OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren

    Filter de resultaten

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Artikelen in het Online Magazine

    Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
    Pagina 811 van 19.545 resultaten
    interview
    Persoonlijke effectiviteit
    25 februari 2010
    Linda Huijsmans
    7-10 minuten leestijd
    Vergeet de goeroes, de antwoorden op de meest essentiële vragen zitten in jezelf. Dat is de boodschap van Ludo Daems. Hij schreef een handleiding over hoe je die vindt in Passie is wie je bent. Wekelijks spreekt hij volle zalen met managers, politici en leiders tot op het hoogste niveau toe. ‘De mensen hebben er nood aan’, is dan ook de conclusie van de Vlaming.
    recensie
    Psychologie
    25 februari 2010
    Ronald Buitenhuis
    2-3 minuten leestijd
    Als je kauwgum kauwt, scoor je beter op testen. En iemand die 21 uur achter elkaar wakker is, heeft hetzelfde denkvermogen als iemand die dronken is. Deze en meer boeiende inzichten komen uit het boek Haal meer uit je hersenen van Mark Tigchelaar. Alleen op titel al koopwaardig. Want wie wil nu niet meer uit zijn hersenen halen?
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    24 februari 2010
    Ronald Buitenhuis
    2-3 minuten leestijd
    Performance management, bonussen, carrières... We doen er werkelijk alles aan om te 'performen' en zo op een hoger level van tevredenheid te komen. Maar steeds vaker schieten we ook door in onze ambities, concludeert Wim van Beers in zijn boek Presteren. Door even achterover te leunen en te reflecteren, zul je uiteindelijk beter gaan presteren.
    recensie
    Algemeen management
    24 februari 2010
    Nico Beenker
    3-4 minuten leestijd
    'Opdracht geven met resultaat', is geschreven voor opdrachtgevers van allerhande projecten. Auteurs Ten Gevers en Bart Hoitink doen in iets meer dan 100 pagina's handreikingen om het resultaat van projecten te verbeteren. Gevers en Hoitink zijn erin geslaagd om de essentie van het opdrachtgeverschap voor projecten in het algemeen zeer helder op een rij te zetten.
    interview
    Algemeen management
    23 februari 2010
    Jeroen Ansink
    7-10 minuten leestijd
    In de ‘The Management Myth’, De managementmythe in het Nederlands, maakt filosoof en voormalig bedrijfsadviseur Matthew Stewart gehakt van de consultancy-industrie. Managementgoeroes verkondigen volgens hem de illusie dat organisaties controleerbaar zijn, en brengen het bedrijf in sommige gevallen zelfs schade toe. ‘We hadden geen enkele prikkel om ons werk goed te doen.’
    recensie
    Verandermanagement
    23 februari 2010
    Ben Kuiken
    2-3 minuten leestijd
    Veranderingen implementeren moeilijk? Helemaal niet, volgens Gert Anbeek, Patrick Lybaert en Harry de Weerd. Met een procesmatige aanpak is elk veranderingstraject een eitje, zo suggereren zij in hun boek Succesvolle managers realiseren.
    column
    22 februari 2010
    Guus Hustinx
    4-5 minuten leestijd
    Veel ondernemingen reageren op de crisis met de standaardreflex: kostenreductie en ontslagen. Dat leidt tot vernietiging van menselijk kapitaal en klantpotentieel. Dat kan anders, en dat moet anders. Juist in crisistijd kunnen we ons die vernietiging niet permitteren.
    recensie
    Leiderschap
    22 februari 2010
    Ronald van Domburg
    2-3 minuten leestijd
    Erkenning is waar het om draait. Erkenning van de prestaties en inspanningen van uw medewerkers. En dan niet eenmaal per jaar bij de salarisronde, maar meteen en op gepaste wijze. In 'Het wortel principe' bepleiten Adrian Gostick en Chester Elton het geven van erkenning als het vijfde element, dat ervoor zorgt dat managers echt succesvol zijn en het verschil maken. Een concreet en toegankelijk boek, gebaseerd op veel onderzoek en eigen ervaringen. Een aanrader!
    recensie
    Algemeen management
    22 februari 2010
    José Otte
    In 'Darwin voor managers' laat Max Wildschut ons zien hoe we meer uit onze medewerkers kunnen halen door in te spelen op hun natuurlijke behoeften. Een heel leesbaar boek voor als u menselijk gedrag eens van een andere kant wilt bekijken.
    recensie
    Marketing
    19 februari 2010
    Mariska Fennema
    3-4 minuten leestijd
    Het toepassen van inzichten uit hersenonderzoek op de marketing staat steeds meer in de belangstelling en ook 'Uit de grijze massa' gaat hier over. Tjaco Walvis kiest voor het perspectief van de neuro-economie. De theorie is niet nieuw, maar door dit perspectief inspireert het boek om kritisch naar uw merkbeleid te kijken.
    recensie
    Marketing
    19 februari 2010
    Mariska Fennema
    3-4 minuten leestijd
    Het toepassen van inzichten uit hersenonderzoek op de marketing staat steeds meer in de belangstelling en ook 'Uit de grijze massa' gaat hier over. Tjaco Walvis kiest voor het perspectief van de neuro-economie. De theorie is niet nieuw, maar door dit perspectief inspireert het boek om kritisch naar uw merkbeleid te kijken.
    recensie
    Algemeen management
    19 februari 2010
    Hans van der Klis
    3-4 minuten leestijd
    Succes smaakt naar meer. Vier jaar na hun bestseller Freakonomics hebben econoom Steven Levitt en journalist Stephen Dubner een ‘sequel’ geschreven: Superfreakonomics, onder het motto ‘nu nog beter, nog verrassender en wast witter dan wit’. Maar dit keer wordt er niet alleen gelachen om het werk van Levitt en Dubner.
    recensie
    Internet en social media
    19 februari 2010
    Mark Murkes
    Om maar met de deur in huis te vallen: SEO, ofwel Search Engine Optimalisation, is een black box. Het optimaliseren van websites voor Google en andere zoekmachines is een ingewikkelde zaak. Aan de ene kant moeten de experts hun websites zo goed mogelijk inrichten, maar aan de andere kant weet niemand hoe Google zijn zoekpagina's rangschikt. En ondanks het feit dat er meer zoekmachines in de wereld zijn, is Google praktisch alleenheerser. En dus richt iedere SEO expert zijn pijlen op deze zoekgigant.
    recensie
    Internet en social media
    19 februari 2010
    Mark Murkes
    Om maar met de deur in huis te vallen: SEO, ofwel Search Engine Optimalisation, is een black box. Het optimaliseren van websites voor Google en andere zoekmachines is een ingewikkelde zaak. Aan de ene kant moeten de experts hun websites zo goed mogelijk inrichten, maar aan de andere kant weet niemand hoe Google zijn zoekpagina's rangschikt. En ondanks het feit dat er meer zoekmachines in de wereld zijn, is Google praktisch alleenheerser. En dus richt iedere SEO expert zijn pijlen op deze zoekgigant.
    recensie
    Algemeen management
    19 februari 2010
    Hans van der Klis
    3-5 minuten leestijd
    Dieren doen het goed in de managementliteratuur. Marco Schreurs en Simon van der Veer, verbonden aan het Center for Organizational Performance, zijn de volgende die inspelen op deze trend: met het boek Animal Firm willen zij het gedachtegoed over de zogenaamde ‘high performance organizations’ (HPO’s) met dierenvoorbeelden toegankelijker maken voor een groot publiek.
    recensie
    19 februari 2010
    Perry Oostrum
    Waarom hebben managers het steeds over targets? Waarom blijft een gemeentelijke brief zelfs na drie keer lezen onbegrijpelijk, om maar te zwijgen van een brief van het kabinet waaraan weken gesleuteld is? Waarom geeft een politicus nooit gewoon antwoord op een vraag? Waarom faciliteren onderwijzers het zelflerend vermogen van leerlingen en geven ze niet gewoon les? Volgens Arjen Ligtvoet en Cathelijne de Busser komt dit allemaal door vaagtaal, 'een ernstige aandoening die razendsnel om zich heengrijpt'.
    achtergrond
    Algemeen management
    19 februari 2010
    Annegreet van Bergen
    10-14 minuten leestijd
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    18 februari 2010
    Linda Huijsmans
    2-3 minuten leestijd
    Wie zijn mensen uitsluitend ziet als functies, geenfeedback geeft of aanvullende opleidingen, en regeltjes de boventoon laat voeren, hoeft niet te rekenen op gemotiveerde medewerkers, zo stellen de auteurs van Het waarom van succes.
    recensie
    Verandermanagement
    17 februari 2010
    Corella Slob
    1-2 minuten leestijd
    Een anders dan gebruikelijk managementboekje over veranderingen in organisaties. 'Wie heeft Verandering vermoord?' van Ken Blanchard en John Britt is compact en pakkend.
    recensie
    Personeelsmanagement
    17 februari 2010
    Corella Slob
    Als HR-professional was ik regelmatig al, bewust en onbewust, met (delen van) competentiemanagement bezig. Maar ik was het aan mijn vak verplicht om er meer van te weten te komen en de samenvatting van 'Competentiemanagement. En dan?' trok me aan. Ik citeer: 'Dit boek is bedoeld voor al die managers en HRM-professionals die serieus aan de slag willen met competentiemanagement. Die willen weten waar het nu eigenlijk om draait, wat de succesfactoren zijn, en de voordelen en valkuilen.' Na het lezen van het boek van Ton van Dongen kun je inderdaad aan de slag met competentiemanagement.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden