Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • gegevens
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Boek niet gevonden? Wij gaan voor u op zoek!
Vul onderstaand formulier zo volledig mogelijk in, dan gaan wij voor u op zoek.
Vul onderstaand formulier zo volledig mogelijk in.
Rubrieken
Alle boeken
  • Cadeauboeken
  • Computer & Informatica
  • Economie
  • Filosofie
  • Flora en fauna
  • Geneeskunde
  • Geschiedenis
  • Gezondheid
  • Jeugd
  • Koken en eten
  • Kunst en cultuur
  • Literatuur en romans
  • Management
  • Mens en maatschappij
  • Naslagwerken
  • Non-fictie informatief/professioneel
  • Paramedisch
  • Psychologie
  • Reizen
  • Religie
  • Schoolboeken
  • Spiritualiteit
  • Sport, hobby, lifestyle
  • Thrillers en spanning
  • Wetenschap en techniek
  • Woordenboeken en taal
Productaanvraag Binnenkort verwacht Helpfunctie Attenderingen
Attenderingen instellen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
010-4091943
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4091943
Boeken Marketing Het campagnebureau
Het campagnebureau
Maarten van Heems

Maarten van Heems is partner bij BKB. Hij behoorde in 2000 tot de eerste lichting studenten van de BKB Academie. Sindsdien werkte hij als campaigner in Amsterdam, Odessa, Bamako en Brussel en was hij betrokken bij diverse voorkeurscampagnes van kandidaten van middenpartijen.

Meer over de auteurs
Campagnes mogen best meer schuren Ronald Buitenhuis 4 november 2024 Tussen de 30 en 300 reclameboodschappen per dag... Hoe vang je dan de aandacht? Maarten van Heems en Alex Klusman geven antwoord in Het Campagnebureau. Een spotje mag maximaal 25 seconde duren; tekst is secundair, beeld primair. Past een campagne niet op mobiel, doe het dan niet. En een campagneteam moet in één auto passen. We spreken Maarten van Heems over het boek. Lees het volledige artikel
Maarten van Heems, Alex Klusman

Het campagnebureau

Tien lessen voor politieke en maatschappelijke veranderingen

Specificaties
Paperback, 220 blz. | Nederlands
Uitgeverij Pluim | 1e druk, 2024
ISBN13: 9789493339453
Rubricering
Hoofdrubriek : Management
Uitgeverij Pluim 1e druk, 2024 9789493339453
Paperback | NL € 24,99 E-book | NL € 14,99
Op voorraad | Vandaag voor 21:00 besteld, morgen in huis
24,99
In winkelwagen
 
Stel een vraag over dit boek
Samenvatting Specificaties Recensies Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Dit boek is een gids voor wie mensen wil mobiliseren voor een doel, oftewel succesvol campagne voeren. Of je de beste influencer van Nederland wil worden of tot de gemeenteraad van je dorp wil doordringen, hier vind je tien lessen om dat te bereiken.

Wat moet er gebeuren om je doel scherp te stellen en wie moet je daarvoor bereiken? Hoe doe je onderzoek en stel je een strategie op? Het campagnebureau voorziet je van praktische oefeningen en beeldende anekdotes. Van het schrijven van een sterke slogan en boodschap tot hoe je daarmee aan tafel komt in een talkshow. Hoe gaat het er eigenlijk aan toe op redacties? Wat gaat er om in de hoofden van journalisten, activisten en influencers? Dit boek laat je inzien wat er gebeurt in de machinekamer van winnende en juist hopeloos mislukte campagnes.

De afgelopen 25 jaar werkte het campagnebureau BKB aan meer dan duizend kleine en grote campagnes die iets in beweging moesten zetten in de Nederlandse samenleving. Van de vluchtelingenproblematiek tot gelijke kansen in het onderwijs, van duurzaam beleggen tot wetenschapsprogramma’s op Lowlands en Zwarte Cross. In opdracht, maar zeker ook op eigen initiatief.

Trefwoorden

campagnevoeren   strategie   communicatie   politiek   verandering   beïnvloeding   marketing   maatschappij   social media   doelgroep   onderzoek   media   storytelling   boodschap   activisme   publiciteit   authenticiteit   overtuigen   mobiliseren   leiderschap   invloed   beeldregie   mediatraining   lobbyen   public relations   doelen stellen   boegbeeld   verkiezingscampagnes  

Trefwoorden

Specificaties

ISBN13:9789493339453
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:220
Uitgever:Uitgeverij Pluim
Druk:1
Verschijningsdatum:5-9-2024
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (1)

recensie
Het campagnebureau - ‘Goede handvatten’
Henk Jan Kamsteeg | 7 november 2024
Hoe zorg je dat je dromen uitkomen? In ‘Het campagnebureau -  Tien lessen voor politieke en maatschappelijke veranderingen’ geven Maarten van Heems en Alex Klusman je een aantal goede handvatten.
Lees verder

Over Maarten van Heems

Maarten van Heems (1979) is partner bij BKB en lid van de raad van toezicht van ActionAid Nederland. Hij behoorde in 2000 tot de eerste lichting studenten van de BKB Academie, waarin studenten een jaar lang ondergedompeld worden in alles wat met politieke agendering en campagnes te maken heeft. Sindsdien werkte hij als campaigner in Amsterdam, Odessa, Bamako en Brussel en was hij betrokken bij diverse voorkeurscampagnes van kandidaten van middenpartijen.

Andere boeken door Maarten van Heems

Bekijk alle boeken

Over Alex Klusman

Alex Klusman (1969) richtte na een loopbaan in het campagneteam van de PvdA ten tijde van partijleider Wim Kok, het campagnebureau BKB op samen met Erik van Bruggen en Lennart Booij. Hij maakte van politiek maatschappelijk campagnevoeren zijn werk. Naast partner bij BKB is hij voorzitter van de Raad van Toezicht van Theater Bellevue en voorzitter en jeugdtrainer van voetbalclub sv DRC in Durgerdam.

Andere boeken door Alex Klusman

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden

Voorwoord

Dream out loud – een kwarteeuw campagnes
Wat is jouw moonshot?
Over je visie en hoe je daar een duidelijk campagnedoel van maakt
Wie pakt de megafoon op?
Over de afzender van je campagne en hoe je een boegbeeld creëert
Eerste hulp tegen aannames: onderzoek
Alles wat je moet weten voor je met je campagne kan beginnen
Iedereen = niemand
Wie moet wat doen om jouw campagnedoel dichterbij te brengen?
De weg naar succes
Het bepalen van je campagnestrategie
Jouw verhaal
Van doel naar boodschap, van je slaapkamer naar de studio
Welke kop staat er straks in de krant?
Over onbetaalbare media-aandacht en jouw 15 minutes of fame
Je boodschap naar buiten brengen met eigen middelen
Van posters tot evenementen, van sociale media tot AI
Beeldregie
Hoe laat je beeld voor je werken?
Herhalen, herhalen, herhalen
Zonder je ook maar een moment te vervelen

Epiloog
Dankwoord
Meer lezen, kijken en klikken?

Vergelijkbare boeken

  • Vertellers, geen verkopers
    Ken Veerman
    Vertellers, geen verkopers
    € 25,99
  • Durf te vragen!
    Marc Pitman
    Durf te vragen!
    € 19,95
  • Recept voor maatschappelijke verandering
    Wijnand Duyvendak
    Recept voor maatschappelijke verandering
    € 17,99
  • U zegt wat wij denken
    Jan Blommaert
    U zegt wat wij denken
    € 15,00
  • Personal branding
    Frank Kwakman
    Personal branding
    € 37,95
  • Nu halfvoller!
    Martijn Horvath
    Nu halfvoller!
    € 26,95

Anderen die dit boek kochten, kochten ook

  • Het veerkrachtige brein
    Willem J.M.I. Verbeke
    Het veerkrachtige brein
    € 20,95
  • The Great American Dictator, Deel 2 - De fatale neergang van Trumps karakter
    Frank Schaper
    The Great American Dictator, Deel 2 - De fatale neergang van Trumps karakter
    € 30,00
  • Communiceren als het (nog niet) brandt
    Eveline De Ridder
    Communiceren als het (nog niet) brandt
    € 32,00
  • Genoeg van reclame
    Paul ter Heyne
    Genoeg van reclame
    € 25,00
  • Superfijne klanten
    Jos Burgers
    Superfijne klanten
    € 21,50
  • Het Contentkanon
    Chantal Smink
    Het Contentkanon
    € 29,99

Rubrieken

  • cadeauboeken
  • computer en informatica
  • economie
  • filosofie
  • flora en fauna
  • geneeskunde
  • geschiedenis
  • gezondheid
  • jeugd
  • juridisch
  • koken en eten
  • kunst en cultuur
  • literatuur en romans
  • mens en maatschappij
  • naslagwerken
  • non-fictie informatief/professioneel
  • paramedisch
  • psychologie
  • reizen
  • religie
  • schoolboeken
  • spiritualiteit
  • sport, hobby, lifestyle
  • thrillers en spanning
  • wetenschap en techniek
  • woordenboeken en taal
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden

Bestellen en retourneren

Bezoekadres

Jan van Galenstraat 7
3115 JG  Schiedam

Postadres

Postbus 231
3100 AE  Schiedam
DE BOEKHANDEL VOOR ZAKELIJKE KLANTEN
Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2025 Wristers Boekverkopers BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Het campagnebureau

        Het campagnebureau
        Maarten van Heems , Alex Klusman
        /
        loader
        Recensiebeleid
        Noordhoff terugkoopgarantie

        Noordhoff koopt jouw boek terug, zonder zorgen!

        Heb je jouw boeken niet meer nodig?

        Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.

        Volledige informatie op Noordhoff.nl

        AI-book

        Wat is een AI-book?

        Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
        Meer informatie over AI-books

        ?

        Geef uw beoordeling

        Het campagnebureau

        Verwijder uw beoordeling