigh de competenties van een goede fraudeonderzoeker. ‘Naarmate iemand meer ervaring heeft, blijkt-ie vreemd genoeg meer fouten te maken.’
    preview
    Verandermanagement
    7 maart 2019
    Hans Vermaak
    2-3 minuten leestijd
    Leren veranderen is al twintig jaar een veelgebruikt handboek voor de veranderkundige. Deze derde geheel herziene editie bestaat voor het eerst uit zowel het fysieke handboek, de kennissite www.lerenveranderen.nl en de kleurenapp.
    recensie
    Organisatiekunde
    6 maart 2019
    Thomas Cech
    3-4 minuten leestijd
    Jan Bergman en Kathelijne Drenth hebben een verfrissend boek geschreven. Ze beschrijven toegankelijk en beknopt op welke wijze je een organisatie kan leiden vanuit Rijnlands gedachtegoed in combinatie met zelfsturende teams en medewerkers. Dat maakt Zelfsturend Rijnlands ondernemen helemaal van deze tijd. Ik heb ervan genoten.
    recensie
    6 maart 2019
    Peter de Roode
    3-4 minuten leestijd
    Zoals het begrip al aangeeft is actieonderzoek een aanpak die actie en onderzoek combineert. Een externe professional onderzoekt samen met mensen uit de eigen organisatie bepaalde onderwerpen om de praktijk te kunnen verbeteren.
    nieuws
    Mens en maatschappij
    6 maart 2019
    Bertrand Weegenaar
    1-2 minuten leestijd
    Bloomberg by Bloomberg, Revised and Updated is een herziene versie van het succesvolle ondernemerslevensverhaal van Michael Bloomberg. De eerste editie verscheen eind jaren ’80 toen Bloomberg marktleider was geworden van de financiële informatiemarkt. Bloomberg zag een kans in het gebruik van informatieterminals als sneller model dan de krant.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden