Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • gegevens
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Boek niet gevonden? Wij gaan voor u op zoek!
Vul onderstaand formulier zo volledig mogelijk in, dan gaan wij voor u op zoek.
Vul onderstaand formulier zo volledig mogelijk in.
Rubrieken
Alle boeken
  • Cadeauboeken
  • Computer & Informatica
  • Economie
  • Filosofie
  • Flora en fauna
  • Geneeskunde
  • Geschiedenis
  • Gezondheid
  • Jeugd
  • Koken en eten
  • Kunst en cultuur
  • Literatuur en romans
  • Management
  • Mens en maatschappij
  • Naslagwerken
  • Non-fictie informatief/professioneel
  • Paramedisch
  • Psychologie
  • Reizen
  • Religie
  • Schoolboeken
  • Spiritualiteit
  • Sport, hobby, lifestyle
  • Thrillers en spanning
  • Wetenschap en techniek
  • Woordenboeken en taal
Productaanvraag Binnenkort verwacht Helpfunctie Attenderingen
Attenderingen instellen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
010-4091943
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4091943
Boeken Marketing Het einde van concurrentie?
Het einde van concurrentie?
Cor Molenaar

Cor Molenaar is directeur van het adviesbureau eXQuo consultancy. Daarnaast is hij emeritus Hoogleraar E-Marketing aan de Erasmus Universiteit Rotterdam en adviseur van gerenommeerde bedrijven, zowel in de retail als de dienstverlening. Hij is auteur van verschillende boeken, waaronder Het einde van concurrentie en Demand Driven Business Strategy.

Meer over Cor Molenaar
Cor Molenaar: ‘Platform is meer dan een digitale Gouden Gids’ Ronald Buitenhuis 19 juni 2019 Het Chinese retailplatform Alibaba heeft meer dan een miljard algoritmes draaien. Om vraag en aanbod op elkaar af te stemmen.  Het koopgedrag van klanten, concurrenten en bedrijven verandert snel door de impact van technologie. Cor Molenaar, hoogleraar emarketing, schrijft in Het einde van concurrentie? over de tanende macht van GE, Amsterdam dat het niet begrepen heeft, Bladel als merk, en Bol.com dat feitelijk niet meer is dan een oud warenhuis op internet. Lees het volledige artikel
Cor Molenaar

Het einde van concurrentie?

Zakendoen in de platformeconomie

Specificaties
Gebonden, 192 blz. | Nederlands
Boom | 1e druk, 2019
ISBN13: 9789024427284
Rubricering
Hoofdrubriek : Management
Boom 1e druk, 2019 9789024427284
Vandaag voor 23:00 besteld, morgen in huis
39,95
In winkelwagen
 
Stel een vraag over dit boek
Samenvatting Specificaties Recensies Interviews en artikelen Videos Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Genomineerd PIM Marketing Literatuur Prijs 2019

Het koopgedrag van klanten, concurrenten en bedrijven verandert snel door de impact van digitalisering. Hierdoor veranderen marktomstandigheden, waardoor de concurrentie ook verandert.

Hoe kun je nog concurreren met grote internet aanbieders als Bol, Amazon of Zalando? De concurrentiestrijd vindt niet langer meer plaats op basis van producten of prijs, maar op basis van klantenbinding. Daarnaast komen er steeds meer platformen, de zogenoemde multisided platformen, die aanbieders en vragers met elkaar in contact brengen zoals Uber, Booking, Thuisbezorgd of Airbnb. In de toekomst komt er concurrentie tussen deze platformen.

Dit boek is praktisch, toegankelijk, actiegericht en behandelt relevante vragen voor zowel de consumentenmarkt als de business-to-business-markt:
- Moet je nu instappen?
- Hoe kan je nog onderscheidend zijn?
- Moet je rechtstreeks gaan verkopen of via winkels/distributeurs?
- Implodeert de supply chain of is er nog een toekomst voor de groothandel en importeurs?

Het einde van concurrentie? slaat een brug tussen de (online)digitale en de fysieke wereld, tussen oude verdienmodellen en nieuwe businessmodellen, tussen marketing en automatisering. Oude waarden van marketing, concurrentie en automatiseringstechnieken worden geanalyseerd en vervangen door nieuwe inzichten.

Iedere manager, directeur, marketeer en controller kan deze inzichten gebruiken voor strategievorming en voor het toekomstbestendig maken van de organisatie. Klantenbinding, gebaseerd op algoritmes en community’s, wordt het concurrentiewapen voor de toekomst: verkoopstrategieën worden koopmotieven.

