OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
Artikelen in het Online Magazine
Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
Pagina 281 van 19.511 resultaten
recensie
Algemeen management
13 januari 2020
Paul Schollaardt
2-4 minuten leestijd
Harm Klifman onderzoekt in Cicero leest Covey populaire managementboeken. In dit goed leesbare boek creëert Klifman inzicht in moderne managementliteratuur. Daarnaast (en voor de manager niet minder interessant) behandelt hij de retorica, de kunst van het overtuigen.
recensie
Personeelsmanagement
13 januari 2020
Sippy van Akker
4-6 minuten leestijd
Voor mij ligt een baksteen van een boek. En dat mag ook wel. Het is namelijk de Canon van HRM en daarmee een behoorlijk ambitieus werk. Maakt de redactie de ambities waar?
recensie
Personeelsmanagement
13 januari 2020
Myriam de Haan
3-4 minuten leestijd
Werkgeluk werkt van Lieke Bezemer is speciaal geschreven voor HR-professionals. Het is een praktische handleiding om in te zetten op gelukkige medewerkers, zodat de HR- professional na de implementatie en met recht kan zeggen dat werkgeluk werkt.
preview
Inkoop en logistiek
13 januari 2020
Ed Weenk
3-4 minuten leestijd
Supply Chain Meesterschap presenteert een krachtige nieuwe leermethode. De lezer wordt in gedetailleerde levensechte praktijksituaties geplaatst en leert de impact van elke beslissing die je maakt. Een preview.
recensie
Ondernemen
10 januari 2020
Rudy Kor
3-5 minuten leestijd
Negen leugens van de werkvloer van Marcus Buckingham en Ashley Goodall is een leerzaam boek over leiderschap voor oude rotten en nieuwe leidinggevenden, gebaseerd op degelijk onderzoek, met (soms wat te veel) praktijkvoorbeelden, anekdotes en adviezen.
recensie
Organisatiekunde
9 januari 2020
Sjors van Leeuwen
3-4 minuten leestijd
Globalisering, digitalisering en bezuinigingen dwingen culturele organisaties om hun traditionele manier van werken te herzien. Bittere noodzaak want inkomsten en bestaansrecht staan onder druk. Maar hoe kom je tot een nieuwe succesvolle aanpak? In Businessmodellen in de culturele sector geven experts hun visie op het ontwikkelen van nieuwe businessmodellen in de culturele sector.
recensie
Algemeen management
9 januari 2020
Carla Verwijs
2-3 minuten leestijd
Zorg dat disruptie je niet overkomt, maar laat disruptie je voordeel worden. Dat is in het kort de boodschap van het mooie boek Make Disruption Work van Alexandra Jankovich en Tom Voskes.
recensie
Psychologie
8 januari 2020
Ineke Smits
3-4 minuten leestijd
Je uitstraling en presentatie zijn bepalend voor de manier waarop mensen interactie met je aangaan. ‘Wanneer je een authentiek, geloofwaardig en aantrekkelijk beeld van jezelf toont en dit in lijn is met jouw innerlijk kun je spreken van charisma', aldus Lida van Doorn in Werk aan je charisma.
recensie
Verandermanagement
8 januari 2020
Ment Kuiper
2-3 minuten leestijd
Auteur Coen de Bruijn durft het aan om een boek te schrijven over een onderwerp waar elke marketingprofessional van zegt dat het belangrijk is: Key Performance Indicatoren.
preview
Algemeen management
8 januari 2020
Esther Klaster
3-4 minuten leestijd
In het boek Spelen met samenwerken van Félice de Charro, Esther Klaster, Christèle Warmerdam, Ruben van Wendel de Joode maak je kennis met 21 korte samenwerkingsspellen die je kunt inzetten in de werksituatie. Een preview.
recensie
Internet en social media
7 januari 2020
Fred Rutgers
3-4 minuten leestijd
25 jaar online winkelen in Nederland van Wijnand Jongen en Wilbert Schreurs is weer zo'n boek dat zeker een plaats verdient in de boekenkast van iedere ondernemer die iets te maken heeft met on- en offline winkelen.
recensie
Internet en social media
7 januari 2020
Jeanine Dijkhuis
3-4 minuten leestijd
Voorwaarden, contracten, aansprakelijkheid, licenties; marketeers zijn er over het algemeen niet echt dol op. Nauwelijks bekomen van de AVG wetgeving en bijbehorende processen, is er overgegaan tot de orde van de marketingdag.
recensie
Algemeen management
7 januari 2020
Marthe van der Molen
3-4 minuten leestijd
Je runt de tent niet alleen. Banach noemt in Organisatievibe zes factoren die als het ware de tentstokken van de tent vormen. Zonder al deze factoren is de tent minder stabiel, minder groot, minder warm en/of minder hoog.
recensie
Algemeen management
6 januari 2020
Patrick Davidson
4-6 minuten leestijd
Om met de deur in huis te vallen: wat een goede verhalenverteller is Marc Randolph! In dit boek beschrijft de medeoprichter en eerste CEO de eerste jaren van Netflix in geur en kleur - en van binnenuit. Ik las het boek Dat gaat nooit lukken met plezier en heb mijn belangrijkste take aways op een rijtje gezet.
recensie
Communicatie en media
6 januari 2020
Nico Jong
1-2 minuten leestijd
Een van de belangrijkste pijlers van interne communicatie is de communicatie door leidinggevenden. Als die goed is, komt het met de interne communicatie verder wel in orde.
recensie
Algemeen management
6 januari 2020
Sjors van Leeuwen
2-3 minuten leestijd
Hoe krijg je meer grip op je leven en werk? Meer succes? Dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan. Het begint met een beetje geluk hebben. Maar dat geluk kun je vaak wel een handje helpen. Ben Tiggelaar geeft je daarom 52 prikkelende en praktische lessen mee in Wie succesvol wil zijn moet vooral een beetje geluk hebben.
preview
Verandermanagement
6 januari 2020
Marco Derksen
3-4 minuten leestijd
Al veel vaker namen we ons voor om onze verhalen te bundelen en onze ervaring te delen. Maar pas nu lijkt de tijd echt rijp te zijn. We hebben samengewerkt, geleerd, elkaar bevraagd, geprikkeld en uitgedaagd.
recensie
Organisatiekunde
3 januari 2020
Nico Jong
3-4 minuten leestijd
Hoe creëren we welzijn en geluk voor velen in plaats van welvaart voor enkelen? Hoe worden bestaande organisaties toekomstbestendig en betekenisvol? Op deze, en andere vragen belooft Raymond Geurts antwoord in De gelukkige organisatie.
preview
Algemeen management
3 januari 2020
Herman Daems
3-4 minuten leestijd
Wat doet een raad van bestuur van een vennootschap of van een vereniging?
Wat verwachten we eigenlijk van bestuurders? En hoe ziet de toekomst van onze
besturen eruit - en bijgevolg die van onze organisaties? Een exclusieve blik
achter de schermen van het bedrijfsleven.
recensie
Marketing
3 januari 2020
Daniëlle de Jonge
2-3 minuten leestijd
In 2008 begon ik met een eigen blog en nieuwsbrief. Dankzij social media kreeg ik steeds meer bereik, en tegelijkertijd probeerde ik uit te vogelen hoe LinkedIn, Twitter en YouTube het beste voor mijn bedrijf kunnen werken.