OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren

    Filter de resultaten

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Artikelen in het Online Magazine

    Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
    Pagina 790 van 19.548 resultaten
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    24 augustus 2010
    Carla Verwijs
    E-mail is een zegen en een vloek tegelijk. Het is handig voor snelle communicatie. Maar als iemand per dag 200 e-mails ontvangt, met de verwachting dat er snel wordt gereageerd, kan hij of zij e-mail als stressvol ervaren. Bovendien gaat beantwoorden van al die e-mail ten koste van de productiviteit. John Freeman beschrijft in 'De terreur van e-mail' hoe deze 'elektronische zenuwtrek' is uitgegroeid tot een verslavend medium dat ons dagritme bepaalt en soms alle remmen los lijkt te gooien. Hij pleit dan ook voor een andere aanpak: vertraging.
    recensie
    Reclame en verkoop
    23 augustus 2010
    Paul Hassels Mönning
    Op geheel eigen wijze bekijkt Michel Hoetmer de salesprofessie van diverse kanten. In 'De 49 gevaarlijkste verkoopmythen' slaagt hij er in om diverse verkoopmythen te ontkrachten danwel tenminste te nuanceren. Tegelijkertijd haast hij zich geen nieuwe verkoopmythe te lanceren: 'verkopen was en is gewoon hard werken'. Dit prettig leesbare boek is bedoeld voor iedereen die in de 'overtuigingsbusiness' zit.
    recensie
    Reclame en verkoop
    23 augustus 2010
    Erik de Vries
    2-3 minuten leestijd
    In De 49 Gevaarlijkste Verkoopmythen. Hoe je ze kunt herkennen en voorkomen trekt Michel Hoetmer ten strijde tegen de fabeltjes en bakerpraatjes uit de verkoopwereld. Zijn vijand, als we de metafoor nog even aanhouden, is hardnekkig, want onzichtbaar. Uit het boek komt naar voren dat veel in verkoopland gaat omdat het nu eenmaal zo gaat.
    interview
    Non-profit
    20 augustus 2010
    Bert Peene
    7-9 minuten leestijd
    Dolf van den Berg doet er niet geheimzinnig over wat hij van bestuurders en leidinggevenden in het onderwijs vindt: ze zijn zelfgenoegzaam, regelneven pur sang en slagen er mede daardoor steeds weer in innovaties om zeep te helpen. In zijn boek Onderwijsinnovatie: geen verzegelde lippen meer legt hij uit wat er precies mis is. De conclusies zijn hard: onderwijskwaliteit dreigt aan bureaucratie ten onder te gaan en veel docenten zijn van hun beroep vervreemd geraakt. Maar er zijn ook woorden van troost: het kán anders.
    recensie
    Algemeen management
    19 augustus 2010
    Paul Hassels Mönning
    4-5 minuten leestijd
    'Dit is een boek voor iedereen die voor zichzelf wil beginnen, die een frisse blik op zakendoen kan gebruiken of die te horen krijgt dat zijn/haar idee niet uitvoerbaar is.' Zo kondigen de auteurs Richard Reed en Dan Germain, de medeoprichters van smoothiesfabrikant 'Innocent' hun gelijknamige boek aan. 'Innocent - Hoe je van 100% fruit een merk maakt' vertelt 'the corporate story' achter dit succesvolle bedrijf en bovendien de belangrijkste lessen voor (door)startende ondernemers. Dit inspirerende boek lees je door de informele schrijfstijl en diverse foto's en illustraties in een middagje uit.
    recensie
    Advisering
    19 augustus 2010
    Henk van Tent Becking
    Waarom inhoudelijk prima adviezen niet worden opgevolgd? Sterker nog, waarom worden adviseurs beschuldigd van onbegrip? Theo IJzermans geeft in 'Omgaan met weerstand in adviesrelaties' een antwoord. Net zoals 'Beren op de weg, spinsels in je hoofd' en 'Hoe maak ik van een olifant weer een mug?' weer een goed leesbaar boek van IJzermans.
    recensie
    Leiderschap
    18 augustus 2010
    José Otte
    1-2 minuten leestijd
    In deze versie '...voor Dummies' komt het onderwerp leiderschap aan de orde. We leren stap voor stap onze talenten als leider ontwikkelen. Marshall Loeb en Stephen Kindel noemen vijf onderwerpen als basis van het ontwikkelen van leiderschap; verantwoordelijkheid nemen, medewerking verkrijgen, visie, planning en luisteren. Aan de hand van deze basis onderwerpen ontvouwt zich een boek vol tips en handige oefeningen om zelf mee aan de slag te gaan - en de leider in onszelf te ontwikkelen.
    recensie
    Leiderschap
    18 augustus 2010
    Wim Oolbekkink
    3-5 minuten leestijd
    Oeps, wat een dik boek dacht ik toen ik het pakketje dat met de post kwam uitpakte. 'Theorie U' heeft 550 pagina's1. Dit is te omvangrijk voor een managementboek. Ik grijns wanneer ik in Ten geleide bij de Nederlandse editie lees dat Scharmer deze pil 'dit boekje' noemt. Maar uiteindelijk las ik 'Theorie U' in een adem uit.
    recensie
    Leiderschap
    18 augustus 2010
    Wim Oolbekkink
    Oeps, wat een dik boek dacht ik toen ik het pakketje dat met de post kwam uitpakte. 'Theorie U' heeft 550 pagina's1. Dit is te omvangrijk voor een managementboek. Ik grijns wanneer ik in Ten geleide bij de Nederlandse editie lees dat Scharmer deze pil 'dit boekje' noemt. Maar uiteindelijk las ik 'Theorie U' in een adem uit.
    recensie
    Algemeen management
    18 augustus 2010
    Jaap Peters
    3-5 minuten leestijd
    Het boek van ruim 225 bladzijden leest als een spannend jongensboek. Het nadeel is dat je na afloop met een enorme kater blijft zitten. Wat zijn wij gewone stervelingen toch een stel losers in vergelijking met Steve Jobs (1955). Maar ook hij blijkt een gewoon mens met ups en downs. 'Steve Jobs' is zeker niet alleen een boek voor Apple-fans, maar vooral ook voor mensen die zich bezighouden met vernieuwing en innovatie. Of je wilt gewoon uit nieuwsgierigheid even achter de schermen kijken.
    recensie
    Marketing
    18 augustus 2010
    Mariska Fennema
    2-3 minuten leestijd
    Het aantal succesvolle product- en merkintroducties is volgens Frank Wouters nog nooit zo laag geweest als de afgelopen jaren. Dit geeft volgens hem aan dat het marketen van nieuwe producten verworden is tot een soort powerplay en dat het tijd is voor een nieuwe benadering binnen de marketing. In 'De bedrijfsnar' geeft hij in een verhaalvorm een ander denkkader voor marketing dat volgens hem veel rendabeler is.
    recensie
    Organisatiekunde
    18 augustus 2010
    Henk van Tent Becking
    Mike George, Dave Rowlands en Bill Kastle geven in 'Wat is Lean Six Sigma?' een begrijpelijke introductie van twee gecombineerde verbetermethoden; beter en slimmer werken (met Six Sigma) en sneller en efficiënter werken (met Lean-principes). Het is een duidelijk boek dat een goed beeld van de methoden en hun mogelijkheden geeft.
    recensie
    Organisatiekunde
    18 augustus 2010
    Henk van Tent Becking
    Roland Hameeteman geeft in 'De kracht van mensen' zijn kijk op zijn bedrijf zonder regels, afdelingen en functies. Hierbij krijgt de werknemer het voor het zeggen en wordt 'de kracht van mensen' maximaal benut. Maar kan een bedrijf wel zonder regels, afdelingen en functies? Hameeteman vertelt hierover aan de hand van zijn eigen ervaringen. Het is een prachtig vormgegeven boek waarvan de inhoud nog lang blijft hangen en tot nadenken stemt. Zeker de moeite van het lezen waard.
    recensie
    Verandermanagement
    18 augustus 2010
    Len van der Kooy
    2-3 minuten leestijd
    Veranderen is voor iedereen een issue. U kunt als professional met uw afdeling efficiënter willen werken of uw levensstijl willen veranderen om 5 kilo kwijt te raken. Chip Heath en Dan Heath, bekend van hun succesvolle boek 'De plakfactor', hebben er daarom voor gezorgd dat hun boek 'Switch - Veranderen als verandering moeilijk is' voor iedereen leesbaar en te gebruiken is. Het is erg inspirerend en geeft duidelijke handvatten om echt te veranderen.
    recensie
    Economie
    18 augustus 2010
    Peter van der Wel
    4-5 minuten leestijd
    'Wat als de markt faalt? De kracht van het irrationele in de economie' heeft een zeer actueel onderwerp, namelijk de recente bankencrisis. De Amerikaanse wetenschapsjournalist (The New Yorker) en publicist John Cassidy beschrijft in dit goed leesbare boek de oorzaken van de financiële crisis. Zij liggen volgens Cassidy dieper dan alleen maar tekort schietende toezichthouders of hebzuchtige bankiers. Hij gaat daarvoor terug tot de wortels van de economische wetenschap en laat zien dat de diepere oorzaak gelegen is in een blind geloof in de theorie van de vrije markt.
    recensie
    Economie
    18 augustus 2010
    Peter van der Wel
    4-5 minuten leestijd
    'Wat als de markt faalt? De kracht van het irrationele in de economie' heeft een zeer actueel onderwerp, namelijk de recente bankencrisis. De Amerikaanse wetenschapsjournalist (The New Yorker) en publicist John Cassidy beschrijft in dit goed leesbare boek de oorzaken van de financiële crisis. Zij liggen volgens Cassidy dieper dan alleen maar tekort schietende toezichthouders of hebzuchtige bankiers. Hij gaat daarvoor terug tot de wortels van de economische wetenschap en laat zien dat de diepere oorzaak gelegen is in een blind geloof in de theorie van de vrije markt.
    recensie
    Marketing
    18 augustus 2010
    Pierre de Winter
    1-2 minuten leestijd
    In het boek De essentie van communicatie propageren Sander Videler, Jos Feijen en Tanja Notenboom de kracht van authenticiteit als het gaat om merkcommunicatie. Over archetypes, marktpositionering en duurzame relaties.
    recensie
    Leiderschap
    17 augustus 2010
    José Otte
    Appreciative Inquiry is internationaal één van de meest populaire nieuwe managementmethoden. In plaats van kijken wat er mis gaat, onderzoekt de methode wat goed gaat en bouwt daarop voort. Diana Whitney deed samen met haar collega's de afgelopen vijf jaar onderzoek naar de toepasbaarheid van Appreciative Inquiry in leiderschap. 'Appreciative Leadership' geeft ons inzicht in dat onderzoek en laat ons aan de hand van inspirerende voorbeelden zien hoe Appreciative Inquiry zorgt voor resultaten die voorheen niet bedacht zijn.
    recensie
    Algemeen management
    16 augustus 2010
    Bianca Stokman
    3-4 minuten leestijd
    De invoering van o.a. de fMRI-scan in de neurowetenschappen bracht een schat aan nieuwe inzichten in hoe mensen leren en functioneren. Ria van Dinteren en Nina Lazeron (red.) verbinden in het boek 'Brein@work, breinkennis voor organisaties' de praktijk van leren en ontwikkelen aan die nieuwe inzichten. In korte en goed leesbare hoofdstukken geven opleiders, managers en wetenschappers hun visie en ervaringen weer. Elke bijdrage is zelfstandig te lezen, wat het zowel een prettig bladerboek maakt als tot veel verbreding en weinig verdieping leidt.
    recensie
    Coaching en trainen
    16 augustus 2010
    Bert Peene
    2-3 minuten leestijd
    Wat ooit begon als een stel ringbanden met artikelen over coaching, werd uiteindelijk een serieus handboek: Het handboek voor coaching. Drie luxe gebonden delen met een totale omvang van ruim achthonderd bladzijden onder redactionele leiding van Alex Engel. Een gewaardeerd naslagwerk voor iedereen die op professionele basis met coaching bezig wil zijn, maar te omvangrijk en te duur voor een arme student. Sinds kort is voor die laatste doelgroep een speciale versie beschikbaar, beperkter van opzet en goedkoper, maar nog steeds volledig genoeg om direct met het geleerde aan de slag te kunnen gaan. Althans, dat belooft de samensteller in het ‘Woord vooraf’.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden