OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren

    Filter de resultaten

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Artikelen in het Online Magazine

    Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
    Pagina 241 van 19.502 resultaten
    preview
    Algemeen management
    22 september 2020
    Maartje Wolff
    3-4 minuten leestijd
    Met Het Happy Office manifest creëer je stap voor stap een positieve werkcultuur, gebaseerd op een stevig wetenschappelijk kader. De auteurs wisselen de theorie af met voorbeelden uit hun eigen praktijk, succesverhalen, oefeningen en tips. Een preview.
    interview
    Algemeen management
    22 september 2020
    Ronald Buitenhuis
    4-5 minuten leestijd
    Nog altijd halen we veel te weinig uit het talent van medewerkers en zijn er te veel mensen ongelukkig op het werk. Dat moet anders, vinden de auteurs van het boek Hart in de zaak, Quinty Danko en Sybrich Willemsma: ‘Juist nu in deze onzekere coronatijd hebben we iedereen hard nodig om sterker uit de crisis te komen.’
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    22 september 2020
    Robert Buisman
    3-4 minuten leestijd
    Van filosofie weet je dat het alle kanten op kan gaan. De auteur moet iets soortgelijks gedacht hebben bij dit boek. Een onsamenhangende verzameling van inzichten, ideeën, gedachtenspinsels, ervaringen en levenslessen om de lezer te inspireren eigen koers te varen en groter te zijn dan je omstandigheden.
    preview
    Leiderschap
    21 september 2020
    Lidewey van der Sluis
    3-4 minuten leestijd
    Varen in de mist is een werkboek voor leidinggevenden en bestuurders. Het reikt nieuwe concepten aan die als instrumenten kunnen worden gebruikt in de bestuurskamer, in management teams, en tijdens strategische sessies van de directie en toezichthouders. Een preview.
    recensie
    Strategisch management
    21 september 2020
    Bert Peene
    4-6 minuten leestijd
    Duurzaam ondernemen is cruciaal voor mensen, overheden en organisaties. Die woorden vormen zo’n beetje het motto boven het leven en werk van Jan Jonker, bedrijfskundige, methodoloog, organisatieadviseur en hoogleraar aan de Radboud Universiteit Nijmegen. Onder zijn leiding werd tussen 2010 en 2020 een groot aantal onderzoeken uitgevoerd naar nieuwe business modellen. Resulterend in zijn nieuwste boek: Duurzaam organiseren.
    achtergrond
    Algemeen management
    18 september 2020
    Maarten Fijnaut
    3-5 minuten leestijd
    Vanuit mijn leergierigheid lees (en schrijf) ik voortdurend artikelen, blogs en allerhande teksten die op mijn pad komen. Soms zoek ik gericht naar informatie of deel ik mij eigen ervaring, af en toe kiest een boek mij of flapt er spontaan iets uit mijn pen.
    recensie
    Personeelsmanagement
    18 september 2020
    Marcel de Wit
    2-3 minuten leestijd
    Ik denk dat ik negen of tien jaar oud was. We waren met onze familie op vakantie in het zuiden van Frankrijk en stonden ergens hoog in de Pyreneeën om de wielrenners van de Tour de France voorbij te zien komen. Een spektakel natuurlijk.
    recensie
    Ondernemen
    18 september 2020
    Sjors van Leeuwen
    2-3 minuten leestijd
    De coronacrisis hakt er in bij veel ondernemers. Klanten blijven weg en de omzet stort in. Piekeren helpt niet en niets doen is geen optie. Het vraagt om Ondernemen in crisistijd. Met de juiste mindset, scherp oog voor de cashflow en de juiste strategie. Hoe je dat aanpakt lees je in Ondernemen in crisistijd.
    interview
    Ondernemen
    18 september 2020
    Peter Spijker
    5-6 minuten leestijd
    In De Amsterdamse Droom beschrijft auteur Jeroen Kemperman de geschiedenis van 25 Amsterdamse droomondernemingen. De lezer reist door de tijd, beginnend bij de opkomst van de VOC, de Effectenbeurs en de Wisselbank en eindigend bij techbedrijven als Booking.com en Adyen en nieuwe startups.
    recensie
    Coaching en trainen
    17 september 2020
    Christel Deckers
    1-2 minuten leestijd
