Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • gegevens
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Boek niet gevonden? Wij gaan voor u op zoek!
Vul onderstaand formulier zo volledig mogelijk in, dan gaan wij voor u op zoek.
Vul onderstaand formulier zo volledig mogelijk in.
Rubrieken
Alle boeken
  • Cadeauboeken
  • Computer & Informatica
  • Economie
  • Filosofie
  • Flora en fauna
  • Geneeskunde
  • Geschiedenis
  • Gezondheid
  • Jeugd
  • Koken en eten
  • Kunst en cultuur
  • Literatuur en romans
  • Management
  • Mens en maatschappij
  • Naslagwerken
  • Non-fictie informatief/professioneel
  • Paramedisch
  • Psychologie
  • Reizen
  • Religie
  • Schoolboeken
  • Spiritualiteit
  • Sport, hobby, lifestyle
  • Thrillers en spanning
  • Wetenschap en techniek
  • Woordenboeken en taal
Productaanvraag Binnenkort verwacht Helpfunctie Attenderingen
Attenderingen instellen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
010-4091943
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4091943
Boeken Marketing Genoeg van reclame
Genoeg van reclame
Paul ter Heyne

Paul ter Heyne studeerde economische wetenschappen en filosofie en begon zijn carrière in de reclame. Tot hij op een dag besloot dat hij het spel niet meer wilde meespelen. Sindsdien verzet hij zich als publicist tegen de ongebreidelde invloed van reclame op ons leven.

Meer over Paul ter Heyne
Reclame is niet alleen misleidend, maar ook gevaarlijk Bas Hakker 20 januari 2023 Paul ter Heyne baarde opzien met zijn boek ‘Genoeg van reclame’. Hierin legt hij uit waarom reclame bijna geheel overbodig is in zijn ogen, maar dat er sprake is van een Prisoners Dilemma: ‘Als er eentje reclame maakt, dan moet jij het ook gaan doen.’ Lees het volledige artikel
Paul ter Heyne

Genoeg van reclame

Over de ondermijnende invloed van marketing en reclame en wat we eraan kunnen doen

Specificaties
Paperback, 336 blz. | Nederlands
Uitgeverij Haystack | 1e druk, 2022
ISBN13: 9789461265319
Rubricering
Hoofdrubriek : Management
Uitgeverij Haystack 1e druk, 2022 9789461265319
Paperback | NL € 25,00 E-book | NL € 23,50
Verwachte levertijd ongeveer 2 werkdagen
25,-
In winkelwagen
 
Stel een vraag over dit boek
Samenvatting Specificaties Recensies Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

We worden overstelpt met reclame van ondernemingen die niet alleen op ons geld uit zijn, maar ook op onze intiemste voorkeuren. Dat moet stoppen, genoeg is genoeg.

Dit boek geeft een confronterend beeld van de invloed van reclame op ons leven. Nog nooit deed een auteur zo'n uitgebreid onderzoek naar alles wat er mis is in de reclamewereld. Lees hoe bedrijven miljarden uitgeven om met behulp van technologische en psychologische trucs alles te weten te komen over onze identiteit, onze verlangens, behoeften en voorkeuren, en hoe ze deze schaamteloos proberen te beïnvloeden.

Aan de hand van nuchtere feiten en anekdotes, met humor en gedrevenheid beschrijft Paul ter Heyne waarom het hoog tijd is dat reclame aan banden wordt gelegd. Want marketing en reclame zijn niet alleen irritant en schadelijk voor onze cultuur en gezondheid, ze jagen bovendien onze consumptie op in een tijd waarin we verspilling en klimaatschade moeten beperken.

'Wie dit leest, zal voorgoed met andere ogen naar reclame kijken.'

Trefwoorden

marketing   reclame   consumentisme   manipulatie   duurzaamheid   big data   milieu   sociale media   techbedrijven   consumentenbescherming   overconsumptie   privacy   gedragsbeïnvloeding   economie   verspilling   klimaatverandering   psychologie   maatschappij   neuromarketing   algoritmen   regulering   vrijheid   welzijn  

Trefwoorden

Specificaties

ISBN13:9789461265319
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:336
Uitgever:Uitgeverij Haystack
Druk:1
Verschijningsdatum:17-11-2022
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (2)

recensie
Genoeg van reclame - ‘Voer voor discussie’
Joop Rutte | 13 juni 2023
Zoals de ondertitel al doet vermoeden, is ‘Genoeg van reclame’ van Paul ter Heyne een vrij complete opsomming van alle negatieve randverschijnselen die kleven aan de marketingdiscipline en communicatie-uitingen in het bijzonder. De ondertitel luidt: Over de ondermijnende invloed van marketing en reclame en wat we eraan kunnen doen.’
Lees verder
recensie
Genoeg van reclame - ‘Terecht betoog’
Henk Jan Kamsteeg | 14 maart 2023
‘Genoeg van reclame’ is een boek dat we niet achteloos naast ons kunnen neerleggen. Daarvoor is de boodschap te heftig. Paul ter Heyne toont de gevaren van de macht van marketeers.
Lees verder

Over Paul ter Heyne

Paul ter Heyne studeerde economische wetenschappen en filosofie en begon zijn carrière in de reclame. Tot hij op een dag besloot dat hij het spel niet meer wilde meespelen. Sindsdien verzet hij zich als publicist tegen de ongebreidelde invloed van reclame op ons leven.

