Lees verder


Hanneke Kunst innoveert de dienstverlening van grote organisaties zoals gemeenten, NS, zorg, musea, bibliotheken, retail, hoger onderwijs.
Meer over de auteurs100% Service, de formule voor succes
Klantgericht innoveren
Samenvatting
'100% Service, de formule voor succes', inspireert en prikkelt om dienstverlening in de publieke sector te innoveren. We introduceren de Serviceformule. Maak kennis met deze nieuwe manier van denken en werken, waarmee je direct aan de slag kunt. Met dit boek krijg je concreet antwoord op de vraag: hoe verbeter je dienstverlening snel en slim, samen met klanten en medewerkers?
Laat je inspireren door veertien exclusieve interviews met topmanagers uit verschillende sectoren zoals IKEA, Google, het AMC, de NS, het Amsterdam Museum, Makro, gemeenten, bibliotheken, De Kinderkliniek, Coop supermarkten en MoneYou. De managers vertellen over hun ervaringen en successen, en ze geven hun visie hoe de overheid aan de slag kan met 100% service aan klanten.
Hanneke Kunst, Maaike van Rooden, Martine Vos en Eleonora Swart zijn ervaren vernieuwers van dienstverlening in de publieke sector. In '100% Service' beschrijven zij hun visie en inzichten met als doel: een publieke sector met excellente klantbeleving!
Specificaties
Expertrecensies (2)
Lees verder
Lees verder
Over Hanneke Kunst
Over Maaike van Rooden
Over Martine Vos
Over Eleonora Swart
Inhoudsopgave
U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden
VOORWOORD FRANC WEERWIND
VOORWOORD JANINE VAN DEN ENDE
1. EEN FORMULE VOOR SUCCES
Hans Peters, commercieel directeur NS Reizigers, “Het belang van samenwerking”
De Serviceformule
Hoe ontwikkel je service?
Het stappenplan voor succesvolle innovatie
2. WIE IS DE KLANT?
Paulien Pistor, oud-gemeentesecretaris gemeente Eindhoven, “Radicaal veranderen door in gesprek te gaan”
Elke klant is uniek
Klantgroepen samenstellen
Big data én small data
Op ontdekkingsreis naar klantverhalen
3. DE REIS VAN DE KLANT
Ron Peters, hoogleraar Cardiologie en voorzitter bestuur Divisie Poliklinieken AMC,
“Betere zorg door denken vanuit de klant”
De hartslag van jouw service
Service met impact
Wat kun je altijd verbeteren aan publieke dienstverlening?
Zelf aan de slag met de klantreis
4. TRENDS IN SERVICE
Karlijn Pels, Senior Industry manager Omnichannel retail en commerce Google Nederland,
“De klant voorop met digitale innovatie”
Mobile First
Quantified self en data
Virtual en augmented reality
Disruptive innovation
5. HET MERK ALS VOEDINGSBRON VOOR SERVICE
Judikje Kiers, directeur Amsterdam museum,“100% welkom in het Amsterdam Museum”
Een stevige positie in de maatschappij
Bouwen aan een merk
Van woorden naar visuele herkenning
6. 100% HET ONTWERPEN VAN DE KLANTINTERFACE
Gerard Koning, Commercieel directeur COOP Supermarkten, “De kracht van een formule”
Toegang: daar zijn waar de klant je nodig heeft
Assortiment: waardevolle producten
Service: van balie naar beter
Prijs: korting is mogelijk
Beleving: hoe raak je de klant?
Norbert van den Berg en Tim Vreede, directeuren De Kinderkliniek, “Beter worden doe je thuis”
7. KLANTGERICHTE BEDRIJFSVOERING ORGANISEREN
Harald Lek, head of caterory management fresh and ultrafresh Makro, “De nieuwe koers is sterk klantgericht”
Goede service ontstaat niet per ongeluk
Nieuwe verantwoordelijkheden en samenwerking
Klantgerichte processen en systemen: de service blueprint
Hoe groot is de transformatie?
8. MEDEWERKERS MAKEN DE SERVICE
Annemarieke Jansen. Business Leader Livingroom Seating IKEA, “IKEA doet alles voor goede klantervaringen”
Ontwikkel gedrag afgestemd op je Serviceformule
Werken vanuit één servicetaal
Beleving geven is beleving krijgen
Ander leiderschap
Doorbreek de silo’s
Kristel Lammers, programmamanager Invoering Omgevingswet VNG, “Interactie als basis voor verandering”
9. SAMEN EEN SERVICEFORMULE ONTWIKKELEN
Tineke van Ham, Openbare bibliotheek, “Een formule versterkt het denken vanuit de klant”
Klanten ervaren één overheid
Succesfactoren voor samenwerking
Perspectief op flexibel samenwerken
Wim Blok, directeur Publiekszaken, Handhaving en Veiligheid gemeente Leiden, “Zorg voor vertrouwen in de overheid en in elkaar”
10. SLIM EN SNEL IMPLEMENTEREN
Bas Boelhouwer, commercieel directeur MoneYou, “Kom in beweging”
Een lerende organisatie blijft zichzelf vernieuwen
Wendbaar samenwerken
Direct aan de slag
DANKWOORD
OVER DE AUTEURS
BRONNEN
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- cadeauboeken
- computer en informatica
- economie
- filosofie
- flora en fauna
- geneeskunde
- geschiedenis
- gezondheid
- jeugd
- juridisch
- koken en eten
- kunst en cultuur
- literatuur en romans
- mens en maatschappij
- naslagwerken
- non-fictie informatief/professioneel
- paramedisch
- psychologie
- reizen
- religie
- schoolboeken
- spiritualiteit
- sport, hobby, lifestyle
- thrillers en spanning
- wetenschap en techniek
- woordenboeken en taal