OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
Artikelen in het Online Magazine
Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
Pagina 249 van 19.504 resultaten
recensie
Algemeen management
22 juli 2020
Elly Stroo Cloeck
3-5 minuten leestijd
Hoe maak je samenwerkingsproblemen bespreekbaar? Je doet gewoon een leuk spelletje! En dan wel een spel wat helemaal is toegesneden op de problematiek, waar je wat van leert, en dat je snel kunt doen.
recensie
IT-management / ICT
22 juli 2020
Henny Portman
3-4 minuten leestijd
Testautomatisering wendbaar organiseren Klaar voor de toekomst van Jos van Rooyen, Danny Greefhorst en Marcel Mersie neemt je mee in de wereld van testautomatisering.
recensie
Coaching en trainen
21 juli 2020
Liesbeth Tettero
3-4 minuten leestijd
Met het Handboek procesbegeleiden voor teamcoaches bieden organisatiepsychologen Jaco van der Schoor en Daan V. Rookmaaker een praktische gereedschapskist met instrumenten om teams goed te kunnen begeleiden.
recensie
Coaching en trainen
21 juli 2020
Niels van Gorp
2-3 minuten leestijd
Speel het spel - gamification als motor voor verandering is een lekker fris boekje waarin de elementen van (het spelen van) spellen worden ontrafeld en je zelf aan de slag wordt gezet
recensie
Algemeen management
21 juli 2020
Elly Stroo Cloeck
Innoshock van Dirk De Boe is een goed leesbaar boek, met een aantal onderwerpen die gedetailleerd worden uitgewerkt en waarvan ik ook echt wat opstak.
interview
Communicatie en media
21 juli 2020
Paul Groothengel
6-8 minuten leestijd
Leiders en managers zijn vaak doodsbenauwd voor spreken in het openbaar of het geven van interviews. Totaal onnodig, bewijst presentatie- en mediatrainer Machteld Kooij in haar boek Het monster met de gouden ogen - Presentatie én mediatraining. ‘Draai je angst om te spreken of een interview te geven om, zodat je blij bent dat je het publiek of de journalist iets kunt geven.’
recensie
Marketing
21 juli 2020
Pierre Pieterse
1-2 minuten leestijd
De corona-epidemie biedt een uitgelezen mogelijkheid tot zelfverbetering, schrijft Tony Crabbe in Een nieuw begin. Hoewel de quarantaine primair is bedoeld om veilig te blijven, kunnen we deze tijd ook gebruiken om te experimenteren met een andere manier van werken en leven, zodat we deze crisis niet alleen overleven, maar er ook als beter mens uitkomen.
preview
Persoonlijke effectiviteit
21 juli 2020
Sanne Peters
4-5 minuten leestijd
Een ervaring die zo bevredigend is dat we helemaal opgaan in het moment, heet Flow. Psycholoog Mihaly Csikszentmihalyi deed hier grensverleggend onderzoek naar en vertelt in zijn boek Flow over hoe we ons leven zo kunnen organiseren dat geluk een grotere rol krijgt.
recensie
Communicatie en media
21 juli 2020
Dymph Neeteson
2-3 minuten leestijd
Ben je een startend copywriter die staat te popelen om aan de slag te gaan, maar mis je handvatten om dit gestructureerd te doen? In Starten met Copywriten staan 40 technieken die je op weg helpen. Hiermee ben je er nog niet. Daarna moet je vooral meters maken. Voor klanten of je eigen blog.
recensie
Algemeen management
20 juli 2020
Pierre Pieterse
1-2 minuten leestijd
De weg naar de top wordt niet bepaald door talent en goede genen, maar door mentaliteit en gericht oefenen op de juiste manier. Volgens Jeroen De Flander kun je met passie, meesterschap en veerkracht je prestaties ‘een echte boost’ geven. Uitblinken is niet aangeboren, maar aangeleerd, schrijft hij in De wetenschap van succes. En of we nou talent ergens voor hebben of niet, we zijn allemaal in staat tot grootse dingen, al helpt talent natuurlijk wel. Maar in deze tijd overschatten we de factor talent enorm.
recensie
Marketing
20 juli 2020
Dymph Neeteson
3-4 minuten leestijd
Als LinkedIn-trainer ben ik reuze benieuwd hoe andere trainers het doen. Aangezien ik niet vaak presentaties of trainingen van collega’s meemaak, is een boek als LinkedIn Power een mooi alternatief. Uiteraard was ik ook nieuwsgierig of wat ik over LinkedIn vertel, afwijkt van wat andere trainers vertellen.
recensie
Ondernemen
20 juli 2020
Mylene Bouwman
2-3 minuten leestijd
Als ondernemer kan ik enorm genieten van ondernemerssuccessen van anderen. Zien hoe anderen een gaaf merk neerzetten en daar ‘vanuit het niets' succesvol mee lijken te worden.
recensie
Ondernemen
20 juli 2020
Elly Stroo Cloeck
Topondernemers en top-CEO’s in Nederland van Robert van Zanten is een proefschrift in boekvorm en beschrijft de resultaten van een promotie-onderzoek naar de overeenkomsten en verschillen tussen topondernemers en top-CEO’s.
preview
Algemeen management
20 juli 2020
Jako van Slooten
4-6 minuten leestijd
Vooral in turbulente tijden is het nodig om als organisatie wendbaar te zijn. Navigeren op essentie met KPI-dashboards reikt de verschillende stappen aan naar een herbezinning en een koppeling van beleid en uitvoering. Het laat bovenal zien hoe je onrust kunt omzetten als impuls tot veranderen. In deze preview lichten de auteurs toe hoe je dat doet.
recensie
IT-management / ICT
20 juli 2020
Christel Deckers
2-3 minuten leestijd
Op 21 april 2020 lanceerde Ronald Israels via YouTube, want coronatijd, zijn boek Digitale diensten regisseren. De auteur is principal consultant bij Quint; een organisatie die andere organisaties helpt bij het realiseren van hun digitale transformatie.
recensie
Mens en maatschappij
17 juli 2020
Dave van Ooijen
6-8 minuten leestijd
We zitten nog midden in de coronacrisis. De grootste gevolgen voor de werkgelegenheid zullen mogelijk pas vanaf september zichtbaar worden. In die zin is het gewaagd dat uitgeverij Prometheus eind juni Met ons gaat het nog altijd goed. 8 sombere mythes over Nederland ontrafeld' uitbracht, geschreven door Peter Hein van Mulligen, hoofdeconoom van het Centraal Bureau voor Statistiek (CBS).
recensie
Psychologie
17 juli 2020
Sippy van Akker
2-3 minuten leestijd
Binnen een paar uur las ik het zeer toegankelijke De kleine Hoogbegaafdheid voor Dummies van Janet van Horssen - Sollie uit. Zij is ontwikkelingspsycholoog en richt zich vooral op hoogbegaafdheid.
recensie
Marketing
17 juli 2020
Elly Stroo Cloeck
Merken bouwen met content is het huwelijk tussen reclame en content, zo stelt auteur Aart Lensink! Eerst was er reclame, en pas sinds kort is er content. Maar als dat ‘merkloze’ content is, schiet het zijn doel voorbij.
preview
Ondernemen
17 juli 2020
Do de Heij
2-3 minuten leestijd
Wat begon als een gezellige hobby in Do’s keuken, groeide in vijf jaar tijd uit tot een biermerk dat in 600 kroegen wordt geschonken, in 700 supermarkten verkrijgbaar is en zelfs een eigen bar heeft! Hoe dat zo gekomen is vertellen we je in ons boek.
column
Organisatiekunde
17 juli 2020
Ben Kuiken
3-4 minuten leestijd
We hebben heel wat voor onze kiezen gehad, de laatste maanden. Omdat iedereen het anders heeft beleefd en er anders op reageert, is het belangrijk om die ervaringen gezamenlijk te verwerken. Bijvoorbeeld door goede, betekenisvolle gesprekken te organiseren.