OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren

    Filter de resultaten

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Artikelen in het Online Magazine

    Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
    Pagina 547 van 19.889 resultaten
    interview
    Organisatiekunde
    26 april 2016
    Paul Groothengel
    5-6 minuten leestijd
    Veel organisaties blijven in routines steken als er onverwachte gebeurtenissen op hen af komen. Ze zijn verstrikt geraakt in bureaucratie en regelzucht. Door processen mindful te organiseren, kunnen ze winnen aan de broodnodige veerkracht en alertheid. Dat is de ervaring van Bert Slagmolen en Bert van Dalen, adviseurs van organisatieadviesbureau Apollo13 consult, in hun Praktijkboek Mindful Organiseren.
    column
    Psychologie
    26 april 2016
    Roos Vonk
    2-3 minuten leestijd
    Stel, je bent niet happy in je relatie. Dan kun je allerlei dingen doen, van niks tot vertrekken. Volgens psychologen zijn de mogelijke reacties te groeperen langs twee dimensies. Aan de ene kant zijn er reacties die de relatie helpen in stand houden, aan de andere kant reacties die de relatie bedreigen. Daarnaast is onderscheid te maken tussen enerzijds actieve, anderzijds passieve reacties.
    nieuws
    Algemeen management
    26 april 2016
    Bertrand Weegenaar
    1-2 minuten leestijd
    Met nog geen 21 jaar zijn de leden van Generatie Z structureel anders dan hun voorgangers, Generatie Y. Uitvoerig en baanbrekend beschreven in Generatie Einstein 3.0. Auteurs Jos Ahlers en René Boender geven hun boek Generatie Z de ondertitel ‘En de Vierde (Industriële) Revolutie’. Deze groep mensen, opgegroeid met wifi, internet, sociale media, smartphones en tablets acteren per definitie in een mondiale wereld. Boender is ook auteur van Cool is Hot: Braincandies, en dit boek oogt ook als een aflevering in de serie ‘braincandies’. Speciaal voor marketeers.
    recensie
    Leiderschap
    26 april 2016
    Bert Peene
    3-4 minuten leestijd
    Moedige leiders maken het verschil, maar lang niet alle leiders tonen moed op het moment dat het erop aan komt. Volgens Andor de Rooy worstelen zij met kwetsbaarheid en slagen ze er vaak maar moeizaam (of helemaal niet) in effectief om te gaan met het dilemma tussen pijn en angst en doen wat nodig is. Met zijn boek Moed - Over gedurfd leiderschap wil hij sterke leiders helpen kritisch naar hun eigen ‘moed-factor’ te kijken en vervolgens ‘niet de makkelijkste, maar wel de beste weg’ te kiezen.
    preview
    Algemeen management
    25 april 2016
    Kees Gabriëls
    3-4 minuten leestijd
    In zijn boek De Talentafdeling beschrijft Kees Gabriëls op een prikkelende manier hoe je tegelijkertijd op de belangen van je organisatie en je team kunt sturen, door een talentafdeling te bouwen. In deze preview geeft Gabriëls de 9 ingangen van de vlam-aanpak.
    recensie
    Mens en maatschappij
    25 april 2016
    Nico Jong
    2-3 minuten leestijd
    De vaste structuren in onze samenleving maken plaats voor een nieuwe orde waarin mensen veel vrijer bewegen. De vaste vorm wordt vloeibaar. Het is vooral de computertechnologie en de onderlinge verbondenheid die de samenleving doet kantelen. Traditionele vormen als instellingen en organisaties maken plaats voor de vloeibaarheid en transparantie van netwerken. Deze transformatie werkt van onder naar boven. In de vloeibare samenleving lossen onderkant en midden in elkaar op. Inmiddels zijn we beland bij het midden: de winkelier, de reisagent, de ambtenaar, de manager en de docent. Deze functies gaan verdwijnen volgens tijdgeestonderzoeker Farid Tabarki.
    preview
    Reclame en verkoop
    25 april 2016
    Laura Nuhaan
    3-4 minuten leestijd
    In haar boek Social Selling licht Laura Nuhaan toe hoe je social media slim kunt inzetten zodat je meer en betere leads genereert en uiteindelijk ook meer omzet en winst behaalt. In deze preview legt Nuhaan uit wat het is, en wat u ermee kunt.
    recensie
    Algemeen management
    25 april 2016
    Daniëlle de Jonge
    2-3 minuten leestijd
    Even de rust nemen, een wandeling maken en reflecteren op waar u mee bezig bent. Of juist met een sparringpartner gesprekken lang bomen over de koers die u vaart. Gestructureerd met een mentor aan de slag om keuzes te maken, kan ook.
    nieuws
    Organisatiekunde
    22 april 2016
    Hans van der Klis
    2-3 minuten leestijd
    Tijdens het Managementboekengala op de SS Rottterdam is De Corporate Tribe van Danielle Braun en Jitske Kramer bekroond tot Managementboek van het Jaar 2016. ‘Een boek waar je volgens de jury helemaal ingezogen wordt, en waarvan je zegt als je het aan het einde dichtslaat: ik wil meer', zei juryvoorzitter Mirella Visser.
    recensie
    IT-management / ICT
    20 april 2016
    Nico Jong
    2-3 minuten leestijd
    De omgeving versnelt en veel organisaties hebben moeite om dat tempo bij te houden. Consumenten zijn geen passief doelpubliek meer, maar communiceren zelf actief.
    interview
    Psychologie
    20 april 2016
    Carsten de Dreu
    3-4 minuten leestijd
    Creativiteit, er bestaan vele mythen over en het wordt gezien als belangrijke succesfactor voor bedrijven. Toch is er geen goed overzicht van de psychologische grondslagen. Met Creativiteit krijg je niet voor niks van Carsten de Dreu en Daniel Sligte komt daar verandering in. Een gesprek.
    preview
    Personeelsmanagement
    20 april 2016
    Mirjam Baars
    2-3 minuten leestijd
    Welke technieken zetten topsportcoaches als Guus Hiddink, Marc Lammers en Louis van Gaal in om de talenten van hun spelers optimaal te benutten ? Hoe kunnen leidinggevenden deze technieken op het werk toepassen? Deze vragen staan centraal in het boek Leidinggeven aan talentontwikkeling. Het boek bevat belangrijke lessen voor managers. Een preview.
    achtergrond
    Leiderschap
    20 april 2016
    Robert Buisman
    4-5 minuten leestijd
    Op tweederde van zijn aankoopproces staat de prospect open voor persoonlijk contact, zo blijkt uit diverse onderzoeken. Dus van de bewustwording ‘Ik moet iets aan mijn probleem gaan doen’, tot aan de daadwerkelijke plaatsing van de order, heeft hij het grootste deel zelf al gezocht op bruikbare informatie. De verschuiving van push- naar pull-communicatie betekent dus dat marketeers moeten nadenken over de manier waarop potentiële klanten zich oriënteren en tot aankoop overgaan. Maar dat is niet het enige. Dichtbij huis kun je dat proces beïnvloeden.
    recensie
    Algemeen management
    19 april 2016
    Robert Buisman
    3-4 minuten leestijd
    Binnen organisaties is de term agile een veelgehoorde kreet. Te pas en te onpas wordt het gebruikt. Alle reden voor auteur Mike Hoogveld om met een boek duidelijkheid te verschaffen over wat het wel en niet inhoudt.
    achtergrond
    Persoonlijke effectiviteit
    19 april 2016
    Yolanda van Heese
    7-9 minuten leestijd
    ‘Pfoe, ik heb vandaag de hele dag zo hard gewerkt. En toch heb ik weer niet afgekregen wat ik had willen doen...", zo hoorde ik laatst weer iemand verzuchten. Herkenbaar?
    preview
    IT-management / ICT
    19 april 2016
    Arjan Burger
    2-4 minuten leestijd
    Data staat in de belangstelling. Big Data zijn hot! Succes met Big Data van Wiebe en Bert van der Zee is het jongste boek over dit onderwerp. Een preview.
    preview
    Verandermanagement
    18 april 2016
    Rob Adams
    3-4 minuten leestijd
    Verbeteren en vernieuwen zijn twee verschillende takken van sport. Toch is het voor elke organisatie van belang ze beide tegelijk op te pakken. Hoe je dat doet lees je in Versus van Rob Adams. Een preview.
    achtergrond
    Leiderschap
    18 april 2016
    Peter Siebbeles
    11-15 minuten leestijd
    Dat een proces de invoer omzet in uitvoer is geen nieuws. De ontvanger van de uitvoer, dus van het resultaat van het proces, stelt de eisen hieraan vast. Niet de maker, dat is ook niet nieuw. Het maakt niet uit of het een interne - of externe afnemer is toch? Is dat bij het proces van leidinggeven ook het geval?
    recensie
    Psychologie
    18 april 2016
    Christel Deckers
    2-3 minuten leestijd
    Na het lezen van Nooit meer te druk durf je als antwoord op de vraag: ‘Hoe gaat het met je?' nooit meer te antwoorden: ‘Druk'. Want wie het altijd te druk heeft, heeft het niet begrepen. Het druk hebben is uit!
    recensie
    Marketing
    18 april 2016
    Bert Peene
    3-4 minuten leestijd
    Wat hebben merkorganisaties exact nodig om grip te krijgen op het nu? Die vraag staat centraal in Verhalen om niet te verdwalen van Jan Spackler en Ruud Heijenga. Om die vraag te kunnen beantwoorden, moet allereerst duidelijk zijn wat dat ‘nu’ precies is en daar beginnen volgens de auteurs de problemen al. Met name de ICT-ontwikkelingen van de 21ste eeuw zorgden voor wat zij een ‘logaritmische versnelling van tijd’ noemen.

      Personen

        Trefwoorden