OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren

    Filter de resultaten

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Artikelen in het Online Magazine

    Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
    Pagina 278 van 19.511 resultaten
    preview
    Communicatie en media
    4 februari 2020
    Sigrid van Iersel
    2-3 minuten leestijd
    Welk verhaal wordt er over jou verteld? Is dat een verhaal met humor? Denken ze aan jou vanwege je eigenaardige gewoonten? Je vermogen om mensen bijeen te brengen en inspirerend leiderschap te tonen? Of misschien toch vanwege je klaagverhalen...?
    recensie
    Personeelsmanagement
    4 februari 2020
    Annett Keizer
    2-3 minuten leestijd
    Talentmanagement, flow, jobcrafting, de Balanced Scorecard, allemaal termen die we in organisaties gebruiken zonder altijd precies te weten van de hoed en de rand.
    nieuws
    Algemeen management
    3 februari 2020
    Bertrand Weegenaar
    3-4 minuten leestijd
    2017 was voor Uber het rampjaar. Of misschien wel het jaar van de grote omslag. Alles kwam in dat jaar samen. Na een spectaculaire groei onder leiding van medeoprichter Travis Kalanick transformeerde Uber van een innovatieve uitdager in de taxi wereld naar een voorbeeld in de deeleconomie.
    recensie
    Coaching en trainen
    31 januari 2020
    Henk Jan Kamsteeg
    3-4 minuten leestijd
    De juiste vraag Joris Brenninkmeijer en Mieke Voogd lees je niet op een avondje uit. De auteurs bieden tools voor het stellen van de juiste vragen, op de juiste momenten. Het is een mooi naslagwerk waar je ter voorbereiding van een coachingsgesprek nog eens goed induikt.
    preview
    Marketing
    30 januari 2020
    Sonja Stalfoort
    2-3 minuten leestijd
    Veel energie gaat in organisaties verloren door het gebrek aan samenhang én omdat een belangrijke energiebron vrijwel onbenut blijft: klant-energie. Organisaties die in staat zijn deze energie te laten stromen, noem je Klant Energieke Organisaties.
    nieuws
    Persoonlijke effectiviteit
    29 januari 2020
    Bertrand Weegenaar
    2-3 minuten leestijd
    Op 23 januari is na een lang ziekbed Clay Clayton Christensen overleden. Hij overleed, 67 jaar oud, aan de gevolgen van leukemie waar in 2010 de diagnose van gesteld werd. Christensen is in de managementwereld vooral bekend als hoogleraar en onderzoeker naar disruptieve innovatie. Zijn boek The innovator’s dilemma uit 1997 zou één van de meest belangwekkende theorieën bevatten om nieuwe startups te helpen en bestaande grote organisatie te laten inzien dat digitale transformatie noodzakelijk is.
    recensie
    Ondernemen
    29 januari 2020
    Sjors van Leeuwen
    4-5 minuten leestijd
    Het grote gevecht en het eenzame gelijk van Paul Polman. Een intrigerend boek over de kruistocht van CEO Paul Polman om zijn bedrijf Unilever, en het bedrijfsleven in het algemeen, te laten bijdragen aan een betere wereld. Want zo is de overtuiging van Polman, bedrijven en aandeelhouders moeten zich op het goede richten, de wereld beter maken, het geld komt dan vanzelf.
    recensie
    Marketing
    29 januari 2020
    Eric van Arendonk
    1-2 minuten leestijd
    Welk soort marketing moet ik me voorstellen bij Aandachtsmarketing? Misschien heb ik iets gemist, maar dit ben ik in alle marketingopleidingen nog niet tegen gekomen. Al lezend merk ik vrij snel dat aandacht eigenlijk meer een marketingcommunicatie item is dan pure marketing. Zonder aandacht is communiceren nutteloos.
    recensie
    Communicatie en media
    29 januari 2020
    Anke Tijtsma
    2-3 minuten leestijd
    Dit zeer handzame boekje is de perfecte hulpbron om je kennis van Deep Democracy toe te passen. De auteur, Frank Weijers, is opgeleid in Deep Democracy en kan als geen ander de filosofie en tools beknopt uitleggen.
    preview
    Ondernemen
    29 januari 2020
    Ellen de Lange-Ros
    3-4 minuten leestijd
    ‘Je moet gewoon je gevoel volgen, dan komt alles vanzelf goed.' ‘Wees jezelf en doe wat goed voor je voelt.' Dat klinkt makkelijk en verstandig. Maar is dat wel zo? Uitgaan van je eigen gevoel, verstand en wijsheid is vaak allesbehalve eenvoudig. En is het verstandig om op je gevoel af te gaan, of speelt er meer? 
    recensie
    Leiderschap
    28 januari 2020
    Ment Kuiper
    3-4 minuten leestijd
    Ondernemen kunnen we als volgt omschrijven: ‘iemand die onderneemt of een onderneming start en in stand houdt, zorgt voor bloei en groei en over de daarvoor kenmerkende leiderschapsstijlen beschikt'. Impact is te definiëren als ‘invloed'.
    recensie
    IT-management / ICT
    28 januari 2020
    Nico Jong
    2-3 minuten leestijd
    Regelmatig worden nieuwe organisatievormen ontwikkeld om aansluiting te blijven vinden bij de ontwikkelingen in de samenleving. De management- en organisatiewereld heeft nogal eens de neiging snel aan te haken bij de nieuwste hype, zonder zich erin te verdiepen of dat wel verstandig is.
    column
    Marketing
    28 januari 2020
    Pierre Pieterse
    3-4 minuten leestijd
    ‘Voor we overgaan tot de uitreiking van de diploma's zal mr. Leonard van Hoogstede u wat vertellen over humor in het recht.' O jee, dacht ik en dat bleek volkomen terecht. Lid na lid passeerde, al dan niet tot achter de punt genummerd.
    recensie
    Communicatie en media
    28 januari 2020
    Désirée Wassing-Boerema
    2-3 minuten leestijd
    Doe eens gek geeft je ideeën en oefeningen om jezelf uit de dagelijkse sleur te trekken. Door de oefeningen te doen krijg je inzichten en inspiratie om de dingen anders te doen dan je ze nu doet, wat je vervolgens veel kan brengen.
    preview
    IT-management / ICT
    28 januari 2020
    Silvie Spreeuwenberg
    2-3 minuten leestijd
    Denkt u ook weleens: ‘waarom krijg ik deze aanbeveling te zien?'. Helaas krijgt u geen uitleg terwijl iedere online winkel, streamingdienst en sociale media investeert in artificiële intelligentie om schaarse advertentieruimte te vullen met de meest kansrijke aanbieding.
    preview
    Coaching en trainen
    28 januari 2020
    Robert Bridgeman
    3-4 minuten leestijd
    Er zijn nog nooit in de geschiedenis zoveel coaches en zoveel coachmethoden geweest als nu. Coaching is een gerespecteerd vak geworden in Nederland. Tot voor kort echter bestond er een gapend gat tussen enerzijds levens- en businesscoaching, en anderzijds de meer spirituele coachvarianten.
    recensie
    Juridisch
    27 januari 2020
    Christel Deckers
    2-3 minuten leestijd
    Dit is alweer de 9e editie van het Jaarboek Corporate Governance onder redactie van onder meer professor doctor Mijntje Lückerath-Rovers. Er zijn wijzigingen in de samenstelling van de redactie, maar de expertises blijven steeds vertegenwoordigd.
    column
    Leiderschap
    27 januari 2020
    Martin van Staveren
    2-3 minuten leestijd
    Is het niet gek? Een gemiddelde supermarkt verkoopt 10.000 tot 15.000 verschillende artikelen. Dit kan oplopen tot 30.000 producten in een XL-versie. Let wel, dit zijn alleen levensmiddelen en aanverwante spullen. Maatwerk dus. Voor iedereen is er wel een passende pot pindakaas te vinden.
    interview
    Algemeen management
    27 januari 2020
    Hans van der Klis
    9-12 minuten leestijd
    Joep Schrijvers, schrijver van de bestseller Hoe word ik een rat?, is al zeven jaar bezig met een alomvattende studie naar hoe wij in de westerse wereld aankijken tegen leiderschap. In de achtentwintig eeuwen die sinds Homerus verstreken zijn, hebben de opvattingen uit de Klassieke Oudheid weinig aan waarde ingeboet. De literatuur van de laatste 25 jaar staat in een lange, rijke traditie.
    recensie
    27 januari 2020
    Marjan Maandag
    1-2 minuten leestijd
    Ik ben geen vogelaar. Je zal mij niet snel met zuidwester en kaplaarzen, gewapend met verrekijker en fototoestel, langs beemden en moerassen zien struinen om net dat ene, bijzondere, zeldzame exemplaar te spotten.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden