OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren

    Filter de resultaten

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Artikelen in het Online Magazine

    Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
    Pagina 251 van 19.506 resultaten
    preview
    Coaching en trainen
    14 juli 2020
    Jikkie Has
    3-4 minuten leestijd
    Zakelijk zelfvertrouwen geeft heldere antwoorden en praktische handvatten om je ambities waar te maken. Gebaseerd op wetenschappelijke inzichten uit de psychologie en gedragswetenschappen, aangevuld met praktische ervaringen. Een preview.
    recensie
    Psychologie
    14 juli 2020
    Christel Deckers
    2-3 minuten leestijd
    De definitie van piekeren in De gelukkige piekeraar van Bart Verkuil is heel helder: ‘een beschermingsreactie tegen verwachte schade in de toekomst’.
    recensie
    Marketing
    13 juli 2020
    Daniëlle de Jonge
    3-5 minuten leestijd
    Omdat ik zelf heel actief met LinkedIn bezig ben, maakte dit boek LinkedIn Power meteen nieuwsgierig. Want ja, de basis heb ik uitstekend onder de knie. Maar wat is er nog meer mogelijk? 
    recensie
    Coaching en trainen
    13 juli 2020
    Jessie van Loon
    3-4 minuten leestijd
    Vrouwen mogen meer zelfvertrouwen hebben, leerde Jikkie Has. Leuk, maar... HOE? Ze zocht praktische tools, maar vond die niet. Daarom dook ze in de wetenschappelijke publicaties over zelfvertrouwen. Dat leidde tot het praktische boek Zakelijk zelfvertrouwen - Durf succesvol te zijn.
    recensie
    Marketing
    13 juli 2020
    Elly Stroo Cloeck
    Carlijn Postma stelt in haar boek Bingemarketing - Het beste scenario voor het bouwen van je merk een goede vraag: waarom bingewatchen we wel bij een Netflix-serie, maar niet bij de content van een merk?
    column
    Psychologie
    13 juli 2020
    Stefan van der Stigchel
    3-5 minuten leestijd
    Door de Coronacrisis gaan veel bedrijven momenteel door een zware tijd. Maar ook voor veel individuen eist het zijn tol. Als we onze kenniseconomie op een duurzame manier terug willen brengen naar het oude niveau, moeten we het bespreekbaar maken dat mensen mentaal even op kunnen zijn.
    preview
    Reclame en verkoop
    13 juli 2020
    Misha Stoutenbeek
    3-4 minuten leestijd
    De saleswereld werkt contraproductief. Het verkeerde ‘succesgeloof’ schaadt persoonlijke prestaties en de omzet – Waarde(n)vol Verkopen van Misha Stoutenbeek leert je hoe het beter kan. Een preview.
    recensie
    Personeelsmanagement
    13 juli 2020
    Heide Gramser
    3-4 minuten leestijd
    Zeker nu in de 'Home-Office'-tijd is de vraag naar samenwerken en het groeien van Ik naar Wij uiterst relevant. In Ego@WORK stellen de auteurs zich de vraag hoe je met behulp van het Ik-perspectief het Wij-perspectief en daarmee de samenwerking in organisaties kunt versterken.
    recensie
    Coaching en trainen
    10 juli 2020
    Saskia Rasker-Boerema
    2-3 minuten leestijd
    Van uitgeblust naar energiek van Annita Rogier  is een heerlijk praktisch boek met een fijne opbouw. Veel uitleg, oefeningen, tips met plaatjes die verhelderend zijn en de tekst kracht bij zetten.
    recensie
    Mens en maatschappij
    10 juli 2020
    Louis Thorig
    3-4 minuten leestijd
    Pessimisme is voor losers is een brievenboek of beter gezegd een kritische dialoog - hier en daar in de vraag en antwoordvorm - tussen Joris Luyendijk en Kees van Lede.
    recensie
    Algemeen management
    10 juli 2020
    Elly Stroo Cloeck
    We doen niet altijd wat we beloven, zeggen niet wat we denken. En wat we wèl zeggen, komt niet over zoals wij willen. Hoe dat komt, en wat je eraan kunt doen wordt beschreven in dit boek: Betekenisvolle werkrelaties van Ina Ahuis.
    interview
    Internet en social media
    10 juli 2020
    Pierre Spaninks
    6-8 minuten leestijd
    Martijn Arets is ondernemer en internationaal platformexpert. In Platformrevolutie onderzoekt hij de ontwikkelingen en de stakeholders, legt hij de dilemma’s bloot en ontwikkelt hij een visie op de toekomst. Managers en bestuurders raadt hij aan om na te gaan of en op welke manier platformtechnologie kan bijdragen aan de doelstellingen en de waarden van hun organisatie.
    preview
    Psychologie
    10 juli 2020
    Kim de Lange
    3-4 minuten leestijd
    Anders pak je toch gewoon een goed boek? Kims burn-out dagboek is voor iedereen die kampt met een burn-out of die een geliefde, collega of goede vriend met een burn-out beter wil leren begrijpen. Een preview.
    recensie
    Advisering
    10 juli 2020
    Sippy van Akker
    3-5 minuten leestijd
    Voor me ligt het boek Meesteradviseur; Handboek voor duurzame groei in je adviesrol van Rob Bertels en Gerlof Schutte. De kernvraag luidt Hoe blijven adviseurs op duurzame wijze toegevoegde waarde bieden in een voortdurend veranderende context?
    achtergrond
    9 juli 2020
    Marjan Maandag
    1-2 minuten leestijd
    Oude boeken, nieuwe boeken... er is zoveel moois om te lezen. Deze week vertellen Managementboekcollega's Fred, Irene en Marjan welk boek hen pakte.
    recensie
    Algemeen management
    9 juli 2020
    Huub Stiekema
    4-5 minuten leestijd
    Joriene Beks en Hans van der Loo hebben in Psychologische veiligheid - Zo vorm je vrijmoedige teams op een heel eenvoudige en duidelijke wijze het begrip psychologische veiligheid ontrafeld en toegelicht.
    recensie
    Algemeen management
    9 juli 2020
    Henny Portman
    3-4 minuten leestijd
    Met de deur in huis: Ik vond het lezen van  En nu Agile! Elke dag een beetje beter.nl van Frank Oeben een moeizame bevalling. Uiteraard vraagt dat enige toelichting.
    recensie
    Marketing
    9 juli 2020
    Elly Stroo Cloeck
    Accountable concept denken van Gaby Crucq-Toffolo en Elaine Meys gaat over het design van je product en marketing. Stel: Je hebt een leuk idee voor een bedrijf, een product of een dienst. Dat idee is dan een concept.
    preview
    Marketing
    9 juli 2020
    Sydney Brouwer
    4-5 minuten leestijd
    In zijn nieuwe boek 'Six Star Service' deelt Sydney Brouwer simpele maar doeltreffende inzichten om die service te verlenen. Een preview.
    recensie
    9 juli 2020
    Elly Stroo Cloeck
    4-6 minuten leestijd
    Tsjernobyl was (mede) de schuld van medewerkers met een slaaptekort. En dat geldt ook voor Exxon Valdez. Productiviteitsverlies als gevolg van slaaptekort is al snel 2% van het bbp. Slaaptekort kost een bedrijf per medewerker ongeveer $3000. De kans op ziekte en overlijden stijgt door slaaptekort aanzienlijk. Slaappillen maken dat nog erger.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden