OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren

    Filter de resultaten

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Artikelen in het Online Magazine

    Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
    Pagina 304 van 19.520 resultaten
    recensie
    Algemeen management
    25 juni 2019
    Edwin Tuin
    1-2 minuten leestijd
    De Formule 1 is hot; mede door het succes van Max Verstappen. Een Formule 1 team is daarnaast een prima casus voor - wat ik noem - een ‘high performance' organisatie. Zo blijkt ook uit het boek Formule X.
    preview
    Strategisch management
    25 juni 2019
    Jan Heuvel
    2-3 minuten leestijd
    Wat koop je zelf liever? Een ijskoude kloon, of een merk of product waarbij je voelt: ‘Hee, dat gaat over mij!' Waarom is de wereld dan zo vol klonen?
    interview
    Strategisch management
    25 juni 2019
    Hans van der Klis
    7-10 minuten leestijd
    Strategie-expert Camilla van den Boom helpt bedrijven sterker, slimmer en sneller te worden in de grillige wereld van nu. Niet met behulp van een strategie die jaren kost om te bepalen en uit te rollen, maar door elke dag, elke week, elke maand, elk kwartaal nieuwe stappen te zetten om hun doel te halen.
    recensie
    Marketing
    24 juni 2019
    Ger van den Buijs
    1-2 minuten leestijd
    Een prachtig cadeau. Dit boek is zo mooi vormgegeven dat het zich bijzonder goed leent als geschenk. En ook inhoudelijk mag het boek er zijn. Moment Marketing haakt aan bij een trend van nieuwe vormen van marketing die ontstaan, omdat de oude minder effectief worden.
    recensie
    24 juni 2019
    Marjan Maandag
    1-2 minuten leestijd
    Ik moet nodig naar Groningen... voor de tentoonstelling ‘Strijd!' in het Groninger Museum. Het bijbehorende boek heb ik al. En dat smaakt naar (nog) veel meer.
    recensie
    Algemeen management
    24 juni 2019
    Elly Stroo Cloeck
    4-5 minuten leestijd
    Hoe vaak overkomt het je niet, een buitenlandse collega die reageert op een manier die je absoluut niet verwacht? Een slechte evaluatie van je buitenlandse baas (of klant!) terwijl je denkt dat hij heel tevreden is?
    interview
    Werk en loopbaan
    24 juni 2019
    Patrick Davidson
    9-12 minuten leestijd
    We ontmoeten Bruce Daisley in de lobby van een statig Amsterdams hotel. Hij is twee dagen in ons land om de pers te vertellen over zijn boek Plezier in je werk. De vicepresident van Twitter schreef het boek naar aanleiding van de leegloop die zijn Londonse kantoor trof drie jaar geleden. ‘Mensen gingen weg bij Twitter, zonder uitzicht op een nieuwe baan en ik begreep niet waarom. Ik ging in gesprek met mensen én las me suf. Dat leidde tot een podcast Eat Sleep Work Repeat waarin ik wetenschappers en schrijvers interviewde om een onderwerp helemaal af te pellen tot de essentie. De antwoorden op die zoektocht vind je in het boek.’ Een gesprek met een energieke, openhartige en ontzettend grappige Brit.
    recensie
    Strategisch management
    21 juni 2019
    Jacques Koster
    3-4 minuten leestijd
    Een van mijn eerste gedachten toen ik het boek De onsterfelijke onderneming in handen kreeg: hoezo, overleven in disruptieve tijden? Weer dat modewoord ‘disruptief'. Maar de namen van de CEO's onder die titel, waaronder Colruyt maken me nieuwsgierig.
    recensie
    Verandermanagement
    21 juni 2019
    Wiemer Renkema
    2-3 minuten leestijd
    In 50 veranderprincipes beloven auteurs Theo Janssen en Peter Brouwer new school interventies die wél werken. Hoewel het mij niet duidelijk is geworden wat ‘new school' is in de beleving van de schrijvers, is het wél een goed geschreven boek.
    recensie
    Strategisch management
    21 juni 2019
    Sjors van Leeuwen
    4-6 minuten leestijd
    Bedrijven kunnen niet meer vertrouwen op hun langetermijnplannen en jaarplannen zijn vaak al weer achterhaald als de inkt nog nat is. Bedrijven moeten hun strategieproces anders gaan inrichten en daarvoor bevat het boek 3458 een concrete aanpak.
    preview
    IT-management / ICT
    21 juni 2019
    Muriël Serrurier Schepper
    3-4 minuten leestijd
    In veel verhalen over kunstmatige intelligentie klinkt een waarschuwende ondertoon door. De teneur is dan dat Artificial Intelligence (AI) wel interessante mogelijkheden biedt, maar tegelijk zorgt voor banenverlies, of erger nog: de hele mensheid overneemt!
    recensie
    Strategisch management
    21 juni 2019
    Freija van Duijne
    1-2 minuten leestijd
    Je hoort het steeds vaker in discussies over klimaatverandering of ieder ander onderwerp dat met verduurzaming te maken heeft. Er is tegenwoordig altijd wel iemand die zegt: ‘Er zijn gewoon te veel mensen op deze planeet. De enige oplossing is minder mensen.’
    interview
    Reclame en verkoop
    21 juni 2019
    Paul Groothengel
    5-7 minuten leestijd
    Wil je iets verkopen? Blijf altijd eerlijk, maar maak jezelf gerust wat groter. Geef nooit korting, onderhandel zonder keihard te willen winnen. En vergeet niet dat ouderwets bellen van alle sociale media het meest sociale is. Deze en andere tips geeft marketingdeskundige Erwin Wijman in Zo verkoop je alles, hoe je reclame maakt waar iedereen blij van wordt.
    recensie
    Communicatie en media
    20 juni 2019
    Sigrid van Iersel
    2-3 minuten leestijd
    Hoe maak je een briljante reclamecampagne, die in ieders geheugen vastkleeft? Jaap Toorenaar laat bedenkers van onvergetelijke reclames aan het woord in zijn boek Hoe verzinnen ze het?
    recensie
    Algemeen management
    20 juni 2019
    Henny Portman
    3-4 minuten leestijd
    Jurriaan Kamer en Rini van Solingen hebben met Formule X - Hoe zorg je voor extreme versnelling in je organisatie? een businessroman geschreven waaruit duidelijk wordt welke stappen je moet ondernemen om de time-to-market in je eigen organisatie drastisch te versnellen.
    recensie
    Psychologie
    20 juni 2019
    Jessie van Loon
    3-4 minuten leestijd
    Saskia Chatillon laat in Rust - Het geheim van een stiller hoofd zien welke aspecten een rol spelen in druk-druk-druk zijn. Verwacht geen flitsende inzichten, maar rust door overzicht. De verrassende en praktische oefeningen geven je als lezer het vertrouwen dat een stiller hoofd binnen handbereik is.
    recensie
    Strategisch management
    19 juni 2019
    Sjors van Leeuwen
    3-4 minuten leestijd
    Product, prijs en kwaliteit zijn steeds minder onderscheidend in het gevecht om de klant. Nu alles een commodity wordt, zit er maar één ding op: vernieuwen en zo een onweerstaanbaar bedrijf worden. Dat is de boodschap van het boek De onweerstaanbaarheidstheorie.
    recensie
    Projectmanagement
    19 juni 2019
    Lotte Hulshof
    2-3 minuten leestijd
    In De bom - of Hoe je een briljante projectleider wordt legt ervaren projectmanager Jürgen Leitzke uit wat er nodig is om van een project een zogeheten ‘bomproject' te maken: een project waarvan het resultaat alle verwachtingen overtreft.
    nieuws
    Internet en social media
    19 juni 2019
    Bertrand Weegenaar
    3-4 minuten leestijd
    Zonder dat we het misschien bewust gemerkt hebben, is er de afgelopen 15 jaar een breed zichtbaar beroep gekomen. Een beroep dat gekoppeld is aan macht en invloed: de coder. De programmeur, de data scientist, de hacker, de game-developer en frontend designer. In De Coders belicht Clive Thompson deze nieuwe groep ‘heersers’.
    interview
    Marketing
    19 juni 2019
    Ronald Buitenhuis
    5-6 minuten leestijd
    Het Chinese retailplatform Alibaba heeft meer dan een miljard algoritmes draaien. Om vraag en aanbod op elkaar af te stemmen.  Het koopgedrag van klanten, concurrenten en bedrijven verandert snel door de impact van technologie. Cor Molenaar, hoogleraar emarketing, schrijft in Het einde van concurrentie? over de tanende macht van GE, Amsterdam dat het niet begrepen heeft, Bladel als merk, en Bol.com dat feitelijk niet meer is dan een oud warenhuis op internet.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden