Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Een voor allen, allen voor een

Waarom leiders een cultuur van veiligheid moeten creëren

Specificaties
E-book, 315 blz. Epub met watermerkbeveiliging | Nederlands
Business Contact | 1e druk, 2014
ISBN13: 9789047007302
Rubricering
Business Contact Epub met watermerkbeveiliging 1e druk, 2014 9789047007302
Direct te downloaden

Samenvatting

Wat is de essentiële taak van een leider of manager? Het antwoord van Simon Sinek: het creëren van een cultuur van veiligheid. Want wie zich moet richten op gevaar binnen de organisatie, kan geen aandacht hebben voor wat er buiten de organisatie gebeurt. Zo zal een bedrijf nooit slagvaardig kunnen reageren op veranderende omstandigheden. Denk aan het leger, waar opofferingsgezindheid, vertrouwen en samenwerking essentieel zijn om de gevaren van buitenaf het hoofd te bieden.

Sinek, bekend van de bestseller ‘Begin met het Waarom’, gaat op zoek naar de essentie van een veilige, florerende bedrijfscultuur aan de hand van biologie, antropologie en evolutieleer. Hij toont aan dat mensen pas echt verantwoordelijkheid en initiatief tonen als ze zich gesteund weten door hun collega’s én hun leiders. In ‘Een voor allen, allen voor een’ laat hij zien hoe je het beste uit je team kunt halen.

Specificaties

ISBN13:9789047007302
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:315
Druk:1
Verschijningsdatum:10-6-2014
Hoofdrubriek:Leiderschap
ISSN:

Expertrecensies (7)

recensie
Een voor allen, allen voor een
Renze J. Klamer | 27 oktober 2016
Een voor allen, allen voor een is tweede boek van Simon Sinek. Wereldberoemd geworden door zijn Tedtalk Start with WHY – miljoenen keren bekeken en een inspiratiebron voor velen om opnieuw na te (laten) denken over hoe en vooral waarom we eigenlijk moeten doen wat we doen.
Lees verder
recensie
Een voor allen, allen voor een
Marieke Kruitwagen | 5 november 2015
Van nature ben ik een persoon die tijd investeert om collega’s en klanten echt te horen en te zien. Ik geef ze oprechte aandacht. Zo komen collega’s met mij sparren. Laat ik een collega groeien door naast haar te staan. En haar het vertrouwen te geven; je kunt het zelf. Een tijdje dacht ik bij mezelf, wat levert dit nu eigenlijk op?
Lees verder
recensie
Een voor allen, allen voor een
Marianne Eussen | 8 september 2014
De tijd van macholeiderschap is voorbij. Dat is de boodschap die Simon Sinek uitdraagt in zijn boek ‘Een voor allen, allen voor een’. De titel ‘Een voor allen, allen voor een’ verwijst naar het motto van de Drie Musketiers. Het geeft de samenhorigheid weer die de schrijver zo belangrijk vindt voor succesvolle organisaties. Toch vind ik de oorspronkelijke titel: ‘Leaders eat last’ beter passen bij de boodschap van dit boek.
Lees verder
recensie
Een pleidooi voor onbaatzuchtige hormonen
Jeroen Ansink | 8 september 2014
Ondernemingen zijn verslaafd aan dopamine, stelt de Amerikaanse denker Simon Sinek in Een voor allen, allen voor een. Dat verwoest de gemeenschapszin en creëert een permanent gevoel van onveiligheid. Een flinke dosis oxytocine moet de oplossing bieden.
Lees verder
recensie
Een voor allen, allen voor een
Martin van Staveren | 1 juli 2014
‘Eén voor allen, allen voor één’ is het beroemde motto van de drie Musketiers. Het is ook de titel van een inspirerend boek van de nieuwe leiderschapsgoeroe Simon Sinek.
Lees verder
recensie
Een voor allen, allen voor een
Carla Verwijs | 27 juni 2014
Hoe komt het dat sommige teams wèl functioneren als hecht team en andere teams slechts samenraapsels van individuen lijken? Waarom vinden zoveel mensen hun werk niet leuk en voelen zich niet betrokken bij het bedrijf?
Lees verder
recensie
Een voor allen, allen voor een
José Otte | 26 juni 2014
‘Een voor allen, allen voor een’ van Simon Sinek is een boek over de zoektocht naar de essentie van een veilige, florerende bedrijfscultuur aan de hand van biologie, antropologie en evolutieleer.
Lees verder

Over Simon Sinek

Simon Sinek wordt omschreven als 'visionary thinker with rare intellect'. Hij is een onverwoestbaar optimist die gelooft in een stralende toekomst en in onze kracht om die samen op te bouwen. Sinek is auteur van meerdere bestsellers, waaronder de wereldwijde hit 'Start with Why' en 'Leaders Eat Last'. Hij host de podcast A Bit of Optimism en is oprichter van The Optimism Company. Sinek is opgeleid als etnograaf en is gefascineerd door mensen en organisaties die de grootste en meest blijvende impact maken. Door de jaren heen ontdekte hij opmerkelijke patronen in hoe zij denken, handelen en communiceren, en in welke omgevingen mensen op hun best functioneren. Hij is vooral bekend door zijn TED Talk over het concept van "WHY," die meer dan 60 miljoen keer is bekeken, en zijn video over millennials op de werkvloer — die binnen een week 80 miljoen keer werd bekeken en inmiddels honderden miljoenen keer is afgespeeld. Sineks onconventionele en vernieuwende kijk op zakendoen en leiderschap heeft wereldwijd aandacht getrokken. Hij heeft gesproken met leiders en organisaties in vrijwel elke sector. Hij werkt regelmatig samen met verschillende takken van de Amerikaanse strijdkrachten en overheidsinstanties, en is adjunct staflid bij de RAND Corporation, een van de meest vooraanstaande denktanks ter wereld.

Andere boeken door Simon Sinek

Inhoudsopgave

Voorwoord

Deel 1: Onze behoefte aan veiligheid
1. Bescherming van bovenaf
2. Medewerkers zijn ook mensen
3. Erbij horen
4. Ja maar…


Deel 2: Imposante krachten
5. Toen genoeg nog genoeg was
6. E.D.S.O.
7. De c van…
8. Waaro0m we leiders hebben

Deel 3: De werkelijkheid
9. De moed om te doen wat juist is
10. Een sneeuwscooter in de woestijn

Deel 4: Hoe we hier beland zijn
11. De hoogtijdagen voordat de zeelbel barstte
12. De boomers als grote mensen

Deel 5: De abstracte uitdaging
13. Abstractie is dodelijk
14. Moderne abstractie
15. Omgaan met de abstractie
16. Een gebrek aan evenwicht

Deel 6: Verwoestende overdaad
17. Leiderschapsles 1: Zo de cultuur vaart, vaart het bedrijf
18. Leiderschapsles 2: Zo de leider vaart, vaart de cultuur
19. Leiderschapsles 3: Integriteit telt
20. Leiderschapsles 4: Vrienden zijn belangrijk
21. Leiderschapsles 5: Leid de mensen, niet de getallen

Deel 7: Een maatschappij van verslaafden
22. We zijn de kern van onze eigen problemen
23. Tegen elke prijs
24. De abstracte generatie

Deel 8: Een leider worden
25. De twaalfde stap
26. Gedeelde strijd
27. We hebben meer leiders nodig

Dankwoord
Noten
Literatuur
Register

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Een voor allen, allen voor een