Lees verder


Jan-Benedict E.M. Steenkamp is verbonden aan de University of North Carolina, waar hij de C.
Meer over de auteursBrand Breakout
Hoe merken uit opkomende markten de wereld veroveren
Samenvatting
Nirmalya Kumar en Jan-Benedict Steenkamp, marketingexperts van wereldformaat, laten zien hoe merken uit opkomende markten internationaal succes kunnen boeken.
In dit boek behandelen ze acht strategieën - o.a. de Aziatische schildpad, van b2b naar b2c, merken overnemen, cultuurgoed benutten - om van een nationaal merk een wereldmerk te maken. De auteurs onderzoeken van elke strategische route hoe deze het effectiefst kan worden uitgevoerd.
Ook behandelen ze de problemen die bedrijven daarbij kunnen tegenkomen en laten ze zien hoe die kunnen worden ondervangen. Dit aan de hand van een groot aantal casestudies van onder meer HTC, Tata Motors, Samsung, Lenovo, Pearl River Piano, Havaianas en Corona. De auteurs laten zien dat hun strategieën - en de principes van merkopbouw waarop deze berusten - blijvertjes zijn.
’Brand Breakout’ is een praktisch en verhelderend boek voor opkomende-marktmerken, maar ook verplichte lectuur voor westerse bedrijven. Die laatste doen er goed aan de uitdaging van zulke aanstormende bedrijven niet te onderschatten. Wie de strategieën en succesfactoren begrijpt, kan tegenstrategieën formuleren binnen deze nieuwe bedrijfsomgeving.
Met dit boeiende, verhelderende boek heeft de lezer de kennis en technische vaardigheden in handen om het eigen merk naar een mondiaal plan te tillen.
Specificaties
Expertrecensies (2)
Lees verder
Lees verder
Over Jan-Benedict Steenkamp
Over Nirmalya Kumar
Inhoudsopgave
U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden
Inleiding
Route 1 – De Aziatische schildpad
Route 2 – Van bedrijfsmarkt naar consumentenmarkt
Route 3 – De diaspora
Route 4 – Merken overnemen
Route 5 – Positieve campagne
Route 6 – Cultuurgoed
Route 7 – Natuurlijke rijkdommen
Route 8 – Nationale kampioenen
Conclusie: vooruitblik
Bijlage: uitdagingen op weg naar een wereldmerk
Noten
Dankwoord
Register
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- cadeauboeken
- computer en informatica
- economie
- filosofie
- flora en fauna
- geneeskunde
- geschiedenis
- gezondheid
- jeugd
- juridisch
- koken en eten
- kunst en cultuur
- literatuur en romans
- mens en maatschappij
- naslagwerken
- non-fictie informatief/professioneel
- paramedisch
- psychologie
- reizen
- religie
- schoolboeken
- spiritualiteit
- sport, hobby, lifestyle
- thrillers en spanning
- wetenschap en techniek
- woordenboeken en taal