OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren

    Filter de resultaten

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Artikelen in het Online Magazine

    Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
    Pagina 275 van 19.511 resultaten
    preview
    Werk en loopbaan
    21 februari 2020
    Annett Keizer
    3-4 minuten leestijd
    Nog nooit was er een beter moment om van baan te veranderen dan nu. De arbeidsmarkt draait op volle toeren. De kerstvakantie bood baantwijfelaars, loopbaanavonturiers en werkzoekenden een mooi moment om van goede voornemens om te werk zoeken ook echt werk te maken.
    column
    Leiderschap
    21 februari 2020
    Martin van Staveren
    2-3 minuten leestijd
    ‘Een vliegtuig ontworpen door clowns, onder leiding van apen.' Dit is een van de onthutsende uitspraken in intern e-mailverkeer tussen Boeing-medewerkers, tijdens de ontwikkeling van de Boeing 737 Max 8.
    recensie
    Strategisch management
    21 februari 2020
    Peter Streefkerk
    5-7 minuten leestijd
    Een schrijver die in de eerste regel van zijn boek meldt dat hij een ‘domme kluns' is, nodigt nu niet bepaald uit tot het lezen van datzelfde boek. Laat staan als het gebonden boek met 590 pagina's en een gewicht van (nagemeten) 1.168 gram gerust een dikke of zware pil mag worden genoemd.
    recensie
    Communicatie en media
    21 februari 2020
    Ivonne Sprok
    6-9 minuten leestijd
    Een goede website kan niet zonder online redacteuren, content- en communicatiespecialisten. Zij zijn de spil in het online zichtbaar worden, zijn en blijven. Content creëren is een vak.
    recensie
    Algemeen management
    20 februari 2020
    Christel Deckers
    2-3 minuten leestijd
    Geheimen van de bestuurskamer is in ieder geval een prikkelende titel die zeker uitnodigt tot lezen. Want hoe vaak ben je tenslotte in de gelegenheid om in een bestuurskamer rond te neuzen?
    interview
    Algemeen management
    20 februari 2020
    Pierre Spaninks
    9-13 minuten leestijd
    Strategisch management is misschien wel de hogeschool van de bedrijfskunde. De afgelopen 25 jaar heeft het vak een enorme ontwikkeling doorgemaakt. Organisatieadviseur en hoogleraar Hans Strikwerda blikt terug en kijkt vooruit, naar een toekomst waarin duurzame waardecreatie een sine qua non is en het slim organiseren van informatie de doorslaggevende succesfactor.
    recensie
    Marketing
    20 februari 2020
    Thomas Cech
    2-3 minuten leestijd
    Aandachtsmarketing van Klaas Weima gaat in op de rol van aandacht in het marketingcommunicatie domein. Het is een degelijk basis marketingboek met een interessante invalshoek en een praktisch canvas met leuke aanvullende podcasts.
    recensie
    Algemeen management
    19 februari 2020
    Paul Misdorp
    3-5 minuten leestijd
    Cicero leest Covey - retorica in populaire managementboeken van Harm Klifman is tegelijkertijd een diep en verhelderend boek met af en toe een amusante noot.
    recensie
    Algemeen management
    19 februari 2020
    Elly Stroo Cloeck
    4-6 minuten leestijd
    Bij de publicatie van het boek Hoe word ik een rat? van Joep Schrijvers in 2002 was er blijkbaar een hoop reuring. ‘Dit is een stuitend boek over hoe mensen ten koste van anderen hun zin kunnen krijgen in een organisatie door rattengedrag', zo vatte het Nederlands Dagblad dit boek bondig samen.' lees ik. Nu, bijna 20 jaar later, zou ik zo'n reactie niet meer verwachten.
    interview
    Communicatie en media
    19 februari 2020
    Hans van der Klis
    6-9 minuten leestijd
    Oud-journalist en communicatieadviseur Charles Huijskens schreef het boek Overleven in crisistijd, met de tien gouden regels van crisiscommunicatie. Wie zich goed voorbereidt op een eventuele crisis, kan reputatieschade gemakkelijk beperken, zegt hij. ‘Het gaat slecht met de journalistiek. Het is voor pr-mensen tegenwoordig niet moeilijk om het nieuws in hapklare brokken te serveren.’
    recensie
    Leiderschap
    19 februari 2020
    Bert Peene
    4-5 minuten leestijd
    Gelukkige organisaties bestaan niet. Een organisatie is immers slechts een abstractie, een construct dat enkel in ons hoofd bestaat. Toch koos Raymon Geurts ervoor zijn boek die titel mee te geven: De gelukkige organisatie (‘Organisatieontwikkeling vanuit betekenis’).
    recensie
    Internet en social media
    19 februari 2020
    Mylene Bouwman
    1-2 minuten leestijd
    Als je denkt dat Facebook zakelijk niks meer oplevert, dan heb je het mis. Om het tij te keren kun je gaan adverteren , of een Facebookgroep starten. Bij dat laatste helpt Kim Buining je in haar boek In 10 stappen een winstgevende Facebookgroep.
    recensie
    Non-profit
    18 februari 2020
    Nico Jong
    2-3 minuten leestijd
    Ronald Derks en Bas van Leeuwen ontwikkelden een model om in gesprek te gaan met mensen over hoe ze hun rol als ambtenaar zien en hoe ze kunnen herkennen wat de omgeving van hen verwacht. De resultaten hiervan beschrijven ze in De ideale ambtenaar.
    recensie
    Leiderschap
    18 februari 2020
    Henk Jan Kamsteeg
    3-4 minuten leestijd
    Ik hoorde eens over een kenmerk dat alle grote leiders gemeen hebben. Allemaal hebben ze een zogenoemd Popeyemoment gehad. Geconfronteerd met een bepaalde situatie, riepen ze het als Popeye uit: ‘That's' all I can stands, I can't stands no more!'. En ze kwamen in actie.
    nieuws
    18 februari 2020
    Peter de Roode
    2-3 minuten leestijd
    De jury van dit jaar bestond wederom uit een verdeling van drie vrouwen en drie heren. Zes nerds bij elkaar die zich hebben afgezonderd van familie en vrienden en elke keer benieuwd waren wat ze te lezen kregen. ‘Buiten je comfortzone lezen', merkte een van de juryleden daarover op.
    interview
    Algemeen management
    18 februari 2020
    Peter Spijker
    4-6 minuten leestijd
    Veel bestaande bedrijven vinden het lastig om te profiteren van recente technologische en digitale ontwikkelingen. Vanwege hun omvang en organisatiestructuur zijn ze te traag om direct mee te bewegen met alle veranderingen. Deze corporates investeren in toenemende mate in nieuwkomers die experimenteren met innovatieve technologieën en nieuwe verdienmodellen. In Samen innoveren beschrijft coauteur Jessica van den Bosch nieuwe samenwerkingsvormen tussen corporates en startups en hoe de personele fit uiteindelijk daarin de doorslag geeft.
    preview
    Personeelsmanagement
    18 februari 2020
    Jeroen De Flander
    3-4 minuten leestijd
    Waarom zijn sommige mensen zo onvoorstelbaar goed in wat ze doen? Waar je ook kijkt, van sport en ondernemen tot wetenschap, muziek en leiderschap, altijd lijken er wel een paar mensen te zijn die er met kop en schouders boven uitsteken.
    recensie
    Algemeen management
    18 februari 2020
    Louis Thorig
    3-4 minuten leestijd
    We leven in een complexe en onzekere wereld. Of anders gezegd een VUCA-wereld die gekenmerkt wordt door vluchtigheid, onzekerheid, complexiteit en ambiguïteit.
    recensie
    Marketing
    17 februari 2020
    Mylene Bouwman
    2-3 minuten leestijd
    Het doel van een marketeer is de aandacht trekken. Iets wat steeds moeilijker wordt. Prikkels zijn overal. Mailtjes stromen binnen, WhatsApp-groepen staan geen moment stil en de tijdlijnen van social media staan bomvol met content.
    recensie
    Communicatie en media
    17 februari 2020
    Fred Rutgers
    1-2 minuten leestijd
    Voor velen, net als ik, is het al een poosje duidelijk. We moeten aan de commerciële video's. Je hoort en ziet het steeds meer op vooral social media, video heeft veel meer impact dan gewoon een tekstboodschap. Maar dat is wél gemakkelijker gezegd dan gedaan!

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden