Lees verder


Cor Molenaar is directeur van het adviesbureau eXQuo consultancy. Daarnaast is hij emeritus Hoogleraar E-Marketing aan de Erasmus Universiteit Rotterdam en adviseur van gerenommeerde bedrijven, zowel in de retail als de dienstverlening. Hij is auteur van verschillende boeken, waaronder Het einde van concurrentie en Demand Driven Business Strategy.
Meer over Cor MolenaarHet einde van winkels?
De strijd om de klant
Samenvatting
Winkels kennen zware tijden: recessie, lokale wetgeving, parkeerproblemen, internetverkopen en de sterke macht van leveranciers. Kopen op internet, 24/7, is een volwaardig alternatief geworden voor de lokale winkel met strikte openingstijden en een beperkt assortiment. Is er nog wel een toekomst voor winkels? Welke ontwikkelingen volgen elkaar op en hoe zijn deze te vertalen naar interessante Business Models?
Kansen en bedreigingen
Cor Molenaar analyseert de strijd, de gevaren, maar beschrijft ook de talloze kansen en mogelijkheden waarmee de retail het tij kan keren. Hij behandelt het nieuwe koopgedrag van consumenten (het nieuwe winkelen), de evolutie van de retail (hoe het was, hoe het is en hoe het moet worden) en laat zien hoe de toekomst voor de winkel er daadwerkelijk uit gaat zien.
Toegevoegde waarde
Winkels moeten anders worden, opnieuw hun toegevoegde waarde gaan bepalen en op een andere manier samenwerken met leveranciers en klanten om te overleven. Vaak wordt een webshop als de oplossing gezien, maar is dat echt zo? Ook op internet gaat er nog veel veranderen. Veel webwinkels zullen verdwijnen of een kwijnend bestaan hebben, alleen de grote aanbieders en webwinkels die optimaal gebruik maken van de kansen van internet zullen overleven.
Trefwoorden
retail internet internetmarketing consumentengedrag e-commerce webwinkel koopgedrag businessmodellen klantgerichtheid crossretailing crosschannel digitale transformatie innovatie social media omnichannel mobiel internet strategie technologie winkelstraten verandering ondernemerschap loyaliteit klantenrelaties klantbeleving businessmodel marketing retaillandschap winkelbeleving concurrentie toekomst
Trefwoorden
Expertrecensies (5)
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Over Cor Molenaar
Inhoudsopgave
U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden
1. Het einde van winkels?
2. Het nieuwe (koop)gedrag, de consument anno nú
3. Is er nog een toekomst van de retail?
4. Webwinkels, de toekomst van de retail?
5. Technologie en de retail
6. Nieuwe concepten, nieuwe kansen
7. Het einde van de winkel
Visie van ondernemers op retailing en webretailing
Over de auteur
Vergelijkbare boeken
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- cadeauboeken
- computer en informatica
- economie
- filosofie
- flora en fauna
- geneeskunde
- geschiedenis
- gezondheid
- jeugd
- juridisch
- koken en eten
- kunst en cultuur
- literatuur en romans
- mens en maatschappij
- naslagwerken
- non-fictie informatief/professioneel
- paramedisch
- psychologie
- reizen
- religie
- schoolboeken
- spiritualiteit
- sport, hobby, lifestyle
- thrillers en spanning
- wetenschap en techniek
- woordenboeken en taal