    In deze bijzondere tijd waarbij fysieke bijeenkomsten niet of nauwelijks mogelijk zijn is de behoefte aan digitale werkvormen groot. De timing van Het groot online werkvormenboek is dan ook perfect.
    achtergrond
    17 september 2020
    Marjan Maandag
    2-3 minuten leestijd
    Oude boeken, nieuwe boeken… er is zoveel moois om te lezen. Deze week vertellen Managementboekcollega’s Karin, Fred, Irene en Marjan welk boek hen pakte.
    recensie
    Advisering
    17 september 2020
    Nico Jong
    2-3 minuten leestijd
    Hoe kun je als adviseur in een steeds complexer wordende wereld het verschil blijven maken in de toekomst? Het antwoord op deze vraag is voor veel adviseurs moeilijk te vinden tegenwoordig.
    nieuws
    Mens en maatschappij
    17 september 2020
    Bertrand Weegenaar
    3-4 minuten leestijd
    Met Een klein land met verre uithoeken Ongelijke kansen in een veranderend Nederland heeft Floor Milikowski een boek geschreven waarin een reeks van problemen en oorzaken voor groei en krimp van de afgelopen decennia wordt geschetst.
    recensie
    Strategisch management
    17 september 2020
    Sandra de Wit
    4-6 minuten leestijd
    Wendbare strategie op één A4 van Sjors van Leeuwen bespreekt wat er nu precies bedoeld wordt met wendbaarheid en hoe je wendbaarheid creëert in een organisatie. Hij beschrijft dit aan de hand van een Wendbaarheidscanvas. Het boek is een hulpmiddel, een denkmodel en een ‘praatplaat' om het begrip wendbaarheid handen en voeten te geven.
    recensie
    Coaching en trainen
    16 september 2020
    Sjors van Leeuwen
    6-8 minuten leestijd
    De wereld is minder maakbaar dan vaak wordt gedacht. Dat geldt ook voor organisaties. Gelukkig beschikt elke organisatie over (van)zelforganiserend vermogen. Zonder sturing van bovenaf leren en werken mensen als ‘vanzelf’ samen.
    interview
    IT-management / ICT
    16 september 2020
    Bas Hakker
    5-8 minuten leestijd
    Rob Oostveen, van oorspong bedrijfskundige, werkte jarenlang bij technologiebedrijven zoals Philips en was bedenker van online community Smulweb. Inmiddels is hij met pensioen en schrijft hij thrillers. Onlangs stapte hij even over op non-fictie en in De digitale epidemie is hij kritisch op de overheid.
    recensie
    Personeelsmanagement
    16 september 2020
    José Otte
    3-4 minuten leestijd
    Duurzame inzetbaarheid is een thema dat al ruim 30 jaar rondzingt in het bedrijfsleven. Vaak wordt er alleen maar over gesproken, maar zie je er weinig van terug op de werkvloer. De ondertitel van Aan de slag met duurzame inzetbaarheid is daarom: Van dialoog naar rendement. DI Analytics als mogelijke oplossing om door te pakken.
    preview
    15 september 2020
    Willem Verdaasdonk
    3-5 minuten leestijd
    Met hun boek Schrijf eens even normaal, joh! laten Rick Evers en Willem Verdaasdonk zien hoe je ijzersterke teksten schrijft. Ideaal voor beginnende, geoefende en doorgewinterde schrijvers. Voor ondernemers en studenten. Voor iedereen dus die schrijft. In deze preview vertellen ze over hun boek.
    recensie
    Psychologie
    14 september 2020
    Maarten Fijnaut
    3-4 minuten leestijd
    Het verhaal van Sandra Brandt begint bij een inzicht. Zittend in de auto realiseerde zij zich opeens dat ze zich aan het ergeren was aan klagers. Opeens zag ze in dat het klagen over mensen die klagen niets anders is dan klagen. Tijd dus om een experiment te doen en zelf te stoppen met klagen, zelfs in gedachte. Dat experiment werd een lange reis en het boek Klaagvrije Maandag is het resultaat.
    recensie
    Communicatie en media
    14 september 2020
    Eric van Arendonk
    2-3 minuten leestijd
    De oorspronkelijke versie van Propaganda stamt uit 1928, bijna 100 jaar geleden dus. Dat maakt me nieuwsgierig, het vorige boek wat ik gelezen heb met een dergelijke leeftijd was van Dale Carnegies Hoe je vrienden maakt en mensen beïnvloedt, uit 1936.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden