OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren

    Filter de resultaten

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Artikelen in het Online Magazine

    Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
    Pagina 592 van 19.889 resultaten
    nieuws
    Algemeen management
    22 juli 2015
    Ger Post
    1-3 minuten leestijd
    Elk kantoor heeft er een, degene die altijd te laat is. En die richt daarmee flinke schade aan.
    interview
    Persoonlijke effectiviteit
    21 juli 2015
    Justin van Lopik
    8-12 minuten leestijd
    Het 'Handboek voor Talent' is een boek over de kracht van talent. Voor iedereen die zijn unieke talent wil ontdekken en wil inzetten in zijn werk. Caroline van der Post sprak de auteurs: Kees Gabriëls en Jan de Dreu.
    recensie
    Verandermanagement
    21 juli 2015
    Hanneke Tinor-Centi
    3-4 minuten leestijd
    ‘De Brown Paper-methode’ van Wessel Berkman, Hans van Wijhe en Dennis van Ravenswaaij doet wat het belooft. Het is een uitstekende methode voor organisaties om (opnieuw) onderscheidend te worden door middel van het eigen DNA. De methode is praktisch beschreven en direct toepasbaar.
    recensie
    Reclame en verkoop
    21 juli 2015
    Robert Buisman
    In ‘De nieuwe regels van sales en service’ neemt de ervaren Amerikaanse marketing- en verkoopstrateeg David Meerman Scott de lezer mee op een luchtige reis langs verschuivingen in het verkoop- en servicevak en geeft hij inzichten en praktische tips. Op de back-flip van het boek staat dat ‘het koopproces radicaal veranderd is’. Deze ene zin zet de toon voor de inhoud van het geheel.
    recensie
    Marketing
    21 juli 2015
    Robert Buisman
    In ‘De nieuwe regels van sales en service’ neemt de ervaren Amerikaanse marketing- en verkoopstrateeg David Meerman Scott de lezer mee op een luchtige reis langs verschuivingen in het verkoop- en servicevak en geeft hij inzichten en praktische tips. Op de back-flip van het boek staat dat ‘het koopproces radicaal veranderd is’. Deze ene zin zet de toon voor de inhoud van het geheel.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    21 juli 2015
    Brigitte Koehler
    2-3 minuten leestijd
    In zijn boek ‘Genadeloos’ leert Erik Bertrand Larssen hoe je nu het beste uit jezelf kunt halen door middel van mental training. En hoe hij o.a. sporters coacht en hoe hij zijn methode heeft ontwikkeld. Dus als jij meer wilt weten over Larssen en hoe zijn aanpak in elkaar steekt dan is dit echt een boek voor jou.
    achtergrond
    Verandermanagement
    21 juli 2015
    Justin van Lopik
    8-11 minuten leestijd
    Tekstschrijver Amber Boomsma volgde de reeks Organisatiecultuur en gedrag bij Focus Conferences en schreef naar aanleiding van ieder college een scherpe samenvatting. Dit is het verslag over het ontwrichtende college 'Organisatiedynamica en de grenzen van 'management' door Thijs Homan.
    recensie
    Algemeen management
    21 juli 2015
    Martin van Staveren
    3-4 minuten leestijd
    Minimaal management, wie wordt daar blij van? Als het aan Paul Verburgt ligt vrijwel iedereen: de manager zelf - althans diegene die overblijft -, de medewerker en de klant.
    recensie
    Algemeen management
    20 juli 2015
    Roy van den Anker
    Wanneer je ondernemers ongevraagd wilt vertellen dat er dingen zijn die ze in hun onderneming kunnen verbeteren dan moet je van goede huize komen. Als voormalig topsporter, meer dan 25 jaar ondernemerschap en een kwalificatie als beste vrouwelijke ondernemer van Zuid Holland (1998) heeft Tineke Rensen die staat van dienst. Maar is wat zij te vertellen heeft dan ook interessant?
    recensie
    Marketing
    20 juli 2015
    Hans van der Loo
    5-7 minuten leestijd
    Waar historici en filosofen na de val van de Berlijnse muur in 1989 met grote stelligheid over het einde van de geschiedenis spraken, heeft men het tegenwoordig steeds vaker over een stijl omhoog lopende knik in de geschiedenis. Het tijdperk van het lineaire denken (1, 2, 3, 4…) is definitief voorbij, zo wordt gezegd. Het moment van exponentiële groeicurves (1, 2, 4, 8) is aangebroken. Hierbij wordt met name gewezen op de orkanen van technologische versnellingen die zich momenteel manifesteren en die het businesslandschap ingrijpend veranderen.
    recensie
    Leiderschap
    20 juli 2015
    Dick Rochat
    De combinatietitel ‘Dienend Leidinggeven’ en ‘Zacht voor mensen, hard voor resultaten’, verraste mij niet echt, maar maakte me wel nieuwsgierig. Het boek van Roeland Broeckaert nam ik dan ook met enige scepsis ter hand.
    recensie
    Marketing
    20 juli 2015
    Linda de Borst
    1-2 minuten leestijd
    De toekomst van merken en marketing geschreven door een futurist en een onderzoeker waarin je snel een overzicht krijgt van mogelijke toekomstige ontwrichtingen die impact hebben op het marketingvakgebied. ‘Brand Shift - The future of brands and marketing’ van David Houle en Owen Shapiro is een boek dat in context van het verleden en heden je inzicht geeft, hoe je nu op de toekomst van merken en marketing moet in haken.
    recensie
    Marketing
    20 juli 2015
    Linda de Borst
    2-3 minuten leestijd
    De subtitel ‘Nieuwe business ontdekken in een veranderende markt’ maakte mij nieuwsgierig. Een boek dat standaarddenken en sensemaking naast elkaar positioneert en inzicht geeft in wanneer je welke techniek kan toepassen. ‘Het moment van inzicht’ is navigerend opgezet en helpt na te denken over de aannames die ten grondslag liggen aan je huidige bedrijfsstrategie. Het reikt je een nieuwe manier van oplossen aan door je probleem te herformuleren als een fenomeen.
    interview
    Algemeen management
    20 juli 2015
    Bert Peene
    5-7 minuten leestijd
    In een wereld die voortdurend en steeds sneller verandert, is het belangrijk dat je snel besluiten kunt nemen. ‘Big Data’ lijken daarbij uitstekend te kunnen helpen, daarvan hebben we er steeds meer. Maar wat zijn bruikbare data en waar vind je die? Naarmate het aantal beschikbare gegevens groeit, blijken deze vragen alleen maar lastiger te beantwoorden. Je zult dus ook op je intuïtie moeten durven vertrouwen. Over hoe je op een verantwoorde manier met data en intuïtie omgaat, schreef Bert Overbeek een boek: Het flitsbrein.
    recensie
    Algemeen management
    20 juli 2015
    Pierre Spaninks
    1-2 minuten leestijd
    Talent is in, en talentmanagement al helemaal. Dat wijzen trendonderzoeken onder (HR) managers uit. Strategisch Talentmanagement (‘Over talent, talentontwikkeling en het strategisch inzetten van talent’) van Boudewijn Overduin en Job Hoogendoorn gaat over de uitdagingen, worstelingen, paradoxen en (belangen-)tegenstellingen bij de invulling van strategisch talentmanagement. En vooral over hoe je er effectief vorm aan kunt geven.
    recensie
    16 juli 2015
    Christel Deckers
    2-3 minuten leestijd
    Eigenwijs en een tikje zonderling? Ja, zo mag je Jan Knippenberg wel typeren. Een volhouder die naast zijn gezin en baan als leraar geschiedenis lange afstanden liep.
    recensie
    Algemeen management
    16 juli 2015
    Sjors van Leeuwen
    2-3 minuten leestijd
    Toen in 1999 de klassieker Internet Strategie van managementgoeroe Ben Tiggelaar verscheen was E-business nog braakliggend terrein. De eerste generatie statische websites had net zijn intrede gedaan en internetters van het eerste uur belden massaal in via trage modems en onbetrouwbare internetverbindingen.
    recensie
    Algemeen management
    16 juli 2015
    Rob van Nes
    Dat cultuurverschillen en factor van betekenis zijn bij het internationaal ondernemen is een open deur. Publicaties erover stapelen zich op, over het zakendoen in China in het bijzonder. Velen hebben er een visie op, vaak gefundeerd en op basis van eigen ervaring. Niet zelden ook zijn de publicaties generalistisch of op basis van horen zeggen of elders gelezen.
    recensie
    Financieel management
    16 juli 2015
    Martin van Staveren
    3-4 minuten leestijd
    ‘Verzekeren kan altijd nog’ is de nuchtere titel van een sterk boek. Het richt zich op een beroepsgroep die een forse omslag moet maken: de verzekeringsadviseur en hun gesprekspartners. Het verkopen van polissen op louter provisiebasis is immers niet meer toegestaan. De titel geeft niets minder dan een revolutie in de verzekeringsbranche weer. Het gaat anno nu namelijk in de eerste plaats om inzicht in de risico’s die een organisatie loopt en neemt. Hoe adviseer je daarover, op een wijze die waarde toevoegt?
    recensie
    Organisatiekunde
    16 juli 2015
    Louis Thörig
    Deze vijfde editie van Stefan Peijs ‘Handboek Corporate Governance’ verschijnt in de nadagen van de wereldwijde financiële crisis. De crisis heeft bijgedragen aan de groei van maatschappelijk bewustzijn ten aanzien van ‘good governance’. De kern van ‘good governance’ is populair gezegd een goede samenwerking tussen bestuur, toezichthouders en belanghebbenden van de onderneming. Uitgangspunt van het boek zijn ondernemingen die worden uitgevoerd in vennootschappen met aandeelhouders.

      Personen

        Trefwoorden