OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren

    Filter de resultaten

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Artikelen in het Online Magazine

    Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
    Pagina 627 van 19.889 resultaten
    nieuws
    Organisatiekunde
    11 december 2014
    Bertrand Weegenaar
    Iedereen kent ze uit de doolhoven, de tussenpaden om sneller de uitgang te vinden. Voor sommigen klinkt dit als vals spelen. Lifehackers zijn continue op zoek naar manieren om iets sneller of makkelijk te doen. Dit bespaart tijd of resources.
    interview
    Algemeen management
    11 december 2014
    Hans van der Klis
    7-9 minuten leestijd
    Vaak wordt er ietwat neerbuigend gedaan over het wetenschappelijk gehalte van de methodes van managementgoeroes en -consultants. Dat betekent niet dat managers niets hebben aan de seminars die zij bezoeken, zegt Stefan Heusinkveld, organisatiekundige aan de VU. ‘Maar ik denk wel dat het goed is als managers zich af en toe afvragen waar die ideeën vandaan komen.’
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    10 december 2014
    Milou Engelaer
    Sinds het afronden van mijn master Change management heb ik me weinig meer verdiept in dit vak en daar wilde ik verandering in brengen. Zoekend in die categorie kwam ik het boek van Martin Appelo tegen en een week later viel het boek op mijn deurmat (nouja – postvak). Toen ik het opensloeg besefte ik dat ik een boek te pakken had over gedragsverandering in plaats van organisatieverandering. Desondanks was ik benieuwd naar de verklaring voor het gat tussen voornemens en realiteit.
    nieuws
    9 december 2014
    Mirella Visser
    2-3 minuten leestijd
    Hoe kan het toch dat grote ondernemingen met een dito naam en een sterke aantrekkingskracht op de arbeidsmarkt, zo’n moeite hebben om de ambities van hun diversiteitsbeleid te realiseren? De vraag kwam op tijdens de Female Leadership Conference in Amsterdam. Joëlle Frijters en Janneke Niessen van hightech-bedrijf Improve Digital hadden er wel een antwoord op: een ruime keuze maakt voorzichtig.
    column
    Marketing
    8 december 2014
    Paul Postma
    4-5 minuten leestijd
    Ik ben gek op hypes. Niet omdat ik gek ben op de laatste trends, maar juist omdat een nieuwe hype oude tijden doet herleven. De tijden van het ware vakmanschap. Alleen gaat het soms wat ver. En worden stokoude onderwerpen in een nieuw jasje als volstrekt nieuw gepresenteerd. Voor mensen met een slecht geheugen? Misschien wel voor jongeren die nog alles moeten leren.
    nieuws
    Communicatie en media
    8 december 2014
    Pierre Pieterse
    1-2 minuten leestijd
    Uit de shortlist van drie boeken die streden om de titel Communicatieboek is gekozen voor Bouwen aan organisatie identiteit van Tibor van Bekkum. Volgens de jury verdiend, ‘omdat dit boek het meeste bijdraagt aan de ontwikkeling van het vak’.
    recensie
    Marketing
    8 december 2014
    Rafaela De Kat Angelino
    2-3 minuten leestijd
    ‘De Kleine SEO voor Dummies’ geschreven door Mark Jansen, behandelt op een heldere en direct toepasbare wijze hoe je Search Engine Optimization als leek in de praktijk brengt.
    recensie
    Communicatie en media
    8 december 2014
    Anouk Folstar
    ‘Luisteren is gewoon hard werken waarbij je ook nog eens vieze handen kunt krijgen’, de schrijver van ‘Ongehoord’ windt er geen doekjes om! Rik Siere bedoelt hiermee dat diepgaand luisteren het nodige graafwerk vergt.
    interview
    Economie
    8 december 2014
    Pierre Spaninks
    7-9 minuten leestijd
    Met onze conventionele business modellen komen we er niet meer. We moeten naar nieuwe manieren van samenwerken, van waarde creëren. Jan Jonker doet daar onderzoek naar. Met zijn recentste boek Nieuwe Business Modellen op tafel vertelt hij over het hoe en waarom.
    recensie
    Coaching en trainen
    8 december 2014
    Angelina Hammond
    2-3 minuten leestijd
    De Noorse mental en motivational coach Erik Bertrand Larssen heeft, naar eigen zeggen, hét middel gevonden om jezelf een kickstart te geven: een schop onder je …achterste, waardoor je eindelijk wél die dingen gaat doen die je moet doen. Waardoor je wel jouw doelen kunt bereiken. Een interessant gegeven dat veel auteurs van zelfhulpboeken claimen. Maar dit keer lijkt het menens.
    recensie
    Economie
    8 december 2014
    Maarten Fijnaut
    3-4 minuten leestijd
    De kleine Piketty is een handzaam en leerzaam boekje. Het is een waardige samenvatting van de grote broer, Kapitaal in de 21-eeuw, van de Franse econoom Thomas Piketty. Wouter van Bergen en Martin Visser zijn er met slechts 80 pagina’s in geslaagd om een begrijpelijk beeld te schetsen van het boek dat voor zoveel aandacht heeft gezorgd in de politiek, economie en de media.
    recensie
    Leiderschap
    8 december 2014
    Nico Jong
    2-3 minuten leestijd
    De wereld van leidinggevenden is de afgelopen dertig jaar veranderd in een fijnmazig web van verbanden en relaties. Organisaties beïnvloeden veel meer mensen dan vroeger. Die invloed gaat dieper en verloopt via veel meer kanalen.
    recensie
    Werk en loopbaan
    5 december 2014
    Christel Deckers
    2-3 minuten leestijd
    ‘De eekhoorn die in de boom klimt’ is het eerste boek van Annet Brinkhuis. Zij schrijft op basis van haar ervaringen als opleider en coach en als directeur-opleider over roeping en blokkerende emoties bij loopbaankeuzes.
    recensie
    Algemeen management
    5 december 2014
    Johan Bel RM
    Met zijn nieuwste boek toont Herman Toch weer eens zijn fantastische gevoel voor de tijdgeest aan. ‘Happy Profit’ is een vervolg op de bestseller ‘Transformeren om te overleven’.
    recensie
    Coaching en trainen
    4 december 2014
    Linda Poort
    3-4 minuten leestijd
    ‘De dagen vliegen voorbij. De weken vliegen voorbij. De jaren vliegen voorbij. Als we geluk hebben, leven we een onvoorstelbare hoeveelheid weken. Maar hoeveel van die weken kun jij je herinneren?’ 'Helweek' is een boek over je gedachten de baas zijn, dus niet geloven maar wéten dat je meer kunt en het beste uit jezelf leren halen. Een helweek doormaken is geen doel, maar een middel.
    nieuws
    Algemeen management
    3 december 2014
    Hans van der Klis
    4-6 minuten leestijd
    Unboss-schrijver Lars Kolind was in Amsterdam voor een Meet & Greet en een masterclass. De Deense serial entrepreneur houdt ervan te provoceren, bleek tijdens de bijeenkomst in NRC Café. ‘Ik houd van geld verdienen, laat daar geen misverstand over bestaan.’
    recensie
    Verandermanagement
    2 december 2014
    Marloes Hoekman
    De voorkant van ‘Hoe ruikt verandering?’ – veelkleurige specerijen – en de combinatie met de titel zorgde bij mij voor nieuwsgierigheid. Want hoe ruikt verandering eigenlijk? De ondertitel (‘Het verstaan van veranderaars’) impliceert dat er bij verandering nog meer zintuigen komen kijken. Nieuwsgierig geworden door deze titels en de specerijen op de voorkant, begon ik het boek te lezen.
    recensie
    Werk en loopbaan
    2 december 2014
    Remy van Gelder
    2-3 minuten leestijd
    Onlangs gaf ik een training bij een gemeente. De deelnemers die mijn training volgden waren daarvoor aan de slag geweest met het boek ‘Het Merk ik’. In de trainingsruimte hingen nog flappen met daarop de beschrijvingen van de ‘merken’ van de deelnemers.
    recensie
    Communicatie en media
    2 december 2014
    Annett Keizer
    Wanneer je de ander niet behandelt zoals jij zelf behandeld wilt worden, is er al snel sprake van miscommunicatie. In een coachrelatie, waar alles draait om wederzijds vertrouwen, is dat funest. Het Process Communication Model belooft een direct toepasbare methode en taal om de communicatie met cliënten optimaal af te stemmen. Een methode die is gebaseerd op Transactionele Analyse waarbij iemands levensposities als ‘Ik ben (niet) ok, jij bent (niet) ok centraal staan.
    recensie
    Financieel management
    2 december 2014
    Sjors van Leeuwen
    Meer Waarde. Zo luidt de titel van het nieuwste boek van CRM-expert Wil Wurtz en Marcel Wiedenbrugge. Na alle artikelen en boeken over trendy onderwerpen als sociale media, customer experience en mobile marketing is het goed om weer eens stil te staan bij twee onderwerpen die er werkelijk toe doen: de waarde voor de klant én de waarde van de klant.

      Personen

        Trefwoorden