Trefwoorden

platformeconomie   concurrentie   internet   netwerkeffecten   strategie   multi-sided platforms   klantenbinding   digitalisering   businessmodel   algoritmes   waardecreatie   marketing   disruptie   supply chain   ecosystemen   koopgedrag   marktplaats   innovatie   data   technologie   artificial intelligence   samenwerking   twee- en meerzijdige markten   matching   netwerkeconomie   amazon   digitale transformatie   api   customer journey   bol.com  

Trefwoorden

Specificaties

ISBN13:9789024427284
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:192
Uitgever:Boom
Druk:1
Verschijningsdatum:17-5-2019
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (1)

recensie
Het einde van concurrentie? - 'De moeite van het lezen meer dan waard'
Thomas Cech | 2 september 2019
Het nieuwe boek Het einde van concurrentie? van hoogleraar Cor Molenaar neemt ons mee naar de nieuwe economische realiteit die voor een groot deel wordt beheerd door platformen.
Lees verder

Videos (2)

  • 19-06-2019 Cor Molenaar: U kunt de concurrentie aan door de klant heel goed te kennen.
  • 17-05-2019 03 CorMolenaar Concurrentie SFX

Over Cor Molenaar

Cor Molenaar is directeur van het adviesbureau eXQuo consultancy. Daarnaast is hij emeritus Hoogleraar E-Marketing aan de Erasmus Universiteit Rotterdam en adviseur van gerenommeerde bedrijven, zowel in de retail als de dienstverlening. Hij is auteur van verschillende boeken, waaronder Het einde van concurrentie en Demand Driven Business Strategy.

Andere boeken door Cor Molenaar

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden

Voorwoord 7

1. Inleiding 11
2. De ontwikkeling van de netwerkeconomie, kansen en bedreigingen 17
3. De nieuwe marktomstandigheden 41
4. Van supplychain naar netwerk 59
5. Netwerken worden de concurrentie 87
6. Technologie als basis voor nieuwe concurrentieverhoudingen 111
7. Het gaat om klanten, niet om producten: een visieverandering 131
8. Nieuwe marketing- en concurrentieprincipes door de adoptie van de technologie 143
9. Naar de toekomst toe, aanhaken of verdwijnen? 157

Bijlage 1: Bidfood, ontwikkeling en uitrol platformstrategie 173
Bijlage 2: Datingsites, een voorbeeld van een multi-sided platform 180
Bijlage 3: Netflix en Talpa 184
Bijlage 4: Aggregators: Amazon en Bol.com 187

Verschillen tussen diverse samenwerkingsvormen 188
Eindnoten 191

Vergelijkbare boeken

  • Basisboek Netwerkorganisaties
    Rienk Stuive
    Basisboek Netwerkorganisaties
    € 72,95
  • Handboek Platformeconomie
    Paul de Bijl
    Handboek Platformeconomie
    € 39,95
  • Het einde van winkels?
    Cor Molenaar
    Het einde van winkels?
    € 49,25
  • De kracht van platformen
    Maurits Kreijveld
    De kracht van platformen
    € 44,25
  • Platformrevolutie
    Martijn Arets
    Platformrevolutie
    € 36,95

Anderen die dit boek kochten, kochten ook

  • Working Backwards
    Colin Bryar
    Working Backwards
    € 22,99
  • Handboek strategische eventmarketing
    Leon Kruitwagen
    Handboek strategische eventmarketing
    € 53,96
  • De sweet spot van leiderschap
    Peter Nientied
    De sweet spot van leiderschap
    € 24,99
  • Voor hoeveel heb je het verkocht?
    Thijs Verheul
    Voor hoeveel heb je het verkocht?
    € 19,99
  • Stevig staan in advies
    Bas van Gils
    Stevig staan in advies
    € 30,99
  • Geven en nemen
    Adam Grant
    Geven en nemen
    € 22,99

Rubrieken

  • cadeauboeken
  • computer en informatica
  • economie
  • filosofie
  • flora en fauna
  • geneeskunde
  • geschiedenis
  • gezondheid
  • jeugd
  • juridisch
  • koken en eten
  • kunst en cultuur
  • literatuur en romans
  • mens en maatschappij
  • naslagwerken
  • non-fictie informatief/professioneel
  • paramedisch
  • psychologie
  • reizen
  • religie
  • schoolboeken
  • spiritualiteit
  • sport, hobby, lifestyle
  • thrillers en spanning
  • wetenschap en techniek
  • woordenboeken en taal
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden

Bestellen en retourneren

Bezoekadres

Jan van Galenstraat 7
3115 JG  Schiedam

Postadres

Postbus 231
3100 AE  Schiedam
DE BOEKHANDEL VOOR ZAKELIJKE KLANTEN
Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2025 Wristers Boekverkopers BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Het einde van concurrentie?

        Het einde van concurrentie?
        Cor Molenaar
        /
        loader
        Recensiebeleid
        Noordhoff terugkoopgarantie

        Noordhoff koopt jouw boek terug, zonder zorgen!

        Heb je jouw boeken niet meer nodig?

        Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.

        Volledige informatie op Noordhoff.nl

        AI-book

        Wat is een AI-book?

        Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
        Meer informatie over AI-books

        ?

        Geef uw beoordeling

        Het einde van concurrentie?

        Verwijder uw beoordeling