OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren

    Filter de resultaten

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Artikelen in het Online Magazine

    Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
    Pagina 294 van 19.515 resultaten
    interview
    Organisatiekunde
    4 oktober 2019
    Paul Groothengel
    3-4 minuten leestijd
    Wil je met succes veranderen, geef medewerkers dan ruimte. Zij zoeken immers naar zingeving, en dus naar een omgeving waarin ze ruimte krijgen voor zelfontplooiing en initiatief nemen, stelt managementconsultant en bestsellerauteur Arend Ardon. Maar hoe organiseer je dat?
    recensie
    Marketing
    3 oktober 2019
    Jeanine Dijkhuis
    2-3 minuten leestijd
    Bladendokter Carolien Vader schreef met Content Playbook volgens eigen zeggen een levend document dat van tijd tot tijd wordt herzien. Een gids die de contentmarketeer of redactie helpt bij het ontwerpen van een bladformule; ook voor online.
    interview
    Verandermanagement
    3 oktober 2019
    Peter Spijker
    4-5 minuten leestijd
    Wanneer veranderkundige An Kramer op bezoek is bij organisaties, lijken die zich nauwelijks bezig te houden met maatschappelijke vraagstukken. Het lijkt een andere wereld dan die in haar vrije tijd, waarin zij zich – net als veel anderen- inzet voor een betere samenleving. In haar boek Ben jij al activist? wil Kramer deze werelden bij elkaar brengen en doet ze een beroep op organisaties om de actieve bemoeienis met actuele maatschappelijke vraagstukken centraal te stellen in hun bedrijfsvoering. Ze ziet daarin een belangrijke rol weggelegd voor activisten die een vanzelfsprekende innerlijke behoefte hebben om bij te dragen aan het oplossen van maatschappelijke problemen.
    recensie
    Leiderschap
    3 oktober 2019
    Martine Maes
    2-3 minuten leestijd
    Ik zie een eikel voor me, op de omslag van een boek. Met letters erboven en de bast van een boom die de kaft bijeen houdt. Waar staat de eikel voor? Je kunt natuurlijk aan een bepaald type mensen denken. Ik denk aan iets anders: wat beschermt de deksel van deze noot? In De kracht van organisch leiderschap neemt Ronald van der Molen je mee in de vraag: ‘Word je een boom of blijf je een eikel?'
    recensie
    Leiderschap
    2 oktober 2019
    Ernst Verrijk
    5-7 minuten leestijd
    Waarom is de ene organisatie succesvoller dan de andere? Over het antwoord op die vraag zijn bibliotheken volgeschreven. Wat is die gouden succesformule? Businessconsultant Jan-Dirk den Breejen geeft toe wat bijna niemand heeft willen zeggen: die formule is er niet. Natuurlijk zijn er wel succesfactoren te benoemen. De belangrijkste? Dat zijn wij, de mensen.
    recensie
    Psychologie
    2 oktober 2019
    Elly Stroo Cloeck
    3-4 minuten leestijd
    Alweer een boek over psychologie? Jazeker, maar dit keer gaat het niet alleen over biases en heuristieken, over beïnvloeden en manipuleren. In HersenHack van Margriet Sitskoorn komt ook de maatschappelijke impact aan de orde.
    recensie
    Internet en social media
    2 oktober 2019
    Bertrand Weegenaar
    3-4 minuten leestijd
    Jongeren, de smartphone grootverbruikers van sociale media pur sang, hebben ook wel in de gaten dat die gemiddelde vijf uur schermstaren eigenlijk verslavingskenmerken zijn. De met name Amerikaanse tech-industrie heeft de weg tot het oog en de vingers van ons gevonden en geperfectioneerd.
    recensie
    Reclame en verkoop
    2 oktober 2019
    Eric van Arendonk
    1-2 minuten leestijd
    Zo verkoop je alles, is een nogal een titel. Ook omdat die versterkt wordt door de ondertitel ‘Hoe je reclame maakt waar iedereen blij van wordt'. Daarnaast is de kaft van het boek schreeuwerig. Alsof het uitverkoop is. Dit is best wel kenmerkend voor de inhoud van het boek.
    recensie
    Verandermanagement
    1 oktober 2019
    Iris van Egmond
    4-6 minuten leestijd
    Veranderkundig gereedschap wordt vaak het gretigst onthaald en benut door de ‘change agents'. Dat is mijn indruk althans.... Terwijl ‘change-leaders', de echte beslissingsmakers, de mensen met de meeste invloed om het verschil te maken, een veel lastiger te bereiken 'publiek' is. Dat voelt wat scheefgegroeid...
    preview
    Verandermanagement
    1 oktober 2019
    Woody van Olffen
    3-4 minuten leestijd
    Lange tijd werd het veranderen en ontwikkelen van organisaties benaderd als een medisch-analytisch probleem. Als eenmaal de ‘diagnose' voor tegenvallende resultaten was gesteld, kon een behandelplan worden opgesteld dat vervolgens werd geïmplementeerd.
    recensie
    Organisatiekunde
    1 oktober 2019
    Henny Portman
    4-6 minuten leestijd
    Aaron Dignan laat in zijn boek Brave New Work zien hoe hij aankijkt tegen evolutionaire (wendbare) organisaties en wat je kan doen om ook een wendbare organisatie te worden.
    preview
    Algemeen management
    1 oktober 2019
    Barbara Stoopman
    2-3 minuten leestijd
    Het nieuwe verzekeren, wat bedoelen we daar eigenlijk mee? Kan verzekeren vernieuwend zijn? En mag er vernieuwd worden in verzekeringsland? Register Risicomanager, Financieel adviseur en eeuwige positivo Barbara Stoopman ging op onderzoek uit.
    recensie
    Strategisch management
    1 oktober 2019
    Elly Stroo Cloeck
    3-4 minuten leestijd
    3458 - klinkt geheimzinnig. Is het niet. Met 3458 vertaal je de ambitie van de organisatie op de lange termijn naar prioriteiten voor de komende 3 maanden, deze zet je om in acties voor elk van de komende 4 weken, 5 dagen en 8 uur. Elke week bespreek je de lopende acties in de standup, elke maand de resultaten in de meetup en elk kwartaal de plannen voor de volgende periode in de cleanup.
    interview
    Coaching en trainen
    1 oktober 2019
    Bas Hakker
    7-9 minuten leestijd
    Psycholoog Freek Sarink schreef het boek Provocatieve psychologie en coaching waarin hij uitlegt hoe hij op een vernieuwende wijze omgaat met zijn cliënten. Het boek beschrijft de methodiek aan de hand van een groot aantal praktijkcases.
    recensie
    Algemeen management
    30 september 2019
    Henny Portman
    interview
    Ondernemen
    30 september 2019
    Lex van Almelo
    5-7 minuten leestijd
    In De Nieuwe Professional Firm schrijven hoogleraar Strategisch Management en Innovatie Henk Volberda en organisatieadviseur Rob Wagenaar samen met consultant Martijn van der Mandele op basis van hun onderzoek in Nederland, Engeland en de Verenigde Staten wat advocaten- en accountantskantoren en organisatieadviesbureaus moeten doen om de disruptieve ontwikkelingen te overleven. ‘De nieuwe generatie heeft geen zin om tien jaar lang te buffelen voor een partner.’
    nieuws
    Algemeen management
    30 september 2019
    Bertrand Weegenaar
    3-4 minuten leestijd
    Sandra Bland, een jonge Afro-Amerikaanse vrouw, en Brian Encinia, een blanke agent, hadden elkaar nog nooit gesproken toen Elcinia Bland met haar auto staande hield in Houston in 2015. Er ontspon zich een gesprek, Bland werd zich hevig verzettend gearresteerd en drie dagen later pleegde ze zelfmoord in haar cel. Wat kon er zo verkeerd gaan in een gesprek tussen twee mensen?
    recensie
    Verandermanagement
    30 september 2019
    Henny Portman
    4-6 minuten leestijd
    Toon Abcouwer, Otte-Pieter Banga en Emõke Takács hebben hun ervaringen met organisatieveranderingen in het boek Kookboek voor bewuste verandering vastgelegd middels recepten van bestaande beproefde modellen aangevuld met hun eigen inzichten.
    recensie
    Psychologie
    30 september 2019
    Sippy van Akker
    4-5 minuten leestijd
    Hoogleraar Kristin Neff en psychotherapeut en psychiatriedocent Christopher Germer bundelden hun krachten en hun kennis om samen Werkboek mindful zelfcompassie te schrijven.
    preview
    Leiderschap
    30 september 2019
    Filia Kramp
    3-4 minuten leestijd
    Terwijl de samenleving op alle fronten verandert, blijven opvattingen over leiderschap/leiders (nog) belegen en achterhaald. Dat remt de geloofwaardigheid en legitimiteit van leiderschap/leiders én een gezonde ontwikkeling van organisaties en maatschappij.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden