OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren

    Filter de resultaten

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Artikelen in het Online Magazine

    Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
    Pagina 250 van 19.506 resultaten
    preview
    Ondernemen
    17 juli 2020
    Do de Heij
    2-3 minuten leestijd
    Wat begon als een gezellige hobby in Do’s keuken, groeide in vijf jaar tijd uit tot een biermerk dat in 600 kroegen wordt geschonken, in 700 supermarkten verkrijgbaar is en zelfs een eigen bar heeft! Hoe dat zo gekomen is vertellen we je in ons boek.
    column
    Organisatiekunde
    17 juli 2020
    Ben Kuiken
    3-4 minuten leestijd
    We hebben heel wat voor onze kiezen gehad, de laatste maanden. Omdat iedereen het anders heeft beleefd en er anders op reageert, is het belangrijk om die ervaringen gezamenlijk te verwerken. Bijvoorbeeld door goede, betekenisvolle gesprekken te organiseren.
    interview
    Strategisch management
    17 juli 2020
    Jeroen Ansink
    5-6 minuten leestijd
    Bedrijven die blijvend willen vernieuwen moeten grootschalig experimenteren, stelt Harvard-hoogleraar Stefan Thomke in Experimentation Works. Voor zo’n lerende organisatie is echter wel een cultuuromslag vereist. ‘Ervaring kan een averechtse uitwerking hebben.’
    recensie
    Strategisch management
    17 juli 2020
    Elly Stroo Cloeck
    Auteurs Henk Volberda, Kevin Heij en Menno Bosma stellen in hun boek Innovatie Jij.nu dat Innovatie minder afhankelijk van robots en artificial intelligence is dan je denkt.
    recensie
    Marketing
    16 juli 2020
    Henk Jan Kamsteeg
    3-4 minuten leestijd
    Zijn passie voor klantgericht ondernemen spat ervan af. Eerder in zijn Klantgericht leiderschap en nu ook in zijn nieuwste boek Six Star Service. Profeet Sydney Brouwer verdient alle aandacht.
    recensie
    Algemeen management
    16 juli 2020
    Rick Lindeman
    1-2 minuten leestijd
    In Eenden, Appeltaarten en Zwarte Gaten deelt Jorien Enninga een aantal anekdotes. Die gaan allemaal over samenwerking. Voor elke coach of manager is er wel één uit te plukken.
    achtergrond
    16 juli 2020
    Marjan Maandag
    1-2 minuten leestijd
    Oude boeken, nieuwe boeken... er is zoveel moois om te lezen. Deze week vertellen Managementboekcollega's Irene, Karin en Marjan welk boek hen pakte.
    recensie
    Communicatie en media
    16 juli 2020
    Elly Stroo Cloeck
    Who is accountable? Ja, als je niet precies weet wat de afdelingen Sales, Marketing en Communicatie allemaal (moeten) doen, en hoe ze (moeten) samenwerken, dan is dit jouw boek! 
    recensie
    Algemeen management
    16 juli 2020
    Henk Jan Kamsteeg
    3-5 minuten leestijd
    Het is tijd on weer bewust te zijn van onze reden van bestaan en om weer echt contact te hebben met onze klanten. Dit kan door op zoek te gaan naar onze drijfveren en door content te bieden waar klanten echt iets aan hebben. Volgens Marieke Hendrix is het tijd voor een Reframe.
    preview
    Marketing
    16 juli 2020
    Danny Oosterveer
    3-4 minuten leestijd
    Data-bedreven marketing reikt professionals de kennis en vaardigheden aan om deze waardevolle data naar zinvolle inzichten te vertalen en daarmee hun marketinginspanningen te verbeteren. Een preview.
    recensie
    Marketing
    15 juli 2020
    Sjors van Leeuwen
    4-6 minuten leestijd
    Veel organisaties willen hun klanten omtoveren in fans. Slechts weinigen lukt dat. Klanten worden niet zomaar fan, daar moet je wel wat voor doen. Bijvoorbeeld het leveren van een geweldige service waar klanten écht blij van worden. Sydney Brouwer schrijft in Six Star Service hoe je dat voor elkaar krijgt en hoe je van klanten fans voor het leven maakt.
    recensie
    Financieel management
    15 juli 2020
    Paul Schollaardt
    2-3 minuten leestijd
    Gerard Verstegen en Aloy Soppe leveren met Ethiek voor financieel professionals en gedegen en goed leesbare gids af. Deze studie van ethiek voor de financiële professional definieert goed wat onder ethiek wordt verstaan.
    recensie
    Communicatie en media
    15 juli 2020
    Elly Stroo Cloeck
    Storytelling is een eeuwenoude kunst: informatie overbrengen door verhalen te vertellen. En wie zou je dat beter kunnen leren dan een scenarioschrijver? Joost Schrickx is een scenarioschrijver, en hij schreef het boek Storytelling.
    preview
    Algemeen management
    15 juli 2020
    Jigal Schrijver
    2-3 minuten leestijd
    De titel Part of the Deal staat voor het feit dat onderhandelen onderdeel is van de werkzaamheden als zzp-er en voor de basisgedachte van elke onderhandeling: je doet het samen met je onderhandelingspartner. Je bent beiden onderdeel van de uiteindelijke deal.
    recensie
    Verandermanagement
    15 juli 2020
    Elly Stroo Cloeck
    4-5 minuten leestijd
    Het boek Veranderversnellers - het afkijkboek van Kilian Benneboek Gravenhorst is het vervolg op De Veranderversneller. Het is een leerzaam boek voor elke manager die met verandering aan de slag moet.
    interview
    IT-management / ICT
    15 juli 2020
    Ronald Buitenhuis
    4-6 minuten leestijd
    Het heeft even geduurd, maar de value based healthcare-gedachte van Michael Porter krijgt steeds vastere voet aan de grond. Ook in Nederland. Het boek Beter Dokteren – Hoe patiënten profiteren van big data laat zien dat data-analyse van medische behandelingen leidt tot kwalitatief betere én goedkopere zorg. Maar misschien belangrijker: data-analyse leidt uiteindelijk ook tot een ander gesprek met de patiënt in de spreekkamer. Co-auteur van Beter Dokteren én chirurg Eric Hans Eddes: ‘Soms is een lieve dokter belangrijker dan een goede dokter.’
    recensie
    15 juli 2020
    Peter van den Boom
    3-5 minuten leestijd
    Levitsky and Ziblatt are respected university scholars in the field of democracy. They analyze in How Democracies Die how some presidents or prime ministers undermine processes of democratic systems, values and norms in their own country.
    recensie
    Leiderschap
    14 juli 2020
    José Otte
    2-3 minuten leestijd
    Zen in de boardroom is een persoonlijk boek waarin Sake Algra beschrijft hoe hij na jaren in de bestuurskamer tot het inzicht kwam dat zelfreflectie en een open houding hem niet alleen een andere en relaxtere manier van werken opleverde, maar vooral ook meer impact en energie.
    recensie
    Coaching en trainen
    14 juli 2020
    Rudy Kor
    4-6 minuten leestijd
    De boeken van Schein over onder meer bedrijfspsychologie, loopbaanankers, procesadvisering en cultuur zijn standaardwerken. Na zijn afscheid van het MIT in Boston is de 80-jarige emeritus-hoogleraar nog niet van plan om de pen te laten rusten.
    recensie
    Algemeen management
    14 juli 2020
    Elly Stroo Cloeck
    1-2 minuten leestijd
    Jam Cultures van Jitske Kramer is een prachtig uitgevoerd boek geïllustreerd met korte verhaaltjes, ervaringen uit de reizen van de auteur en grappige intermezzo's over diversiteit en inclusie.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden