OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren

    Filter de resultaten

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Artikelen in het Online Magazine

    Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
    Pagina 867 van 19.527 resultaten
    column
    2 februari 2009
    Michel Hoetmer
    3-5 minuten leestijd
    Als u het tv-programma Topverkopers hebt gezien, dan bent u weer eens getrakteerd op alle vooroordelen die over verkopers de ronde doen. Deze ‘topverkopers’ leuteren er lustig op los. Als het daar bij bleef zou je er vrede mee kunnen hebben. Helaas halen ze ook aan de lopende band rotstreken uit. Ze bedonderen klanten en proberen elkaar een hak te zetten.
    nieuws
    Economie
    2 februari 2009
    Ben Kuiken
    4-5 minuten leestijd
    Is The Long Tail, de economische theorie dat door de komst van internet er geld te verdienen valt in nichemarkten, een fabel? Volgens twee onderzoekers van de Britse auteursrechtenorganisatie MCPS-PRS wel. De bedenker van de theorie, Chris Anderson, verdedigt zich met hand en tand en krijgt gelijk van de webwinkels. Althans, een beetje.
    recensie
    Marketing
    30 januari 2009
    Mirjam Hensels-van den Broek
    Het handzame 'Geen guts geen glorie' (formaat portefeuille) belooft een weergave van de stand van zaken binnen de belevenismarketing. De schrijfster, Gemma Veel, is mede-bedenkster van het 3FM-concept en het Glazen Huis en wordt op de achterflap geïntroduceerd als 'belevenismarketinggoeroe'. Voor 'Geen guts geen glorie' interviewde de auteur bedrijven die concepten uit de belevenismarketing gebruikt hebben. De inhoud van de interviews blijft echter steken op het beschrijven van voorbeelden van succesvolle campagnes uit het verleden. Het resultaat is daarom niet meer dan een overzicht van leuke reclamestunts die we al te vaak in powerpointvorm op diverse congressen en workshops hebben gezien. Deze keer aangevuld met een stukje samenvatting van Gemma Veel.
    recensie
    Marketing
    30 januari 2009
    Anne-Mieke Vermeer
    2-3 minuten leestijd
    Prof.dr. John Koster RM, is Register Marketeer, hoogleraar Marketing Organisatie en Implementatie en auteur van meerdere publicaties, dus heeft zijn sporen in de marketing wel verdiend. Als hij zegt 'Weg met het marketingplan' dan zit daar een genuanceerder verhaal achter. Het 'Tijd voor actie!' meent hij wel serieus: in sneltreinvaart wijst hij u de weg tot concrete en haalbare acties. Geschreven voor het management, dat aan het werk wil om enthousiaste, terugkerende en winstgevende klanten te werven en behouden.
    recensie
    Economie
    30 januari 2009
    Hans van der Klis
    2-3 minuten leestijd
    Het is aanlokkelijk om je volledig aan de zijde van Adstrat-directeur Jurriaan Pröpper te scharen. In zijn boek Een (on)gemakkelijke keuze schetst hij een heldere oplossing voor een van de grootste problemen waarmee Nederland te maken krijgt, de vergrijzing. Pröppers voorstel is misschien niet erg realistisch, het probleem is dat wel.
    recensie
    Marketing
    30 januari 2009
    Bert Peene
    1-2 minuten leestijd
    'Sportmarketing' van Jolanda Colijn en Robert Kok is een studieboek, geschreven voor studenten aan hbo-opleidingen die te maken hebben met sport en actieve vrijetijdsbesteding; bijvoorbeeld de opleiding Speco (Sport Economie en Communicatie) van Fontys in Tilburg, waar beide auteurs als docent sportmarketing werkzaam zijn. 'Sportmarketing is een relatief nieuw vakgebied', meldt de tekst op de achterflap en dat klopt.
    recensie
    Marketing
    30 januari 2009
    Marcel Hindriks
    2-3 minuten leestijd
    Als marketeer is de huidige recessie een goed moment om te laten zien wat marketing voor een bedrijf kan betekenen. In het compacte boekje 'De 13 gouden wetten van recessiemarketing' helpen Roland en Rogier van Kralingen u op weg. Kort en bondig nemen zij u in dertien hoofdstukken mee op uw zoektocht naar mogelijkheden om uw bedrijf te laten profiteren van kansen die de huidige marktontwikkeling u biedt. Verwacht geen pasklare antwoorden, maar wordt geconfronteerd met de wetten van de eenvoud.
    nieuws
    Algemeen management
    30 januari 2009
    Hans van der Klis
    4-6 minuten leestijd
    In dit vierde deel van de serie over de boeken die dit voorjaar verschijnen, richten we ons op de toekomst. De marketeers hebben hun hoop gevestigd op titels als Alle 13 goed of De 13 gouden wetten van recessiemarketing. De voorvechters van duurzaamheid zijn wat serieuzer en zinspelen op een noodzakelijke ommekeer. Een keuze uit de boeken die de komende maanden verschijnen op het gebied van marketing, innovatie en duurzaamheid.
    recensie
    Personeelsmanagement
    30 januari 2009
    Bertrand Weegenaar
    2-3 minuten leestijd
    De meeste managers kennen het fenomeen: op het werk alles onder controle, maar bij thuiskomst: altijd gedoe. Stress, te weinig tijd, gedeelde en onduidelijke verantwoordelijkheden. nzovoort, enzovoort. Hoe de moderne manager in zijn primaire sociale omgeving, zijn gezin dus, omgaat met tijd, middelen, doelen en taken, is een minder bekend terrein van onderzoek. Vreemd eigenlijk. Maar goed gaat het niet altijd. Patrick Lencioni geeft in zijn boek The Three Big Questions for a Frantic Familiy in de vorm van een novelle handvatten om hier mee om te gaan.
    recensie
    Werk en loopbaan
    29 januari 2009
    Fred Roode
    In de huidige tijd van recessie is 'Het ontslagcircus' uitermate nuttig voor iedereen die denkt dat hij het komende jaar met ontslag zal worden geconfronteerd, maar misschien nog wel meer voor diegenen die denken dat dit hen toch niet zal overkomen. Ook leidinggevenden die nog niet eerder in aanraking kwamen met personeelsreducties, hebben baat bij dit boek. Alle facetten van de hedendaagse ontslagpraktijk komen aan de orde; van de ontwikkeling van het ontslagrecht door de jaren heen tot de huidige wettelijke regels. Het geeft een ontluisterend beeld van alle trucs die werknemers en werkgevers toepassen in een ontslagprocedure. Henk Vlaming eindigt met een korte reeks tips voor werknemers die met ontslag worden geconfronteerd.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    29 januari 2009
    Michel Hoetmer
    De managementroman is tegenwoordig populair. Het schijnt dat mensen geen ingewikkelde boeken meer willen lezen. De auteur zou daarmee een te groot beroep doen het denkvermogen van de arme lezer. Denken vreet energie. Daarom kiest menig auteur voor de weg van de minste weerstand. Hij verpakt zijn wijsheden in een parabel. Zo ook Bob Burg en John David Mann met 'De go-giver'.
    recensie
    Financieel management
    29 januari 2009
    Marjolein te Kolsté
    Soms krijg je een boek in handen waarvan je denkt 'had ik dit maar eerder ontdekt, want tóen was het nuttig.' 'Commissaris van nu' ís zo'n boek. Een nuttige handreiking, waarin alle aspecten van het commissariaat behandeld worden. Als voormalig commissaris bij Rabobank Utrecht zou ik het bijna een handboek willen noemen. Absolute aanrader voordat u als commissaris aan uw eerste commissariaat begint, maar ook voor bestuurders heel verhelderend wat u van commissarissen mag verwachten - en wat niet.
    interview
    Persoonlijke effectiviteit
    29 januari 2009
    Paul Groothengel
    4-6 minuten leestijd
    Hoe tover je een probleem om in een mogelijkheid? Dat is de essentie van het gedachtegoed van Berthold Gunster. We denken ons vast in verstikkende ‘ja-maars’ terwijl een open levenshouding met een ‘ja-en’ manier van denken ons aantoonbaar meer oplevert. In zijn boek Huh?! beschrijft Gunster vijftien uiteenlopende strategieën om het spreekwoordelijke halflege glas weer te zien als halfvol. Kantelen en omdenken is daarbij het onontbeerlijke gereedschap.
    nieuws
    Personeelsmanagement
    29 januari 2009
    Annegreet van Bergen
    4-5 minuten leestijd
    ‘Het beste van twee werelden.’ Zo omschrijft prof. dr. Ton Wilthagen flexicurity. Flexibiliteit voor werkgevers. Security (werkzekerheid) voor werknemers. Is een nieuw sociaal model in de geest van flexicurity voor Europa mogelijk? En zo ja: hoe? Dat zijn de vragen waarop ReflecT, een nieuw onderzoeksinstituut van Universiteit van Tilburg, antwoord probeert te geven.
    nieuws
    Algemeen management
    28 januari 2009
    Rob Hartgers
    2-3 minuten leestijd
    Vraag: wat is de overeenkomst tussen Facebook, Google, Sun Microsystems, Cisco en Gillette? Antwoord: het zijn miljoenenbedrijven die hun oorsprong hebben op een universitaire campus. Dat willen we in Nederland ook wel.
    achtergrond
    Algemeen management
    28 januari 2009
    Dick Pels
    6-8 minuten leestijd
    ‘De rollen zijn omgedraaid. Niet langer bepalen fabrikanten wat mensen kopen, maar de consument zelf is de baas… Tot voor kort kon een fabrikant bepalen wat hij in de hoofden van consumenten wilde bereiken, maar dat is niet meer zo. Nu zit de consument aan het stuur… Bedrijven moeten nu op zoek naar wat mensen drijft. En dat is lastig want als je ze vraagt "wat wil je?", krijg je meestal geen antwoord. Het gaat dan ook vaak om het onderbewustzijn van de consument. Als je dat goed in zicht hebt, kun je de juiste positionering van je merk bepalen.’ (NRC Handelsblad 10.1.09.)
    recensie
    Coaching en trainen
    27 januari 2009
    Sven Laudy
    Coachen is in! Iedereen coacht elkaar en wordt gecoacht. In de sport was het al langer bekend, maar nu dus ook gezinscoaching en coaching in organisaties om er maar twee te noemen. In 'De Coachingbox' gaat Marijke Lingsma in op coaching in organisaties. Een blik op de inhoudsopgave leert dat ook binnen een organisatie een veelheid aan coaching voorkomt; coachen van individuen, maar ook teams en zelfs de hele organisatie! Ook kun je leidinggeven op een coachende manier en kun je bij conflicten coachen.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    27 januari 2009
    Carla Verwijs
    Nadat u uw sterke punten, of beter gezegd uw talenten, heeft gevonden met 'Ontdek je sterke punten' van Marcus Buckingham, wilt u misschien weten hoe u hiermee aan de slag kunt. Dat kunt u lezen in zijn 'Ga met je sterke punten aan de slag!'. Deze twee boeken van Buckingham lijken elkaar op te volgen, maar zijn ook heel goed los van elkaar te lezen. De principes uit het eerste boek worden namelijk herhaald in de beginhoofdstukken van het tweede boek.
    recensie
    Marketing
    27 januari 2009
    Marjolein te Kolsté
    De reclamespot op televisie is nog altijd het populairste middel om mensen te verleiden met uw product. Maar waar je vroeger genoeg had aan drie spotjes, heeft u er tegenwoordig zo'n 150 nodig om gezien te worden door de consument. Consultant Gemma Veel nodigt vakmensen uit om hun doelgroep op een ándere manier te bereiken. Ze noemt die methode belevenismarketing en overtuigt u ervan dat hiervoor geen forse budgetten nodig zijn, zoals voor de traditionele media. Ze geeft veel voorbeelden hoe u met een klein budget gigantisch veel publiciteit kunt genereren. 'Geen guts geen glory' is prikkelend, uitdagend en inspirerend.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    27 januari 2009
    Ben Kuiken
    1-2 minuten leestijd
    Wat is de zin van mijn bestaan? Hoe word ik gelukkig? In zijn nieuwste boek Seks & Geld, Geluk & Dood, gaat Nederlands grootste managementdenker Manfred Kets de Vries in op de grote levensvragen waarmee managers bij hem aankloppen. Nu alleen maar hopen dat ze de antwoorden ook willen horen.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden