OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren

    Filter de resultaten

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Artikelen in het Online Magazine

    Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
    Pagina 194 van 19.493 resultaten
    preview
    Leiderschap
    7 juli 2021
    Karin van der Velde
    3-4 minuten leestijd
    Er is iets bedrieglijks aan de comfortzone. Of in ieder geval aan de term. Want we willen ons allemaal comfortabel voelen, op ons gemak. Maar we moeten er voor oppassen dat ‘gemak' niet ‘gemakzuchtig' wordt.
    recensie
    Psychologie
    7 juli 2021
    Liesbeth Tettero
    2-3 minuten leestijd
    Natuurlijk ben jij een van de weldenkende mensen die al hun beslissingen rationeel, weloverwogen nemen. Toch? Helaas, dat blijkt niet het geval. Ons gedrag wordt de hele dag door gestuurd door signalen die we niet doorhebben. Gedragswetenschapper Evan van den Broek en reclamestrateeg Tim den Heijer laten je in Het bromvliegeffect kennismaken met een groot aantal van deze stiekeme beïnvloedingsstrategieën en de manieren waarop deze invloed hebben op onze hersenen en daarmee op ons gedrag.
    recensie
    Personeelsmanagement
    6 juli 2021
    Eric van Arendonk
    2-3 minuten leestijd
    'Hoe blije medewerkers verandering duurzaam succesvol maken', zo luidt de ondertitel van Happy change. Ik kan me voorstellen dat blije medewerkers uit zichzelf al positief tegen veranderingen staan.
    recensie
    Marketing
    6 juli 2021
    Henny Portman
    1-2 minuten leestijd
    LinkedIn heeft op mijn dashboard de opmerking ‘All Star’ toegevoegd. Ik maak namelijk veelvuldig gebruik van LinkedIn en ik post frequent (1 à 2 keer per week). Via LinkedIn krijg ik regelmatig leads naar mogelijke opdrachten en daarnaast helpt het mij om mijn naamsbekendheid te vergroten en mijn eigen netwerk te laten groeien (ondertussen meer dan 6000 volgers). Gaat het boek LinkedIn Power – Ontdek de superkracht van LinkedIn geschreven door Marjolein Bongers mij dan nog iets nieuws leren?
    preview
    Marketing
    6 juli 2021
    Sylvia Vrugt
    2-3 minuten leestijd
    Wil je dat nieuwe plannen echt van de grond komen? Zorg dan dat de koers en het karakter van je organisatie elkaar optimaal versterken. Sylvia Vrugt laat in haar boek Op koers op karakter zien hoe je dat doet.
    column
    Marketing
    6 juli 2021
    Daniëlle de Jonge
    4-6 minuten leestijd
    Daniëlle de Jonge en Judith Smits publiceren deze zomer op dit medium een serie blogs met tips over de human touch in digitale gesprekken. Dit is de vijfde aflevering, met Daniëlle's tips voor een ijzersterk relatiebeheer.
    preview
    IT-management / ICT
    6 juli 2021
    Erna Havinga
    6-8 minuten leestijd
    Afgelopen maand bestond de AVG-privacywet drie jaar. De AVG stelt strengere eisen aan het verzamelen van persoonsgegevens. De afgelopen jaren hebben gemeenten hard gewerkt om deze privacywet te implementeren. De grootste frustratie van CISO's, Privacy Officers en FG's hierbij is om de aandacht van bestuurders voor dit onderwerp te krijgen én houden. Want hoe krijg je privacy in de dagelijkse routine en hoger op de prioriteitenlijst van bestuurders?
    recensie
    Algemeen management
    5 juli 2021
    Rudy Kor
    5-8 minuten leestijd
    Hans van der Loo (adviseur en auteur van boeken als Kus de visie wakker en Waar haal je de energie vandaan?) was bezig met onderzoek voor een boek over teams, toen zijn aandacht werd getrokken door de ontwikkeling van het coronavaccin. Hij vond dat boeiend genoeg om er een apart boek over te schrijven: De race om het coronavaccin.
    preview
    Algemeen management
    5 juli 2021
    Wim de Bundel
    3-4 minuten leestijd
    In 2008 ben ik, Wim de Bundel, directeur Marketing & Sales van het pensioenbedrijf van Delta Lloyd. We hebben dat jaar een vernietigend rapport gekregen: ‘Weinig vlotte, onvoorspelbare administratie', ‘starre en slecht bereikbare binnendienst', ‘missen betrokkenheid en doortastendheid bij medewerkers'. Qua service zijn we de hekkensluiter in de branche. Er is heel wat reparatiewerk nodig.
    Interview
    Psychologie
    5 juli 2021
