


Als expert op het gebied van ons aanpassingsvermogen is dr. Mike Hoogveld gastdocent aan Nyenrode en een veelgevraagd spreker. Daarnaast is hij adviseur en ondernemer. In deze rollen focust hij zich op het snijvlak van verandering, innovatie en toekomstbestendig organiseren.
Meer over Mike HoogveldThe excellent customer journey experience
Handbook for integrated multichannel management
Samenvatting
Leidinggevenden in marketing, sales en service krijgen het steeds moeilijker. Hun afdelingen weigeren om samen te werken. Terwijl de markt razendsnel verandert. Door de voortschrijdende digitalisering groeit het aantal communicatie- en distributiekanalen steeds verder. En de klanten en prospects gebruiken steeds meer van die kanalen dwars door elkaar heen in hun oriëntatie, koop en gebruiksprocessen. Bovendien treden er onverwachte concurrenten toe die het 'kanalenspel' beter beheersen.
De enige oplossing is het implementeren van een geïntegreerde multichannel aanpak waarbij de strategie, structuren, processen en systemen naadloos op elkaar afgestemd zijn. En dit vormt in de meeste organisaties een enorme uitdaging.
'The excellent customer journey experience' beschrijft op een praktische manier hoe een multichannel aanpak op een optimale manier kan worden geïmplementeerd en gemanaged. De methode is gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek, aangevuld met jarenlange ervaringen uit de harde marketing en sales praktijk.
Een "must read"-boek voor iedere directeur en leidinggevende in marketing, sales en service die een doorbraak wil realiseren naar maximale ROI.
Trefwoorden
omnichannel management customer journey multichannel marketing digitalisering klantgerichtheid strategie kanaalintegratie verandermanagement data-analyse organisatie klantervaring verkopen channel management klantsegmentatie pdca cyclus kanaalconflicten internetmarketing implementatie voice of customer crm
Trefwoorden
Expertrecensies (2)


Lees verder
Over Mike Hoogveld
Inhoudsopgave
2. The phenomenon ‘omnichannel management’
3. Channel characteristics
4. The omnichannel cycle
5. The omnichannel cycle – Step 1: Strategy
6. The omnichannel cycle – Step 2: The customer journey & experience
7. The omnichannel cycle – Step 3: Preparation
8. The omnichannel cycle – Step 4: Implementation
9. The omnichannel cycle – Step 5: Voice of the customer
10. The omnichannel cycle – Step 6: Check the omnichannel success factors
11. The omnichannel cycle – Step 7: Implementing improvements
12. The omnichannel cycle – Step 8: Evaluation and preparation for a new cycle
13. Case studies
Vergelijkbare boeken
Anderen die dit e-book kochten, kochten ook
Rubrieken
- cadeauboeken
- computer en informatica
- economie
- filosofie
- flora en fauna
- geneeskunde
- geschiedenis
- gezondheid
- jeugd
- juridisch
- koken en eten
- kunst en cultuur
- literatuur en romans
- mens en maatschappij
- naslagwerken
- non-fictie informatief/professioneel
- paramedisch
- psychologie
- reizen
- religie
- schoolboeken
- spiritualiteit
- sport, hobby, lifestyle
- thrillers en spanning
- wetenschap en techniek
- woordenboeken en taal