OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
Artikelen in het Online Magazine
Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
Pagina 252 van 19.508 resultaten
recensie
9 juli 2020
Elly Stroo Cloeck
4-6 minuten leestijd
Tsjernobyl was (mede) de schuld van medewerkers met een slaaptekort. En dat geldt ook voor Exxon Valdez. Productiviteitsverlies als gevolg van slaaptekort is al snel 2% van het bbp. Slaaptekort kost een bedrijf per medewerker ongeveer $3000. De kans op ziekte en overlijden stijgt door slaaptekort aanzienlijk. Slaappillen maken dat nog erger.
preview
Marketing
9 juli 2020
Sydney Brouwer
4-5 minuten leestijd
In zijn nieuwe boek 'Six Star Service' deelt Sydney Brouwer simpele maar doeltreffende inzichten om die service te verlenen. Een preview.
recensie
Leiderschap
8 juli 2020
Elly Stroo Cloeck
4-5 minuten leestijd
Wordt thuiswerken het nieuwe normaal? Of zitten we, zodra het kan en mag, alweer met z'n allen in de kantoortuin? Omdat jij als baas denkt dat je het best kunt leidinggeven als je je mensen dicht bij je hebt? Of omdat je niet beter weet? Laat je dan inspireren door Inspirerend leiderschap op afstand van Godelieve Meeuwissen, uit juni 2020.
recensie
Personeelsmanagement
8 juli 2020
Thomas Cech
3-4 minuten leestijd
Het boek De wetenschap van succes, met als ondertitel Uitblinken kun je leren van J. De Flander is een toegankelijk boek wat je motiveert om jezelf te gaan ontwikkelen.
interview
Leiderschap
8 juli 2020
Peter Spijker
5-7 minuten leestijd
Ben je loyaal, dan houdt Trump je desnoods uit de gevangenis, zoals hij onlangs deed met zijn voormalige adviseur Roger Stone. Trumps narcisme loopt als een rode draad door ‘The Great American Dictator’ van Frank Schaper. Het boek verschijnt komend jaar en is als voorpublicatie gratis te lezen op www.dictatortrump.net.
preview
Algemeen management
8 juli 2020
Jelle Siaens
5-7 minuten leestijd
De meerwaarde van het ISO9001-certificaat is voor dienstverlenende organisaties in Europa sterk gedaald. Heeft ISO9001, de bekende norm voor kwaliteitsmanagementsystemen, dan voorgoed afgedaan? Zeker niet, vindt Jelle Siaens!
recensie
Marketing
8 juli 2020
Peter Streefkerk
5-7 minuten leestijd
Dat wil toch iedereen, Volle zalen trekken? Als artiest zeker, maar als organisator natuurlijk nog meer. Want jij loopt als organisator vaak het grootste risico. Jij steekt je nek uit als je een beroemde spreker, vaak uit Amerika naar Nederland haalt.
recensie
Psychologie
7 juli 2020
Liesbeth Tettero
2-3 minuten leestijd
Een unieke methode om zélf conflicten op te lossen, ook als de ander niet meewerkt. Zo luidt de rest van de titel van ‘Opgelost' van mediator en trainer/coach Chiquita Welmerink. Kijk, dat is nog eens handig, daar werd ik natuurlijk op zijn zachtst gezegd erg nieuwsgierig van.
nieuws
Marketing
7 juli 2020
Ronand Jansen
2-3 minuten leestijd
Afgelopen vrijdag 3 juli, zat ik op uitnodiging van professioneel dagvoorzitter Joost Hoebink in het circulaire zaalcomplex Circl in Amsterdam. Aanleiding was de feestelijke presentatie van zijn boek Staande ovaties.
recensie
Verandermanagement
7 juli 2020
José Otte
2-3 minuten leestijd
Hoe kun je met Appreciative Inquiry (waarderend onderzoeken) aan de slag? Appreciative Inquiry van Matthijs Steeneveld geeft concrete manieren om deze verandermethode toe te passen in teams en organisaties.
recensie
Leiderschap
7 juli 2020
Eric van Arendonk
2-3 minuten leestijd
Het eerste dat ik doe als ik een nieuw boek in handen heb is bekijken hoe het in elkaar zit. De inhoudsopgave geeft me een idee wat me te wachten staat. Ik lees ook de eerste tien regels. Nu liep het even anders, voordat ik er erg in had was ik tien pagina's verder.
preview
IT-management / ICT
7 juli 2020
Rob Oostveen
3-4 minuten leestijd
In dit onthullende boek laat Rob Oostveen zien welke digitale uitwassen we kunnen voorkomen en welke kansen we kunnen benutten. Een preview.
recensie
Leiderschap
6 juli 2020
Niels van Gorp
2-3 minuten leestijd
Wat een leuke titel; Managers op het matje. Een mooie vondst. Esther Teeuw laat zien hoe je als leidinggevende met lichamelijke oefening en met aandacht een betere leidinggevende kunt zijn; meer in balans en meer in contact.
recensie
Marketing
6 juli 2020
Peter Streefkerk
6-8 minuten leestijd
Met het boek Online invloed sluiten auteurs Bas Wouters en Joris Groen nadrukkelijk aan bij het gedachtegoed van Cialdini uit de vorige eeuw en geven er een digitale invulling aan. En alleen dat al maakt dit boek een waardevolle aanvulling op het ‘online’ repertoire.
preview
Psychologie
6 juli 2020
Pieter van der Haak
1-2 minuten leestijd
In dit boek krijg je de handvatten aangereikt om je eigen groeimindset verder te ontwikkelen. Hiervoor is gebruik gemaakt van inzichten uit de persoonlijkheids-, sport- en neuropsychologie. Een preview.
interview
Marketing
6 juli 2020
Bas Hakker
6-9 minuten leestijd
Paul Beens schreef met Impact marketing een praktisch marketinghandboek voor ondernemers. Met deze methode zouden voor kenniswerkers een veel beter bestaan kunnen opbouwen.
recensie
Organisatiekunde
3 juli 2020
Nico Jong
2-3 minuten leestijd
Leike van Oss en Jaap van 't Hek behandelen in hun nieuwe boek een fenomeen dat hen al jaren boeit: Onmacht. Het gaat hen vooral om het soort onmacht dat voortkomt uit fundamentele verschuivingen in de maatschappij.
recensie
Algemeen management
3 juli 2020
Henk Jan Kamsteeg
3-4 minuten leestijd
Voor effectieve teams is Psychologische veiligheid een vereiste, betogen Hans van der Loo en Joriene Beks in hun boek Psychologische veiligheid. Een heldere uiteenzetting over een basisbehoefte van iedere medewerker.
recensie
Algemeen management
3 juli 2020
Annemiek Sierhuis
1-2 minuten leestijd
Een aansprekend boek met een mooi omslag: een olifant die in een kantooromgeving loopt. De boodschap van Kijk het beest in de bek van Simon van der Veer is meteen duidelijk.
interview
Leiderschap
3 juli 2020
Ronald Buitenhuis
5-7 minuten leestijd
CEO’s nemen doorgaans te weinig afstand van de dagelijkse hectiek en missen soms de nodige reflectie. Hierdoor zijn ze niet zelden te veel bezig met de korte termijn en de aandelenkoers. ‘Er is bij CEO’s vaak een gebrek om met een ruimere blik te kijken naar waar ze allemaal verantwoordelijk voor zijn’, betoogt auteur van Zen in de boardroom Sake Algra. ‘Anders kijken, doet anders denken, waardoor we anders kunnen handelen met daardoor andere uitkomsten.’