Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • gegevens
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Boek niet gevonden? Wij gaan voor u op zoek!
Vul onderstaand formulier zo volledig mogelijk in, dan gaan wij voor u op zoek.
Vul onderstaand formulier zo volledig mogelijk in.
Rubrieken
Alle boeken
  • Cadeauboeken
  • Computer & Informatica
  • Economie
  • Filosofie
  • Flora en fauna
  • Geneeskunde
  • Geschiedenis
  • Gezondheid
  • Jeugd
  • Koken en eten
  • Kunst en cultuur
  • Literatuur en romans
  • Management
  • Mens en maatschappij
  • Naslagwerken
  • Non-fictie informatief/professioneel
  • Paramedisch
  • Psychologie
  • Reizen
  • Religie
  • Schoolboeken
  • Spiritualiteit
  • Sport, hobby, lifestyle
  • Thrillers en spanning
  • Wetenschap en techniek
  • Woordenboeken en taal
Productaanvraag Binnenkort verwacht Helpfunctie Attenderingen
Attenderingen instellen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
010-4091943
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4091943
Boeken Marketing Brand Breakout
Brand Breakout
Jan-Benedict Steenkamp

Jan-Benedict E.M. Steenkamp is verbonden aan de University of North Carolina, waar hij de C.

Meer over de auteurs
Jan-Benedict Steenkamp, Nirmalya Kumar

Brand Breakout

Hoe merken uit opkomende markten de wereld veroveren

Specificaties
Paperback, 200 blz. | Nederlands
Boom | 1e druk, 2014
ISBN13: 9789491560415
Rubricering
Boom 1e druk, 2014 9789491560415
Dit product is niet leverbaar
 
Stel een vraag over dit boek
Samenvatting Specificaties Recensies Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Nirmalya Kumar en Jan-Benedict Steenkamp, marketingexperts van wereldformaat, laten zien hoe merken uit opkomende markten internationaal succes kunnen boeken.

In dit boek behandelen ze acht strategieën - o.a. de Aziatische schildpad, van b2b naar b2c, merken overnemen, cultuurgoed benutten - om van een nationaal merk een wereldmerk te maken. De auteurs onderzoeken van elke strategische route hoe deze het effectiefst kan worden uitgevoerd.

Ook behandelen ze de problemen die bedrijven daarbij kunnen tegenkomen en laten ze zien hoe die kunnen worden ondervangen. Dit aan de hand van een groot aantal casestudies van onder meer HTC, Tata Motors, Samsung, Lenovo, Pearl River Piano, Havaianas en Corona. De auteurs laten zien dat hun strategieën - en de principes van merkopbouw waarop deze berusten - blijvertjes zijn.

’Brand Breakout’ is een praktisch en verhelderend boek voor opkomende-marktmerken, maar ook verplichte lectuur voor westerse bedrijven. Die laatste doen er goed aan de uitdaging van zulke aanstormende bedrijven niet te onderschatten. Wie de strategieën en succesfactoren begrijpt, kan tegenstrategieën formuleren binnen deze nieuwe bedrijfsomgeving.

Met dit boeiende, verhelderende boek heeft de lezer de kennis en technische vaardigheden in handen om het eigen merk naar een mondiaal plan te tillen.

Specificaties

ISBN13:9789491560415
Trefwoorden:marketingstrategie, merken, succesfactoren
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:200
Uitgever:Boom
Druk:1
Verschijningsdatum:13-2-2014
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (2)

recensie
Brand Breakout
Dick Bos | 6 januari 2015
‘Brand Breakout’ is een boek van Nirmalya Kumar en Jan-Benedict Steenkamp. Een titel die alle kanten op kan gaan, maar uiteindelijk een mooi stukje inzicht geeft in hoe merken uit opkomende markten de wereld veroveren. Het boek wordt interessanter naarmate je verder leest.
Lees verder
recensie
Brand Breakout
Johan Bel RM | 12 maart 2014
Nirmalya Kumar, professor marketing en mededirecteur van de Aditya Birla India Centre aan de London Business School, en Jan-Benedict Steenkamp, professor marketing aan UNC Kenan-Flagler, leveren een uitstekende prestatie met hun boek 'Brand breakout'. Het heeft de ondertitel 'Hoe merken uit opkomende markten de wereld veroveren'.
Lees verder

Over Jan-Benedict Steenkamp

Jan-Benedict E.M. Steenkamp is verbonden aan de University of North Carolina, waar hij de C. Knox Massey-leerstoel van de Kenan-Flagler Business School bekleedt. Daarnaast is hij directeur van AiMark. Hij is Nederlander van geboorte en heeft over de hele wereld gedoceerd, adviseurschappen vervuld en seminars voor topmanagers gegeven. Jan-Benedict is in het bezit van een eredoctoraat en is veelvuldig onderscheiden voor zijn werk, onder meer door de Koninklijke Nederlandse Akademie van Wetenschappen en de European Marketing Academy. Hij geldt als de meest gezaghebbende marketingdeskundige van het afgelopen decennium. Hij is een gewaardeerd consultant in branding en strategie en aan zijn werk wordt regelmatig aandacht besteed in Harvard Business Review, The Wall Street Journal, Financial Times, The Economist, The New York Times en andere media.

Andere boeken door Jan-Benedict Steenkamp

Bekijk alle boeken

Over Nirmalya Kumar

Nirmalya Kumar is hoogleraar marketing en directeur van het Aditya Birla India Centre van London Business School. Hij is een van de meest vooraanstaande denkers over strategie en marketing en heeft gedoceerd aan Harvard Business School, IMD en Northwestern University. Nirmalya is een productief auteur, consultant, coach en spreker op conferenties. Hij heeft samengewerkt met ruim vijftig Fortune 500-bedrijven. In 2010 werd hij door Speaking.com gekozen in de top-5 van marketingsprekers op de wereld. The Economic Times zet hem op de zesde plaats van de lijst van Global Indian Thought Leaders – vooraanstaande mondiale denkers van India. The Economist noemde hem in het omslagartikel ‘The New Masters of Management’ een rijzende superster. In 2011 werd hij opgenomen in de Thinkers50 Ranking, de lijst met wereldwijd toonaangevende denkers over management, en ontving hij hun Global Village Award.

Andere boeken door Nirmalya Kumar

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden

Woord vooraf
Inleiding

Route 1 – De Aziatische schildpad
Route 2 – Van bedrijfsmarkt naar consumentenmarkt
Route 3 – De diaspora
Route 4 – Merken overnemen
Route 5 – Positieve campagne
Route 6 – Cultuurgoed
Route 7 – Natuurlijke rijkdommen
Route 8 – Nationale kampioenen

Conclusie: vooruitblik
Bijlage: uitdagingen op weg naar een wereldmerk
Noten
Dankwoord
Register

Anderen die dit boek kochten, kochten ook

  • Superfijne klanten
    Jos Burgers
    Superfijne klanten
    € 21,50
  • Het Contentkanon
    Chantal Smink
    Het Contentkanon
    € 29,99
  • Gastvrij!
    Stijn van Boxtel
    Gastvrij!
    € 32,99
  • AI-selling: AI in het verkoopteam
    Patrick Petersen
    AI-selling: AI in het verkoopteam
    € 17,99
  • 101 beïnvloedingstechnieken
    Nicol Tadema
    101 beïnvloedingstechnieken
    € 27,50
  • Word B2B Meesterverleider
    Wing Cheung
    Word B2B Meesterverleider
    € 29,99

Rubrieken

  • cadeauboeken
  • computer en informatica
  • economie
  • filosofie
  • flora en fauna
  • geneeskunde
  • geschiedenis
  • gezondheid
  • jeugd
  • juridisch
  • koken en eten
  • kunst en cultuur
  • literatuur en romans
  • mens en maatschappij
  • naslagwerken
  • non-fictie informatief/professioneel
  • paramedisch
  • psychologie
  • reizen
  • religie
  • schoolboeken
  • spiritualiteit
  • sport, hobby, lifestyle
  • thrillers en spanning
  • wetenschap en techniek
  • woordenboeken en taal
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden

Bestellen en retourneren

Bezoekadres

Jan van Galenstraat 7
3115 JG  Schiedam

Postadres

Postbus 231
3100 AE  Schiedam
DE BOEKHANDEL VOOR ZAKELIJKE KLANTEN
Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2025 Wristers Boekverkopers BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Brand Breakout

        Brand Breakout
        Jan-Benedict Steenkamp , Nirmalya Kumar
        /
        loader
        Recensiebeleid
        Noordhoff terugkoopgarantie

        Noordhoff koopt jouw boek terug, zonder zorgen!

        Heb je jouw boeken niet meer nodig?

        Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.

        Volledige informatie op Noordhoff.nl

        AI-book

        Wat is een AI-book?

        Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
        Meer informatie over AI-books

        ?

        Geef uw beoordeling

        Brand Breakout

        Verwijder uw beoordeling