OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren

    Filter de resultaten

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Artikelen in het Online Magazine

    Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
    Pagina 646 van 19.610 resultaten
    nieuws
    Algemeen management
    20 januari 2014
    Bertrand Weegenaar
    1-2 minuten leestijd
    Het afgelopen jaar heeft de nationalisatie van SNS Reaal een hoop vragen opgeroepen. Een team van vijf journalisten van Het Financieele Dagblad heeft in een aantal maanden de tour de force uitgehaald door het hele verhaal van De val van de SNS Reaal op te schrijven.
    recensie
    Internet en social media
    20 januari 2014
    Marjolein te Kolsté
    Een boze tweet of een vernietigende reactie op Facebook en binnen een uur kan dat uitgebreid zijn tot honderden of duizenden negatieve reacties. Wat moet je dan doen? Het boek #Fail gaat over online reputatiemanagement in de breedste zin. Auteur Ronald van der Aart gaat diep in op klagende klanten en hoe daarmee om te gaan. Wat mij betreft een must read voor iedereen in het communicatievak.
    recensie
    Coaching en trainen
    17 januari 2014
    Nienke van Oeveren
    2-3 minuten leestijd
    De huidige tijd vraagt om een flexibele vorm van coaching. Dankzij E-coaching kunnen coachingstrajecten effectief en efficiënt worden ingericht, waardoor cliënten snel, resultaatgericht en duurzaam kunnen worden geholpen met hun vragen. In 'E-coaching' beschrijven Anne Ribbers en Alexander Waringa hoe deze vorm van coaching werkt. Professionals zijn zeer enthousiast over het boek.
    recensie
    Marketing
    17 januari 2014
    Wijnand van Lieshout
    3-4 minuten leestijd
    Het Social Media boekje, hoe jezelf en je product online te promoten en te verkopen, is geschreven door Jeffrey Gitomer en uitgegeven door Pearson Benelux. Het is een vertaling uit het Engels van het boek: Social Boom! How to master business social media. Het is uitgegeven in maart 2011. De Nederlandse vertaling is van april 2013 (tweede druk).
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    16 januari 2014
    Joep Vesters
    De auteurs Sasja Dirkse en Angela Talen zijn directeur van 2KNOWHOW. Dit bureau wil de oorspronkelijke kracht en talenten van mensen, teams en organisaties vrij maken. In 'Dit is de maand waarin ik het anders doe' gaat het om persoonlijk leiderschap in verandering. Hun 4-discipline model voor persoonlijk leiderschap helpt je via voorbeelden, tests en oefeningen de eerste stappen te zetten met behulp van de 30-dagen veranderkalender. Een DOE-doek. Daarin schuilt zowel de kracht als de zwakte. Degene die aan de slag gaat dient vooral op te passen niet te veel te snel te willen doen.
    recensie
    Algemeen management
    16 januari 2014
    Ingrid Spruit
    Ondernemen als alternatief voor een vaste baan: een tijdelijk fenomeen of een blijvende tendens? Feit is dat er in 2012 maar liefst 100.000 zelfstandig ondernemers zich registreerden bij de KvK en Nederland nu al ruim 800.000 zzp'ers kent. Maar wat maakt nu dat de ene onderneming het redt en de ander na drie jaar alweer van het toneel verdwenen is? In 'Na opening houdbaar tot' schetst Jacques-Matthieu de Jong vanuit een theoretisch kader hoe je als ondernemer kunt meebewegen met de veranderingen in de wereld om je heen.
    recensie
    Reclame en verkoop
    15 januari 2014
    Michael Boon
    Van glimlachen aan de telefoon en de juiste geur in het toilet tot aan het stellen van complimenteuze vragen. In het boek 'Verleid de klant' door Rob Snoeijen en Daniëlle de Jonge worden praktische tips gegeven hoe je het koopgedrag van (potentiële) klanten op positieve wijze kunt beïnvloeden. Verwacht geen schokkend nieuw perspectief, maar wel een vlot geschreven boek met handige tips & tricks over verleiden in de zakelijke wereld.
    nieuws
    Algemeen management
    15 januari 2014
    Pierre Pieterse
    ‘Wij zijn de bèta’s in een ouwehoervak.’ Onder begeleiding van deze quote uit het interview dat wij hadden met de laureaat, kreeg Paul Postma de DM Oeuvreprijs overhandigd uit handen van DDMA-voorzitter Henry Meijdam. Al vanaf de jaren ’80 van de vorige eeuw stelt de aan de Universiteit van Amsterdam afgestudeerd econoom Postma marketingopvattingen aan de kaak.
    nieuws
    Algemeen management
    15 januari 2014
    Bertrand Weegenaar
    1-2 minuten leestijd
    Met enorme stapels boeken op tafel (totaal heeft de jury rond de 250 boeken doorgenomen) werd gediscussieerd over de kwaliteit en thematiek van de boeken. De ‘longlist’ moet namelijk worden samengesteld. Berichten vanuit de geheime jurylocatie.
    recensie
    Algemeen management
    14 januari 2014
    Claudia Broeke
    'Wow! Wat een verschil' is een klein, dun boekje. Er staan geen paginanummers in, maar het zullen er niet meer dan 120 zijn. Weinig letters en veel plaatjes. Dus met een normaal leestempo zou je het boekje binnen een half uur uit kunnen hebben en in de kast kunnen plaatsen. Zonde! Dit leuke boekje van bedrijfsantropoloog Jitske Kramer kun je namelijk op veel manieren inzetten om het onderwerp 'verschillen' te bespreken.
    recensie
    Reclame en verkoop
    14 januari 2014
    Laurien Jochem
    Telefonische acquisitie wordt vaak als een obstakel gezien en zeker als het om koude acquisitie gaat. Toch is koude acquisitie via de telefoon een van de snelste manieren om in contact te komen met je potentiële klanten. In 'Maak van de telefoon je vriend' leidt Michel Hoetmer je stap voor stap door het acquisitieproces. Met de belofte dat je telefonische acquisitie zelfs leuk kunt gaan vinden!
    recensie
    Strategisch management
    14 januari 2014
    Dick Bos
    Het boek 'Klantgestuurde businessmodellen' van Dirk Houtgraaf en Marleen Bekkers staat vol met waardevolle tips. Het helpt je naar je eigen businessmodel te kijken en die eventueel te actualiseren. Belangrijke koepelbegrippen zijn merk en businessmodel, zij vormen samen een ijzerstrek duo. Bij het lezen verdween bij mij de concentratie af en toe en aan het einde moest ik de inleiding weer herlezen om de boodschap op te pakken.
    recensie
    Algemeen management
    14 januari 2014
    Gerben Schlief
    3-4 minuten leestijd
    Ondernemen wordt vaak als een verlossende, ideale stap gezien en zeker als men van een nulpunt begint, bijvoorbeeld vanuit de bijstand of de WW. Toch is ondernemen zonder goede voorbereiding een van de snelste manieren om in ruw water te geraken. In 'Een eigen bedrijf starten voor Dummies' leidt Robert Jan Blom je als een moderne Obi Wan Kenobi veilig langs de adders onder het gras en tilt hij je op eigen wijze over de obstakels die bij ondernemen om de hoek komen kijken.
    nieuws
    Leiderschap
    M/V
    14 januari 2014
    Ger Post
    2-3 minuten leestijd
    Het nieuwe jaar begint zoals het oude eindigde: met een debat over sekseverschillen. Aanstichter is wetenschapsjournalist Asha ten Broeke die eerst met neurowetenschapper Dick Swaab de degens kruiste, en nu met evolutionair psycholoog (en auteur van gezaghebbende boeken over leiderschap) Mark van Vugt. ‘Vrouwen zijn meer in voor samenwerking en diplomatie.’
    recensie
    Reclame en verkoop
    13 januari 2014
    Robert Buisman
    'Onweerstaanbaar zakendoen' is de ondertitel en tegelijk het lonkende perspectief van het boek 'Verleid de klant' van Rob Snoeijen en Daniëlle de Jonge. Vanuit nieuwsgierigheid om meer te verkopen door een betere indruk, zet deze titel aan tot lezen. De klant willen verleiden tot het aangaan en behouden van een relatie.
    recensie
    IT-management / ICT
    13 januari 2014
    Jan Hoogstra
    IT wordt steeds belangrijker voor organisaties. Daarbij wordt IT meer en meer gezien als een nutsvoorziening, het moet gewoon werken, net als energie en water. In 'IT-servicemanagement op basis van ITIL 2011 Editie' geeft Pierre Bernard een beschrijving van een IT-beheermethodiek die gericht is op zowel proactief (voorkomen) als reactief (oplossing) omgaan met verstoringen. Een koppeling wordt gelegd met de levenscyclus van IT. Het boek is geschikt als theoretisch kader, praktische handvatten voor implementatie zijn beperkt aanwezig.
    interview
    Reclame en verkoop
    13 januari 2014
    Hans van der Klis
    5-7 minuten leestijd
    Als het aan verkooptrainer Michel Hoetmer ligt, kunnen alle pretentieuze theorieën over verkoopvaardigheden in de prullenbak. In een nieuwe serie (e-)boeken bespreekt hij de belangrijkste verkoopvaardigheden per thema: Omgaan met bezwaren en tegenwerpingen, Slim onderhandelen over prijzen en Sluit de deal! ‘Als mijn lezers willen, kunnen ze deze lessen vandaag nog toepassen.’
    nieuws
    Verandermanagement
    13 januari 2014
    Jeroen Ansink
    1-2 minuten leestijd
    Stel uzelf de volgende twee vragen: ‘een voorbeeld van een vogel is een (...)’, en ‘een vogel is een voorbeeld van een (...)’. De eerste vraag kan bijna routineus beantwoord worden door vogels te zien als een afgebakende groep met allerlei subgroepen. De tweede vraag is echter een stuk prikkelender omdat het ons dwingt om inductief te denken: hoe verhoudt een vogel zich tot de rest van de wereld?
    recensie
    Psychologie
    10 januari 2014
    Marthe van der Molen
    Ditmaal had ik zin in een niet al te inhoudelijk en lekker weglezend boek. Zo eentje die je er even bij pakt voor het slapen gaan of openslaat op het strand tijdens een welverdiende vakantie. Dit verzameld werk van Ben Tiggelaar leek me hier uitermate geschikt voor, aangezien een verzameling van korte verhaaltjes of columns makkelijk weggelegd kan worden. Bijkomend voordeel is dat de columns groot genummerd zijn. Wanneer je ogen onverhoopt dichtvallen weet je daardoor vaak nog waar je bent gebleven.
    recensie
    Economie
    10 januari 2014
    Iris van Maurik
    Geregeld bevind ik me tussen geografen. Mijn vriend is afgestudeerd geograaf en zijn vriendenkring bestaat ook uit een aantal personen met deze achtergrond. Nieuwsgierig geworden naar dit vakgebied bestelde ik 'De wraak van de geografie' toen het werd uitgegeven. Een mooie gelegenheid om me iets meer te verdiepen in die wereld van de geografie, maar daarbij raakvlak te houden met een onderwerp dat in mijn eigen studie aan bod kwam (politiek).

      Personen

        Trefwoorden