OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Artikelen in het Online Magazine
Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
Pagina 7 van 159 resultaten
opinie
Algemeen management
4 januari 2013
Nienke van Oeveren
1-2 minuten leestijd
Dr. mr. Truus Poels is (HR- en verander)manager, senior management consultant bij Ordina, oprichter en voorzitter van het Innovatieplatform Ritmiek van Organisatieverandering en gastdocent en -spreker voor diverse universiteiten en organisaties. Zij is research fellow bij Prima Vera, Universiteit van Amsterdam. Hoe ziet haar top 3 eruit?
opinie
Advisering
2 januari 2013
Nienke van Oeveren
1-2 minuten leestijd
Jos Ahlers is Senior Strateeg bij het Amsterdamse reclamebureau N=5. Hij is eerst jarenlang verbonden geweest aan grote internationale communicatiebureaus. Daarna was hij werkzaam als onafhankelijk adviseur voor bedrijven, instellingen en overheid. In zijn top 3 Marty Neumeier, Bob Garfield en René C. W. Boender.
opinie
Leiderschap
28 december 2012
Nienke van Oeveren
1-2 minuten leestijd
In 2011 promoveerde Ad Bergsma op het proefschrift Onvolmaakt geluk aan de Erasmus Universiteit. Hij is wetenschapsjournalist en schreef bijvoorbeeld veel voor Psychologie Magazine, de Volkskrant, NRC Handelsblad en het AD. Hoe ziet zijn top 3 eruit?
nieuws
Algemeen management
20 december 2012
Nienke van Oeveren
5-7 minuten leestijd
Hoe vat je een seminar samen dat de missie heeft je te inspireren je ‘Beste Zelf’ te worden? Dat je lef nodig hebt om het beste uit jezelf te halen is geen onlogische gedachte. Maar waar zit dat stukje lef dan? Een verslag van het boekevent met Arko van Brakel en Camilla van den Boom.
opinie
Marketing
20 december 2012
Nienke van Oeveren
1-2 minuten leestijd
Sjors van Leeuwen is directeur van Indora Managementadvies. Als zelfstandig adviseur begeleidt hij organisaties op het gebied van klantgericht ondernemen, CRM, strategie, marketing en internet. Hij heeft meerdere boeken geschreven waaronder CRM in de praktijk, Zorgmarketing in de praktijk en Klant in de driver’s seat.
nieuws
Algemeen management
14 december 2012
Nienke van Oeveren
3-4 minuten leestijd
Menno Lanting is bezig met het derde boek uit zijn drieluik. Connect! won de prestigieuze Managementboek van het Jaar van 2011, vorig jaar verscheen Iedereen CEO en in februari verschijnt deel 3: De slimme organisatie. Tijdens een prélaunchboekevent gaat Lanting in op de vraag hoe je social media slim inzet voor je hele organisatie.
nieuws
Organisatiekunde
4 december 2012
Nienke van Oeveren
1-2 minuten leestijd
‘Procesregie is een vak waarvoor we niet goed opgeleid zijn.’ Dees van Oosterhout doet daar wat aan met haar boeken Procesregie en Procesinterventies. Dit tweede boek presenteerde zij in het hoofdkantoor van ProRail. Met verbinding als centraal thema.
nieuws
Algemeen management
3 december 2012
Nienke van Oeveren
De Nederlandse Vrouwen Raad draagt met trots Josette Dijkhuizen – ondernemer, wetenschapper en genomineerde voor de prijs ‘Zzp Ondernemer van het Jaar 2012’ – voor als Vrouwenvertegenwoordiger 2013. Dijkhuizen zal na haar benoeming door de Minister van Buitenlandse Zaken deel uitmaken van de Regeringsdelegatie naar de Algemene Vergadering van de Verenigde Naties in New York en daar namens de Nederlandse vrouwen de regeringsleiders toespreken.
nieuws
Marketing
28 november 2012
Nienke van Oeveren
1-2 minuten leestijd
Gisteravond werd de PIM Marketing Literatuurprijs uitgereikt aan Herman Toch voor zijn boek Transformeren om te overleven. De jury is zeer gecharmeerd van dit visionaire boek en is ervan overtuigd dat het boek niet alleen leidt tot betere marketeers maar ook tot een betere wereld.
nieuws
Algemeen management
20 november 2012
Nienke van Oeveren
1-2 minuten leestijd
Loslaten of de ruimte geven? Hoe ga je om met verschillende menstypes? Angela Talen en Sasja Dirkse zetten de deelnemers van het boekevent Het nieuwe leidinggeven meteen aan het werk door hen in groepjes hun dilemma te laten delen. Bijna alle deelnemers geven leiding en hierover gaat de middag.
nieuws
Marketing
6 november 2012
Nienke van Oeveren
Vorige week maakte de American Marketing Association Foundation (AMAF) 'How Cool Brands Stay Hot' (in het Nederlands bij Academic Services vertaald als Maak je merk cool) bekend als winnaar van de 2012 Berry-AMA Book Prize voor het beste marketingboek. Deze prijs erkent boeken met innovatieve ideeën die een belangrijke impact op marketing en aanverwante domeinen hebben gehad en opvallen door hun uitmuntendheid. Joeri van den Bergh en Matthias Behrer schreven het.
nieuws
Algemeen management
1 november 2012
Nienke van Oeveren
2-3 minuten leestijd
Het seminar MBA in één dag is al jarenlang een groot succes. Volgens spreker Ben Tiggelaar omdat het gaat om tijdloze theorie, die heel basaal is. Het was al een prestatie om de dertien belangrijkste managementdenkers in één dag te bespreken, nog knapper is het om dit vast te leggen in één boek. Tiggelaar presenteert MBA in een dag - het boek.
nieuws
Verandermanagement
17 oktober 2012
Nienke van Oeveren
1-2 minuten leestijd
‘Veel mensen willen anderen veranderen. Er is veel te veel ambitie op dat terrein!’ Léon de Caluwé heeft de stemming er meteen in bij het boekevent Verandertools. ‘Eerst stond het uitgangspunt van de interventionist centraal, nu gaat het ook steeds meer over wat er gebeurt met mensen die veranderen.’
nieuws
Coaching en trainen
4 oktober 2012
Nienke van Oeveren
1-2 minuten leestijd
Marijke Lingsma en Aty Boers krijgen nauwelijks de tijd om hun verhaal te doen tijdens het boekevent Losdenken, of twee ‘schoonmaaksters’ komen met veel bravoure het podium op. Dat belooft een afwisselend boekevent, met veel energie en grappen – maar ook met een serieuze ondertoon, zoals we gewend zijn van de Coachingskalender.
nieuws
Strategisch management
27 september 2012
Nienke van Oeveren
1-2 minuten leestijd
Een innovatieve manier om te zorgen voor dubbel zoveel publiek, dat moet gezegd worden. Iedere deelnemer beplakt de heliumballon zó dat die op z’n buurman lijkt. Dat je anderen nodig hebt, benadrukt de keynote speaker van het Pluk Innovatie Festival eveneens. Om uit een impasse te komen heb je soms externen en tegenstanders nodig. Adam Kahane presenteert zijn nieuwe boek: Transformative Scenario Planning.
nieuws
Verandermanagement
4 juli 2012
Nienke van Oeveren
1-2 minuten leestijd
Bekende auteurs als Peter Senge, Joseph Jaworski en Otto Scharmer legden de basis voor Theory U. In Nederland gebruiken steeds meer veranderadviseurs en coaches de methode, maar ook organisaties als Shell, KLM en Triodosbank. Esther de Haan en Eva Beerends vertellen tijdens een boekevent hoe je Theory U gebruikt bij een organisatievraagstuk.
nieuws
Algemeen management
6 juni 2012
Nienke van Oeveren
2-3 minuten leestijd
Na een gesprek van 30 seconden moeten de deelnemers elkaar een compliment geven. ‘Als je een compliment krijgt, komt er dopamine vrij.’ Daardoor raak je in een goede stemming en kun je beter leren. Kennis over het brein staat dan ook centraal bij het boekevent 'Brein@work voor managers' dat Ria van Dinteren en Judith Droste verzorgen.
nieuws
Coaching en trainen
30 mei 2012
Nienke van Oeveren
Ja, we zijn dol op vragenlijstjes. En sinds bijna elk boek een eigen website heeft, is het heel makkelijk om een vragenlijst online te zetten, een uitslag op maat te geven en de internetter meteen door te sturen naar het boek.
nieuws
Marketing
29 mei 2012
Nienke van Oeveren
1-2 minuten leestijd
‘Waarom heb je nog niet aan guerrillamarketing gedacht?’ Cor Hospes laat tijdens een masterclass zien dat je bij guerrillamarketing vooral een goed idee nodig hebt en medewerking binnen het bedrijf. Een groot budget hoeft niet en het effect is vaak verrassend meetbaar.
nieuws
Marketing
11 mei 2012
Nienke van Oeveren
1-2 minuten leestijd
‘Wat een simpel model! Hoe kan één enkele vraag nou leiden tot betere klantenbinding?’ De man achter the ultimate question, Fred Reichheld, laat zien dat de weg naar een goede net promoter score niet zo makkelijk is. Op uitnodiging van Bing Research en Futurelab sprak hij in Breda.