OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren

    Filter de resultaten

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Artikelen in het Online Magazine

    Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
    Pagina 232 van 19.500 resultaten
    interview
    Algemeen management
    9 november 2020
    Patrick Davidson
    6-9 minuten leestijd
    De tech-bedrijven die ons leven zijn binnengedrongen, weten precies wat we willen. Vaak zelfs beter dan wijzelf. Neem Netflix. Dat heeft in een paar jaar tijd in veel huishoudens de televisieprogrammering vervangen. Oprichter en CEO Reed Hastings beschreef samen met professor Erin Meyer wat de psychologie achter de groei van Netflix. Patrick Davidson wist Erin Meyer te strikken voor een interview.
    preview
    Marketing
    6 november 2020
    Tom Van den Bergh
    3-5 minuten leestijd
    Beyond brands schrijft een verhaal over merken: over waar ze vandaag staan, en misschien morgen naartoe gaan. Ervan overtuigd dat merken ons leven mooier en makkelijker moeten, kunnen en zullen maken.
    recensie
    Strategisch management
    6 november 2020
    Martin van Staveren
    3-4 minuten leestijd
    Soms kom je een boek tegen over een onderwerp waarvan je denkt ‘had ik dat zelf maar bedacht'. Zo'n boek is Stop. Met een punt. Het gaat over een sterk verwaarloosd mechanisme in veel organisaties, namelijk stoppen met dat wat niet meer werkt.
    recensie
    Mens en maatschappij
    6 november 2020
    Henk Jan Kamsteeg
    3-4 minuten leestijd
    Nog geen week na de inauguratie van Donald Trump liep ik over The Mall in Washington DC. De witte planken die ter bescherming van de te verwachte mensenmassa op de grasmat waren gelegd, werden nog opgestapeld.
    interview
    Algemeen management
    6 november 2020
    Lex van Almelo
    5-7 minuten leestijd
    Op disruptieve verandering speel je in door de verbinding met de klant en de medewerkers te zoeken, schrijven mediadirecteuren Xavier van Leeuwe (Mediahuis/De Telegraaf) en Matthijs van de Peppel (NRC Media) in Mensenwerk - Grote en kleine stappen om organisaties wendbaar en weerbaar te maken (The Human Touch in het Engels). De twee oud-collega’s vertalen een vracht aan managementliteratuur in concrete stappen. ‘We begonnen met experimenteren en zijn gaandeweg ook managementboeken gaan lezen.’
    recensie
    Marketing
    6 november 2020
    Sjors van Leeuwen
    5-7 minuten leestijd
    Uit onderzoek blijkt dat er een direct causaal verband bestaat tussen merkvoorkeur en marktaandeel. De des te meer mensen een sterke voorkeur hebben voor jouw bedrijf of merk, des te groter jouw marktaandeel.
    preview
    Algemeen management
    6 november 2020
    Glenn van der Burg
    3-5 minuten leestijd
    Elk managementboek begint met de razendsnelle, turbulente, disruptieve ontwikkelingen. Tjonge wat gaat het allemaal snel. En dat terwijl jouw organisatie natuurlijk ook nogal wat achterstallig onderhoud had.
    preview
    Leiderschap
    5 november 2020
    Guido van de Wiel
    4-5 minuten leestijd
    Van meetbaar naar merkbaar, van duurzaam naar dierbaar is gebaseerd op columns die Guido van de Wiel schreef voor de e-magazines van het Tijdschrift voor Coaching en het Tijdschrift voor Ontwikkeling in Organisaties. Een preview.
    recensie
    5 november 2020
    Henk Jan Kamsteeg
    3-4 minuten leestijd
    Een boek over ons koningshuis waar de Oranjes er niet al te best vanaf komen. Een boek over geld, seks en macht. Een boek ook om niet echt vrolijk van te worden. Met de hamvraag: wat heeft de koninklijke familie echt voor ons land betekend?
    preview
    Personeelsmanagement
    5 november 2020
    Ann De Bisschop
    3-4 minuten leestijd
    Na het succes van haar eerste boek Aftellen naar maandag, met tips over hoe medewerkers met meer energie en enthousiasme de nieuwe werkweek kunnen aanvangen, gaat Ann De Bisschop in dit boek een stap verder. Een preview.
    preview
    Communicatie en media
    4 november 2020
    Ike Lasater
    3-5 minuten leestijd
    Ike Lasater geeft communicatietrainingen en workshops over effectief samenwerken in meer dan 20 landen en auteur van Effectief samenwerken op de werkplek. In zijn preview legt hij uit hoe je beter samenwerkt.
    recensie
    IT-management / ICT
    4 november 2020
    Freija van Duijne
    3-5 minuten leestijd
    Marcus Du Sautoy onderzoekt de aard van creativiteit. Een fascinerende verkenning van zowel AI als de essentie van wat het betekent om een bewust, emotioneel mens te zijn, belooft de flaptekst van De code van creativiteit. Freija van Duijne las het.
    preview
    Inkoop en logistiek
    4 november 2020
    Gerco Rietveld
    3-4 minuten leestijd
    Alleen een transformatie kan ervoor zorgen dat we inkoop up-to-speed brengen met de veranderingen in de buitenwereld en de uitdagingen waar organisaties voor staan. Dit boek biedt aanknopingspunten. Een preview.
    recensie
    Communicatie en media
    4 november 2020
    Nico Jong
    1-2 minuten leestijd
    Désirée van Osch beschrijft in haar boek Communicatietheorie wat communicatie is voor de professional en niet hoe we het kunnen gebruiken of uitvoeren.  Het resultaat is een handzaam naslagwerk dat de communicatietheorie in vogelvlucht beschrijft.
    interview
    Leiderschap
    4 november 2020
    Hans van der Klis
    5-7 minuten leestijd
    Je kunt je koers in deze coronacrisis alleen bepalen als je weet waarin je gelooft, zegt Lidewey van der Sluis, hoogleraar aan Nyenrode en adviseur van vele organisaties. Met haar boek Varen in de mist reikt zij leidinggevenden een aantal modellen aan om de crisis het hoofd te bieden. ‘Ik vind dat we weg moeten van de blame culture en dat we veel meer naar een build culture moeten gaan. We hebben elkaar nodig.’
    recensie
    Strategisch management
    3 november 2020
    Sjors van Leeuwen
    6-8 minuten leestijd
    We leven in een hectische tijd. Dat maakt het werk van managers er niet eenvoudiger op. Zeker niet in het ‘midden' van een organisatie. Het vraagt van managers andere vaardigheden en er is een nieuw samenspel nodig tussen de top en het midden van de organisatie.
    preview
    Psychologie
    3 november 2020
    Adrienne van den Bos
    3-4 minuten leestijd
    Loop je in je werk tegen verveling, onbegrip en conflicten aan? Loop je steeds al tien denkstappen voor waardoor je gevoelsmatig op de rem blijft staan? Dan is het interessant om je te gaan verdiepen in hoogbegaafdheid.
    preview
    Algemeen management
    3 november 2020
    Jitske Kramer
    4-5 minuten leestijd
    Jitske Kramer schreef Werk heeft het gebouw verlaten. Het is een boek over hoe corona ons in een collectieve wereldwijde cultuurshock stortte en wat de impact hiervan is op ons werkende leven. Een preview.
    recensie
    Werk en loopbaan
    3 november 2020
    Elly Stroo Cloeck
    2-3 minuten leestijd
    Droom je van een leven als digital nomad? Reizen naar mooie plekjes en daar je werk doen? Misschien is het midden in de Corona-tijd geen optie, maar je kunt je natuurlijk wel voorbereiden op betere tijden! En dat doe je dan met de handige, mooi uitgevoerde gids: Work hard, travel harder van Suzanne van Duijn.
    preview
    Communicatie en media
    3 november 2020
    Wil Michels
    3-4 minuten leestijd
    Wat maakt dit boek uniek? Veel boeken over fans zijn vooral anekdotisch. Dit boek biedt je een strategische aanpak. Vaak ligt de nadruk sterk op sales, in dit boek staat de psychologie van de fans en de emotie en relatie tussen de fan en het merk centraal. Een preview.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden