OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren

    Filter de resultaten

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Artikelen in het Online Magazine

    Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
    Pagina 820 van 19.889 resultaten
    column
    1 mei 2010
    Hans van der Loo
    5-6 minuten leestijd
    Een nieuwe lente, een nieuw geluid. Nu wij het diepste crisisdal achter ons hebben gelaten en de eerste tekenen van economisch herstel zichtbaar zijn, verandert de toonzetting van bestuurders en managementexperts. De negatieve geluiden van een zwaar aangezette crisisretoriek maken plaats voor positieve en enthousiasmerende ‘krachtklanken’.
    column
    Algemeen management
    1 mei 2010
    Jaap Boonstra
    4-6 minuten leestijd
    Sommige managers hebben een goed idee om hun bedrijf te veranderen. Wat doe je als anderen dat idee niet zo sterk vinden. Doorzetten of bijstellen?
    interview
    Algemeen management
    1 mei 2010
    Jeroen Ansink
    7-10 minuten leestijd
    In de De managementmythe maakt filosoof en voormalig bedrijfsadviseur Matthew Stewart gehakt van de consultancy-industrie. Managementgoeroes verkondigen volgens hem de illusie dat organisaties controleerbaar zijn, en brengen het bedrijf in sommige gevallen zelfs schade toe. ‘We hadden geen enkele prikkel om ons werk goed te doen.’
    recensie
    Verandermanagement
    29 april 2010
    Peter van den Boom
    3-5 minuten leestijd
    Met zijn proefschrift 'Zoeken naar de Kern van Cultuurverandering' wil organisatieadviseur Straathof een bijdrage leveren aan de managementeffectiviteit bij het sturen op organisatiecultuur. Dat is geen eenvoudige opgave, gezien de complexiteit van het begrip cultuur en de vele veranderkundige mislukkingen. 
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    29 april 2010
    Bertine Zoon
    2-3 minuten leestijd
    Zoekt u geluk? Zorg er dan voor dat u blaakt van het zelfvertrouwen. Maar, wat als u juist een gebrek heeft aan vertrouwen in uw eigen kunnen? Is gelukkig worden dan onmogelijk? Rob Vellekoop geeft aan dat u het krijgen van zelfvertrouwen kunt leren door te beginnen bij het actief opsporen van uw negatieve emoties. 
    recensie
    Leiderschap
    29 april 2010
    1-2 minuten leestijd
    In het boek 'The five temptations of a CEO' van Patrick Lencioni wordt in een zeer lezenswaardige fabel verteld welke fouten (top) managers vaak maken. Zeer herkenbare fouten met eenvoudige, gelijk toepasbare oplossingen.
    recensie
    Marketing
    29 april 2010
    Eric van Arendonk
    3-4 minuten leestijd
    Susanne Piët heeft al een aantal goede managementboeken op haar naam staan. Naar mijn mening loopt ze regelmatig vooruit op issues die, naar gelang de tijd vordert, meer aandacht krijgen van andere auteurs.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    29 april 2010
    Elly Lijnse
    In e
    recensie
    Marketing
    29 april 2010
    Eric van Arendonk
    'De
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    29 april 2010
    Elly Lijnse
    Het ziet er zo veelbelovend uit, de flaptekst van 'De MatriXmethode' van Ingrid Stoop: enthousiast ontvangen en met veel enthousiasme toegepast, een must voor iedereen die zijn eigen leven wil leiden of dat van anderen wil begeleiden naar een volledige staat van zelfstandigheid. Het voorwoord belooft ook een methode die snel en effectief is om mensen te laten ontdekken hun eigen blokkade op te lossen. Daarna wordt het eigenlijk heel stil, want we krijgen als lezer helaas geen inzicht in wat de MatriXmethode nu eigenlijk precies is en hoe je hier als coach mee kunt werken. We krijgen alleen de enthousiaste verhalen te lezen hoe goed de methode is. Jammer, want zo stijgt dit boek niet uit boven een fors uitgevallen bedrijfsfolder.
    recensie
    Advisering
    29 april 2010
    Gertjan de Groot
    'De lerende adviseur' biedt een caleidoscoop van meningen, ideeën over en ervaringen met professionalisering van organisatieadviseurs. Het kenmerk van een caleidoscoop is dat je telkens wat anders ziet en dat is precies wat er gebeurt als je de 27 bijdragen in 'De lerende adviseur' leest. Telkens een andere visie op het leren en professionaliseren van organisatieadviseurs. Het is dan ook niet zo duidelijk hoe deze wisselende beelden zich verhouden tot de op de flaptekst aangekondigde scherpe focus op professionalisering, behalve dat je telkens opnieuw scherp moet stellen om het nieuwe plaatje te zien. Maar wat blijft er hangen nadat al deze beelden voorbij getrokken zijn?
    column
    Algemeen management
    28 april 2010
    Michel Hoetmer
    3-5 minuten leestijd
    U moet naar uw klanten gaan luisteren. Niet zomaar naar de hele groep maar op individueel niveau. Weten die mensen wel wat zoiets betekent? Een pittige inventarisatie.
    nieuws
    Persoonlijke effectiviteit
    27 april 2010
    Nienke van Oeveren
    3-4 minuten leestijd
    Zo’n driehonderd leidinggevenden luisteren hoe een professioneel orkest op de automatische piloot speelt. Het klinkt nog steeds prachtig, gelijk en zuiver, maar het mist pit en muzikaliteit. ‘Een organisatie kan functioneren op de automatische piloot’, licht dirigent Roger Nierenberg toe. ‘Maar dit is het minimale resultaat. Het is verspilling van het vermogen van deze professionals.’ In een luistersessie laat de auteur van Maestro, leidinggeven door te luisteren zien hoe een leidinggevende het maximale kan bereiken met zijn professionals. Organisator Impulsus heeft voor deze ‘Sound of working’ op 22 april zo’n driehonderd relaties uitgenodigd.
    recensie
    Verandermanagement
    26 april 2010
    Hans van der Klis
    2-3 minuten leestijd
    Vorig jaar zorgde Cees Min voor opschudding met zijn boek Bye bye consultant waarin hij managers opriep meer zelf te gaan doen. Zijn nieuwe boek, Veranderen met gezond verstand, is een praktisch handboek waarmee hij zijn betoog handen en voeten geeft. Zijn advies: richt je op belangen in plaats van op organisatiedoelen.
    recensie
    Psychologie
    26 april 2010
    Carla Verwijs
    3-4 minuten leestijd
    U denkt dat uw beslissingen rationeel en weldoordacht zijn? Als u 'Waarom we altijd tijd te kort komen' van Dan Ariely hebt gelezen, gaat u heel anders naar uw beslissingen kijken. Ze zijn allesbehalve rationeel, betoogt Ariely. Erger nog, ze zijn zelfs voorspelbaar irrationeel!
    recensie
    Psychologie
    26 april 2010
    Carla Verwijs
    3-4 minuten leestijd
    U denkt dat uw beslissingen rationeel en weldoordacht zijn? Als u 'Waarom we altijd tijd te kort komen' van Dan Ariely hebt gelezen, gaat u heel anders naar uw beslissingen kijken. Ze zijn allesbehalve rationeel, betoogt Ariely. Erger nog, ze zijn zelfs voorspelbaar irrationeel!
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    26 april 2010
    José Otte
    In hoeverre en op welke wijze heeft de mens invloed op zijn eigen levensomstandigheden? Marinus Knoope is van huis uit fysicus en jaren lang, eigenlijk van af zijn jonge jeugd, is hij gefascineerd door deze vraag. In 'De creatiespiraal' laat hij zien hoe we in ieder geval op natuurlijke weg onze eigen wensen realiseren.
    recensie
    Coaching en trainen
    26 april 2010
    Jan Jacob Bos
    Trainen is een vak, een vak kunt u leren. Trainen leert u wel vooral door te doe en goede feedback op uw optreden is essentieel om uzelf te verbeteren. René Kuiper geeft in 'Trainen is een vak. Hoe? Zo!' onorthodoxe tips die zowel een beginnende trainer als een ervaren rot helpt zichzelf te overtreffen.
    recensie
    Algemeen management
    26 april 2010
    Jan Jacob Bos
    Droomt u ook van het schrijven van uw eigen managementboek? Blijft het bij dromen? Of heeft u al een paar hoofdstukken geschreven? Maar u heeft waarschijnlijk nog niet de eerste stap naar de uitgever gezet. Dan is 'Succes met uw managementboek!' voor u bedoeld. Eline Crijns helpt u in negentig stappen op weg om uw eigen managementboek te schrijven.
    recensie
    Marketing
    26 april 2010
    Eric van Arendonk
    Het boek 'Online marketing' van Jeroen Betrams heeft als ondertitel; 'Strategie en tactiek'. Dit oogt aardig compleet en ik moet zeggen dat ik na het lezen van dit boek alleen maar kan concluderen dat tactiek sterker vertegenwoordigd is dan strategie. Het boek is zeker aan te merken als een overzichtelijk werk op het gebied van online marketing.

      Personen

        Trefwoorden