OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren

    Filter de resultaten

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Artikelen in het Online Magazine

    Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
    Pagina 490 van 19.886 resultaten
    interview
    Marketing
    31 januari 2017
    Hans van der Klis
    7-10 minuten leestijd
    In zijn nieuwe boek Eén fan per dag! combineert Jos Burgers zijn ideeën over marketing en klantgerichtheid met lessen uit het verandermanagement. ‘Wil je echt trouwe klanten krijgen, dan is het verstandig om niet te veel tegelijk te willen bewerkstelligen. Als je erin slaagt er één fan per dag bij te krijgen, ben je al heel goed bezig.’
    recensie
    Algemeen management
    31 januari 2017
    Jos Burgers
    4-5 minuten leestijd
    De succesillusie is een relevant, boeiend en leerzaam managementboek. Richard Engelfriet prikt als onafhankelijk denker terecht heel wat managementballonnen door en schopt enkele heilige managementhuisjes omver. Zelfs de inmiddels populaire zoektochten van bedrijven naar hun zogenaamde ‘why’ blijven niet gespaard. En terecht
    preview
    Leiderschap
    31 januari 2017
    Leo van de Voort
    3-4 minuten leestijd
    Het wereldbeeld waarmee ik opgroeide was op de Verlichting én op de gruwelen van twee wereldoorlogen gebaseerd – een afgedwongen droom van vooruitgang, toenemende gelijkheid en rechtvaardigheid.
    recensie
    Verandermanagement
    30 januari 2017
    Nico Jong
    2-3 minuten leestijd
    Organisaties transformeren steeds meer in steeds wisselende coalities van groepen mensen die tijdelijk samen een klus klaren om zoveel mogelijk maatwerk voor de klant te genereren. Herhaling en routinewerk komen alsmaar minder voor.
    recensie
    Non-profit
    30 januari 2017
    Sjors van Leeuwen
    4-6 minuten leestijd
    De zorg is een roerige sector. Bezuinigingen, marktwerking, bureaucratie, vermaatschappelijking van zorg, personeelstekorten en kritischer wordende zorgconsumenten vergen het uiterste van zorginstellingen. Om te overleven gooide zorginstelling Philadelphia een paar jaar geleden radicaal het roer om. In Het werkt! lees je het opmerkelijke verhaal van de bedoeling, de beweging en het resultaat. 
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    30 januari 2017
    Veronique Kilian
    3-4 minuten leestijd
    Na 15 jaar ondernemerschap was Chris Anderson bijna failliet. Maar als Head of TED zegeviert hij. Meer dan vijftig TED-presentaties neemt hij als voorbeeld om lering uit te trekken. Een TED-talk wordt vaak duizenden zo niet miljoenen en sommige meer dan een miljard keer bekeken. Wie TED heeft, heeft de toekomst.
    preview
    Strategisch management
    30 januari 2017
    Michiel van Yperen
    2-3 minuten leestijd
    Kernafval dumpen in de Noordzee, een sigaret opsteken in een restaurant, niet mogen trouwen met iemand omdat hij naar een andere kerk gaat: dat was één generatie geleden nog heel normaal. Maar hoe gevestigd de gevestigde orde ook lijkt, fundamentele verandering kun je sturen. Dat leert het nieuwe boek Ondernemen voor transitie van Michiel van Yperen (MVO Nederland), Chris Roorda en Sophie Buchel (DRIFT).
    recensie
    Mens en maatschappij
    28 januari 2017
    Marjan Maandag
    1-2 minuten leestijd
    ‘In het mij laatstgezondene halve brood (zijn) eenige stukjes schil van aardappelen, en zelfs ook een stukje aardappel met de schil omkleed, ter grootte van een kleine noot, door mij gevonden.'
    interview
    Strategisch management
    27 januari 2017
    Paul Groothengel
    6-9 minuten leestijd
    Hoe weten nieuwkomers een markt naar hun hand te zetten? De kern van het succes van spelveranderaars zit ‘m in de ontdekking dat zij heel anders naar de wereld kijken dan bestaande bedrijven, blijkt uit Gamechangers, een boek over hoe Nederlandse bedrijven het spel veranderen.
    column
    Verandermanagement
    27 januari 2017
    Peter Camp
    2-3 minuten leestijd
    De verhouding tussen de generaties wijzigt. Door nieuwkomers, de stijgende gemiddelde leeftijd en de veranderende gezinssamenstelling wordt onze samenleving steeds kleurrijker.
    recensie
    Verandermanagement
    27 januari 2017
    Nico Jong
    2-3 minuten leestijd
    Verandering moet beklijven, anders heeft zij weinig zin. Een verandering die beklijft wordt zichtbaar in ander (organisatie)gedrag. Dat is het uitgangspunt van het nieuwe boek van Jaap van ’t Hek en Leike van Oss. In Onomkeerbaar bieden zij hun kennis, kunde en ervaring op dit gebied in compacte vorm aan.
    recensie
    Strategisch management
    27 januari 2017
    Sonja van Vuren
    6-8 minuten leestijd
    Ken je het milkshake verhaal? Een fastfoodketen wilde meer milkshakes verkopen. Dus ondervroegen zij klanten die in 'het typische milkshake drinker profiel' pasten. Moest het goedkoper, dikker, dunner, met meer chocoladesmaak?
    preview
    Non-profit
    27 januari 2017
    Johan Faber
    3-4 minuten leestijd
    In Het werkt! beschrijft Johan Faber hoe zorginstelling Philadelphia het roer een paar jaar geleden radicaal omgooide. Minder systeem en minder regels, meer aandacht voor de cliënten – voornamelijk mensen met een verstandelijke beperking. Een preview.
    recensie
    27 januari 2017
    Hanneke Tinor-Centi
    recensie
    27 januari 2017
    Hanneke Tinor-Centi
    recensie
    Verandermanagement
    27 januari 2017
    Henny Portman
    4-6 minuten leestijd
    Rini van Solingen en Vikram Kapoor hebben de businessroman De responsive enterprise, in 9 stappen naar een snelle en wendbare organisatie geschreven. In dit boek volgen we Ron, directeur bij een groot internationaal maar bureaucratisch bedrijf, en Mark, directeur-eigenaar van een jong snelgroeiend bedrijf.
    recensie
    IT-management / ICT
    26 januari 2017
    Sjors van Leeuwen
    3-4 minuten leestijd
    Alles wordt digitaal. Een uitmuntende digitale ‘customer experience' wordt daarom steeds belangrijker in het gevecht om de klant. Voor de meeste organisaties een flinke uitdaging. In The digital excellence challenge lees je wat koplopers doen voor het bieden van een excellente digitale ervaring en wat je ervan kunt leren.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    26 januari 2017
    Veronique Kilian
    4-5 minuten leestijd
    Een naar binnen gerichte glimlach. Zo heet het eerste hoofdstuk. Wat ben ik hier blij mee. Laat de innerlijke glimlach nu een van de basisbeginselen zijn van de Chinese vitaliteitskunde Healing Tao. Ook Dijksterhuis refereert aan een Oosterse wijsheid. Geluk, stelt hij, is een naar binnen gerichte glimlach.
    recensie
    Leiderschap
    26 januari 2017
    Christel Deckers
    2-3 minuten leestijd
    Alweer een boek over leiderschap? Kunnen we het nu nog niet? Maar ik moet toegeven dat ik zelden zo’n integer boek over leiderschap heb gelezen als Groeien in leiderschap van Frans Wilms.
    recensie
    Strategisch management
    26 januari 2017
    Nico Jong
    2-4 minuten leestijd
    Donald Norman benadert complexiteit vanuit een ontwerpoptiek. Hij maakt onderscheid tussen complexiteit en gecompliceerdheid. Complexiteit beschrijft de staat van de wereld. Het gaat over zaken met veel ingewikkelde en onderling samenhangende delen.

      Personen

        Trefwoorden