OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren

    Filter de resultaten

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Artikelen in het Online Magazine

    Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
    Pagina 254 van 19.508 resultaten
    preview
    Algemeen management
    26 juni 2020
    Marieke Hendrix
    4-6 minuten leestijd
    Als je wil weten wat onze aandacht trekt en hoe jij de aandacht kan treken dan is Reframe, breng je klanten beeld met perceptiemanagement, iets voor jou.
    interview
    Advisering
    26 juni 2020
    Bert Peene
    5-7 minuten leestijd
    Een verwaarloosde organisatie is een buitengewone leerschool voor iedere adviseur. Dat is een van de belangrijkste lessen die Joost Kampen met zijn nieuwste boek aan zijn collega’s wil meegeven. Behalve een stevige professionele identiteit en een adequaat interventie-instrumentarium heb je een dikke huid nodig, want veel waardering voor je werk krijg je niet; zeker niet in het begin. Dit boek, dat vooral geschreven is voor in- en externe adviseurs, wil helpen om de werkelijkheid van het advieswerk in verwaarloosde organisaties beter te begrijpen.
    recensie
    Non-profit
    26 juni 2020
    Stefan Teunissen
    1+1=11 - Zin & onzin van Onderwijsvernieuwing van Tjip de Jong is een topper. In dit boek komen veel onderwijskwesties ter sprake waar je als leerkracht, maar ook als directeur mee te maken hebt.
    recensie
    Advisering
    25 juni 2020
    Henk Jan Kamsteeg
    3-4 minuten leestijd
    Om anderen goed op weg te kunnen helpen, zullen we allereerst aan zelfreflectie moeten doen. Rob Bertels en Gerlof Schutte in Meesteradviseur. Een advies dat overigens niet alleen opgaat voor adviseurs en trainers, maar zeker ook voor leidinggevenden
    recensie
    Ondernemen
    25 juni 2020
    Rick Lindeman
    1-2 minuten leestijd
    Zeven jaar geleden brouwden Do en Tessel de Heij hun eerste biertje. Dat was eigenlijk verrassend lekker. Al vrij snel kregen ze het idee om er meer mee te doen. In Gebrouwen door Vrouwen Van brouwhobby tot succesvol biermerk beschrijven de zussen (samen met ghostwriter Eva de Jong) hoe hun hobby snel uit de hand liep. Er komen succesjes (ineens belde een kroegbaas die ons bier op de tap wilde!) en blunders (we namen maar 80 liter bier mee!) langs.
    achtergrond
    Persoonlijke effectiviteit
    25 juni 2020
    Marjan Maandag
    1-2 minuten leestijd
    Oude boeken, nieuwe boeken... er is zoveel moois om te lezen. Deze week vertellen Managementboekcollega's Fred, Karin en Marjan welk boek hen pakte.
    preview
    Leiderschap
    25 juni 2020
    Godelieve Meeuwissen
    2-4 minuten leestijd
    Het is in Nederland heel gebruikelijk om gemiddeld één dag per week vanuit huis te werken. Ik hoor vaak: ‘Heerlijk, dan krijg ik eindelijk mijn echte werk gedaan.' Of: ‘Op mijn thuiswerkdag lijkt het wel alsof er twee keer zoveel werk uit mijn handen komt.'
    recensie
    Marketing
    25 juni 2020
    Sigrid van Iersel
    3-4 minuten leestijd
    Invloed uitoefenen op online publiek betekent gedrag ontwerpen voor gebruikers die zelf zo min mogelijk moeite willen doen. Maak het mensen dus zo simpel mogelijk. En dat is ook precies wat Bas Wouters en Joris Groen als auteurs gedaan hebben met hun boek Online invloed: ze maken het jou als lezer ook heel gemakkelijk.
    recensie
    Marketing
    24 juni 2020
    Petra Brondgeest
    3-5 minuten leestijd
    De klant energieke organisatie. Dit inspiratieboek geschreven door Sonja Stalfoort kan ik iedereen aanraden die klantgericht wil ondernemen. Het idee van een duurzame, holistische aanpak om een organisatie verder te brengen, spreekt me aan.
    recensie
    Algemeen management
    24 juni 2020
    Sjors van Leeuwen
    6-8 minuten leestijd
    Werknemers en organisaties moeten toekomstbestendig worden om te kunnen overleven in een wereld die voortdurend verandert. Mike Hoogveld beschrijft in zijn boek Futureproof hoe je dat doet: door ook op langere termijn relevant te blijven voor de maatschappij, de markt en jouw klanten.
    recensie
    Strategisch management
    24 juni 2020
    Corinne Klaver
    6-8 minuten leestijd
    Ik werd getriggerd door de titel: Once Upon A Future (‘Kies zelf je koers in de veranderende wereld’). Wat zouden we kunnen leren van de auteurs Leen Zevenbergen en Ruud Veltenaar.
    interview
    Strategisch management
    24 juni 2020
    Peter Spijker
    5-6 minuten leestijd
    Onlangs verscheen Corporate Rebels, het boek waarin Joost en Pim met leesbaar plezier verslag doen van hun ontmoetingen met bijzondere, rebelse ondernemers en bestuurders die het roer radicaal durfden om te gooien.
    recensie
    Organisatiekunde
    24 juni 2020
    Henny Portman
    4-6 minuten leestijd
    Petra Kuipers pakt met haar boek Het boomhutgevoel - Gids voor inspirerend projectleiderschap de zachte kant van projectmanagement aan. Hoe breng je meer menselijkheid, positiviteit en exclusiviteit in je projecten. Hoe breng je de mensen in je projecten tot bloei en gaan ze vol energie samenwerken om de projectdoelen te bereiken? Zij omschrijft het boomhutgevoel als gevoel voor avontuur, creativiteit en kameraadschap.
    preview
    Ondernemen
    24 juni 2020
    Berrie Abelen
    3-4 minuten leestijd
    Overdracht of verkoop zijn voor een familiebedrijf uiterst ingrijpende gebeurtenissen. Zakelijke overwegingen en emotionele aspecten strijden vaak met elkaar. De continuïteit van de onderneming én de sfeer in de familie staan op het spel. Een geslaagde overdracht is daarom veel waard.
    recensie
    Organisatiekunde
    23 juni 2020
    Carla Verwijs
    2-3 minuten leestijd
    Soms zijn er termen die ineens overal opduiken. Voor mij was dat ‘swarming’ in verschillende varianten. Wat is dat eigenlijk en wat is het verschil met bijvoorbeeld zelfsturende teams? De titel van Swarm Organisation. The vital next step in organisation development van Evert Bleijenberg maakte me nieuwsgierig.
    nieuws
    23 juni 2020
    Bertrand Weegenaar
    1-3 minuten leestijd
    De Groenedijk in Utrecht, de straat waar ik aan woon, vertoonde de afgelopen maanden een flinke toename van wandelaars. Vaak stelletjes en op gepaste afstand solo-wandelaars. In de bewoordingen van neuroloog Shane O’Mara waren de stellen actief met sociaal wandelen, de eenlingen misschien aan het creatief wandelen.
    recensie
    Algemeen management
    23 juni 2020
    Rudy Kor
    6-8 minuten leestijd
    Organizational Behavior Management - Een introductie (OBM) gaat niet over het veranderen van mensen, maar over het veranderen van de omgeving waarin mensen zich gedragen. Het doel van OBM is het scheppen van condities c.q. werkomstandigheden die mensen inspireren en motiveren tot topprestaties. Hoe dit in z’n werk gaat wordt in dit boek uitgewerkt. In het eerste deel staan de theoretisch concepten waar OBM op gebaseerd is. In het tweede deel worden de stappen voor gedragsverandering uitgewerkt in het zogenaamde OBM-protocol.
    nieuws
    Economie
    22 juni 2020
    Bertrand Weegenaar
    3-4 minuten leestijd
    In deze onzekere tijden vliegen de scenario’s ons om de oren. Er is bij dit woord natuurlijk een flinke erosie. Een plan, opgeleukt met wat onderzoek en een verhaaltje, wordt al gauw op internet geplaatst. Hele bedrijfstakken en grote stukken van de wereldeconomie hebben een knauw gekregen. De strategen moeten terug naar de tekentafel om korte en lange-termijn plannen te maken. Nieuwe visie voor de toekomst moeten gemaakt en gecommuniceerd worden.
    achtergrond
    Coaching en trainen
    22 juni 2020
    Jaap Boonstra
    5-7 minuten leestijd
    Wat betekent het om spelende mens te zijn en vanuit een speelse houding bij te dragen aan verandering en innovatie in onze organisaties?
    recensie
    Marketing
    22 juni 2020
    Henk Jan Kamsteeg
    4-6 minuten leestijd
    Bedrijven komen niet meer weg met ‘gewone’ klantenservice. Om exceptioneel te zijn, zijn extra stappen nodig. Gerrit Piksen laat in Ontmoet de Xceptionals zien welke.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden