Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • gegevens
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Boek niet gevonden? Wij gaan voor u op zoek!
Vul onderstaand formulier zo volledig mogelijk in, dan gaan wij voor u op zoek.
Vul onderstaand formulier zo volledig mogelijk in.
Rubrieken
Alle boeken
  • Cadeauboeken
  • Computer & Informatica
  • Economie
  • Filosofie
  • Flora en fauna
  • Geneeskunde
  • Geschiedenis
  • Gezondheid
  • Jeugd
  • Koken en eten
  • Kunst en cultuur
  • Literatuur en romans
  • Management
  • Mens en maatschappij
  • Naslagwerken
  • Non-fictie informatief/professioneel
  • Paramedisch
  • Psychologie
  • Reizen
  • Religie
  • Schoolboeken
  • Spiritualiteit
  • Sport, hobby, lifestyle
  • Thrillers en spanning
  • Wetenschap en techniek
  • Woordenboeken en taal
Productaanvraag Binnenkort verwacht Helpfunctie Attenderingen
Attenderingen instellen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
010-4091943
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4091943
Boeken Psychologie De Ultieme Kudde
De Ultieme Kudde
Mark Earls

Op zijn toonaangevende weblog: Herd the hidden truth about who we are (www.herd.typepad.

Meer over Mark Earls
Mark Earls: ‘Controle over de inhoud van je boodschap kun je vergeten’ Hans van der Klis 8 juli 2010 Het werk dat marketeers op dit moment doen, is verspilde moeite, zegt de Engelse marketing- en reclamegoeroe Mark Earls. Focusgroepen en andere methoden om te ontdekken wat de behoeften zijn van de consument gaan uit van de verkeerde premisse. De mens is geen onafhankelijk denkend wezen dat zelfstandig beslissingen neemt. In zijn boek De ultieme kudde betoogt Earls het tegenovergestelde: dat de mens een sociaal wezen is, dat in alles wat hij denkt en doet afhankelijk is van de mensen om zich heen. Lees het volledige artikel
Mark Earls

De Ultieme Kudde

Beïnvloeden en begrijpen van massagedrag

Specificaties
Paperback, 416 blz. | Nederlands
Maven Publishing | 1e druk, 2010
ISBN13: 9789490574031
Rubricering
Maven Publishing 1e druk, 2010 9789490574031
Dit product is niet leverbaar
 
Stel een vraag over dit boek
Samenvatting Specificaties Recensies Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

De aanname dat mensen individualistisch zijn loopt als een rode draad door onze cultuur. Recente ontdekkingen van vooraanstaande hersen- en gedragswetenschappers wijzen er echter op dat we veel minder zelfstandig zijn dan we graag willen denken. Sterker nog: wij zijn de meest dominante diersoort ter wereld geworden juist omdát we zo weinig individualistisch zijn.

Wij zijn de ultieme kudde

Mark Earls, auteur van 'Welcome to the Creative Age', past deze nieuwe inzichten toe op onze huidige kennis over massagedrag. Hij laat zien dat pogingen om massagedrag te beïnvloeden meestal falen dankzij een hardnekkige gewoonte om steeds het individu als uitgangspunt te nemen. Met onderkoelde humor en zijn 'opstandige' vertelstijl ontvouwt hij een fundamenteel nieuw systeem voor het begrijpen en beïnvloeden van massagedrag, waarbij de 'regisseur' een zowel effectiever als bescheidener rol toebedeeld krijgt.

Dit boek bevat geen gelikte Nike of Starbucks voorbeelden en geen panklare formule voor een hype. Wel geeft het een fundamenteel nieuwe kijk op het ontstaan van kuddegedrag.

'Like Malcolm Gladwell on speed' - THE GUARDIAN

'This book is a must. Once you have read it you will understand why Mark Earls is regarded as a marketing guru.' - THE TIMES

Specificaties

ISBN13:9789490574031
Trefwoorden:consumentengedrag, massa-individualisering, psychologie, gedragskunde
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:416
Uitgever:Maven Publishing
Druk:1
Verschijningsdatum:22-4-2010
Hoofdrubriek:Psychologie

Expertrecensies (3)

recensie
De Ultieme Kudde
Sjors van Leeuwen | 10 april 2015
Mensen zijn meer kuddedieren dan we zelf willen geloven. Dat is de boodschap van Mark Earls in zijn boek ‘De Ultieme Kudde’. Hij beschrijft daarin op pakkende wijze hoe de mens vooral beïnvloed wordt door anderen. Zijn conclusies heeft hij samengevat in de zeven principes van kuddemarketing.
Lees verder
recensie
De Ultieme Kudde
José Otte | 26 januari 2011
Mark Earls is een marketinggoeroe. In 'De ultieme kudde' leidt hij ons door nieuwe inzichten uit allerlei wetenschappelijke richtingen die een toepassing hebben op het vak van marketing. Voor marketingmensen die geen zin hebben om zelf allerlei bronnen te raadplegen buiten het marketingveld een absolute aanrader.
Lees verder
recensie
De Ultieme Kudde
Peter Vermeulen | 6 augustus 2010
Volgens velen is 'De ultieme kudde' één van de meest inspirerende boeken van de laatste jaren. De lezer gaat volgens velen na het lezen van dit boek in de eerste plaats vooral anders naar mensen kijken, met als onvermijdelijk gevolg een totaal nieuwe manier van nadenken over het marketingvak. Maar is dit nu juist niet het ultieme kuddegedrag? Als een aantal mensen bovenstaande roepen of schrijven, de rest deze mening bevooroordeeld hersenloos maar kopieert? Of met andere woorden: 'Als er één schaap over de dam is, volgen er meer?'
Lees verder

Over Mark Earls

Op zijn toonaangevende weblog: Herd the hidden truth about who we are (www.herd.typepad.com) schrijft Mark Earls al jaren artikelen over consumenten, marketing en massagedrag. Zijn publicaties wonnen meerdere prijzen en behoren volgens velen tot het belangrijkste wat er momenteel over consumenten- en massagedrag geschreven wordt. Eerder verscheen van hem Welcome to the Creative Age.

Andere boeken door Mark Earls

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden

Woord vooraf
Het boek dat we nu nodig hebben?

Inleiding

Deel 1
Een wij-soort met een ik-illusie

1. De supersociale aap
2. De ik-illusie
3. 'Ik' versus 'ons'

Deel 2
De zeven principes van kuddemarketing

4. Het eerste principe: interactie
5. Het tweede principe: beïnvloeding
6. Het derde principe: ons-praat
7. Het vierde principe: geloof het
8. Het vijfde principe: steek het vuur (weer) aan
9. Het zesde principe: cocreativiteit
10. Het zevende principe: laat varen

Deel 3
De kudde begrijpen

11. Conclusies

Noten

Register

Anderen die dit boek kochten, kochten ook

  • De tirannie van verdienste
    Michael Sandel
    De tirannie van verdienste
    € 26,99
  • Denk niet aan een krokodil
    Mike Hoogveld
    Denk niet aan een krokodil
    € 29,50
  • Mindset
    Carol Dweck
    Mindset
    € 32,95
  • Vakbekwaam redeneren in de jeugdhulp
    Harrie van Leeuwen
    Vakbekwaam redeneren in de jeugdhulp
    € 35,75
  • Het ABC van motivatie in onderwijs
    Maarten Vansteenkiste
    Het ABC van motivatie in onderwijs
    € 35,99
  • Hyperfocus
    Chris Bailey
    Hyperfocus
    € 15,00

Rubrieken

  • cadeauboeken
  • computer en informatica
  • economie
  • filosofie
  • flora en fauna
  • geneeskunde
  • geschiedenis
  • gezondheid
  • jeugd
  • juridisch
  • koken en eten
  • kunst en cultuur
  • literatuur en romans
  • mens en maatschappij
  • naslagwerken
  • non-fictie informatief/professioneel
  • paramedisch
  • psychologie
  • reizen
  • religie
  • schoolboeken
  • spiritualiteit
  • sport, hobby, lifestyle
  • thrillers en spanning
  • wetenschap en techniek
  • woordenboeken en taal
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden

Bestellen en retourneren

Bezoekadres

Jan van Galenstraat 7
3115 JG  Schiedam

Postadres

Postbus 231
3100 AE  Schiedam
DE BOEKHANDEL VOOR ZAKELIJKE KLANTEN
Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2025 Wristers Boekverkopers BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        De Ultieme Kudde

        De Ultieme Kudde
        Mark Earls
        /
        loader
        Recensiebeleid
        Noordhoff terugkoopgarantie

        Noordhoff koopt jouw boek terug, zonder zorgen!

        Heb je jouw boeken niet meer nodig?

        Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.

        Volledige informatie op Noordhoff.nl

        AI-book

        Wat is een AI-book?

        Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
        Meer informatie over AI-books

        ?

        Geef uw beoordeling

        De Ultieme Kudde

        Verwijder uw beoordeling