Andere boeken door Paul ter Heyne

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden

Voorwoord
Inleiding

DEEL I
1. De verwording van de reclame
2. Heeft de consument een vrije keuze?
3. Marketing leidt tot verspilling en klimaat- en gezondheidsschade
4. Is verspilling inherent aan het kapitalisme?

DEEL II
5. Intuïtieve heuristieken
6. Associaties en priming
7. Fouten maken zit in ons
8. Marketeers zijn de individuele klant te slim af

DEEL III
9. Dataïsme, de plaag van data en algoritmen voor jou als consument
10. De schadelijke effecten van datamining en gezichtsherkenning
11. Hoe de marketeers van de Big Silicon Six de maatschappij ontwrichten
12. Waarom marketeers ons beter kennen dan wij ons zelf kennen

DEEL IV
13. Multinationals versterken hun grip op klanten via machtsconcentratie
14. Misselijkmakendemarketingpraktijken
15. De ellende die marketeers over ons uitstorten
16. De ellende die marketeers nog gáán aanrichten
17. Ook overheid en semioverheid laten zich kapen door marketeers
18. De Nederlandse loterijen; alles wat mis is aan marketing

DEEL V
19. Hoe kon het zo ver komen met de macht van marketeers?
20. Hoe het prisoner's dilemma de wereld kan bevrijden van reclame
21. Gaat afschaffen van reclame ten koste van economische groei?
22. Conclusie: inperken van reclame en marketing maakt de wereld beter

DEEL VI
Eindnoten

Vergelijkbare boeken

  • De koopknop
    Martin de Munnik
    De koopknop
    € 29,95
  • Het koopinfuus
    Chantal Schinkels
    Het koopinfuus
    € 17,95
  • De koopknop - Het geheim van het consumentenbrein
    Martin de Munnik
    De koopknop - Het geheim van het consumentenbrein
    € 23,95
  • Ik ben een aanrader
    Jan van den Bergh
    Ik ben een aanrader
    € 17,99
  • Digitale verleiding
    Maurits Kaptein
    Digitale verleiding
    € 24,99
  • Neuromarketing
    Eric van Arendonk
    Neuromarketing
    € 27,50

Anderen die dit boek kochten, kochten ook

  • Schaduwleiders
    Kees Versteegh
    Schaduwleiders
    € 31,25
  • Het campagnebureau
    Maarten van Heems
    Het campagnebureau
    € 24,99
  • Van hoofdkantoor naar hartszaak
    Marilijn Boumeester
    Van hoofdkantoor naar hartszaak
    € 49,50
  • Fiftyfifty
    Robert Vos
    Fiftyfifty
    € 28,50
  • Brand design en graphic identity
    Thomas Van Ryckeghem
    Brand design en graphic identity
    € 32,00
  • Communiceren als het (nog niet) brandt
    Eveline De Ridder
    Communiceren als het (nog niet) brandt
    € 32,00

Rubrieken

  • cadeauboeken
  • computer en informatica
  • economie
  • filosofie
  • flora en fauna
  • geneeskunde
  • geschiedenis
  • gezondheid
  • jeugd
  • juridisch
  • koken en eten
  • kunst en cultuur
  • literatuur en romans
  • mens en maatschappij
  • naslagwerken
  • non-fictie informatief/professioneel
  • paramedisch
  • psychologie
  • reizen
  • religie
  • schoolboeken
  • spiritualiteit
  • sport, hobby, lifestyle
  • thrillers en spanning
  • wetenschap en techniek
  • woordenboeken en taal
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden

Bestellen en retourneren

Bezoekadres

Jan van Galenstraat 7
3115 JG  Schiedam

Postadres

Postbus 231
3100 AE  Schiedam
DE BOEKHANDEL VOOR ZAKELIJKE KLANTEN
Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2025 Wristers Boekverkopers BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Genoeg van reclame

        Genoeg van reclame
        Paul ter Heyne
        /
        loader
        Recensiebeleid
        Noordhoff terugkoopgarantie

        Noordhoff koopt jouw boek terug, zonder zorgen!

        Heb je jouw boeken niet meer nodig?

        Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.

        Volledige informatie op Noordhoff.nl

        AI-book

        Wat is een AI-book?

        Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
        Meer informatie over AI-books

        ?

        Geef uw beoordeling

        Genoeg van reclame

        Verwijder uw beoordeling