OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren

    Filter de resultaten

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Artikelen in het Online Magazine

    Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
    Pagina 767 van 19.560 resultaten
    interview
    Persoonlijke effectiviteit
    4 april 2011
    Hans van der Klis
    7-9 minuten leestijd
    Met zijn trainingsbureau Networking Coach is Jan Vermeiren door LinkedIn gevraagd om de wereldwijde trainingspilot onder de naam LinkedIn Live verzorgen. ‘We komen met LinkedIn in de tweede fase terecht’, zegt hij. Zijn twee bestsellers, Let’s Connect! en Hoe LinkedIn nu ECHT gebruiken, zijn nu samen met een Quick start guide, een werkboek en een luistercd samengebracht in De netwerkbox, die ook nog eens zes maanden opvolging belooft.
    interview
    Algemeen management
    4 april 2011
    Joep Schrijvers
    8-12 minuten leestijd
    Ze weet alles van middenmanagers. Over hun werk en hun valkuilen. Ze zoekt naar praktische handvatten. Schrijft over weerstand en loyaliteitsconflicten in het hart van de organisatie. Haar belangrijkste vraag is steeds: hoe dan? Hoe ga je het doen? Ze zingt en is moeder van vier jonge kinderen. Maar bovenal is ze adviseur, schrijfster en procesbegeleider. Vandaag bij de boekenkast: Annemarie Mars.
    column
    4 april 2011
    Hans van der Loo
    4-5 minuten leestijd
    Zin of geen zin, dat is de vraag. Wanneer mensen er zin in hebben, dan zijn zien ze nieuwe mogelijkheden, zijn ze positief gestemd en gaan zij doelgericht en gedreven aan de slag. Wanneer ze er daarentegen geen zin meer in hebben, dan is er met hen doorgaans geen land te bezeilen. Zin is de stille kracht die mensen in gang zet en in beweging houdt.
    interview
    Psychologie
    4 april 2011
    Rick Nieman
    12-17 minuten leestijd
    De zakenwereld wordt steeds gecompliceerder, maar tegelijkertijd is er een toename van het aantal middelen dat de moderne manager voorhanden heeft. Real-time informatievoorziening, veelomvattende computermodellen, bewezen businesstheorieën van zakelijke goeroes. Slimme zakenmensen kunnen dus hun eigen lot bepalen, en de toekomst naar hun hand zetten. Onzin, zeggen de van INSEAD afkomstige auteurs van het nieuwe boek Dans met Kans; meer zekerheid door minder controle. Pas wie de illusie van controle opgeeft, krijgt daadwerkelijke controle, beweren zij.
    interview
    Strategisch management
    4 april 2011
    Ronald Buitenhuis
    3-5 minuten leestijd
    Bij Performance management lijkt het er soms op dat het er vooral om gaat om met bij voorkeur vier cijfers achter de komma de juiste antwoorden te geven. Maar dat zijn dan vaak antwoorden op verkeerde vragen, concludeert Dries van de Nieuwenhuyse in zijn boek Best Practices in Performance Management dat hij samen met Koen Knapen schreeft (vervolg op Performance Management, samen met Dave Vanhoudt). ‘Maar zo gaan we China en India zeker niet verslaan. We moeten de juiste vragen gaan stellen. Data alleen zegt niet veel.’
    column
    4 april 2011
    Rob Beltman
    2-3 minuten leestijd
    Wat een mooi moment is de verhuizing toch. Een moment waarop je je echte vrienden leert kennen, zeggen ze wel. Om te beginnen is het een mooie manier om al die mensen die je via jouw Hyves, Facebook of Twitter hebt leren kennen, ook echt te leren kennen. Wel eens geprobeerd om dat gewoon helemaal ‘social style’ te regelen? En hoeveel staan er dan op de stoep om te helpen?
    recensie
    Advisering
    4 april 2011
    Perry Oostrum
    'Leren adviseren, het belang van vakmanschap' geeft de stand van zaken weer over de kennis die is opgebouwd over professioneel handelen van organisatieadviseurs in adviesopdrachten. Het gaat in op de definities van organisatieadvies. Wat voor soorten advies zijn er? Hoe zien adviesprocessen eruit? Wat kunnen we zeggen over de effectiviteit van organisatieadvies? Hoe kunnen we daar greep op krijgen? Wat is het complete scala aan interventies waarvan adviseurs zich kunnen bedienen? Wat zijn hun competenties en hoe kun je die inzetten en ontwikkelen? Waar kan het goed gaan en fout gaan in de interactie tussen klanten en adviseurs? Hoe kijken klanten naar adviseurs en hoe kijken adviseurs naar klanten?
    recensie
    4 april 2011
    Perry Oostrum
    3-4 minuten leestijd
    In d
    recensie
    Strategisch management
    4 april 2011
    Peter de Roode
    2-3 minuten leestijd
    In dit zeer verhelderende boek wordt uit de doeken gedaan dat competitieve differentiatie een mythe is. Dat klinkt misschien nog wat mistig, maar wanneer Moon ons voorhoudt dat bedrijven steeds meer imiteren in plaats van differentiëren, blijkt wat ze de lezer duidelijk probeert te maken. Bedrijven zijn meesters geworden in nadoen van anderen. En dat moet anders. Moon wijst u de weg.
    recensie
    Internet en social media
    4 april 2011
    Peter de Roode
    3-4 minuten leestijd
    Sociale media zijn niet meer weg te denken in de huidige maatschappij. Iedereen lijkt zich ermee bezig te houden en veel communicatie vindt o.a. plaats via YouTube, Twitter, LinkedIn en Facebook. Maar hoe behendig zijn we er daadwerkelijk mee? In 'En nu online' krijgt de lezer een goed en samenhangend beeld van de vele toepassingsmogelijkheden die de sociale media rijk zijn.
    recensie
    Reclame en verkoop
    4 april 2011
    Michel Hoetmer
    Stel u vraagt aan een groepje ondernemers 'wat is de gemakkelijkste manier om uw winst te verhogen?' Aardige kans dat ze in koor antwoorden 'meer omzet maken!' Er zal ook wel een enkeling zijn die zegt 'onze prijzen verhogen!' Maar de meeste ondernemers doen het in hun broek bij dat idee. Jos Burgers helpt dergelijke ondernemers af van hun prijsfobieën in zijn nieuwste boek 'Geef nooit korting!'
    recensie
    Psychologie
    4 april 2011
    Michel Hoetmer
    3-4 minuten leestijd
    Het is de kernvraag die Victor Lamme stelt in zijn boek 'De vrije wil bestaat niet'. Het boek is een boeiend avontuur in onze bovenkamer. Wat gebeurt er allemaal in dat stukje gehakt tussen onze oren? Als ik daarover vragen stel aan mijn cursisten dan lopen de antwoorden sterk uiteen. 
    recensie
    Verandermanagement
    4 april 2011
    Gertjan de Groot
    5-8 minuten leestijd
    'Doorbreek de cirkel!' legt de vinger op de zere plek met de stelling dat managers zelf verantwoordelijk zijn voor hun mislukte veranderprojecten. Dat is een verademing omdat de meeste managementboeken medewerkers afschilderen als bron van weerstand tegen verandering. 'Doorbreek de cirkel!' is een must voor iedere manager die veranderingen wil realiseren, maar zich daarbij in zijn eigen voet schiet. Want met de beste intenties sorteren managers ongewenste effecten doordat ze onbewust precies het tegenover gestelde doen van wat zij zeggen.
    recensie
    Organisatiekunde
    4 april 2011
    Anne-Mieke Vermeer
    2-3 minuten leestijd
    Er is de laatste tijd veel te doen over het nieuwe werken: een overheidscampagne, talloze sites, verschillende boeken. Het lijkt een hype, een begrip waarop iedereen zijn eigen toekomstwensen kan projecteren. Voor wie behoefte heeft aan concrete informatie over het onderwerp is er nu Het nieuwe werken ontrafeld, geschreven door Ruurd Baane, Patrick Houtkamp en Marcel Knotter. 
    recensie
    Strategisch management
    4 april 2011
    Pierre Pieterse
    2-3 minuten leestijd
    Als je weet dat zijn vader Adriaan heet, zijn broer Michiel, en op de cover een statige afbeelding van de grote Hollandse zeeheld zelf prijkt, dan zal het de lezer niet verbazen dat hij een soort ‘handboek voor de strateeg’ in handen heeft waarbij de leidende metafoor iets van doen heeft met zeilen, en er een relatie wordt gelegd tussen militaire en bedrijfsstrategie. En dat klopt dan ook, behalve dan de familierelatie. Klaar om te wenden van Paul de Ruijter is een praktische handleiding voor strategen in de dop om het bedrijfsschip over woelige marktbaren te leiden.
    interview
    Algemeen management
    3 april 2011
    Jeroen Ansink
    4-6 minuten leestijd
    Veel ondernemingen weten hun werknemers niet optimaal te motiveren, stelt de Amerikaanse auteur Daniel Pink in Drive. Mensen in de creatieve beroepen blijken niet gedreven te worden door externe prikkels, maar door intrinsieke motivatie. ‘Er is een kloof tussen wat de wetenschap weet en wat het bedrijfsleven doet.’
    interview
    Verandermanagement
    3 april 2011
    Joep Schrijvers
    8-12 minuten leestijd
    Hij is de nestor van de veranderkunde. Adviseren, doceren en schrijven zijn z’n lust en z’n leven. Hij kent de wereld van organisatieverandering als geen ander. Zowel in de profit- als in de non-profitsector. Hij schreef erover maar vooral: hij deed het ook. Practice what you preach. Dit keer bij de boekenkast: professor Willem Vrakking.
    interview
    Marketing
    3 april 2011
    Hans van der Klis
    4-6 minuten leestijd
    Doorbraak! van marketeer en blogger Niels Aalberts bestaat uit twee delen: een jongensboek over zijn belevenissen als manager van hiphopsensatie Kyteman en zijn Hiphop Orkest. Het tweede deel is een marketingboek over de lessen die hij gedurende die periode heeft geleerd. ‘We stonden niet in De Wereld Draait Door omdat Matthijs van Nieuwkerk ons zo goed vond, maar omdat hij goede televisie wil maken. Onze doelstellingen kwamen voor één minuut overeen.’
    column
    3 april 2011
    Paul Postma
    3-5 minuten leestijd
    Marketing is als de evolutie. Permanent nieuwe ontwikkelingen, maar het oude wordt niet per definitie vervangen. Nieuwe ontwikkelingen komen er gewoon bij; stapeling heet dat.
    interview
    Algemeen management
    2 april 2011
    Joep Schrijvers
    9-12 minuten leestijd
    Ze noemt zichzelf een gymnasium bètameisje. Komt uit Twente uit een gereformeerd gezin. Gooide de kont tegen de krib en deed de hogere hotelschool, vertrok naar Venezuela en kwam weer terug. Met haar sterke analytische gaven deed ze aan process redesign en kwam er achter dat, om impact te hebben als adviseur, minstens even veel aandacht nodig is voor de menselijke kant. Ze schrijft boeken, onder andere samen met Marijke Lingsma en stond aan de wieg van de Coachingskalender. Deze keer bij de boekenkast… Aty Boers.

      Personen

        Trefwoorden