OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren

    Filter de resultaten

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Artikelen in het Online Magazine

    Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
    Pagina 639 van 19.611 resultaten
    recensie
    Algemeen management
    14 maart 2014
    Roy van den Anker
    Voor veel mensen is het pad naar ondernemerschap een droom. De zelfstandigheid en vrijheid verleiden elk jaar weer veel mensen om zich in te schrijven bij de Kamer van Koophandel en al dan niet parttime als ondernemer aan de slag te gaan. Eén van de belangrijkste zaken die bepaalt of succes volgt is de achterliggende drijfveer. Het motief om van start te gaan, en vooral door te zetten bij tegenwind is van groot belang. In het boek(je) ‘Ondernemen met Passie’ - geschreven door Elaine Romein en Karlijn Smeets-Van Basten Batenburg- vertellen 20 ondernemers wat hun drijfveer was en delen ze praktische tips met de lezers.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    14 maart 2014
    John Manschot
    Dagelijks zeggen we het of horen we het: ‘Veel succes!’ Vooral als dat succes tot stand komt in een complexe professionele omgeving is het niet altijd direct duidelijk wat dat succes nu precies is, laat staan hoe dat succes gerealiseerd kan worden. Helaas worden we niet veel wijzer van het boek van Frans Wijngaarden met de veelbelovende titel ‘Veel succes! Handboek voor het behalen van resultaten.’
    recensie
    Strategisch management
    14 maart 2014
    Joost Hagenaar
    Elke onderneming of organisatie moet keuzes maken in haar strategie, organisatie en klanten. In het boek ‘Klantgestuurde businessmodellen, innoveren tot in het hart van de organisatie’, geschreven door Dirk Houtgraaf en Marleen Bekkers, wordt vanuit de Klant en Klantvoordelen toegewerkt naar een businessmodel met Kernstrategie, Klantcontacten, Strategische bronnen van de organisatie en het Waardenetwerk.
    recensie
    Marketing
    13 maart 2014
    Esther van der Hoorn
    ‘De staatsgreep van de klant’ is de waarschuwende titel van dit boek. Dat klinkt als slecht nieuws, maar dat is het niet. In dit boek vind je stappenplannen en tips om je klanten extreem centraal te stellen. Zo kun je als ‘shining star’ het beste omgaan met deze nieuwe wereld. Echt nieuwe oplossingen staan er niet in, maar het geeft wel praktische handvatten om aan de slag te gaan en heldere methoden om toe te passen.
    recensie
    Algemeen management
    13 maart 2014
    Tim Dees
    2-3 minuten leestijd
    De titel ‘Advocaat van de duivel’ wekte meteen mijn interesse. Een blik op de inhoudsgave met onorthodoxe hoofdstuktitels hielp mij over de streep om dit boek te bestellen. Een kleine greep uit deze titels: ‘Vraag de bruid ten dans’, ‘Gebruik een advocaat als een condoom’ en ‘Wees een psychopaat’. Onorthodox is misschien wel de meest treffende omschrijving voor dit boek. Toch valt er meer over te zeggen.
    recensie
    Leiderschap
    13 maart 2014
    Sonja de Bruin
    ‘Nederland zoekt Leiders, de stap naar buitengewoon leiderschap’ van John Schrederhof is een mooi en wijs boek waarin leiderschap aan de hand van de leiderschapscyclus, een model voor persoonlijk leiderschap, wordt uitgelegd. In dit model zijn zowel de westerse als de oosterse leiderschapsfilosofieën vervat. De wereld zou, volgens mij, zoveel leefbaarder zijn als we de cyclus met z’n allen zouden omarmen.
    recensie
    Psychologie
    13 maart 2014
    Brigitte Koehler
    2-3 minuten leestijd
    Met ‘Tem je geest’ heeft Ruby Wax niet alleen een humoristisch boek geschreven over depressie, maar vooral ook een zeer informatief boek over mindfulness, vol tips die je helpen om de kritische stemmetjes in je hoofd tot rust te manen. Zelden heb ik zo gelachen om een boek dat gaat over een ernstige ziekte zoals depressie.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    12 maart 2014
    Brigitte Koehler
    2-3 minuten leestijd
    Wie in korte tijd letterlijk wil 'zien' hoe Dan Roams manier van problemen oplossen met behulp van tekeningen eruitziet heeft met 'Het uitgevouwen servet' een prima werkboek in handen. Je gaat letterlijk met pen en papier aan de slag en leert in vier dagen hoe je problemen kunt oplossen met behulp van het maken van tekeningen.
    nieuws
    Verandermanagement
    12 maart 2014
    Jeroen Ansink
    1-2 minuten leestijd
    Het is misschien het meest actuele probleem in het bedrijfsleven: in een tijd waarin het concurrentielandschap sneller verandert dan ooit, wordt het voor organisaties steeds moeilijker om mee te kunnen komen. Volgens de Amerikaanse leiderschapexpert John Kotter heeft dit alles te maken met de hiërarchische stroperigheid waarmee ondernemingen hun strategie formuleren en implementeren.
    recensie
    Marketing
    12 maart 2014
    Johan Bel RM
    Nirmalya Kumar, professor marketing en mededirecteur van de Aditya Birla India Centre aan de London Business School, en Jan-Benedict Steenkamp, professor marketing aan UNC Kenan-Flagler, leveren een uitstekende prestatie met hun boek 'Brand breakout'. Het heeft de ondertitel 'Hoe merken uit opkomende markten de wereld veroveren'.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    12 maart 2014
    José Otte
    In ‘De knikkers en het spel’ beschrijven Niels Klinkenberg en Erica Rietveld een alternatieve benadering. Onzekerheid wordt niet langer als probleem gezien, maar als een gegeven. Organisaties worden beschouwd als netwerken van mensen met verschillende ambities en opportunistisch gedrag. Dit maakt ‘De knikkers en het spel’ een inspirerend en uiterst praktisch boek voor managers.
    nieuws
    Internet en social media
    11 maart 2014
    Jeroen Ansink
    1-2 minuten leestijd
    Maakt het internet ons dommer of juist slimmer? Met het Atlantic Monthly-artikel Is Google Making Us Stupid? en het daaruit voortvloeiende boek Het Ondiepe ontketende de Amerikaanse IT-journalist Nicholas Carr enkele jaren geleden een wereldwijde discussie over de effecten van ons online gedrag.
    interview
    Leiderschap
    11 maart 2014
    Jeroen Ansink
    4-6 minuten leestijd
    De inzichten van gedragseconomie werken niet bij strategische beslissingen, zegt Phil Rosenzweig in Left Brain, Right Stuff. Presteren in het bedrijfsleven is een grijs gebied waarbij leiders de balans moeten vinden tussen koele analyse en dadendrang. ‘Beslissingen vallen niet te trainen.’
    recensie
    Projectmanagement
    11 maart 2014
    Dick Bos
    3-4 minuten leestijd
    ‘Scrum voor managers’ van Rini van Solingen en Rob van Lanen is een overzichtelijk boek. Maar is het nu echt zo anders als goed uitgevoerd project- of programmanagement? Over de vormgeving is goed nagedacht. Het kiezen voor aansprekende foto’s en passende teksten versterken het effect van het daaropvolgende hoofdstuk en daarmee het boek.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    7 maart 2014
    Jont Groenendaal
    De term ‘onderhandelen’ riep bij mij altijd twee associaties op, waar ik na het lezen van ‘Onderhandelen als het heet wordt’ van George van Houtem op teruggekomen ben.
    recensie
    7 maart 2014
    Iris van Maurik
    2-3 minuten leestijd
    Een nieuw boek van de ZoZa’s! Het eerste boek, ‘Zo Zuidas’, las ik met veel plezier. Benieuwd was ik dan ook naar het tweede boek van deze drie jonge vrouwen uit de advocatuur en het bankwezen.
    recensie
    Verandermanagement
    7 maart 2014
    Nico Jong
    In d
    recensie
    Psychologie
    7 maart 2014
    Louis Thorig
    3-5 minuten leestijd
    Daniel Goleman, vooraanstaand psycholoog, is wereldberoemd geworden met zijn baanbrekende boek ‘Emotionele intelligentie’. Maar het fundament van emotionele intelligentie is eigenlijk aandacht. Hij schreef er het boek ‘Aandacht’ over.
    recensie
    Organisatiekunde
    6 maart 2014
    Carla Verwijs
    'Hoewel weinigen de noodzaak tot Operational Excellence betwisten, vinden veel organisaties het moeilijk om structureel te verbeteren en vooral de verbeteringen te borgen.' Met deze quote begint het boek 'Operational Excellence, van industrie tot dienstverlening' van Marcel van Assen. Bij Operational Excellence denken de meeste mensen aan Lean en Six Sigma. Dit zijn inderdaad belangrijke technieken die veel organisaties gebruiken bij het creëren van een excellente operationele organisatie, maar Marcel van Assen laat zien dat er nog meer is naast deze twee methoden.
    recensie
    Verandermanagement
    6 maart 2014
    Marthe van der Molen
    Vermoeid van een dag skiën lig ik in bed. Er is geen televisie op de kamer en ik voel mij genoodzaakt toch maar te beginnen aan dat managementboek over organisatieontwikkeling wat ik graag wilde recenseren. In de waan van de dag is dat blijven liggen. Het einde van 'Het et-cetera-principe' blijkt gelijktijdig geruststellend en frustrerend...

      Personen

        Trefwoorden