Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • gegevens
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Boek niet gevonden? Wij gaan voor u op zoek!
Vul onderstaand formulier zo volledig mogelijk in, dan gaan wij voor u op zoek.
Vul onderstaand formulier zo volledig mogelijk in.
Rubrieken
Alle boeken
  • Cadeauboeken
  • Computer & Informatica
  • Economie
  • Filosofie
  • Flora en fauna
  • Geneeskunde
  • Geschiedenis
  • Gezondheid
  • Jeugd
  • Koken en eten
  • Kunst en cultuur
  • Literatuur en romans
  • Management
  • Mens en maatschappij
  • Naslagwerken
  • Non-fictie informatief/professioneel
  • Paramedisch
  • Psychologie
  • Reizen
  • Religie
  • Schoolboeken
  • Spiritualiteit
  • Sport, hobby, lifestyle
  • Thrillers en spanning
  • Wetenschap en techniek
  • Woordenboeken en taal
Productaanvraag Binnenkort verwacht Helpfunctie Attenderingen
Attenderingen instellen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
010-4091943
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4091943
Boeken Marketing Brand design en graphic identity
Brand design en graphic identity
Thomas Van Ryckeghem

Thomas Van Ryckeghem is docent grafisch ontwerp, multimedia en marketing aan de hogeschool UCLL. Hij is ook coördinator van Studio 8, het pop-upreclamebureau van UCLL.

Meer over de auteurs
Brand design & graphic identity - Bruggen bouwen tussen business en creativiteit Thomas Van Ryckeghem 28 oktober 2022 Kom jij vaak in contact met visuele communicatie maar ben je geen designer? Wil je meer inzicht en controle over de visuele communicatie van je merk, van de positionering en strategie tot aan de uiteindelijke visuele uitwerking? Dan helpt ‘Brand design & graphic identity’ jou op weg. Lees het volledige artikel
Thomas Van Ryckeghem, Tim Vandervaeren

Brand design en graphic identity

Bruggen bouwen tussen business en creativiteit

Specificaties
Paperback, 340 blz. | Nederlands
Pelckmans | 1e druk, 2022
ISBN13: 9789464015928
Rubricering
Hoofdrubriek : Kunst en cultuur
Pelckmans 1e druk, 2022 9789464015928
Verwachte levertijd ongeveer 2 werkdagen
32,-
In winkelwagen
 
Stel een vraag over dit boek
Samenvatting Specificaties Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Kom je vaak in aanraking met merken en hun visuele communicatie maar ben je geen designer? Wil je beter begrijpen hoe merken communiceren? Moet je vaak designers aansturen of wil je zelf aan de slag? Dit boek bouwt een brug tussen business en creativiteit.

Om de ruis in visuele communicatie zoveel mogelijk weg te werken en het creatieve proces vlotter te laten verlopen, biedt dit boek managers en grafisch ontwerpers een gemeenschappelijke taal om te communiceren over hun designnoden. Komen aan bod: de basisprincipes van branding & design, het creëren van een grafisch sterk merk, van positioneren tot het merk presenteren, en tips en tricks om je ontwerp te verbeteren.

De auteurs bekijken de perspectieven van zowel de klant, de designers als de managers, geven inzicht in de achterliggende gedachten en belichten de verschillende belangen.

Deze handleiding richt zich tot iedereen die meer inzicht wil in grafisch ontwerp om zijn merk, product of dienst kracht bij te zetten, zoals projectmanagers, accountmanagers, marketingmedewerkers, communicatiediensten, starters, ondernemers… Daarnaast biedt Brand design & graphic identity interessante inzichten voor ontwerpers die samenwerken met managers.

Trefwoorden

brand design   grafische vormgeving   communicatie   marketing   visuele identiteit   branding   creatief proces   design thinking   merkverhaal   compositie   typografie   logo design   kleurgebruik   witruimte   businessstrategie   merkpositionering   creativiteit   briefing   huisstijl   vectorgrafiek   designproces   minimalisme   beeldgebruik   feedback   merkbeleving   doelgroepanalyse   merkwaarde   grids   wireframes   moodboard  

Trefwoorden

Specificaties

ISBN13:9789464015928
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:340
Uitgever:Pelckmans
Druk:1
Verschijningsdatum:22-8-2022
Hoofdrubriek:Marketing

Over Thomas Van Ryckeghem

Thomas Van Ryckeghem is docent grafisch ontwerp, multimedia en marketing aan de hogeschool UCLL. Hij is ook coördinator van Studio 8, het pop-upreclamebureau van UCLL.

Andere boeken door Thomas Van Ryckeghem

Bekijk alle boeken

Over Tim Vandervaeren

Tim Vandervaeren freelancet als grafisch ontwerper en geeft les aan UCLL en Odisee Brussel.

Andere boeken door Tim Vandervaeren

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden

1 'Make my logo bigger'
Inleiding
Business & design
Conflicten tussen managers & designers
Conflicten oplossen

2 Je merk begrijpen en bouwen
Jouw merkverhaal
Het brandingproces

3 Bouwstenen van design
Kleur
Typografie
Beelden
Vectors

4 Het samenstellen
Compositie
Grids
Witruimte
Wireframes
Formaten

5 Je merk visueel creëren
Het creatieve proces

6 De cases
Cases

Inspiratielijst
Index

Vergelijkbare boeken

  • Brand Design - 7e herziene editie met MyLab NL toegangscode
    Ruud Boer
    Brand Design - 7e herziene editie met MyLab NL toegangscode
    € 46,50
  • Werk aan je Merk - De On Brand® Methode
    Marta Klement
    Werk aan je Merk - De On Brand® Methode
    € 27,00
  • Brand Design - met MyLab
    Ruud Boer
    Brand Design - met MyLab
    € 46,50
  • Visueel werken
    Willemien Brand
    Visueel werken
    € 22,99
  • BrandingNL
    Andy Mosmans
    BrandingNL
    € 30,95
  • Grafisch ontwerpen 2024-editie
    David Dabner
    Grafisch ontwerpen 2024-editie
    € 19,95

Anderen die dit boek kochten, kochten ook

  • Wij zijn de politiek
    Marc van Dijk
    Wij zijn de politiek
    € 18,99
  • Werkschrift morele besluitvorming
    Rob van Es
    Werkschrift morele besluitvorming
    € 15,75
  • Van hoofdkantoor naar hartszaak
    Marilijn Boumeester
    Van hoofdkantoor naar hartszaak
    € 49,50
  • Genoeg van reclame
    Paul ter Heyne
    Genoeg van reclame
    € 25,00
  • Zuurstof voor het brein
    Isabelle Hoebrechts
    Zuurstof voor het brein
    € 22,95
  • Superfijne klanten
    Jos Burgers
    Superfijne klanten
    € 21,50

Rubrieken

  • cadeauboeken
  • computer en informatica
  • economie
  • filosofie
  • flora en fauna
  • geneeskunde
  • geschiedenis
  • gezondheid
  • jeugd
  • juridisch
  • koken en eten
  • kunst en cultuur
  • literatuur en romans
  • mens en maatschappij
  • naslagwerken
  • non-fictie informatief/professioneel
  • paramedisch
  • psychologie
  • reizen
  • religie
  • schoolboeken
  • spiritualiteit
  • sport, hobby, lifestyle
  • thrillers en spanning
  • wetenschap en techniek
  • woordenboeken en taal
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden

Bestellen en retourneren

Bezoekadres

Jan van Galenstraat 7
3115 JG  Schiedam

Postadres

Postbus 231
3100 AE  Schiedam
DE BOEKHANDEL VOOR ZAKELIJKE KLANTEN
Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2025 Wristers Boekverkopers BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Brand design en graphic identity

        Brand design en graphic identity
        Thomas Van Ryckeghem , Tim Vandervaeren
        /
        loader
        Recensiebeleid
        Noordhoff terugkoopgarantie

        Noordhoff koopt jouw boek terug, zonder zorgen!

        Heb je jouw boeken niet meer nodig?

        Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.

        Volledige informatie op Noordhoff.nl

        AI-book

        Wat is een AI-book?

        Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
        Meer informatie over AI-books

        ?

        Geef uw beoordeling

        Brand design en graphic identity

        Verwijder uw beoordeling