    Ronald Buitenhuis
    5-7 minuten leestijd
    De corona-periode heeft ons meer dan ooit geleerd dat we meer niet dan dat we wel kunnen beheersen. ‘De stoïcijnse mindset legt de nadruk op het accepteren van de realiteit. Het doel is om dat kleine beetje wat je wél kunt bepalen, op een goede manier te sturen’, stelt oud-schaatser Mark Tuitert in zijn nieuwe boek DRIVE: train je stoïcijnse mindset. ‘En blijf niet hangen in boosheid.’
    column
    Algemeen management
    2 juli 2021
    Bertrand Weegenaar
    6-9 minuten leestijd
    In onderstaand artikel schets ik een paar persoonlijke ervaringen in het bereiken van (voor mij) ambitieuze veranderdoelen. Het wetenschappelijke kaf wordt van het pseudowetenschappelijke koren gescheiden. En voor de vakantie, als het belangrijk voor jou is, zeven wetenschappelijk verantwoorde zelfhulp- cq veranderboeken.
    preview
    Persoonlijke effectiviteit
    2 juli 2021
    Michel Vos
    3-4 minuten leestijd
    Iedereen wil graag de held(in) zijn. Totdat het tijd is om het avontuur aan te gaan en de dingen te doen die een echte held(in) doet. Een preview van Get your shit together door auteur Michel Vos.
    recensie
    Personeelsmanagement
    2 juli 2021
    Bert Peene
    3-4 minuten leestijd
    Succesvol reorganiseren mag zonder twijfel tot de taaie vraagstukken worden gerekend. Niet voor niets mislukken de meeste reorganisaties. Volgens Rein Heddema kan dat echter anders, mits het stappenplan gevolgd wordt dat hij in Reorganiseren kun je leren beschrijft. Reorganiseren kun je niet alleen leren, je kunt er bovendien van uitgaan dat zijn modelaanpak succes garandeert.
    interview
    Verandermanagement
    1 juli 2021
    Willem van Leeuwen
    1-2 minuten leestijd
    Patronen zijn de footprints van het leven, een poging om wat groot is toch te bevatten en te kunnen ordenen. Zo schrijft Danielle Braun in het voorwoord van haar nieuwe boek Patronen. Zij is te gast in de nieuwe aflevering van de Boekenpraktijk.
    preview
    Leiderschap
    1 juli 2021
    Toon Franken
    3-5 minuten leestijd
    Hoe kun je soepel inspelen op álle veranderingen die op je organisatie afkomen, zonder dat jij of je collega's de rust en de koers verliezen? Hoe houd je onderlinge verbinding en motivatie hoog, met thuiswerken of hybride werken? In In 10 stappen naar nieuw leiderschap laat ik zien hoe je met minder moeite beter leiding kunt geven aan wendbaarheid en eigenaarschap.
    recensie
    Algemeen management
    1 juli 2021
    Sylvie van der Haar
    3-4 minuten leestijd
    In Patronen behandelt Danielle Braun allerlei vragen rondom patronen in organisaties. Ze laat ons meekijken door haar antropologenbril, met dit verrassende en rijk geschakeerde boek als resultaat.
    recensie
    30 juni 2021
    Marjan Maandag
    1-2 minuten leestijd
    Wat nootmuskaat over de sperzieboontjes, wat nootmuskaat over de bloemkool... ik ben er groot mee geworden. Hoe verguld was mijn moeder in de jaren 70 niet met die fraaie molen, waarmee je de muskaatnoot zelf, lekker vers, over je groente kon malen.
    recensie
    Algemeen management
    30 juni 2021
    Henk Jan Kamsteeg
    4-6 minuten leestijd
    Hebt u te maken met een narcistische manager? Of vermoedt u dat? Dat moet u Narcisme in organisaties van Alice Vlottes direct aanschaffen. Als bescherming. Of als de donder ontslag nemen!
    interview
    Marketing
    30 juni 2021
    Paul Groothengel
    4-6 minuten leestijd
    Dankzij nieuwe onderzoektechnieken en inzichten kan er steeds meer in marktonderzoek. Maar exact de werkelijkheid achterhalen, dat zal altijd een utopie blijven. Dat stelt Iris van Hest, docent marktonderzoek en marketing bij Fontys Hogescholen, in haar boek Marktonderzoek-design.
    column
    Marketing
    29 juni 2021
    Daniëlle de Jonge
    4-6 minuten leestijd
    Daniëlle de Jonge en Judith Smits publiceren deze zomer op dit medium een serie blogs met tips over de human touch in digitale gesprekken. Dit is de vierde aflevering, met Daniëlle's tips om echte aandacht te geven aan de klant, zelfs tijdens een videobelgesprek. 

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden