OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
Artikelen in het Online Magazine
Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
Pagina 276 van 19.511 resultaten
recensie
Algemeen management
17 februari 2020
Elly Stroo Cloeck
4-5 minuten leestijd
De wereld is rond dekt een groot aantal onderwerpen af, is daarmee holistisch, en ook optimistisch. Het komt een beetje over als een mix van Feitenkennis, Sapiens (uit beide boeken citeert Cauldron dan ook uitgebreid) en Donuteconomie.
interview
Algemeen management
14 februari 2020
Ronald Buitenhuis
4-6 minuten leestijd
Als Chief Talent Officer vormde Patty McCord bijna eigenhandig de cultuur van streaming-gigant Netflix. Op 28 oktober spreekt ze op het Agile Leadership Event in Amsterdam.
recensie
Strategisch management
14 februari 2020
Paul Misdorp
4-6 minuten leestijd
In 2017 nam Ray Dalio afscheid van 's werelds grootste hedgefonds Bridgewater, waarvan hij de oprichter was. In een dikke pil van bijna 600 bladzijden neemt Dalio de lezer mee door zijn leven en zijn werk.
recensie
Strategisch management
14 februari 2020
Henny Portman
3-4 minuten leestijd
Paul Stamsnijder neemt ons met zijn het boek Purpose - Het verhaal van de moraal mee in de wereld achter purpose. Wat verwachten stakeholders, hoe bepaal je je eigen hogere doel. Welke soorten purpose zijn er? Hoe neem je je medewerkers hierin mee en hoe communiceer je hierover met de buitenwereld.
nieuws
Organisatiekunde
14 februari 2020
Hans van der Klis
1-2 minuten leestijd
De invloedrijke organisatiepsycholoog Geert Hofstede, grondlegger van het onderzoek naar nationale en organisatieculturen, is overleden. Dat heeft zijn familie bekend gemaakt. Hofstede is 91 jaar geworden.
interview
Algemeen management
14 februari 2020
Bert Peene
7-9 minuten leestijd
Ons leven wordt grotendeels bepaald door de kwaliteit van onze relaties. Vanuit die overtuiging schreef Ina Ahuis een boek (Betekenisvolle werkrelaties) over hoe je werkrelaties betekenisvol en dus productief kunt maken. Haar belangrijkste les: als verandering niet op gang komt, verdiep je dan in relaties.
preview
Leiderschap
14 februari 2020
Jos Claessens
1-2 minuten leestijd
Jos Claessens laat met haar set managementkaarten van inspiratie naar verantwoordelijkheid zien dat managen is verbonden met leren. Op welke manier mensen en organisaties zich gezond en vitaal kunnen ontwikkelen.
recensie
Werk en loopbaan
14 februari 2020
Ed Brouwer
Verpak je Succes! - Impact maken met je zakelijke profilering van Sascha Bertus belooft antwoord op de vraag hoe je zichtbaar maakt wat jou uniek en onderscheidend maakt ten opzichte van collega’s of concurrenten. Een goed boek dat zich leent om cadeau te doen.
recensie
Marketing
13 februari 2020
Eric van Arendonk
1-2 minuten leestijd
De onweerstaanbare kracht van marketing is de grappige ondertitel van Alchemie. Vooral als je zoals ik net het boek De Onweerstaanbaarheidstheorie van Jan Heuvel heb gelezen. Ondanks de overlap van het woord onweerstaanbaar hebben ze weinig met elkaar gemeen.
recensie
Coaching en trainen
13 februari 2020
Liesbeth Tettero
2-3 minuten leestijd
Het kan de beste coaches overkomen: het loopt niet. Een coachklant neemt geen verantwoordelijkheid, komt braaf naar de afspraken zonder een doel te bedenken, maakt niet de afgesproken huiswerkopdrachten, noem maar op.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
13 februari 2020
Ed Brouwer
Bescheidenheid is een mooie eigenschap, maar heeft een valkuil: onzichtbaarheid. Dat kan je rol in een werkomgeving in de weg staan. Daar kan het belangrijk zijn om jezelf met al je kennis en kunde goed te laten zien.
preview
Ondernemen
13 februari 2020
MT/Sprout
2-3 minuten leestijd
Hij ligt officieel in de schappen: de nieuwste Groeigids van Sprout. In Groei met cash als brandstof duiken we in een onderwerp waar veel te weinig ondernemers het over hebben: cashflow. Toch kan cash je bedrijf maken of breken.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
12 februari 2020
Dymph Neeteson
3-5 minuten leestijd
Hoera, daar was de bezorger met mijn Flow Plnnrs Undated. Een ‘agenda' waar ik veel over gehoord had in Facebookgroepen voor vrouwelijke ondernemers. Het prikkelde mijn nieuwsgierigheid. Bovendien kan die chaos in mijn hoofd wel wat structuur gebruiken. Aldus mijn keuze voor een schattige, mintgroene Flow Plnnrs. I know, lekker girly.
recensie
Leiderschap
12 februari 2020
Leo van den Berg
1-2 minuten leestijd
Met veel plezier heb ik het boek van Petra Otten gelezen. Het leest als een trein, is goed gestructureerd en zal leidinggevenden triggeren om nog eens goed na te denken over het eigen functioneren en de impact daarvan op de organisatie waaraan leiding wordt gegeven.
interview
Marketing
12 februari 2020
Hans van der Klis
7-10 minuten leestijd
Lachen is gezond, ook in het contact met klanten. In zijn nieuwe boek Thuis ben ik niet zo leuk! biedt Jos Burgers zijn lezers een stoomcursus humor in zakelijke contacten, inclusief de do's en don'ts. ‘Het effect van humor moet altijd het uitgangspunt zijn. Humor is een middel, geen doel.'
recensie
Communicatie en media
12 februari 2020
Henk Jan Kamsteeg
3-4 minuten leestijd
Leiderschap in luisteren van Victor Pierau is geen boek om in een paar avonden uit te lezen. Wel is het een compleet werk dat het verdient om aandachtig te bestuderen.
preview
Organisatiekunde
12 februari 2020
Raymon Geurts
4-6 minuten leestijd
WRR publiceerde het rapport ‘Het betere werk. De nieuwe maatschappelijke opdracht'. Ze deed daarin een oproep om te investeren in condities die tot goed werk leiden. Eén van de condities is meer ‘grip op beter werk' door medewerkers.
recensie
Algemeen management
11 februari 2020
Corinne Klaver
7-10 minuten leestijd
Het samenstellen van een team en het optimaliseren van een team heeft al lange tijd mijn interesse. Ik kreeg het boek met de titel Topteams van Katja Staartjes en Menno Boermans in handen en kon niet wachten om het te lezen.
Interview
Marketing
11 februari 2020
Bas Hakker
7-9 minuten leestijd
Carlijn Postma (eigenaar van contentmarketingbureau The Post en voormalig Content Marketeer van het jaar) schreef een nieuw boek genaamd Bingemarketing. De basis van het boek is: welke content wetten zitten er verborgen in het maakproces van Netflix series waardoor we blijven kijken?
recensie
Marketing
11 februari 2020
Henk Jan Kamsteeg
3-5 minuten leestijd
Het bleef akelig stil in de zaal. De van tevoren bedachte grap die ik maakte, bleek niet aan te slaan. Gelukkig was ik ad rem genoeg om de stilte op te vangen door te zeggen: ‘Oké, boodschap is duidelijk. Die laten we er voortaan uit.' Schade beperkt, want alsnog werd er luid gegrinnikt door het publiek.