OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren

    Filter de resultaten

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Artikelen in het Online Magazine

    Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
    Pagina 277 van 19.511 resultaten
    nieuws
    Mens en maatschappij
    11 februari 2020
    Bertrand Weegenaar
    3-4 minuten leestijd
    Er zijn inmiddels honderden manieren om met mindfulness aan de gang te gaan. Er zijn boekenplanken volgeschreven. Er wordt voortvarend onderzoek gedaan naar de lange termijneffecten op mentaal en fysiek gebied. Veel bedrijven hebben arrangementen om digitale of fysieke mindfulness trainingen en workshops te volgen.
    recensie
    Internet en social media
    11 februari 2020
    Sippy van Akker
    4-5 minuten leestijd
    In 2019 publiceerde Stikker Het internet is stuk; maar we kunnen het repareren. Het gaat over privacy, dataverzameling, de macht van de Big Tech bedrijven, waar we allemaal 'klant' (of 'product'?) van zijn en hoe het internet eigenlijk weer van iedereen moet worden.
    preview
    Economie
    11 februari 2020
    Johan Lambrecht
    3-5 minuten leestijd
    ‘Waarom heeft niemand het zien aankomen?', vroeg koningin Elizabeth II van het Verenigd Koninkrijk toen ze in november 2008 een nieuw gebouw van de vermaarde London School of Economics inhuldigde.
    recensie
    Coaching en trainen
    10 februari 2020
    Annett Keizer
    3-4 minuten leestijd
    Elke trainer en coach heeft een aantal modellen in zijn koffer waar hij in graag mee werkt. Eén daarvan is de Roos van Leary; een instrument dat handig is om in te zetten als er iets in de communicatie en interactie tussen mensen niet lekker loopt.
    recensie
    Coaching en trainen
    10 februari 2020
    Margreet Noordanus
    2-3 minuten leestijd
    De titel van Coachen zonder blabla triggert omdat het herkenbaar is dat coachgesprekken kunnen verzanden in eindeloze blabla. Met een beetje pech word je er als coach dan ook nog eens ‘zomaar' in meegetrokken, ondanks je goede bedoelingen en voornemens.
    preview
    Internet en social media
    10 februari 2020
    Patrick Petersen
    3-4 minuten leestijd
    Sociale media zijn na de intreding van de algoritmische filters niet meer wat ze geweest zijn. Het is hard werken om in menig tijdlijn te verschijnen. Ook de doelgerichte creatie van engagement vergt een professionele aanpak.
    column
    Coaching en trainen
    10 februari 2020
    Jaap Boonstra
    6-8 minuten leestijd
    Het is lastig om spelen te definiëren want een definitie doet geen recht aan de meervoudigheid van spelen en vernietigt de speelsheid. Dat is gelijk al een kenmerk van spelen: op het moment dat je het probeert te vangen in formele regels, dan verdwijnt het spel. Beter kunnen we daarom bij ons zelf beginnen: Denk eens aan spelen. Wat komt er in je op?
    preview
    Algemeen management
    7 februari 2020
    Bart Stofberg
    2-3 minuten leestijd
    De wereld om ons heen verandert ingrijpend en snel, en dat stelt nieuwe eisen aan ondernemingen. Om aan die nieuwe eisen te voldoen, zullen we elkaar veel meer moeten Vertrouwen, stelt Bart Stofberg in zijn nieuwe boek Vertrouwen.
    recensie
    Algemeen management
    7 februari 2020
    Christel Deckers
    2-3 minuten leestijd
    Gaat economische groei ten koste van duurzaamheid en vice versa? Is duurzaamheid het nieuwe buzz woord; oftewel is hier sprake van nieuwe wijn in oude zakken of is er lonkend perspectief naast alle klimaatissues?
    recensie
    Coaching en trainen
    6 februari 2020
    Thomas Cech
    3-4 minuten leestijd
    De juiste vraag van Joris Brenninkmeijer en Mieke Voogd gaat diepgaand in op vragenstellen binnen de complete coachingcyclus. Dat is niet alleen voor coaches een relevant en actueel onderwerp.
    recensie
    Algemeen management
    6 februari 2020
    Jan Hoogstra
    2-3 minuten leestijd
    Voodoo klinkt eng en magisch, en met name naar zwarte magie? Wie kent niet de films waarin met naalden op poppetjes wordt ingehakt zodat deze mensen de pijn in werkelijkheid voelen?
    preview
    Marketing
    6 februari 2020
    Evelien van Damme
    2-3 minuten leestijd
    Het vakgebied customer experience (CX) management heeft in korte tijd een enorme vlucht genomen. Soms is het een loze kreet, maar steeds meer organisaties zijn daadwerkelijk bezig om klantbeleving goed te organiseren.
    recensie
    Marketing
    5 februari 2020
    Fred Rutgers
    2-3 minuten leestijd
    Aandachtsmarketing van Klaas Weima is een boek om eens even goed voor te gaan zitten. Zelf ben ik al snel van de bank verhuisd naar mijn werkkamer. Ik voelde al snel de noodzaak om aantekeningen te maken. De informatiedichtheid van dit boek is bijna overweldigend.
    nieuws
    5 februari 2020
    Bertrand Weegenaar
    4-5 minuten leestijd
    Met De zeven steden Een reis door duizend jaar geschiedenis: hoe ideeën uit de oudheid ons bereikten heeft Violet Moller een waar monument opgeleverd voor duizenden wetenschappers die tussen 500 en 1500 na Christus betrokken waren bij het verspreiden van wetenschappelijke documenten en ideeën.
    interview
    Communicatie en media
    5 februari 2020
    Peter Spijker
    4-6 minuten leestijd
    Now we’re talking! van Frank Weijers is een handzaam én handig boekje voor iedereen die bekend is met de basics van ‘Deep Democracy’ en ze concreet wil toepassen. In dit werkje vindt de facilitator volop praktische tips en handreikingen om binnen een groep tot écht goede gesprekken te komen en conflicten bespreekbaar te maken. Met als resultaat dat iedereen weer beter met elkaar overweg kan, de groep beter gaat functioneren en betere besluiten neemt.
    recensie
    Projectmanagement
    5 februari 2020
    Rudy Kor
    3-4 minuten leestijd
    PMC Next - aan de slag met Projectmatig Creëren is een leesbaar en mooi gemaakt en praktisch boek met veel checklists voor het starten en managen van een project vanuit een uitgesproken mensvisie.
    preview
    Organisatiekunde
    5 februari 2020
    Klaas Wagenaar
    3-5 minuten leestijd
    Dit boek was voor mij de aanleiding om de balans op te maken over de afgelopen tien jaar. Ik telde circa dertig middelgrote tot grote ‘burning platforms' waar ik bij betrokken was. Het boek beschrijft ter illustratie behalve Getronics een aantal anonieme voorbeelden in de voeding-, productie- en projecten business.
    interview
    Algemeen management
    5 februari 2020
    Peter Spijker
    4-6 minuten leestijd
    Veel bedrijven investeren in technologische innovatie. Toch leiden deze investeringen niet altijd tot nieuwe producten en diensten. Wat hier vaak meespeelt, is dat medewerkers de meerwaarde er niet van zien en dan heeft een innovatietraject weinig kans van slagen. Auteur Kim Spinder laat in Het kleine innovatieboek zien dat een cultuurverandering noodzakelijk is om succesvol te innoveren. Geef medewerkers gelegenheid om zelf vernieuwende ideeën te bedenken en met collega’s verbeteracties op te starten. Zonder stroperige bureaucratie en onnodige bemoeienis van bovenaf.
    recensie
    Marketing
    4 februari 2020
    Sjors van Leeuwen
    3-4 minuten leestijd
    Marketing Design met Customer Journey Mapping van Eveline van Zeeland bestaat uit een mix van ingrediënten met Customer Journey Mapping, een vleugje neuromarketing en een forse toef Design Thinking. Het is een boek voor het analyseren en ontwerpen van praktijkoplossingen en klantbelevingen waar klanten blij van worden.
    interview
    Leiderschap
    4 februari 2020
    Ronald Buitenhuis
    3-5 minuten leestijd
    We weten inmiddels wel dat we als organisatie anders moeten handelen. Minder hiërarchisch, flexibeler, wendbaarder en meer eigenaarschap dichter in de praktijk… ‘Alleen is ons denken nog niet veranderd’, stelt Wouter Hart. ‘We moeten ons denkmodel nog veranderen.’

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden